Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Молба за помощ относно главоблъсканица с ESP


  • Please log in to reply
25 мнения по тази тема

#1 slav4o

slav4o

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 38 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Обичам автомобилите и спорта. Инересувам се от иновации и политика. Практикувам риболов, карам уиндсърф и ски.
  • Автомобил:
    w163 ML320 2000г.

Публикувано 27 декември 2010 - 20:30

Здравейте колеги! Аз съм сравнително нов потребител на форума /макар и да го чета отдавна/. Преди 3 месеца закупих така желания от мен Мерцедес МL320 набор 2000г. Колата имаше доста забележки , но мен това не ме притеснява особено. Сменил съм над 20 автомобила от различни марки и имам богат опит с поддържането и ремонта на МПС в родните условия. Макар и много от вас и автомонтьорите да недолюбват по ред причини W163 ,мога да кажа че за моите нужди въпросния модел е идеален. Сега след изминалите месеци и подобаващото обслужване и сервизиране мога да кажа че автомобила е в почти отлично техническо състояние. Остана един проблем с ESP-то за който имам нужда от помощ. Още в началото "Диагнозата" каза че имам проблем с единия от сензорите на системата /голям колкото реле и наречен от диагностиката "летерал сензор"/. Подмених го и вече не се отчиташе грешка в ESP-системата.Тук вече започва интересното. Оказа се като превишиш тридесетина км.ч. ,дори и без да завиваш и пипаш спирачката ESP-то активно се намесва. Спира с някои от колелетата и отнема газта на двигателя. След четене с "Диагнозата" се оказа че в изправено положение на колелата и волана ,датчика следящ ъгъла на завиване отчита -90гр.,т.е. мисли че правя лек ляв завой. След внимателно обследване на кормилната система установихме че някога е разглобявана и после не е напасната правилно. Днес оставих колата при майстора ми,за да разглоби кормилните пръти и да ги презацепи с 90гр. След като отидох да си взема автомобила, разбрах че в момента въпросния датчик показва +270градуса след четене с Диагнозата. Разбира се ESP-то отново не работи , но в допълнение в момента свети и лампата BAS/ESP. Според автомонтьора датчика е повреден и се нуждае от смяна заедно с кормилния прът. Възможно е и да е прав, но аз бих желал да чуя и други мнения или поне да ме насочите към човек или сервиз който е наясно с тънкостите и устройството на цялата стабилизираща система/ESP/.
Предварително благодаря на отзовалите се колеги!
  • 0

#2 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4602 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 27 декември 2010 - 23:18

Не знам - на мен ми изглежда като до го е презацепил на 180 градуса :).

Помисли и за друг майстор - нали знаеш на кривата ракета кой й пречи. А кормилният прът какво е виновен?
  • 0

#3 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8412 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 декември 2010 - 01:18

slav40, имам на теория същата система като теб с датчик за латерално движение. Карам CLK и със сигурност нямам нищо около кормилната кутия, което да подсказва посока на движение, камо ли градуси.
Аз съм обикновен ентусиаст, не разбирам много от коли. Стана ми много интересно какво точно са презацепвали по кормилната система, за да променят тези градуси.
Предполагам ML-a е с рейка, а не с кормилна кутия. Въпреки всичко не ми е ясно какво може да бъде презацепено по рейката, за да се променят градуси на движение. Доколкото ми е известно, това е работата на латералния датчик. На повечето коли седи малко зад скоростния лост, към идеалния център на тежестта на колата.

Освен това ти говориш за огромни градуси, т.е. не 0.9гр, не 9гр, а 90гр, което е прав ъгъл. Не мога да се сетя за нищо по кормилната система на коя да е кола, което да може да се извърти на 90 градуса.

Допускам, че ML-a е по-особен автомобил, с идея да е високопроходим и бла бла бла, пусни ми VIN-a на ЛС, ако искаш. Ще пусна една снимка на цялата кормилна система с всички части, които са свързани на теория или практика с ESP-то, и можем да помислим какво е пропуснато в случая.

Най-просто при CLK, SLK и предполагам повечето автомобили от това поколение, ЕSP-то се интересува от скоростта на въртене на всяко колело и от стойностите, които lateral movement sensor-a задава за странично ускорние. При отчетено поднасяне или странично ускорение, изравнява скоростта на всяко колело, по предварително зададени алгоритми.
Т.е. на мен ми се струва, че проблемът ти все още е в латералния датчик. Един приятел имаше проблем при SLK-то. Не спираше да свети лампата за ESP, но колата не се намесваше в шофирането...
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#4 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 28 декември 2010 - 09:06

1. 90 градуса са 1/4 от 360, т.е. това е 1/4 оборот на волана, което наистина е съвсем лек завой!

2. Датчик на волана има 100% съм сигурен. Не знам къде се намира, но... след като си свалял акумулатора ESP-то не работи, докато не навиеш намясто пълен ляв и пълен десен. Това е именно за да се калибрира този датчик, който следи ъгъла на завиване! Но не съм сигурен къде точно се намира!
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#5 ovi

ovi

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 9 Мнения:
  • Автомобил:
    Mercedes-benz C220CDI 2000g

Публикувано 28 декември 2010 - 09:15

Здражейте,колеги аз карам W202 и понякога ми светваше 'BAS ESP' и се оказа че имам проблем сьс стоп машинката.Смених я и този проблем изчезна,а като светнеше тази лампа и тракшьна спираше да работи.Провери си машинката колега.
  • 0

#6 slav4o

slav4o

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 38 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Обичам автомобилите и спорта. Инересувам се от иновации и политика. Практикувам риболов, карам уиндсърф и ски.
  • Автомобил:
    w163 ML320 2000г.

Публикувано 28 декември 2010 - 10:02

Стоп машинката наистина в самото начало даваше грешка и аз я смених. В момента няма грешки от нея.
Без датчик за ъгъла на волана компа на ESP- то няма да знае посоката ти на движение, т.е при всяко завиване системата черпеща инфо от летерал сензора ще се намесва.
Това с въртенето на волана на място разбира се го изпробвах и лампата не угасна.
Пръта на кормилния механизъм на ML-а се състои от три части. Едната започва от геврека и на нея е въпросния датчик и конзолата с контактния ключ. После се нанизва в другата част на която има каренце и тя вече стига до рейката. Наличието на три сглобяеми части- волан , средна част и долната /към рейката/ позволява да сбъркаш при напасването им.
  • 0

#7 slav4o

slav4o

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 38 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Обичам автомобилите и спорта. Инересувам се от иновации и политика. Практикувам риболов, карам уиндсърф и ски.
  • Автомобил:
    w163 ML320 2000г.

Публикувано 29 декември 2010 - 18:41

Колеги, явно никой не е запознат в детайли с устройствието и принципа на работа на ESP и в часност кормилния механизъм и датчика за положение на волана. Затова ще променя малко въпроса си:
Ако има някой който е имал проблеми със ESP и успешно ги е разрешил , нека сподели сервиза където са му помогнали. Много ще съм благодарен и за всяка друга информация която би ми била от полза!
  • 0

#8 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 декември 2010 - 00:07

Мисля, че в сервизите на Петко и на Ирин има компетентни хора, които биха се справили с твоя казус.
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#9 slav4o

slav4o

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 38 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Обичам автомобилите и спорта. Инересувам се от иновации и политика. Практикувам риболов, карам уиндсърф и ски.
  • Автомобил:
    w163 ML320 2000г.

Публикувано 06 януари 2011 - 21:31

Днес времето беше по-меко и аз не бях много зает. Разглобих кормилния механизъм като после го напаснах по фабричните белези (за тази работа бях закарал колата в сервиз където единственото което свършиха беше да повредят датчика за ъгъла на волана, за което разбира се ми взеха и пари). Датчика се сваля от кожуха на кормилния прът много лесно(държи се от три болтчета) и едната му част се нанизва на пръта който я върти спрямо самия датчик. Той пък, за мое учудване се оказа хитроумно оптично устройство ,а не магнитно както очаквах. Направих му снимки:
Прикачен файл  2011-01-06 20.01.26.jpg   946,68K   105 Брой свалянияПрикачен файл  2011-01-06 20.01.52.jpg   1006,88K   107 Брой свалянияПрикачен файл  2011-01-06 20.02.27.jpg   915,56K   67 Брой сваляния
Много колеги се заблуждават че въпросния датчик е неразделна част от кормилния прът , но както се вижда това съвсем не е така. Интересно е дали се продава самостоятелно като резервна част и каква му е цената. Така или иначе датчик вече си имам , но лагерите на кормилния прът са ми доста разбити и ми се ще да го сменя. Проверих за възможността да подменя само лагерите му , но те не се продават от вносителите на лагери. Цялата операция ми отне един час и ми бяха необходими набор гаечни ключове, отверка и един шестограм.
Дано тази информация е полезна за някой с моите проблеми с ESP-то и ако има въпроси с радост ще отговарям.
  • 0

#10 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 06 януари 2011 - 23:05

Има ли парт номер върху датчика? Ако има номер - много е вероятно да се продава отделно!
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#11 slav4o

slav4o

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 38 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Обичам автомобилите и спорта. Инересувам се от иновации и политика. Практикувам риболов, карам уиндсърф и ски.
  • Автомобил:
    w163 ML320 2000г.

Публикувано 07 януари 2011 - 00:33

Освен номера който ясно се вижда на първата снимка, на самата пластмаса на корпуса на датчика има отпечатан и следния номер 163 466 00 21
  • 0

#12 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 07 януари 2011 - 19:52

на някои модели наистина датчика върви
с пръта и неможе да се сменя
  • 0

#13 slav4o

slav4o

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 38 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Обичам автомобилите и спорта. Инересувам се от иновации и политика. Практикувам риболов, карам уиндсърф и ски.
  • Автомобил:
    w163 ML320 2000г.

Публикувано 09 януари 2011 - 18:31

Мога да се похваля че днес окончателно реших проблема с ESP. Вчера купих прът за волана заедно с конзолата. Когато пристигна обаче се оказа че и неговите лагери имат доста голям луфт. Интересното беше че преди да бъде свален от колата донор, волана и въобще не мърдаше и не тропаше като на моята. Това ме наведе на мисълта че самите лагери не са виновни за потропването. Оказа се че в горната част на пръта точно под спиралата на еърбега има нахлузена пластмасова втулка. Тя служи за уплътняване на луфта в горния лагер ,а също има и един "зъб" който изключва мигачите при изправяне на волана. При мен тази втулка беше счупена и имаше само малки остатъци от нея. Луфта в долния лагер се компенсира от сглобката м/у пръта и каренцето към кормилната рейка -нужно е да бъде под леко напрежение. Хубавото е че навсякъде има белези които помагат при напасването на отделните части и ако човек внимава няма начин да ги сбърка. Точно такова невнимание беше причината датчика за ъгъл на волана първоначално да показва -90 градуса при изправени колела и поради това бях принуден да потърся помощта на сервиз където тотално оплескаха нещата, но в крайна сметка ме принудиха сам да си реша проблема.
Дано не ви се налага, но ако някой има нужда от помощ и информация относно ЕSP и датчиците му, нека да пита! Ще помагам с каквото мога!
  • 1

#14 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2836 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

Публикувано 09 януари 2011 - 18:46

Един добър завършек на темата.Браво колега!
  • 0

#15 iliann69

iliann69

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 26 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:коли и пистови мотори
  • Автомобил:
    ML400CDI

Публикувано 09 януари 2011 - 19:45

колеги ето ви схема:
  • 1

ML- W163-W164 - AMG





1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни