Какво става, ако се сменя маслото на 30000 км?
Started by mdanov, 24 Jun 2010 - 21:29:10
42 replies to this topic
#1
Posted 24 June 2010 - 21:29
Имам един дълъг спор с едни приятели за това, какво може да се случи на мотор, който прави по 10-15 000 км на месец и се кара с пълна синтетика и му се сменя маслото на всеки 30000, а не на 15000 км. Аз лично смятам, че мотор може да се окоти, само, ако маслото се спече вътре, ако е твърде старо (виждал съм подобно нещо вече наживо). Иначе, ако е на нужното ниво, при такъв интервал на каране, не вярвам, че може да му се случи нещо. Вие как мислите?
#2
Posted 24 June 2010 - 21:45
Италянците се гордеят че не сменат маслата в колите си.Има много хора от форума които карат италянки и са доволни.
#3
Posted 24 June 2010 - 22:25
2 варианта:
1. да се окоти мотора при теб;
2. да не се окото мотора при теб
Моята е италианка... като гледам сервизната история: не е като да е сменяно на 30к.км... сменяно е на всеки 15.
Германците също сменят на много километри.
Идеята е елементарна. Да се сменят автомобилите. И това ми го каза човек, доста доближен до Мерцедес Щутгарт.
Същото важи и за БМВ. Не е нормално мотор, който е много по-прецизен от тези на старите БМВ-та, да не вижда ново масло по-често от 30к.км.
1. да се окоти мотора при теб;
2. да не се окото мотора при теб
Моята е италианка... като гледам сервизната история: не е като да е сменяно на 30к.км... сменяно е на всеки 15.
Германците също сменят на много километри.
Идеята е елементарна. Да се сменят автомобилите. И това ми го каза човек, доста доближен до Мерцедес Щутгарт.
Същото важи и за БМВ. Не е нормално мотор, който е много по-прецизен от тези на старите БМВ-та, да не вижда ново масло по-често от 30к.км.
#4
Posted 24 June 2010 - 22:52
Ми те новите идват от Германия със сервизна инспекция на 25 000км, пък още 5 000км. повече или по-малко все тая
Витата пък сменят на 32 000км.....
Друг е въпроса, колко пъти ще го опресниш през тези 30 000км......
Витата пък сменят на 32 000км.....
Друг е въпроса, колко пъти ще го опресниш през тези 30 000км......
#5
Posted 24 June 2010 - 23:03
маслото губи мазилните си свойства, ще се повиши триенето и ще скапе лагерите на коляновия вал. Следователно ще падне налягането от помпата. следващият момент е задиране и превъртане на лагерите.
горното е най-добрия сценарии, най-лошия е филтъра да се задръсти и да се отвори предпазният клапан, през него маслото ще циркулира, без да се филтира и пак става същото като горното+ запушване на маслени магистрали.
говоря, за превишаване на интервала за смяна на масла с 2+ пъти. интервала зависи от маслото.
горното е най-добрия сценарии, най-лошия е филтъра да се задръсти и да се отвори предпазният клапан, през него маслото ще циркулира, без да се филтира и пак става същото като горното+ запушване на маслени магистрали.
говоря, за превишаване на интервала за смяна на масла с 2+ пъти. интервала зависи от маслото.
#6
Posted 24 June 2010 - 23:31
Боянски има и друг вариант, да си спестил 5 лева от филтъра и да си взел от кварталнияа магазин примерно Филтрон (менте няама Байпасен клапан, хартията става та трътка от температурата и оставаш изненадан) Познавам един колега с два окотени мерцедеса...маслото губи мазилните си свойства, ще се повиши триенето и ще скапе лагерите на коляновия вал. Следователно ще падне налягането от помпата. следващият момент е задиране и превъртане на лагерите.
горното е най-добрия сценарии, най-лошия е филтъра да се задръсти и да се отвори предпазният клапан, през него маслото ще циркулира, без да се филтира и пак става същото като горното+ запушване на маслени магистрали.
говоря, за превишаване на интервала за смяна на масла с 2+ пъти. интервала зависи от маслото.
30000 км може, но ако не караш градско и ги правиш за под 6 месеца, караш ли предимно градско таван 10, синтетика или полу, маслото се скапва, работи при по висока температура, натоварванията на мотора са по сериозни и се разрежда от горивото, а при новите дизели от "ЕдБлу". Специално знам за М102 че е много важно редовното сменяне на около 10000 км, причината е в геометрията на картера.
#7
Posted 25 June 2010 - 10:32
хммм....
от теорията във Вилхелм Пик знам че ладите и зилът има байпасен клапан и той не е във филтъра, а извън него.
Иначе ако няма байпасен клапан филтърът се задрства и се КЪСА... парчетата запушват всичко
от теорията във Вилхелм Пик знам че ладите и зилът има байпасен клапан и той не е във филтъра, а извън него.
Иначе ако няма байпасен клапан филтърът се задрства и се КЪСА... парчетата запушват всичко
#8
Posted 25 June 2010 - 11:01
Ами аз карам 124-ката вече 17хиляди километра с масло от тира , и не си е загубило свойствата така като го пипам , и си стой на ниво , иначе с другите масла повече от 12к километра не права.Обаче има един проблем незнам дали е добре това за колата че я карам с масло предназначено за камиони.Маслото е оригинално за волво фх12 2002 година. мисля че е 15/40
W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.
#9
Posted 25 June 2010 - 11:28
Не знам за Вас,ама аз мойто си го хвярлям на 6000 макс ... Ако някой иска,после ще го пазя?!
Що си правите майтап с тез неща!
Има евтини масла,което не значи че са боклук!
Не да си правя реклама,ама ако немате пари,ще ви направя една промоция!
Нали се натрупва отлагания,стружки,маслото се окислява ...
В действителност в Германия колите сменят масло на 25К,и ремък на 130К,ама в книжките пише "For East Europe,change oil every 10000km,timming belt every 90000km!"
Всеки сам да си го интерпретира както си иска!
Що си правите майтап с тез неща!
Има евтини масла,което не значи че са боклук!
Не да си правя реклама,ама ако немате пари,ще ви направя една промоция!
Нали се натрупва отлагания,стружки,маслото се окислява ...
В действителност в Германия колите сменят масло на 25К,и ремък на 130К,ама в книжките пише "For East Europe,change oil every 10000km,timming belt every 90000km!"
Всеки сам да си го интерпретира както си иска!
#10
Posted 26 June 2010 - 22:47
Зависи от маслото... Качествените масла според мен за 15-20 000 километра нямат проблеми, поне и на 2-та мерцедеса сменям в този интервал маслото и до сега проблеми не са имали (естествено колите трябва да са изправни и маслото да е наистина качествено). Отделно си има масла с удължен живот, дето издържат 30-40 000 и повече километри.
А да, и сипвам само пълна синтетика.
А да, и сипвам само пълна синтетика.
#11
Posted 27 June 2010 - 12:06
Аз на С4 ката и слагам пълна синтетика и го сменям на 20 000км. или 1 година При положение че филтрите са винаги орегинални от "Ситроен". Вече 110 000км и проблеми няма.
#12
Posted 27 June 2010 - 12:39
Дай един скан на такава книжка, в противен случай звучи несериозно!Не знам за Вас,ама аз мойто си го хвярлям на 6000 макс ... Ако някой иска,после ще го пазя?!
Що си правите майтап с тез неща!
Има евтини масла,което не значи че са боклук!
Не да си правя реклама,ама ако немате пари,ще ви направя една промоция!
Нали се натрупва отлагания,стружки,маслото се окислява ...
В действителност в Германия колите сменят масло на 25К,и ремък на 130К,ама в книжките пише "For East Europe,change oil every 10000km,timming belt every 90000km!"
Всеки сам да си го интерпретира както си иска!
#13
Posted 27 June 2010 - 18:04
Незнам, лично за мене е по добре ако маслото е качествено и се кара 1 година не повече.В този период 20 25 000км. няма да имат проблем Ефтиното масло може да е фатално и за 1000км. Никога не спестявайте пари от масла и филтри! А по дългия пробег мисля че нама да е фатален
#14
Posted 30 June 2010 - 14:22
какви 20 0000 какви 30 000
и на мен по книга го дават на 15к ама аз си го сменям на 10к стари навици и си ми е мирна главата - Масло Кастрол, филтри HENGST(Made in Germany) и пей сърце. Ако има мераклии и аз мога да го пазя мойто
и на мен по книга го дават на 15к ама аз си го сменям на 10к стари навици и си ми е мирна главата - Масло Кастрол, филтри HENGST(Made in Germany) и пей сърце. Ако има мераклии и аз мога да го пазя мойто
#15
Posted 13 July 2010 - 13:18
Кво, ама то маслото сменя ли се? Аз мислех, че само се долива!
4 user(s) are reading this topic
0 members, 4 guests, 0 anonymous users