Рестартирайте си адаптациите на дросела при монтаж на спортен филтър!
Започната от kdl, 05 дек 2010 - 22:42:16
22 мнения по тази тема
#1
Публикувано 05 декември 2010 - 22:42
Направи ми впечатление, че при спиране към светофар, особено сега като е студен въздуха (и по-богат на кислород), оборотите падат леко, а не заковават директно на 750. Първо пропадат до 500 и после се качват.
Причината за това е, че дросела не знае колко да затвори клапата и пропуска повече въздух, като се освободи от скорост и се оставят оборотите да паднат сами. Същото се наблюдава и при обикновените газови уредби. При инерция с висока скорост, гаснат.
Наскоро си инсталирах панелен K&N филтър и го наблюдавам това поведение. Вчера беше 20 градуса и почти нямаше проблем, днес се усеща осезаемо.
Проблемът се решава с рестартиране на адаптациите на дросела. След това клапата се самообучава отново и този проблем изчезва.
Целта на темата е да не се търси под вола теле. Спортните филтри пропускат по-голямо количество въздух от обикновените.
Което навежда на мисълта, че е добре при всяка смяна на филтъра да се трият адаптациите на дросела.
Причината за това е, че дросела не знае колко да затвори клапата и пропуска повече въздух, като се освободи от скорост и се оставят оборотите да паднат сами. Същото се наблюдава и при обикновените газови уредби. При инерция с висока скорост, гаснат.
Наскоро си инсталирах панелен K&N филтър и го наблюдавам това поведение. Вчера беше 20 градуса и почти нямаше проблем, днес се усеща осезаемо.
Проблемът се решава с рестартиране на адаптациите на дросела. След това клапата се самообучава отново и този проблем изчезва.
Целта на темата е да не се търси под вола теле. Спортните филтри пропускат по-голямо количество въздух от обикновените.
Което навежда на мисълта, че е добре при всяка смяна на филтъра да се трият адаптациите на дросела.
#2
Публикувано 05 декември 2010 - 23:22
тази адаптация как се извършва.Поставяш ключа на позиция 2 и задържаш педала на газта за 20 секунди при затворени врати и спряни други консуматори или е по друг начин и за коли от кои години е приложимо?
#3
Публикувано 05 декември 2010 - 23:48
Наистина, не е зле да кажете как се рестартира дросела, не че имам проблеми с оборотиде, ама е хубаво да се знае.
#4
Публикувано 06 декември 2010 - 00:08
Ъмм... не знам как се рестартира без компютър. И на мен ми е любопитно дали има някакъв друг начин.
#5
Публикувано 06 декември 2010 - 00:19
До колкото си спомням с компютър, после колата се стартира и се оставя намясто 10 минути да поработи. Също така от електричарче знам, че при нашите мечовци ( моят мотор е същия като на Лилоф ) същият ефект ще има ако се махне минусовата клема за 15 минути и процедурата се извърши после.
П.П. Даже ще го пробвам утре и ще ви кажа. Аз нямам толкова проблем със спад на оборотите колкото при потегляне в студено време колата забива муцуна като не е загряла и натисна педала на газта рязко.
П.П. Даже ще го пробвам утре и ще ви кажа. Аз нямам толкова проблем със спад на оборотите колкото при потегляне в студено време колата забива муцуна като не е загряла и натисна педала на газта рязко.
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
#6
Публикувано 06 декември 2010 - 11:27
Е това с откачането на клемите не ме кефи, щото покрай адаптациите ще ми замине ESP-то, прозорците, и още куп други настройки...
Лилов - аз тоя проблем го имам от както съм взел колата и така и никой досега не успя да го оправи. Казаха ми да чистя дроселовата клапа, което още не съм направил. Проблемът не е много силно изразен, но определено в студено време си проличава по-ясно, отколкото в топло.
Ето това е положението при мен в студено време:
Лилов - аз тоя проблем го имам от както съм взел колата и така и никой досега не успя да го оправи. Казаха ми да чистя дроселовата клапа, което още не съм направил. Проблемът не е много силно изразен, но определено в студено време си проличава по-ясно, отколкото в топло.
Ето това е положението при мен в студено време:
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#7
Публикувано 06 декември 2010 - 18:51
Илия, не ти ли рестартирахме дросела като ти ровехме по твоята?
Ако не са, вземи един инвертор на напрежение 12V->220V и дай да го направим.
Мен ме мързи също, че цял ден се занимавам с административни простотии, но съм в отпуск и можем да пием по бира и да го оправим.
Ако не са, вземи един инвертор на напрежение 12V->220V и дай да го направим.
Мен ме мързи също, че цял ден се занимавам с административни простотии, но съм в отпуск и можем да пием по бира и да го оправим.
#8
Публикувано 07 декември 2010 - 11:43
Е, ако си си вкъщи - мини през моя офис - да не търсим инвертор - имам контакт.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#9
Публикувано 17 февруари 2011 - 23:18
В крайна сметка така или иначе не е описано как се става самата адаптация
И аз имам същия проблем но мисля че може да ми е заминал дросела щото самия вакум маркуч е запушен с една тапичка
И аз имам същия проблем но мисля че може да ми е заминал дросела щото самия вакум маркуч е запушен с една тапичка
#10
Публикувано 18 февруари 2011 - 18:39
като не ти се аткача акумулатора
откачи само буксата на дросела за 15 мин
при загасена кола естествено
после без да бараш педалите я даваш на контакт
за 10 мин. после палиш и си готов
ама не при всички става
някои модели си искат диагнозата
откачи само буксата на дросела за 15 мин
при загасена кола естествено
после без да бараш педалите я даваш на контакт
за 10 мин. после палиш и си готов
ама не при всички става
някои модели си искат диагнозата
#11
Публикувано 22 февруари 2011 - 19:17
Вчера това го пробвах. Никаква промяна.Държи перфектни 800 оборота и като му подам газ да потегля и забива муцуната. 200CE-16Vкато не ти се аткача акумулатора
откачи само буксата на дросела за 15 мин
при загасена кола естествено
после без да бараш педалите я даваш на контакт
за 10 мин. после палиш и си готов
ама не при всички става
някои модели си искат диагнозата
#12
Публикувано 22 февруари 2011 - 23:39
Ако си купиш нови свещи,може и да се оправи.Наскоро си имах такъв проблем.В твоя случай,може и да греша.Вчера това го пробвах. Никаква промяна.Държи перфектни 800 оборота и като му подам газ да потегля и забива муцуната. 200CE-16V
Никога не оставям магарето си в калта.
#13
Публикувано 23 февруари 2011 - 22:00
Аз също имам този проблем вече и е адски дразнещ и опасен даже. Това ако ми се наложи да се изнеса бързо от кръстовище..., онзи ден да ме отнесат без малко. Свещите съм сменил преди 3 месеца - NGK. Някой има ли други идеи откъде може да идва проблемът? Случва се при мен при рязко натискане педала на газта, ако е плавно няма проблем, ама то така все едно карам 80 коня кола... Също така ако натисна и педала докрай, направо забива муцуна и не иска да отлепи.
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
#14
Публикувано 23 февруари 2011 - 22:06
E ти нали имаше грижи с Recirculation Flap-a (Blow off valve-a). Оправи ли нещо там?
На диагностика качвал ли си я? Има една кофа датчици по всмукателния колектор.
На диагностика качвал ли си я? Има една кофа датчици по всмукателния колектор.
#15
Публикувано 24 февруари 2011 - 20:33
Качвах я, миналата седмица - няма грешки. Интересното е, че преди го правеше само докато е студена, сега го прави и при напълно загрял двигател. Колкото до клапана бях казал на майстора да го погледне и каза, че си е играл да го чисти и сега работи, лично го проверих. Дебитомер и темп датчик мисля, че не са - нали излизат на диагностика? Може би да остава нещо по дросела или TPS-a като искрено се надявам да не е в последното.
http://www.CarProfi-BG.com/
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
Монтаж и поддръжка на газови инжекциони; зареждане и ремонт на автоклиматици!
Най-атрактивните цени в София!
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни