Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Какво става, ако се сменя маслото на 30000 км?


  • Please log in to reply
42 мнения по тази тема

#1 mdanov

mdanov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 111 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Merc c220 cdi s203

Публикувано 24 юни 2010 - 21:29

Имам един дълъг спор с едни приятели за това, какво може да се случи на мотор, който прави по 10-15 000 км на месец и се кара с пълна синтетика и му се сменя маслото на всеки 30000, а не на 15000 км. Аз лично смятам, че мотор може да се окоти, само, ако маслото се спече вътре, ако е твърде старо (виждал съм подобно нещо вече наживо). Иначе, ако е на нужното ниво, при такъв интервал на каране, не вярвам, че може да му се случи нещо. Вие как мислите?
  • 0

#2 vik_70

vik_70

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 320 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W210 3,2CDI 197hp avangard

Публикувано 24 юни 2010 - 21:45

Италянците се гордеят че не сменат маслата в колите си.Има много хора от форума които карат италянки и са доволни.
  • 0

#3 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8413 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 24 юни 2010 - 22:25

2 варианта:
1. да се окоти мотора при теб;
2. да не се окото мотора при теб :)

Моята е италианка... като гледам сервизната история: не е като да е сменяно на 30к.км... сменяно е на всеки 15.
Германците също сменят на много километри.

Идеята е елементарна. Да се сменят автомобилите. И това ми го каза човек, доста доближен до Мерцедес Щутгарт.
Същото важи и за БМВ. Не е нормално мотор, който е много по-прецизен от тези на старите БМВ-та, да не вижда ново масло по-често от 30к.км.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#4 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 24 юни 2010 - 22:52

Ми те новите идват от Германия със сервизна инспекция на 25 000км, пък още 5 000км. повече или по-малко все тая :icon_coolgrin:
Витата пък сменят на 32 000км.....

Друг е въпроса, колко пъти ще го опресниш през тези 30 000км......
  • 0

logo-600-1002.png


#5 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 24 юни 2010 - 23:03

маслото губи мазилните си свойства, ще се повиши триенето и ще скапе лагерите на коляновия вал. Следователно ще падне налягането от помпата. следващият момент е задиране и превъртане на лагерите.

горното е най-добрия сценарии, най-лошия е филтъра да се задръсти и да се отвори предпазният клапан, през него маслото ще циркулира, без да се филтира и пак става същото като горното+ запушване на маслени магистрали.

говоря, за превишаване на интервала за смяна на масла с 2+ пъти. интервала зависи от маслото.
  • 0

#6 Bat Andi

Bat Andi

    Председател на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 1006 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W201 2.0E
    W201 2.6E (Automatik)
    W140 500SE
    C215 CL55AMG (Kompressor)
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 24 юни 2010 - 23:31

маслото губи мазилните си свойства, ще се повиши триенето и ще скапе лагерите на коляновия вал. Следователно ще падне налягането от помпата. следващият момент е задиране и превъртане на лагерите.

горното е най-добрия сценарии, най-лошия е филтъра да се задръсти и да се отвори предпазният клапан, през него маслото ще циркулира, без да се филтира и пак става същото като горното+ запушване на маслени магистрали.

говоря, за превишаване на интервала за смяна на масла с 2+ пъти. интервала зависи от маслото.

Боянски :beer: има и друг вариант, да си спестил 5 лева от филтъра и да си взел от кварталнияа магазин примерно Филтрон (менте няама Байпасен клапан, хартията става та трътка от температурата и оставаш изненадан) Познавам един колега с два окотени мерцедеса...
30000 км може, но ако не караш градско и ги правиш за под 6 месеца, караш ли предимно градско таван 10, синтетика или полу, маслото се скапва, работи при по висока температура, натоварванията на мотора са по сериозни и се разрежда от горивото, а при новите дизели от "ЕдБлу". Специално знам за М102 че е много важно редовното сменяне на около 10000 км, причината е в геометрията на картера.
  • 0

#7 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 25 юни 2010 - 10:32

хммм....
от теорията във Вилхелм Пик знам че ладите и зилът има байпасен клапан и той не е във филтъра, а извън него.

Иначе ако няма байпасен клапан филтърът се задрства и се КЪСА... парчетата запушват всичко
  • 0

#8 mbthepower

mbthepower

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2833 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pleven D'ge
  • Автомобил:
    w140 s300 дизелак

Публикувано 25 юни 2010 - 11:01

Ами аз карам 124-ката вече 17хиляди километра с масло от тира , и не си е загубило свойствата така като го пипам , и си стой на ниво , иначе с другите масла повече от 12к километра не права.Обаче има един проблем незнам дали е добре това за колата че я карам с масло предназначено за камиони.Маслото е оригинално за волво фх12 2002 година. мисля че е 15/40
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение

W140 The best or nothing !
Тръгвай и карай така все едно шофираш Мерцедес и то S-Klasse . Тежко , бавно , полека и с финес , хората като видят муцуната и сами се сещат че трябва да ти дадът път и предимство.

#9 Vitcig

Vitcig

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1237 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София town
  • Автомобил:
    BMW E34

Публикувано 25 юни 2010 - 11:28

Не знам за Вас,ама аз мойто си го хвярлям на 6000 макс ... Ако някой иска,после ще го пазя?!
Що си правите майтап с тез неща!
Има евтини масла,което не значи че са боклук!
Не да си правя реклама,ама ако немате пари,ще ви направя една промоция!
Нали се натрупва отлагания,стружки,маслото се окислява ...
В действителност в Германия колите сменят масло на 25К,и ремък на 130К,ама в книжките пише "For East Europe,change oil every 10000km,timming belt every 90000km!"
Всеки сам да си го интерпретира както си иска!
  • 0

#10 Тоцата

Тоцата

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 543 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:от село съм :)
  • Автомобил:
    FORD EXPLORER

Публикувано 26 юни 2010 - 22:47

Зависи от маслото... Качествените масла според мен за 15-20 000 километра нямат проблеми, поне и на 2-та мерцедеса сменям в този интервал маслото и до сега проблеми не са имали (естествено колите трябва да са изправни и маслото да е наистина качествено). Отделно си има масла с удължен живот, дето издържат 30-40 000 и повече километри.

А да, и сипвам само пълна синтетика.
  • 0

#11 Slav_1101

Slav_1101

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 961 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W126 280 SE M110 83"
    Mercedes W211 E280 CDI 177ps
    Mercedes W221 S350

Публикувано 27 юни 2010 - 12:06

Аз на С4 ката и слагам пълна синтетика и го сменям на 20 000км. или 1 година :) При положение че филтрите са винаги орегинални от "Ситроен". Вече 110 000км и проблеми няма.
  • 0

#12 mdanov

mdanov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 111 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Русе
  • Автомобил:
    Merc c220 cdi s203

Публикувано 27 юни 2010 - 12:39

Не знам за Вас,ама аз мойто си го хвярлям на 6000 макс ... Ако някой иска,после ще го пазя?!
Що си правите майтап с тез неща!
Има евтини масла,което не значи че са боклук!
Не да си правя реклама,ама ако немате пари,ще ви направя една промоция!
Нали се натрупва отлагания,стружки,маслото се окислява ...
В действителност в Германия колите сменят масло на 25К,и ремък на 130К,ама в книжките пише "For East Europe,change oil every 10000km,timming belt every 90000km!"
Всеки сам да си го интерпретира както си иска!

Дай един скан на такава книжка, в противен случай звучи несериозно!
  • 0

#13 Slav_1101

Slav_1101

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 961 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes W126 280 SE M110 83"
    Mercedes W211 E280 CDI 177ps
    Mercedes W221 S350

Публикувано 27 юни 2010 - 18:04

Незнам, лично за мене е по добре ако маслото е качествено и се кара 1 година не повече.В този период 20 25 000км. няма да имат проблем :)Ефтиното масло може да е фатално и за 1000км. Никога не спестявайте пари от масла и филтри! А по дългия пробег мисля че нама да е фатален
  • 0

#14 KPAHK

KPAHK

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 3768 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:MLADOST CITY
  • Автомобил:
    MB E 200, 2016
    MB E 320 CDI, 2007
    Mazda3 BL, 2011
    Toyota Hilux DLX, 2007
    Punto MK1, 1998
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 30 юни 2010 - 14:22

какви 20 0000 какви 30 000
и на мен по книга го дават на 15к ама аз си го сменям на 10к стари навици :cool: и си ми е мирна главата - Масло Кастрол, филтри HENGST(Made in Germany) и пей сърце. Ако има мераклии и аз мога да го пазя мойто :D
  • 0

#15 shiki

shiki

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 797 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W 124 300D Turbo 1993 год.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 юли 2010 - 13:18

Кво, ама то маслото сменя ли се? Аз мислех, че само се долива! :tongue:
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни