Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

На работа в Мерцедесили как се сбъднеш една мечта


  • Please log in to reply
24 replies to this topic

#1 Bat Andi

Bat Andi

    Председател на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 1,006 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W201 2.0E
    W201 2.6E (Automatik)
    W140 500SE
    C215 CL55AMG (Kompressor)

User's Awards

4
5
2
2
Garage View Garage

Posted 01 May 2010 - 17:52

Здравейте колеги,


Макар и с повече от месец закъснение, намерих време да пусна тази тема. (Проблема с форума не беше причината за закъснението) Преди малко повече от месец ми се наложи да замина за Германия, но по доста приятна причина. Като студент имам 6 месеца задължителна практика в немска фирма, а като се има предвид че уча Машиностроене и Автомобилостроене не е трудно да се сети човек, в коя фирма исках да правя въпросната практика. След 6 месечно целенасочено кандидатсване, няколко телефонни интервюта нещата станаха и ме взеха на практика в Мерцедес (Даимлер).
Лошото беше че трябваше да замина след 10 дена, през което време освен всичките документи, трябваше да подготвя 19 годишната 190ка за пътуването. Определено това нямаше да стане без помоща на няколко колеги от форума.
Едно голямо благодаря на Subsonic, Lorinser, Mishokolevlv, Ruskov, TheWolf_lv, Theonly777. :allhail: :allhail: :allhail: :allhail: Без тези хора със сигурност нчмаше да се оправя, така че имам мн да черпя. Друго си е да закараш любимата кола след 19 години на мястото където е произведена.
Иначе мерцедеса се представи и в момента се представя отлично, карах си го на газ до Германия, тук също си го карам на газ. Тук 190 ките и 124 ките са на почит. Тези шваби ги карат много. 124 са повече от 211 и 210 взети заедно. Е като състояние са поече от добри. :bigemo_harabe_net-110:
Качвам малко снимки, зада видите как стоят мигачите купени от Боян. Другите части също са перфектни, въпреки че не съм ги снимал. :flagMB new:

Attached Thumbnails

  • 04042010147.jpg Size: 171.09K, Downloads: 23904042010147.jpg
  • 04042010091.jpg Size: 255.43K, Downloads: 25604042010091.jpg
  • 04042010148.jpg Size: 161.84K, Downloads: 20004042010148.jpg

  • 0

#2 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7,501 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue

User's Awards

2
13
3
3
Garage View Garage

Posted 01 May 2010 - 18:24

Честито... само не разбрах - на стаж за 6 месеца ли отиваш или ще работиш там постоянно?
Давай да удряме по едно рамо - да те взимат за постоянно :)
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#3 Dydo

Dydo

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 781 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W 202 - продаден!

Posted 01 May 2010 - 20:28

Честито Бат Анди :icon_coolgrin:
Ама защо си изброил 5 човека, че са ти помогнали а изразяваш уважение с 4 поклона. Някой ще се почуства обиден :tongue:

Шегата настрана. Надяваме се да споделиш как е в "братска" Германия и в частност порядките в дружество като това. Ако въобще тази дума "дружество" отразява правилно какво всъщност е фирма като тази. Ще се радваме да изразиш впечатленията си, когато това е възможно. Всъщност ти в някои от заводите ли ще си на стаж или по скоро в управленските структури на фирмата. Демек мениджмънта или самото изпълнение на заданията, т.е. баш в джаза, от който излиза "Трилъчия Пауър" :allhail:
  • 0
От Витоша по-високо нема, от Искаро по-дълбоко нема и от Мерцедес по-убаво нема...............древна шопска мъдрост!

#4 Bat Andi

Bat Andi

    Председател на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 1,006 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W201 2.0E
    W201 2.6E (Automatik)
    W140 500SE
    C215 CL55AMG (Kompressor)

User's Awards

4
5
2
2
Garage View Garage

Posted 01 May 2010 - 22:14

Честито... само не разбрах - на стаж за 6 месеца ли отиваш или ще работиш там постоянно?
Давай да удряме по едно рамо - да те взимат за постоянно :)


Ами работата е следната сега е 6 месеца стаж, после ако се натискам мога да пиша дипломна работа там още 6 месеца, след това трябва да запиша магистратура някаде. Мерцедес имат разни програми, с които ти плащат магитратурата и работиш при тях през това време, но това е трудно за чужденци (не е невъзможно) След това мойе и дипломната на магистратурат да се прави само там и след това може да се мисли за кандидатстване на постоянно място. Сега е практика само. Работя в завода в Зинделфинген. Отдела ми е част от така наречения (Entwiklung) Разработването на новите модели. Занимаваме се анализ. 4 ма човека се занимашаме с проблемите на моторите на всички тестови автомобили на мерцедес в целия свят. Работим савместно с тим който извършва ремонти и подобрения (сервиз така да се каже). Правим планирани подобрения н апрототипните мотори, когато излезе подобрена проблемна част. Подготшяме колите за различните тестове. Прашим амализ на възниканлите проблеми дефекти. Поръчваме части. Има страшно много коли от смарт до Майбах, Ф700, каквото го има на пазара и какшота ще излиза ш близките 5 години. Иначе саичя "сершиз" е огромен партерния етаж на сградата ни. има над 100 подемника и там са всички останали отдели, боло то скорости, каросерия, седалки, хибриди, електроника, всяка кола се разглабя до последното болтче и после пак се събира, без значение дали е ЕС ка или Бе калса. или отива на Краштест. Пършите няколко дни ходех като дрогиран иъ сградата. Няма друго таков масто на света сигурно с толкова мн мерцедеси. Постоянно карат и ношите коли на конкуренцята разгабят ги и може д аходиш да гледаш как са си решили проблемите. Повече от интересно е. Общо взето това е не иъпадам в подробности защото съм подписал куп декларации за секретност и докато работя не е коректно да иъдавам вътрешната информация, не че ако кажа на нчкой даймлер ще загине, но просто въпроса е принципен, а и все още моторите ни са прототипни така че не е кой знае колко полезна мойата информация.
Мога да ши кажа че ще има нов 8 цилиндров 500 мотор който ще има съществена разлика от старите, и може би ще разочарова привържениците на класическите фенова на марката.
Другото което мога спокойно да споделя, тъй като мотора е вече спрян от производство. Става въпрос за М111 1,8. Ta шефа ми разказа че е участвал в теста на стенд на двигателя. Каза че след 500 часа работа мотора се разглабя до болтче и не е имал никаво износване. Пак се сглабя и пак 500 часа, сед което пак никаво износвзане на нанвото и да било. Като стенда има около 100 различни програми които сменя повреме на теста.
И така и тримата колеги в отдела карат 124ки шефа има и 190 купено скоро за 3000 евро, а около 50% от дугия тим в сершиза и колегите на етажа имат сас сигурност 124 или 190.
  • 0

#5 Bat Andi

Bat Andi

    Председател на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 1,006 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W201 2.0E
    W201 2.6E (Automatik)
    W140 500SE
    C215 CL55AMG (Kompressor)

User's Awards

4
5
2
2
Garage View Garage

Posted 01 May 2010 - 22:25

Честито Бат Анди :icon_coolgrin:
Ама защо си изброил 5 човека, че са ти помогнали а изразяваш уважение с 4 поклона. Някой ще се почуства обиден :tongue:

Шегата настрана. Надяваме се да споделиш как е в "братска" Германия и в частност порядките в дружество като това. Ако въобще тази дума "дружество" отразява правилно какво всъщност е фирма като тази. Ще се радваме да изразиш впечатленията си, когато това е възможно. Всъщност ти в някои от заводите ли ще си на стаж или по скоро в управленските структури на фирмата. Демек мениджмънта или самото изпълнение на заданията, т.е. баш в джаза, от който излиза "Трилъчия Пауър" :allhail:

Със сигурност хората които са ми помогнали са повече от 6, но просто това са хората които са отделили голяма част от свободното си време заради мен, Ако съм изпуснал някой не е умишлено, простоо съм споменал хората които физически са участвали в подготовката. Как звучи само все едно сме изстреляли ракета в космоса. Наистина може би най хубавото нещо в цялата работа е че имам досега с колите и работата е практически ориентирана. Е не се цапам с масло както съм свикнал, само понякога ама то така ме кара отвътре да бръкна и да се изцапам. Но като цяло сервиза е адски чист, няма капчица масло инсрумента свети, както има една приказка може да се храниш с него....
  • 0

#6 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,184 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

User's Awards

43
2
2

Posted 02 May 2010 - 07:42

Честито!!! Прекрасно е човек да следва и да си сбъдва мечтите!!!
  • 0

#7 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3,721 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Posted 02 May 2010 - 08:52

Успех колега!
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#8 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,638 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 02 May 2010 - 22:01

Успех, Андрей!

Знаем че можеш! :)
  • 0

#9 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,339 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 420 SEL
    --W222 S550L
    --R107 380sl

Posted 03 May 2010 - 00:42

Атака, покажи им, че Българите, са по-способни ;)
Успех пич! Благороднически ти завиждам и се радвам за теб!
  • 0

#10 Silverstar

Silverstar

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 183 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    1995' Mercedes Benz W202 C200 Elegance
    1992' Mercedes Benz W201 190 - 1.8 - R.I.P.
    1986' Ford Sierra - 1.6

Posted 03 May 2010 - 08:08

Честито! Стискам палци да се докажеш точно там!

Успех!
  • 0

#11 a_atanasov

a_atanasov

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,713 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:114445

Posted 03 May 2010 - 09:02

Бат Анди, като търсиш кусурите на моделите, им кажи че М111 не е добре защитен. Капака лесно се отваря през .... и се краде комутатора, който пък струва половин кола. Също така наблегни на ел.инсталацията, която пък се рони.
Успех колега. Бодни някъде бългаското знаме. Може тайно да свиеш три жици - бяла, зелена и червена. :rolleyes:
  • 0

#12 brpi

brpi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,243 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Karlsruhe,Germany
  • Автомобил:
    W124 300D 603
    W124 230E 102

Posted 03 May 2010 - 09:46

Да началото е кефесто и емоцията е голяма..... и аз съм минал по подобен път... ... но след 9 години тука ти казавм че не е много по различно даже и от БГ......и в Мерц има една камара некадърници и цялата стуктора на големите фирми е кат диназавър..... докат се размърда нещо и ....

Проблемите на днешно време общо взето не са по железата а по електрониките....има толкова много глупости натъпкани в колата и там вече и 5000 часа не стигат да се тества кое е криво а и даже и да разглобиш устроиството нищо се не вижда -няма такъв де тда е видял тока :bigemo_harabe_net-110: ....
Ама повелята на партията е такава......

Кат се устроиш обади се да пинем по бира - аз съм в Карлсруе - нагоре по 8 магистрала


Успех
  • 0
W 124 - 300D
W 124 - 230E

#13 Bat Andi

Bat Andi

    Председател на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 1,006 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W201 2.0E
    W201 2.6E (Automatik)
    W140 500SE
    C215 CL55AMG (Kompressor)

User's Awards

4
5
2
2
Garage View Garage

Posted 03 May 2010 - 15:58

Да началото е кефесто и емоцията е голяма..... и аз съм минал по подобен път... ... но след 9 години тука ти казавм че не е много по различно даже и от БГ......и в Мерц има една камара некадърници и цялата стуктора на големите фирми е кат диназавър..... докат се размърда нещо и ....

Проблемите на днешно време общо взето не са по железата а по електрониките....има толкова много глупости натъпкани в колата и там вече и 5000 часа не стигат да се тества кое е криво а и даже и да разглобиш устроиството нищо се не вижда -няма такъв де тда е видял тока :bigemo_harabe_net-110: ....
Ама повелята на партията е такава......

Кат се устроиш обади се да пинем по бира - аз съм в Карлсруе - нагоре по 8 магистрала
Успех


Супер колега ще се разберем кога.
Относно голямата фирма и проблемите, лично според мен най големия проблем на Даимлер не е толкова в кадърността, или в електрониката. Проблемът им е в политиката на упрравлението. Политика която за жалост не води до нищо добро освен 1,2 милярда печалба за първите 4 месеца. Тъжното наистина е че повечето ми колеги наистина носят мерцедеса в сърцето си, разбират си от работата, но както каза Динозавъра е решил да печели от всичко.
А че има много некадърност, сблъсках се с нея още преди да дойда, но относно специалисти имат добър потенциал, който обаче губчт всеки ден. Факт 50% от новонаъначениет инженери в БМВ са дошли от Даймлер. Но времето ще покаже. Аз да има в гаража си една 140 ка и една 129ка, пак дали ще правчт дшигатели с Рено или ще продават на Лексус може би не е толкова важно.

Проблемите на днешно време общо взето не са по железата а по електрониките....има толкова много глупости натъпкани в колата и там вече и 5000 часа
С това колега определено не мога да се съглася, първо защото говоря за мотор който е конструиран горе долу когато аз съм роден (средата на 80те) и дадох пример за добре конструиран механично мотор, който нямам мн мн електроника. Относно железата наистина за месец и малко видях доста абсурдни и на пръв поглед детински грешки при конструирането....
  • 0

#14 ivooo

ivooo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 436 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 / '91 /продадена
    W201 / '87 / 2.0 / 601.911
    W124 / '93 / 602.962

Posted 05 May 2010 - 12:43

Колега, супер!
Радвам се за тебе и желая успех!
Респект и към Колегите, сложили рамо в подготовката, част от тях познавам - способни и сръчни мъже са! :allhail:
За конфиденциалността - ясно.
Ще се радвам да имаш възможност да споделиш друга любопитна информация за "старите" двигатели,
каквито на практика карат повечето от нас :)

Скоро говорих с приятел за турбодизела 250 (познатия на всички 602) и той каза, че бил разработван съвместно с Мицубиши.
Доста се изненадах, ще видя чичо Гугъл дали ще ми разкаже нещо повече по въпроса.
Поздрави!
  • 0
брабус написа: "абе само аз ли спуквам тьрсачката?"

#15 Bat Andi

Bat Andi

    Председател на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 1,006 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ловеч
  • Автомобил:
    W201 2.0E
    W201 2.6E (Automatik)
    W140 500SE
    C215 CL55AMG (Kompressor)

User's Awards

4
5
2
2
Garage View Garage

Posted 05 May 2010 - 20:27

Колега, супер!
Радвам се за тебе и желая успех!
Респект и към Колегите, сложили рамо в подготовката, част от тях познавам - способни и сръчни мъже са! :allhail:
За конфиденциалността - ясно.
Ще се радвам да имаш възможност да споделиш друга любопитна информация за "старите" двигатели,
каквито на практика карат повечето от нас :)

Скоро говорих с приятел за турбодизела 250 (познатия на всички 602) и той каза, че бил разработван съвместно с Мицубиши.
Доста се изненадах, ще видя чичо Гугъл дали ще ми разкаже нещо повече по въпроса.
Поздрави!


Благодаря колега,

Ще разпитам за ОМ602, мотора е вече спрян от производство така че информацията определено не е секретна. В момента колегата който отговаря за дизелите е отпуска до 16 май. Той е доста по запознат от останалите, и шефа мога да подпитам той е от доста години във фирмата. Ще се опитам да събера малко информация, но тук предпочитат повече M102 (може би заради еко нормите и чичо ТЮФ) Иначе Даймлер и Мицубиши работят и в момента заедно, фирмата се казва Фюзо (FUSO), тези дни изкараха нов камион с новото поколение двигатели - редови.
Иначе определено нямам право да изнасям конкретна информация за прототипните мотори, и да разказвам как изглеждат бъдещите модели.
  • 0




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users