На работа в Мерцедесили как се сбъднеш една мечта
Започната от Bat Andi, 01 май 2010 - 17:52:52
24 мнения по тази тема
#1
Публикувано 01 май 2010 - 17:52
Здравейте колеги,
Макар и с повече от месец закъснение, намерих време да пусна тази тема. (Проблема с форума не беше причината за закъснението) Преди малко повече от месец ми се наложи да замина за Германия, но по доста приятна причина. Като студент имам 6 месеца задължителна практика в немска фирма, а като се има предвид че уча Машиностроене и Автомобилостроене не е трудно да се сети човек, в коя фирма исках да правя въпросната практика. След 6 месечно целенасочено кандидатсване, няколко телефонни интервюта нещата станаха и ме взеха на практика в Мерцедес (Даимлер).
Лошото беше че трябваше да замина след 10 дена, през което време освен всичките документи, трябваше да подготвя 19 годишната 190ка за пътуването. Определено това нямаше да стане без помоща на няколко колеги от форума.
Едно голямо благодаря на Subsonic, Lorinser, Mishokolevlv, Ruskov, TheWolf_lv, Theonly777. Без тези хора със сигурност нчмаше да се оправя, така че имам мн да черпя. Друго си е да закараш любимата кола след 19 години на мястото където е произведена.
Иначе мерцедеса се представи и в момента се представя отлично, карах си го на газ до Германия, тук също си го карам на газ. Тук 190 ките и 124 ките са на почит. Тези шваби ги карат много. 124 са повече от 211 и 210 взети заедно. Е като състояние са поече от добри.
Качвам малко снимки, зада видите как стоят мигачите купени от Боян. Другите части също са перфектни, въпреки че не съм ги снимал.
Макар и с повече от месец закъснение, намерих време да пусна тази тема. (Проблема с форума не беше причината за закъснението) Преди малко повече от месец ми се наложи да замина за Германия, но по доста приятна причина. Като студент имам 6 месеца задължителна практика в немска фирма, а като се има предвид че уча Машиностроене и Автомобилостроене не е трудно да се сети човек, в коя фирма исках да правя въпросната практика. След 6 месечно целенасочено кандидатсване, няколко телефонни интервюта нещата станаха и ме взеха на практика в Мерцедес (Даимлер).
Лошото беше че трябваше да замина след 10 дена, през което време освен всичките документи, трябваше да подготвя 19 годишната 190ка за пътуването. Определено това нямаше да стане без помоща на няколко колеги от форума.
Едно голямо благодаря на Subsonic, Lorinser, Mishokolevlv, Ruskov, TheWolf_lv, Theonly777. Без тези хора със сигурност нчмаше да се оправя, така че имам мн да черпя. Друго си е да закараш любимата кола след 19 години на мястото където е произведена.
Иначе мерцедеса се представи и в момента се представя отлично, карах си го на газ до Германия, тук също си го карам на газ. Тук 190 ките и 124 ките са на почит. Тези шваби ги карат много. 124 са повече от 211 и 210 взети заедно. Е като състояние са поече от добри.
Качвам малко снимки, зада видите как стоят мигачите купени от Боян. Другите части също са перфектни, въпреки че не съм ги снимал.
#2
Публикувано 01 май 2010 - 18:24
Честито... само не разбрах - на стаж за 6 месеца ли отиваш или ще работиш там постоянно?
Давай да удряме по едно рамо - да те взимат за постоянно
Давай да удряме по едно рамо - да те взимат за постоянно
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#3
Публикувано 01 май 2010 - 20:28
Честито Бат Анди
Ама защо си изброил 5 човека, че са ти помогнали а изразяваш уважение с 4 поклона. Някой ще се почуства обиден
Шегата настрана. Надяваме се да споделиш как е в "братска" Германия и в частност порядките в дружество като това. Ако въобще тази дума "дружество" отразява правилно какво всъщност е фирма като тази. Ще се радваме да изразиш впечатленията си, когато това е възможно. Всъщност ти в някои от заводите ли ще си на стаж или по скоро в управленските структури на фирмата. Демек мениджмънта или самото изпълнение на заданията, т.е. баш в джаза, от който излиза "Трилъчия Пауър"
Ама защо си изброил 5 човека, че са ти помогнали а изразяваш уважение с 4 поклона. Някой ще се почуства обиден
Шегата настрана. Надяваме се да споделиш как е в "братска" Германия и в частност порядките в дружество като това. Ако въобще тази дума "дружество" отразява правилно какво всъщност е фирма като тази. Ще се радваме да изразиш впечатленията си, когато това е възможно. Всъщност ти в някои от заводите ли ще си на стаж или по скоро в управленските структури на фирмата. Демек мениджмънта или самото изпълнение на заданията, т.е. баш в джаза, от който излиза "Трилъчия Пауър"
От Витоша по-високо нема, от Искаро по-дълбоко нема и от Мерцедес по-убаво нема...............древна шопска мъдрост!
#4
Публикувано 01 май 2010 - 22:14
Честито... само не разбрах - на стаж за 6 месеца ли отиваш или ще работиш там постоянно?
Давай да удряме по едно рамо - да те взимат за постоянно
Ами работата е следната сега е 6 месеца стаж, после ако се натискам мога да пиша дипломна работа там още 6 месеца, след това трябва да запиша магистратура някаде. Мерцедес имат разни програми, с които ти плащат магитратурата и работиш при тях през това време, но това е трудно за чужденци (не е невъзможно) След това мойе и дипломната на магистратурат да се прави само там и след това може да се мисли за кандидатстване на постоянно място. Сега е практика само. Работя в завода в Зинделфинген. Отдела ми е част от така наречения (Entwiklung) Разработването на новите модели. Занимаваме се анализ. 4 ма човека се занимашаме с проблемите на моторите на всички тестови автомобили на мерцедес в целия свят. Работим савместно с тим който извършва ремонти и подобрения (сервиз така да се каже). Правим планирани подобрения н апрототипните мотори, когато излезе подобрена проблемна част. Подготшяме колите за различните тестове. Прашим амализ на възниканлите проблеми дефекти. Поръчваме части. Има страшно много коли от смарт до Майбах, Ф700, каквото го има на пазара и какшота ще излиза ш близките 5 години. Иначе саичя "сершиз" е огромен партерния етаж на сградата ни. има над 100 подемника и там са всички останали отдели, боло то скорости, каросерия, седалки, хибриди, електроника, всяка кола се разглабя до последното болтче и после пак се събира, без значение дали е ЕС ка или Бе калса. или отива на Краштест. Пършите няколко дни ходех като дрогиран иъ сградата. Няма друго таков масто на света сигурно с толкова мн мерцедеси. Постоянно карат и ношите коли на конкуренцята разгабят ги и може д аходиш да гледаш как са си решили проблемите. Повече от интересно е. Общо взето това е не иъпадам в подробности защото съм подписал куп декларации за секретност и докато работя не е коректно да иъдавам вътрешната информация, не че ако кажа на нчкой даймлер ще загине, но просто въпроса е принципен, а и все още моторите ни са прототипни така че не е кой знае колко полезна мойата информация.
Мога да ши кажа че ще има нов 8 цилиндров 500 мотор който ще има съществена разлика от старите, и може би ще разочарова привържениците на класическите фенова на марката.
Другото което мога спокойно да споделя, тъй като мотора е вече спрян от производство. Става въпрос за М111 1,8. Ta шефа ми разказа че е участвал в теста на стенд на двигателя. Каза че след 500 часа работа мотора се разглабя до болтче и не е имал никаво износване. Пак се сглабя и пак 500 часа, сед което пак никаво износвзане на нанвото и да било. Като стенда има около 100 различни програми които сменя повреме на теста.
И така и тримата колеги в отдела карат 124ки шефа има и 190 купено скоро за 3000 евро, а около 50% от дугия тим в сершиза и колегите на етажа имат сас сигурност 124 или 190.
#5
Публикувано 01 май 2010 - 22:25
Със сигурност хората които са ми помогнали са повече от 6, но просто това са хората които са отделили голяма част от свободното си време заради мен, Ако съм изпуснал някой не е умишлено, простоо съм споменал хората които физически са участвали в подготовката. Как звучи само все едно сме изстреляли ракета в космоса. Наистина може би най хубавото нещо в цялата работа е че имам досега с колите и работата е практически ориентирана. Е не се цапам с масло както съм свикнал, само понякога ама то така ме кара отвътре да бръкна и да се изцапам. Но като цяло сервиза е адски чист, няма капчица масло инсрумента свети, както има една приказка може да се храниш с него....Честито Бат Анди
Ама защо си изброил 5 човека, че са ти помогнали а изразяваш уважение с 4 поклона. Някой ще се почуства обиден
Шегата настрана. Надяваме се да споделиш как е в "братска" Германия и в частност порядките в дружество като това. Ако въобще тази дума "дружество" отразява правилно какво всъщност е фирма като тази. Ще се радваме да изразиш впечатленията си, когато това е възможно. Всъщност ти в някои от заводите ли ще си на стаж или по скоро в управленските структури на фирмата. Демек мениджмънта или самото изпълнение на заданията, т.е. баш в джаза, от който излиза "Трилъчия Пауър"
#6
Публикувано 02 май 2010 - 07:42
Честито!!! Прекрасно е човек да следва и да си сбъдва мечтите!!!
#7
Публикувано 02 май 2010 - 08:52
Успех колега!
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#8
Публикувано 02 май 2010 - 22:01
Успех, Андрей!
Знаем че можеш!
Знаем че можеш!
#9
Публикувано 03 май 2010 - 00:42
Атака, покажи им, че Българите, са по-способни
Успех пич! Благороднически ти завиждам и се радвам за теб!
Успех пич! Благороднически ти завиждам и се радвам за теб!
#10
Публикувано 03 май 2010 - 08:08
Честито! Стискам палци да се докажеш точно там!
Успех!
Успех!
#11
Публикувано 03 май 2010 - 09:02
Бат Анди, като търсиш кусурите на моделите, им кажи че М111 не е добре защитен. Капака лесно се отваря през .... и се краде комутатора, който пък струва половин кола. Също така наблегни на ел.инсталацията, която пък се рони.
Успех колега. Бодни някъде бългаското знаме. Може тайно да свиеш три жици - бяла, зелена и червена.
Успех колега. Бодни някъде бългаското знаме. Може тайно да свиеш три жици - бяла, зелена и червена.
#12
Публикувано 03 май 2010 - 09:46
Да началото е кефесто и емоцията е голяма..... и аз съм минал по подобен път... ... но след 9 години тука ти казавм че не е много по различно даже и от БГ......и в Мерц има една камара некадърници и цялата стуктора на големите фирми е кат диназавър..... докат се размърда нещо и ....
Проблемите на днешно време общо взето не са по железата а по електрониките....има толкова много глупости натъпкани в колата и там вече и 5000 часа не стигат да се тества кое е криво а и даже и да разглобиш устроиството нищо се не вижда -няма такъв де тда е видял тока ....
Ама повелята на партията е такава......
Кат се устроиш обади се да пинем по бира - аз съм в Карлсруе - нагоре по 8 магистрала
Успех
Проблемите на днешно време общо взето не са по железата а по електрониките....има толкова много глупости натъпкани в колата и там вече и 5000 часа не стигат да се тества кое е криво а и даже и да разглобиш устроиството нищо се не вижда -няма такъв де тда е видял тока ....
Ама повелята на партията е такава......
Кат се устроиш обади се да пинем по бира - аз съм в Карлсруе - нагоре по 8 магистрала
Успех
W 124 - 300D
W 124 - 230E
W 124 - 230E
#13
Публикувано 03 май 2010 - 15:58
Да началото е кефесто и емоцията е голяма..... и аз съм минал по подобен път... ... но след 9 години тука ти казавм че не е много по различно даже и от БГ......и в Мерц има една камара некадърници и цялата стуктора на големите фирми е кат диназавър..... докат се размърда нещо и ....
Проблемите на днешно време общо взето не са по железата а по електрониките....има толкова много глупости натъпкани в колата и там вече и 5000 часа не стигат да се тества кое е криво а и даже и да разглобиш устроиството нищо се не вижда -няма такъв де тда е видял тока ....
Ама повелята на партията е такава......
Кат се устроиш обади се да пинем по бира - аз съм в Карлсруе - нагоре по 8 магистрала
Успех
Супер колега ще се разберем кога.
Относно голямата фирма и проблемите, лично според мен най големия проблем на Даимлер не е толкова в кадърността, или в електрониката. Проблемът им е в политиката на упрравлението. Политика която за жалост не води до нищо добро освен 1,2 милярда печалба за първите 4 месеца. Тъжното наистина е че повечето ми колеги наистина носят мерцедеса в сърцето си, разбират си от работата, но както каза Динозавъра е решил да печели от всичко.
А че има много некадърност, сблъсках се с нея още преди да дойда, но относно специалисти имат добър потенциал, който обаче губчт всеки ден. Факт 50% от новонаъначениет инженери в БМВ са дошли от Даймлер. Но времето ще покаже. Аз да има в гаража си една 140 ка и една 129ка, пак дали ще правчт дшигатели с Рено или ще продават на Лексус може би не е толкова важно.
Проблемите на днешно време общо взето не са по железата а по електрониките....има толкова много глупости натъпкани в колата и там вече и 5000 часа
С това колега определено не мога да се съглася, първо защото говоря за мотор който е конструиран горе долу когато аз съм роден (средата на 80те) и дадох пример за добре конструиран механично мотор, който нямам мн мн електроника. Относно железата наистина за месец и малко видях доста абсурдни и на пръв поглед детински грешки при конструирането....
#14
Публикувано 05 май 2010 - 12:43
Колега, супер!
Радвам се за тебе и желая успех!
Респект и към Колегите, сложили рамо в подготовката, част от тях познавам - способни и сръчни мъже са!
За конфиденциалността - ясно.
Ще се радвам да имаш възможност да споделиш друга любопитна информация за "старите" двигатели,
каквито на практика карат повечето от нас
Скоро говорих с приятел за турбодизела 250 (познатия на всички 602) и той каза, че бил разработван съвместно с Мицубиши.
Доста се изненадах, ще видя чичо Гугъл дали ще ми разкаже нещо повече по въпроса.
Поздрави!
Радвам се за тебе и желая успех!
Респект и към Колегите, сложили рамо в подготовката, част от тях познавам - способни и сръчни мъже са!
За конфиденциалността - ясно.
Ще се радвам да имаш възможност да споделиш друга любопитна информация за "старите" двигатели,
каквито на практика карат повечето от нас
Скоро говорих с приятел за турбодизела 250 (познатия на всички 602) и той каза, че бил разработван съвместно с Мицубиши.
Доста се изненадах, ще видя чичо Гугъл дали ще ми разкаже нещо повече по въпроса.
Поздрави!
брабус написа: "абе само аз ли спуквам тьрсачката?"
#15
Публикувано 05 май 2010 - 20:27
Колега, супер!
Радвам се за тебе и желая успех!
Респект и към Колегите, сложили рамо в подготовката, част от тях познавам - способни и сръчни мъже са!
За конфиденциалността - ясно.
Ще се радвам да имаш възможност да споделиш друга любопитна информация за "старите" двигатели,
каквито на практика карат повечето от нас
Скоро говорих с приятел за турбодизела 250 (познатия на всички 602) и той каза, че бил разработван съвместно с Мицубиши.
Доста се изненадах, ще видя чичо Гугъл дали ще ми разкаже нещо повече по въпроса.
Поздрави!
Благодаря колега,
Ще разпитам за ОМ602, мотора е вече спрян от производство така че информацията определено не е секретна. В момента колегата който отговаря за дизелите е отпуска до 16 май. Той е доста по запознат от останалите, и шефа мога да подпитам той е от доста години във фирмата. Ще се опитам да събера малко информация, но тук предпочитат повече M102 (може би заради еко нормите и чичо ТЮФ) Иначе Даймлер и Мицубиши работят и в момента заедно, фирмата се казва Фюзо (FUSO), тези дни изкараха нов камион с новото поколение двигатели - редови.
Иначе определено нямам право да изнасям конкретна информация за прототипните мотори, и да разказвам как изглеждат бъдещите модели.
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни