ако се налага да доливаш по литър на 1000 км наистина няма смисъл да се сменя.Кво, ама то маслото сменя ли се? Аз мислех, че само се долива!
Какво става, ако се сменя маслото на 30000 км?
Започната от mdanov, 24 юни 2010 - 21:29:10
42 мнения по тази тема
#16
Публикувано 13 юли 2010 - 14:48
#17
Публикувано 13 юли 2010 - 15:42
А сериозно - до 10-11 000 км. долях веднъж 500 мл.(двигателя събира 7+ литра), ама ми се случи като изпускаше от някакво уплътнение. Иначе е много по-малко, ПУ-ПУ-ПУ!ако се налага да доливаш по литър на 1000 км наистина няма смисъл да се сменя.
#18
Публикувано 15 юли 2010 - 09:41
Мисля че камионджийските масла трябва да отговарят на изискване за удължен пробег между смените от 30 000км.
Но не бива да се слагат на пътнически автомобили и още повече такива с катализатор, защото анти-износващите съставки, които те съдържат, увреждат катализатора (ако има).
Освен това има различни добавки в маслата за бензинови и дизелови автомобили. За това е много относително дали сменяш на 30 000км масло на камион, или на втомобил, какво е маслото, режима на натоварване - бензин, бензин-турбо, дизел, турбо-дизел, дали се кара предимно на дълъг път или предимно на къси разстояния в града и т.н.
Но не бива да се слагат на пътнически автомобили и още повече такива с катализатор, защото анти-износващите съставки, които те съдържат, увреждат катализатора (ако има).
Освен това има различни добавки в маслата за бензинови и дизелови автомобили. За това е много относително дали сменяш на 30 000км масло на камион, или на втомобил, какво е маслото, режима на натоварване - бензин, бензин-турбо, дизел, турбо-дизел, дали се кара предимно на дълъг път или предимно на къси разстояния в града и т.н.
#19
Публикувано 16 юли 2010 - 08:00
А ако не са навъртяни съответните 10 или 15 к. километри, но е минала година, пак се сменя, така ли? Защото нали максимата била уж "на 10 000 или на година"!
От Витоша по-високо нема, от Искаро по-дълбоко нема и от Мерцедес по-убаво нема...............древна шопска мъдрост!
#20
Публикувано 16 юли 2010 - 10:06
Аз доколкото знам пак се сменя, защото се окислява и губи свойства.А ако не са навъртяни съответните 10 или 15 к. километри, но е минала година, пак се сменя, така ли? Защото нали максимата била уж "на 10 000 или на година"!
#21
Публикувано 16 юли 2010 - 13:20
Ако се кара с всесезонно масло - те вече другите са рядкост - е хубаво да се сменя на 10-15 хиляди или веднъж годишно, което настъпи първо.
#22
Публикувано 16 юли 2010 - 18:35
нали ви казвам карам с масло за камион и то оригинално от новото волво фх12 . Колата е 300д , и не е мръднала нито капка от маслото вече 12к километра и скоро време не мисля да го сменям , нищо че имам още 20 литра масло в мазата . Колата се държи перфектно , работи супер тихо , и мотора трака толкова тихо че си нямате и напредстава.Абе гледан двигател.
W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.
#23
Публикувано 15 август 2010 - 22:42
Здравейте,
наскоро сменях маслото на 190ката тук в Германия, и питах колегите кога, какво и как. Предположих че ще ви е интересно да чуете какво мислят, хората доразвивали М102, разработили М111 и всички понататъшни Мерцедес-мотори.
Относно новите коли, от най-голяамо значение е предназначението на колата. Едно е да се кара 100 км на ден по аутобана, друго по 5 10км градско. За това има и съответните датчици които горе долу казват кога маслото е за смяна. Нов Мерцедес ако се кара по първия начин спокойно мало се сменя на 25 000 км, свещи на 100 000км. Друга причина за удъллжаване на пробега при маслото е маркетинга, така де като се прави тест на нова кола от журналистите се гледа и колко често трябва да влиза в сервиз. Колкото по малко разходи, толкова по добра оценка, а и немеца няма да я кара 500 000 км, а доста по малко в повечето случаи.
Относно по-старите мотори, като М102 и М111, където маслото е плусинтетично смяната е по на често. При М111 максимума е 15 000 км (зависи от вида на каране), при М102 най-много на 10 000 км.
Специално за М102 причината е в геометрията на отдушника на картера. Полусинтетищното масло, както и минералното имат склонноста да клеясват. В отдушника на М102 се образува конденз, проблем който не е отсранен до края на призводтсвото му. Водата е по тежка от маслото и на дъното на картера започва да се образува клей. При пробег около 10 000 км химичния състав на полусинтетиката и минералното, предразполага за образуване на повече клей, не само на дъното на картера а и по маслените магистрали, което вече е проблем. За самата смяна ми казаха да оставя мотора да загрее след което да покарам минутка - две с тежак крак, така че маслото да загрее добре, след което се точи. Идеята е, че клея се втечняава при високата температура и изтича с маслото. В никакав случай със содна през щеката.
Това последното ми беше доста интересно, защото при източването на маслото на който и да е тестови или прототипен автомобил не се ползва содна, а се точи през пробката (картера е консруиран за сонда има сисмукател, маслото е 0В30)
Ще си позволя още малко спам. Имаше една тема за нивото на маслото и това дали да е на Макс или по средата. Аз лично винаги съм го държал около средата. Отново съм наблюдателен и за 4 месеца установих че на всички коли при нас, маслото е на Макс (имам поглед над всички нови мотори и модели на мерцедес). В началото мислех: еми тея хора гледат дали харчи масло или колко, и за това.
Да ама за всяка кола се знае колко масло е налято - като тегло с точност до 2 грама, и в този случай щеката не е толкова точна. Нали се интересувам и питах. Мерцедес е едина от марките, чиито мотори сабират най-много масло. Причината за големия обем и нивото Макс е температурата на маслото. Когато е повече се загрява по трудно и прегрява евентуално само в тежък режим на каране. Прегрялото масло си мени състава, води до износване натрупване на отлагания в мотора и т.н
Та това е така да се каже от извора, или поне как го правят тук и защо го правят така...
В крайна сметка всеки си решава кога и с какво, но за мен дори и маслото от сувалка да е, не е ли по спецификация на МБ не трябва да се налива та дори и мотора да работи с него. Както се казва "То другарко и аз мога, ама козата си сака пръч!?"
наскоро сменях маслото на 190ката тук в Германия, и питах колегите кога, какво и как. Предположих че ще ви е интересно да чуете какво мислят, хората доразвивали М102, разработили М111 и всички понататъшни Мерцедес-мотори.
Относно новите коли, от най-голяамо значение е предназначението на колата. Едно е да се кара 100 км на ден по аутобана, друго по 5 10км градско. За това има и съответните датчици които горе долу казват кога маслото е за смяна. Нов Мерцедес ако се кара по първия начин спокойно мало се сменя на 25 000 км, свещи на 100 000км. Друга причина за удъллжаване на пробега при маслото е маркетинга, така де като се прави тест на нова кола от журналистите се гледа и колко често трябва да влиза в сервиз. Колкото по малко разходи, толкова по добра оценка, а и немеца няма да я кара 500 000 км, а доста по малко в повечето случаи.
Относно по-старите мотори, като М102 и М111, където маслото е плусинтетично смяната е по на често. При М111 максимума е 15 000 км (зависи от вида на каране), при М102 най-много на 10 000 км.
Специално за М102 причината е в геометрията на отдушника на картера. Полусинтетищното масло, както и минералното имат склонноста да клеясват. В отдушника на М102 се образува конденз, проблем който не е отсранен до края на призводтсвото му. Водата е по тежка от маслото и на дъното на картера започва да се образува клей. При пробег около 10 000 км химичния състав на полусинтетиката и минералното, предразполага за образуване на повече клей, не само на дъното на картера а и по маслените магистрали, което вече е проблем. За самата смяна ми казаха да оставя мотора да загрее след което да покарам минутка - две с тежак крак, така че маслото да загрее добре, след което се точи. Идеята е, че клея се втечняава при високата температура и изтича с маслото. В никакав случай със содна през щеката.
Това последното ми беше доста интересно, защото при източването на маслото на който и да е тестови или прототипен автомобил не се ползва содна, а се точи през пробката (картера е консруиран за сонда има сисмукател, маслото е 0В30)
Ще си позволя още малко спам. Имаше една тема за нивото на маслото и това дали да е на Макс или по средата. Аз лично винаги съм го държал около средата. Отново съм наблюдателен и за 4 месеца установих че на всички коли при нас, маслото е на Макс (имам поглед над всички нови мотори и модели на мерцедес). В началото мислех: еми тея хора гледат дали харчи масло или колко, и за това.
Да ама за всяка кола се знае колко масло е налято - като тегло с точност до 2 грама, и в този случай щеката не е толкова точна. Нали се интересувам и питах. Мерцедес е едина от марките, чиито мотори сабират най-много масло. Причината за големия обем и нивото Макс е температурата на маслото. Когато е повече се загрява по трудно и прегрява евентуално само в тежък режим на каране. Прегрялото масло си мени състава, води до износване натрупване на отлагания в мотора и т.н
Та това е така да се каже от извора, или поне как го правят тук и защо го правят така...
В крайна сметка всеки си решава кога и с какво, но за мен дори и маслото от сувалка да е, не е ли по спецификация на МБ не трябва да се налива та дори и мотора да работи с него. Както се казва "То другарко и аз мога, ама козата си сака пръч!?"
#24
Публикувано 17 август 2010 - 15:26
И аз все се чудя като наливам новото масло и замервам през борд компътъра и винаги вика или О.К. или долей едиколко си до МАХ. Пък аз поне не обичам да карам с масло на МАХ и винаги му доливам 0.5л по-малко от колкото иска и пак си вика О.К.
#25
Публикувано 30 август 2010 - 10:34
Аз винаги го наливам до MAX
#26
Публикувано 12 септември 2010 - 23:49
Поприцип се предлагат такива масла , които е предвидено да се сменят на повече километри. А иначе е прието на около 10 000 км. масово да се сменя масло и филтри, може да удължиш периода в зависимост колко пъти е опреснявано, чрез доливане това масло през тези клометри.
#27
Публикувано 29 септември 2010 - 11:29
Ако маслото е качествено,този пробег не е страшен.
#28
Публикувано 29 септември 2010 - 11:34
Actros, кой пробег? 50х.км. ли не са страшни с едно и също масло на лек автомобил? Ти да не си на онея измекяри Polytron рекламно лице?
#29
Публикувано 29 септември 2010 - 11:52
Actros, кой пробег? 50х.км. ли не са страшни с едно и също масло на лек автомобил? Ти да не си на онея измекяри Polytron рекламно лице?
Заблудени колега,не са страшни километрите от заглавието на темата.
Каде видя че отговарям на теб? Ти да не си от децата на бързата кучка?
Има масла и масла!
#30
Публикувано 29 септември 2010 - 11:56
Просветени колега, отвори очите на заблудените потребители и обоснови безкрайно ерудирания си коментар по темата!
И какви са тези масла и масла?
И какви са тези масла и масла?
5 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 5 гости, 0 анонимни