Молба за помощ относно главоблъсканица с ESP
Започната от slav4o, 27 дек 2010 - 20:30:49
25 мнения по тази тема
#1
Публикувано 27 декември 2010 - 20:30
Здравейте колеги! Аз съм сравнително нов потребител на форума /макар и да го чета отдавна/. Преди 3 месеца закупих така желания от мен Мерцедес МL320 набор 2000г. Колата имаше доста забележки , но мен това не ме притеснява особено. Сменил съм над 20 автомобила от различни марки и имам богат опит с поддържането и ремонта на МПС в родните условия. Макар и много от вас и автомонтьорите да недолюбват по ред причини W163 ,мога да кажа че за моите нужди въпросния модел е идеален. Сега след изминалите месеци и подобаващото обслужване и сервизиране мога да кажа че автомобила е в почти отлично техническо състояние. Остана един проблем с ESP-то за който имам нужда от помощ. Още в началото "Диагнозата" каза че имам проблем с единия от сензорите на системата /голям колкото реле и наречен от диагностиката "летерал сензор"/. Подмених го и вече не се отчиташе грешка в ESP-системата.Тук вече започва интересното. Оказа се като превишиш тридесетина км.ч. ,дори и без да завиваш и пипаш спирачката ESP-то активно се намесва. Спира с някои от колелетата и отнема газта на двигателя. След четене с "Диагнозата" се оказа че в изправено положение на колелата и волана ,датчика следящ ъгъла на завиване отчита -90гр.,т.е. мисли че правя лек ляв завой. След внимателно обследване на кормилната система установихме че някога е разглобявана и после не е напасната правилно. Днес оставих колата при майстора ми,за да разглоби кормилните пръти и да ги презацепи с 90гр. След като отидох да си взема автомобила, разбрах че в момента въпросния датчик показва +270градуса след четене с Диагнозата. Разбира се ESP-то отново не работи , но в допълнение в момента свети и лампата BAS/ESP. Според автомонтьора датчика е повреден и се нуждае от смяна заедно с кормилния прът. Възможно е и да е прав, но аз бих желал да чуя и други мнения или поне да ме насочите към човек или сервиз който е наясно с тънкостите и устройството на цялата стабилизираща система/ESP/.
Предварително благодаря на отзовалите се колеги!
Предварително благодаря на отзовалите се колеги!
#2
Публикувано 27 декември 2010 - 23:18
Не знам - на мен ми изглежда като до го е презацепил на 180 градуса .
Помисли и за друг майстор - нали знаеш на кривата ракета кой й пречи. А кормилният прът какво е виновен?
Помисли и за друг майстор - нали знаеш на кривата ракета кой й пречи. А кормилният прът какво е виновен?
#3
Публикувано 28 декември 2010 - 01:18
slav40, имам на теория същата система като теб с датчик за латерално движение. Карам CLK и със сигурност нямам нищо около кормилната кутия, което да подсказва посока на движение, камо ли градуси.
Аз съм обикновен ентусиаст, не разбирам много от коли. Стана ми много интересно какво точно са презацепвали по кормилната система, за да променят тези градуси.
Предполагам ML-a е с рейка, а не с кормилна кутия. Въпреки всичко не ми е ясно какво може да бъде презацепено по рейката, за да се променят градуси на движение. Доколкото ми е известно, това е работата на латералния датчик. На повечето коли седи малко зад скоростния лост, към идеалния център на тежестта на колата.
Освен това ти говориш за огромни градуси, т.е. не 0.9гр, не 9гр, а 90гр, което е прав ъгъл. Не мога да се сетя за нищо по кормилната система на коя да е кола, което да може да се извърти на 90 градуса.
Допускам, че ML-a е по-особен автомобил, с идея да е високопроходим и бла бла бла, пусни ми VIN-a на ЛС, ако искаш. Ще пусна една снимка на цялата кормилна система с всички части, които са свързани на теория или практика с ESP-то, и можем да помислим какво е пропуснато в случая.
Най-просто при CLK, SLK и предполагам повечето автомобили от това поколение, ЕSP-то се интересува от скоростта на въртене на всяко колело и от стойностите, които lateral movement sensor-a задава за странично ускорние. При отчетено поднасяне или странично ускорение, изравнява скоростта на всяко колело, по предварително зададени алгоритми.
Т.е. на мен ми се струва, че проблемът ти все още е в латералния датчик. Един приятел имаше проблем при SLK-то. Не спираше да свети лампата за ESP, но колата не се намесваше в шофирането...
Аз съм обикновен ентусиаст, не разбирам много от коли. Стана ми много интересно какво точно са презацепвали по кормилната система, за да променят тези градуси.
Предполагам ML-a е с рейка, а не с кормилна кутия. Въпреки всичко не ми е ясно какво може да бъде презацепено по рейката, за да се променят градуси на движение. Доколкото ми е известно, това е работата на латералния датчик. На повечето коли седи малко зад скоростния лост, към идеалния център на тежестта на колата.
Освен това ти говориш за огромни градуси, т.е. не 0.9гр, не 9гр, а 90гр, което е прав ъгъл. Не мога да се сетя за нищо по кормилната система на коя да е кола, което да може да се извърти на 90 градуса.
Допускам, че ML-a е по-особен автомобил, с идея да е високопроходим и бла бла бла, пусни ми VIN-a на ЛС, ако искаш. Ще пусна една снимка на цялата кормилна система с всички части, които са свързани на теория или практика с ESP-то, и можем да помислим какво е пропуснато в случая.
Най-просто при CLK, SLK и предполагам повечето автомобили от това поколение, ЕSP-то се интересува от скоростта на въртене на всяко колело и от стойностите, които lateral movement sensor-a задава за странично ускорние. При отчетено поднасяне или странично ускорение, изравнява скоростта на всяко колело, по предварително зададени алгоритми.
Т.е. на мен ми се струва, че проблемът ти все още е в латералния датчик. Един приятел имаше проблем при SLK-то. Не спираше да свети лампата за ESP, но колата не се намесваше в шофирането...
#4
Публикувано 28 декември 2010 - 09:06
1. 90 градуса са 1/4 от 360, т.е. това е 1/4 оборот на волана, което наистина е съвсем лек завой!
2. Датчик на волана има 100% съм сигурен. Не знам къде се намира, но... след като си свалял акумулатора ESP-то не работи, докато не навиеш намясто пълен ляв и пълен десен. Това е именно за да се калибрира този датчик, който следи ъгъла на завиване! Но не съм сигурен къде точно се намира!
2. Датчик на волана има 100% съм сигурен. Не знам къде се намира, но... след като си свалял акумулатора ESP-то не работи, докато не навиеш намясто пълен ляв и пълен десен. Това е именно за да се калибрира този датчик, който следи ъгъла на завиване! Но не съм сигурен къде точно се намира!
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#5
Публикувано 28 декември 2010 - 09:15
Здражейте,колеги аз карам W202 и понякога ми светваше 'BAS ESP' и се оказа че имам проблем сьс стоп машинката.Смених я и този проблем изчезна,а като светнеше тази лампа и тракшьна спираше да работи.Провери си машинката колега.
#6
Публикувано 28 декември 2010 - 10:02
Стоп машинката наистина в самото начало даваше грешка и аз я смених. В момента няма грешки от нея.
Без датчик за ъгъла на волана компа на ESP- то няма да знае посоката ти на движение, т.е при всяко завиване системата черпеща инфо от летерал сензора ще се намесва.
Това с въртенето на волана на място разбира се го изпробвах и лампата не угасна.
Пръта на кормилния механизъм на ML-а се състои от три части. Едната започва от геврека и на нея е въпросния датчик и конзолата с контактния ключ. После се нанизва в другата част на която има каренце и тя вече стига до рейката. Наличието на три сглобяеми части- волан , средна част и долната /към рейката/ позволява да сбъркаш при напасването им.
Без датчик за ъгъла на волана компа на ESP- то няма да знае посоката ти на движение, т.е при всяко завиване системата черпеща инфо от летерал сензора ще се намесва.
Това с въртенето на волана на място разбира се го изпробвах и лампата не угасна.
Пръта на кормилния механизъм на ML-а се състои от три части. Едната започва от геврека и на нея е въпросния датчик и конзолата с контактния ключ. После се нанизва в другата част на която има каренце и тя вече стига до рейката. Наличието на три сглобяеми части- волан , средна част и долната /към рейката/ позволява да сбъркаш при напасването им.
#7
Публикувано 29 декември 2010 - 18:41
Колеги, явно никой не е запознат в детайли с устройствието и принципа на работа на ESP и в часност кормилния механизъм и датчика за положение на волана. Затова ще променя малко въпроса си:
Ако има някой който е имал проблеми със ESP и успешно ги е разрешил , нека сподели сервиза където са му помогнали. Много ще съм благодарен и за всяка друга информация която би ми била от полза!
Ако има някой който е имал проблеми със ESP и успешно ги е разрешил , нека сподели сервиза където са му помогнали. Много ще съм благодарен и за всяка друга информация която би ми била от полза!
#8
Публикувано 30 декември 2010 - 00:07
Мисля, че в сервизите на Петко и на Ирин има компетентни хора, които биха се справили с твоя казус.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#9
Публикувано 06 януари 2011 - 21:31
Днес времето беше по-меко и аз не бях много зает. Разглобих кормилния механизъм като после го напаснах по фабричните белези (за тази работа бях закарал колата в сервиз където единственото което свършиха беше да повредят датчика за ъгъла на волана, за което разбира се ми взеха и пари). Датчика се сваля от кожуха на кормилния прът много лесно(държи се от три болтчета) и едната му част се нанизва на пръта който я върти спрямо самия датчик. Той пък, за мое учудване се оказа хитроумно оптично устройство ,а не магнитно както очаквах. Направих му снимки:
2011-01-06 20.01.26.jpg 946,68K 105 Брой сваляния 2011-01-06 20.01.52.jpg 1006,88K 107 Брой сваляния 2011-01-06 20.02.27.jpg 915,56K 67 Брой сваляния
Много колеги се заблуждават че въпросния датчик е неразделна част от кормилния прът , но както се вижда това съвсем не е така. Интересно е дали се продава самостоятелно като резервна част и каква му е цената. Така или иначе датчик вече си имам , но лагерите на кормилния прът са ми доста разбити и ми се ще да го сменя. Проверих за възможността да подменя само лагерите му , но те не се продават от вносителите на лагери. Цялата операция ми отне един час и ми бяха необходими набор гаечни ключове, отверка и един шестограм.
Дано тази информация е полезна за някой с моите проблеми с ESP-то и ако има въпроси с радост ще отговарям.
2011-01-06 20.01.26.jpg 946,68K 105 Брой сваляния 2011-01-06 20.01.52.jpg 1006,88K 107 Брой сваляния 2011-01-06 20.02.27.jpg 915,56K 67 Брой сваляния
Много колеги се заблуждават че въпросния датчик е неразделна част от кормилния прът , но както се вижда това съвсем не е така. Интересно е дали се продава самостоятелно като резервна част и каква му е цената. Така или иначе датчик вече си имам , но лагерите на кормилния прът са ми доста разбити и ми се ще да го сменя. Проверих за възможността да подменя само лагерите му , но те не се продават от вносителите на лагери. Цялата операция ми отне един час и ми бяха необходими набор гаечни ключове, отверка и един шестограм.
Дано тази информация е полезна за някой с моите проблеми с ESP-то и ако има въпроси с радост ще отговарям.
#10
Публикувано 06 януари 2011 - 23:05
Има ли парт номер върху датчика? Ако има номер - много е вероятно да се продава отделно!
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#11
Публикувано 07 януари 2011 - 00:33
Освен номера който ясно се вижда на първата снимка, на самата пластмаса на корпуса на датчика има отпечатан и следния номер 163 466 00 21
#12
Публикувано 07 януари 2011 - 19:52
на някои модели наистина датчика върви
с пръта и неможе да се сменя
с пръта и неможе да се сменя
#13
Публикувано 09 януари 2011 - 18:31
Мога да се похваля че днес окончателно реших проблема с ESP. Вчера купих прът за волана заедно с конзолата. Когато пристигна обаче се оказа че и неговите лагери имат доста голям луфт. Интересното беше че преди да бъде свален от колата донор, волана и въобще не мърдаше и не тропаше като на моята. Това ме наведе на мисълта че самите лагери не са виновни за потропването. Оказа се че в горната част на пръта точно под спиралата на еърбега има нахлузена пластмасова втулка. Тя служи за уплътняване на луфта в горния лагер ,а също има и един "зъб" който изключва мигачите при изправяне на волана. При мен тази втулка беше счупена и имаше само малки остатъци от нея. Луфта в долния лагер се компенсира от сглобката м/у пръта и каренцето към кормилната рейка -нужно е да бъде под леко напрежение. Хубавото е че навсякъде има белези които помагат при напасването на отделните части и ако човек внимава няма начин да ги сбърка. Точно такова невнимание беше причината датчика за ъгъл на волана първоначално да показва -90 градуса при изправени колела и поради това бях принуден да потърся помощта на сервиз където тотално оплескаха нещата, но в крайна сметка ме принудиха сам да си реша проблема.
Дано не ви се налага, но ако някой има нужда от помощ и информация относно ЕSP и датчиците му, нека да пита! Ще помагам с каквото мога!
Дано не ви се налага, но ако някой има нужда от помощ и информация относно ЕSP и датчиците му, нека да пита! Ще помагам с каквото мога!
#14
Публикувано 09 януари 2011 - 18:46
Един добър завършек на темата.Браво колега!
#15
Публикувано 09 януари 2011 - 19:45
колеги ето ви схема:
ML- W163-W164 - AMG
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни