Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Какво става, ако се сменя маслото на 30000 км?


  • Please log in to reply
42 replies to this topic

#16 Fitibaldi

Fitibaldi

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 248 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Мерцедес, спорт, +#$%*****
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz W124 Е300Т Diesel 1995

Posted 13 July 2010 - 14:48

Кво, ама то маслото сменя ли се? Аз мислех, че само се долива! :tongue:

ако се налага да доливаш по литър на 1000 км наистина няма смисъл да се сменя.
  • 0
Публикувано изображение

#17 shiki

shiki

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 797 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W 124 300D Turbo 1993 год.
Garage View Garage

Posted 13 July 2010 - 15:42

ако се налага да доливаш по литър на 1000 км наистина няма смисъл да се сменя.

А сериозно - до 10-11 000 км. долях веднъж 500 мл.(двигателя събира 7+ литра), ама ми се случи като изпускаше от някакво уплътнение. Иначе е много по-малко, ПУ-ПУ-ПУ!
  • 0

#18 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,602 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 15 July 2010 - 09:41

Мисля че камионджийските масла трябва да отговарят на изискване за удължен пробег между смените от 30 000км.

Но не бива да се слагат на пътнически автомобили и още повече такива с катализатор, защото анти-износващите съставки, които те съдържат, увреждат катализатора (ако има).

Освен това има различни добавки в маслата за бензинови и дизелови автомобили. За това е много относително дали сменяш на 30 000км масло на камион, или на втомобил, какво е маслото, режима на натоварване - бензин, бензин-турбо, дизел, турбо-дизел, дали се кара предимно на дълъг път или предимно на къси разстояния в града и т.н.
  • 0

#19 Dydo

Dydo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 781 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W 202 - продаден!

Posted 16 July 2010 - 08:00

А ако не са навъртяни съответните 10 или 15 к. километри, но е минала година, пак се сменя, така ли? Защото нали максимата била уж "на 10 000 или на година"!
  • 0
От Витоша по-високо нема, от Искаро по-дълбоко нема и от Мерцедес по-убаво нема...............древна шопска мъдрост!

#20 shiki

shiki

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 797 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W 124 300D Turbo 1993 год.
Garage View Garage

Posted 16 July 2010 - 10:06

А ако не са навъртяни съответните 10 или 15 к. километри, но е минала година, пак се сменя, така ли? Защото нали максимата била уж "на 10 000 или на година"!

Аз доколкото знам пак се сменя, защото се окислява и губи свойства.
  • 0

#21 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,602 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 16 July 2010 - 13:20

Ако се кара с всесезонно масло - те вече другите са рядкост - е хубаво да се сменя на 10-15 хиляди или веднъж годишно, което настъпи първо.
  • 0

#22 mbthepower

mbthepower

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,833 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pleven D'ge
  • Автомобил:
    w140 s300 дизелак

Posted 16 July 2010 - 18:35

нали ви казвам карам с масло за камион и то оригинално от новото волво фх12 . Колата е 300д , и не е мръднала нито капка от маслото вече 12к километра и скоро време не мисля да го сменям , нищо че имам още 20 литра масло в мазата . Колата се държи перфектно , работи супер тихо , и мотора трака толкова тихо че си нямате и напредстава.Абе гледан двигател.
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение

W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.

#23 Bat Andi

Bat Andi

    Председател на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 1,006 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W201 2.0E
    W201 2.6E (Automatik)
    W140 500SE
    C215 CL55AMG (Kompressor)

User's Awards

4
5
2
2
Garage View Garage

Posted 15 August 2010 - 22:42

Здравейте,

наскоро сменях маслото на 190ката тук в Германия, и питах колегите кога, какво и как. Предположих че ще ви е интересно да чуете какво мислят, хората доразвивали М102, разработили М111 и всички понататъшни Мерцедес-мотори.
Относно новите коли, от най-голяамо значение е предназначението на колата. Едно е да се кара 100 км на ден по аутобана, друго по 5 10км градско. За това има и съответните датчици които горе долу казват кога маслото е за смяна. Нов Мерцедес ако се кара по първия начин спокойно мало се сменя на 25 000 км, свещи на 100 000км. Друга причина за удъллжаване на пробега при маслото е маркетинга, така де като се прави тест на нова кола от журналистите се гледа и колко често трябва да влиза в сервиз. Колкото по малко разходи, толкова по добра оценка, а и немеца няма да я кара 500 000 км, а доста по малко в повечето случаи.
Относно по-старите мотори, като М102 и М111, където маслото е плусинтетично смяната е по на често. При М111 максимума е 15 000 км (зависи от вида на каране), при М102 най-много на 10 000 км.
Специално за М102 причината е в геометрията на отдушника на картера. Полусинтетищното масло, както и минералното имат склонноста да клеясват. В отдушника на М102 се образува конденз, проблем който не е отсранен до края на призводтсвото му. Водата е по тежка от маслото и на дъното на картера започва да се образува клей. При пробег около 10 000 км химичния състав на полусинтетиката и минералното, предразполага за образуване на повече клей, не само на дъното на картера а и по маслените магистрали, което вече е проблем. За самата смяна ми казаха да оставя мотора да загрее след което да покарам минутка - две с тежак крак, така че маслото да загрее добре, след което се точи. Идеята е, че клея се втечняава при високата температура и изтича с маслото. В никакав случай със содна през щеката.
Това последното ми беше доста интересно, защото при източването на маслото на който и да е тестови или прототипен автомобил не се ползва содна, а се точи през пробката (картера е консруиран за сонда има сисмукател, маслото е 0В30)
Ще си позволя още малко спам. Имаше една тема за нивото на маслото и това дали да е на Макс или по средата. Аз лично винаги съм го държал около средата. Отново съм наблюдателен и за 4 месеца установих че на всички коли при нас, маслото е на Макс (имам поглед над всички нови мотори и модели на мерцедес). В началото мислех: еми тея хора гледат дали харчи масло или колко, и за това.
Да ама за всяка кола се знае колко масло е налято - като тегло с точност до 2 грама, и в този случай щеката не е толкова точна. Нали се интересувам и питах. Мерцедес е едина от марките, чиито мотори сабират най-много масло. Причината за големия обем и нивото Макс е температурата на маслото. Когато е повече се загрява по трудно и прегрява евентуално само в тежък режим на каране. Прегрялото масло си мени състава, води до износване натрупване на отлагания в мотора и т.н
Та това е така да се каже от извора, или поне как го правят тук и защо го правят така...
В крайна сметка всеки си решава кога и с какво, но за мен дори и маслото от сувалка да е, не е ли по спецификация на МБ не трябва да се налива та дори и мотора да работи с него. Както се казва "То другарко и аз мога, ама козата си сака пръч!?"
:flagMB new:
  • 0

#24 KPAHK

KPAHK

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3,768 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:MLADOST CITY
  • Автомобил:
    MB E 200, 2016
    MB E 320 CDI, 2007
    Mazda3 BL, 2011
    Toyota Hilux DLX, 2007
    Punto MK1, 1998
Garage View Garage

Posted 17 August 2010 - 15:26

И аз все се чудя като наливам новото масло и замервам през борд компътъра и винаги вика или О.К. или долей едиколко си до МАХ. Пък аз поне не обичам да карам с масло на МАХ и винаги му доливам 0.5л по-малко от колкото иска и пак си вика О.К. :cool:
  • 0

#25 Slav_1101

Slav_1101

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 961 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W126 280 SE M110 83"
    Mercedes W211 E280 CDI 177ps
    Mercedes W221 S350

Posted 30 August 2010 - 10:34

Аз винаги го наливам до MAX :)
  • 0

#26 ///sasho

///sasho

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 742 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK W208 200 KOMPRESSOR 192 PS

Posted 12 September 2010 - 23:49

Поприцип се предлагат такива масла , които е предвидено да се сменят на повече километри. А иначе е прието на около 10 000 км. масово да се сменя масло и филтри, може да удължиш периода в зависимост колко пъти е опреснявано, чрез доливане това масло през тези клометри. :)
  • 0

#27 Actros

Actros

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 7 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Автомобил:
    S500

Posted 29 September 2010 - 11:29

Ако маслото е качествено,този пробег не е страшен.
  • 0

#28 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,413 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 29 September 2010 - 11:34

Actros, кой пробег? 50х.км. ли не са страшни с едно и също масло на лек автомобил? Ти да не си на онея измекяри Polytron рекламно лице? :)
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#29 Actros

Actros

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 7 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Автомобил:
    S500

Posted 29 September 2010 - 11:52

Actros, кой пробег? 50х.км. ли не са страшни с едно и също масло на лек автомобил? Ти да не си на онея измекяри Polytron рекламно лице? :)


Заблудени колега,не са страшни километрите от заглавието на темата.

Каде видя че отговарям на теб? Ти да не си от децата на бързата кучка?

Има масла и масла!
  • 0

#30 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,413 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 29 September 2010 - 11:56

Просветени колега, отвори очите на заблудените потребители и обоснови безкрайно ерудирания си коментар по темата!

И какви са тези масла и масла?
  • 1

Audi_A4_avatar.gif





3 user(s) are reading this topic

0 members, 3 guests, 0 anonymous users