Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Грижи с климатика на 124 комби '92


  • Please log in to reply
9 мнения по тази тема

#1 Gorbachov

Gorbachov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 112 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    C220 '04

Публикувано 17 август 2010 - 15:48

Здравейте колеги,


Ето каква е ситуацията и ще се радвам ако някой даде насока за действие.
Преди година си взехме и едно комби 124-ка 92-ра година. Колата има климатик но не работи не сме го и гледали. Решихме обаче да го разбазикаме да видим къде е проблема.

1. И 3-те копчета ( за влага, EC и за циркулация ) реагират и червените крушки светкат при цъкане.
2. Тръгнахме да мислим дали има налягане/фреон в системата. На врътката над левия носач при натискане исфъска малко и спря, значи налягане нямаше. Тъй и тъй не се знаеше от колко години не е работело. Викнахме един познат който прави хладилници, човека вика не съм по климатиците на коли ама мога да ръчкам и аз. На таблета на коша пише Р 12А, което го нямало вече като тип фреон. Но каза че може да я напълним с друг фреон който е различен само с 0.2 налягане и няма да има разлика. Рискувахме и я напълнихме. Не се чува да фучи ( както фучеше другата кола, преди да и сменим радиатора ). След напълването пак не духна студено.
3. Перката която е най-отпред беше блокирала, свалихме я отиде на сервиз и сега работа ( смисал не съм я виждал да се включва на колата, но като се върже за ток върти ).
4. При пускане на студено от таблото видимо не се вижда да завърта компресора ( както виждам че се завърта на другата кола C250 '95-та ).


Ще се радвам да кажете какви да ги вършим от тук нататък :)
  • 0

#2 Gorbachov

Gorbachov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 112 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    C220 '04

Публикувано 17 август 2010 - 15:52

Нещо което се присетих а може да е важно. Датчика за външната температура е повреден, при палене показва -38 и после екранчето гасне. Това има ли отношение към климатика?
  • 0

#3 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4620 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 17 август 2010 - 16:53

Когато свети бутонът ЕС, климатикът НЕ работи.

ЕС - economy

След като изяснихме това - причините да не тръгва компресора може да са няколко. Първо да няма достатъчно налягане на фреона (има датчик за налягане на филтър-дехидратора) или датчика да е повереден/иключен.

Компресорът тръгва само ако работи вентилатора за въздух в купето.

Отделно клима модула сравнява оборотите на мотора с обороти на компресора, и ако има разлика, изклюва компресора.

Провери и кутията с предпазителите - дали всички са здрави. Компресорът се зацепва от електромагнитна муфа.
  • 0

#4 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 17 август 2010 - 17:42

колега ти си си за майстор ама като си мераклия....
този датчик не влияе на климатика
като начало при запалена кола и ИЗКЛЮЧЕНО копче ЕС т.е да
не свети виж дали отива 12 в. на кабела който влиза в копресора
на климатика после пиши тук и ще продължим
  • 0

#5 Gorbachov

Gorbachov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 112 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    C220 '04

Публикувано 17 август 2010 - 18:22

Запознат съм с копчетата и кога и как тръгва климатика. :)

Прочетох всичките теми във форума и прегледах коша преди малко. Ето какво открих на пръв поглед.

Резистора споменат в тази тема е пукнат http://forums.mbclub...showtopic=22147

Може ли да пусна един кабел от двете му клеми че да видя какво става?


Понеже и на мен ми се струва за сериозен майстор да кажете каде да идем? Баща ми е бил при някакви момчета които са му казали 300лв и ще го направим да работи, но искали да свалят компресора да го преправят и тн? Това ли е процедурата?

Поздрави
Ясен
  • 0

#6 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 17 август 2010 - 22:04

този резистор ти пуща перката на климатика
от къде и за накъде искаш да пущаш кабел
то трябва да си има до него кабел
  • 0

#7 Gorbachov

Gorbachov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 112 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    C220 '04

Публикувано 18 август 2010 - 08:21

Примерно да го шунтирам самия резистор? ( от двете му страни има кабели да ги свържа директно може ли? )
  • 0

#8 george2502

george2502

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 4 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Автомобил:
    MB W124 200TЕ

Публикувано 17 ноември 2010 - 14:16

Колега, някакво развитие получи ли се по проблема с климата на комбито? И на мойта датчика първо показва -38 после нищо не показва. Не съм и опитвал да го пускам защото съм осведомен, че не работи.
  • 0

#9 Gorbachov

Gorbachov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 112 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    C220 '04

Публикувано 11 август 2011 - 11:47

Здравейте колеги,

Ходихме по майстори, надуха системата и се оказа че компресора изпуска. Има ли ремонтни комплекти за "домашен майстор"?

Поздрави,
Ясен
  • 0

#10 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 420 SEL
    --W222 S550L
    --R107 380sl

Публикувано 11 август 2011 - 12:16

има но трпбва да ги намериш тия ремонтни комплекти.
ако откриеш къде се продават-дай адреса на фирмата-тук
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни