мечок
Започната от gorbi, 11 сеп 2006 - 14:26:48
31 мнения по тази тема
#16
Публикувано 12 септември 2006 - 09:51
добре де , колко тежат тези "негри"?
Е 250 DIESEL 20v 113hp 1994
#17
Публикувано 12 септември 2006 - 10:20
е, Алекс, много повърхностно и малко ехидно гледаш на нещата с газта.....
Първо - бутилката тежи празна 45 кила - пълна 59.... Бутилката е една хубва такава италианска... Значи все едно возя руса мацка на задната седалка... Така че това с тежестите отпада като несъстоятелен аргумент......
Второ - колата не "гърми" в буквалния смисъл на думата, както гърмяха пропан-бутанените ми коли до сега, а по-скоро "киха" едвам доловимо, и сработва оная защита с маркучето за която писах в други теми..... Обикновено като "гръмне" на пропан на маздата ми например, се чупеше някакъв датчик на дебитомера, и трябваше да се сменя целия дебитомер 2 употреба - 400 кинта... Там обаче газовото беше най-елементарно.... и накрая махнах дебитомера и не карах на бензин.... но маздата и без това не правеше разлика.....
Тук обаче газовото е с повече електроника от собствената на автомобила и не вярвам да имам проблеми с това "кихане".....
та проблема не е в метана, имал съм над 15 коли на газ и мога да преценя....
Първо - бутилката тежи празна 45 кила - пълна 59.... Бутилката е една хубва такава италианска... Значи все едно возя руса мацка на задната седалка... Така че това с тежестите отпада като несъстоятелен аргумент......
Второ - колата не "гърми" в буквалния смисъл на думата, както гърмяха пропан-бутанените ми коли до сега, а по-скоро "киха" едвам доловимо, и сработва оная защита с маркучето за която писах в други теми..... Обикновено като "гръмне" на пропан на маздата ми например, се чупеше някакъв датчик на дебитомера, и трябваше да се сменя целия дебитомер 2 употреба - 400 кинта... Там обаче газовото беше най-елементарно.... и накрая махнах дебитомера и не карах на бензин.... но маздата и без това не правеше разлика.....
Тук обаче газовото е с повече електроника от собствената на автомобила и не вярвам да имам проблеми с това "кихане".....
та проблема не е в метана, имал съм над 15 коли на газ и мога да преценя....
#18
Публикувано 12 септември 2006 - 10:24
star_net: колата не клати, а "ходи" по платното.... Всичко по окачването отзад и отпред е уж в идеално състояние... Само луфт-а на кормилото ще е..... и с други коли ми се е случвало, но беше преди повече от 10 години, когато карах лада 1500 служебна......
#19
Публикувано 12 септември 2006 - 11:44
Нито повърхностно нито ехидно гледам на проблема ти :ok:е, Алекс, много повърхностно и малко ехидно гледаш на нещата с газта.....
Тук обаче газовото е с повече електроника от собствената на автомобила и не вярвам да имам проблеми с това "кихане".....
та проблема не е в метана, имал съм над 15 коли на газ и мога да преценя....
Опитвам се да помогна с опита си от 4 годишно каране на LPG на МБ 103-мотор
Не знаех,че си с една бутилка само,предполагах 3 най-малко :Dn:
: Ок щом те дразня спирам,да пиша по темата
#20
Публикувано 12 септември 2006 - 12:33
Провери тампоните на мотора.Те са около 115лв и са два,пълни с масло.Като ги смених отпана луфта във волана.Е....не напълно но осезяемо се подобри работата на мотора.
Успех :FlagMB:
Успех :FlagMB:
#21
Публикувано 12 септември 2006 - 12:41
Алекс - глупости бе - защо да се дразня - най-добрите теми излизат след някакъв спор... Казвам повърхностно. защото рече и отсече - тежат ти бутилките...
А газовите са милион и един вида, не можеш да съдиш за едно по друго.....
Имам много години опит вече с автомобилни газови инсталации като ползвател, вярно с LPG, но разликата с метана е по скоро като технологично изпълненеие отколкото като принцип на действие и тегло на уредбата.....
А газовите са милион и един вида, не можеш да съдиш за едно по друго.....
Имам много години опит вече с автомобилни газови инсталации като ползвател, вярно с LPG, но разликата с метана е по скоро като технологично изпълненеие отколкото като принцип на действие и тегло на уредбата.....
#22
Публикувано 12 септември 2006 - 15:03
Ами щом казваш,че си с богат опит отностно пропана,то би трябвало да си наястно с всички недостатъци и +-ве на си-та им
Сега до метана,аз лично не съм виждал кола с една бутилка само, :Dn: и след обстойно проучване не открих бутилка с твойте параметри
Колата киха от бедна смес,неправилна центровка,свищи,кабелии проблеми по тоците.
1. и двата газа имат горе долу същата калоричност като бензина. въпреки това двигателите губят средно по 10% от конете си на високите обороти когато са на газ. защо е така? ми защото има проблеми със 2 неща - атомизацията и термодинамиката - демек при нормални условия се бърка въздух със бензин, докато при газовите уредби се бърка въздух със газ- е, газовете при висока темп. имат навика да се разширяват и затова газта обича да "измества" въздуха във горивната камера - резултата е по-малко кислород/ по-богата смес = по-малко коне. e, би било добре да се вдига температурата на газовете защото това би помогнало за по-доброто смесване, да но затопления въздух има по-малко кислород а липсата на кислород е проблем и без това при тази ситуация, та.. параграф 22.. затова се засмуква максимално студен въздух, пък колкото се смеси- толкова.. важното е обаче да се отбележи че загубата на коне заради този "синдром" е предимно осезаема на високите обороти където смесването трябва да става по-бързо- практическото значение е че колкото по-голям ти е двигателя (по-ниска скорост на газовете поради по-големи входящи клапани и по-ниски работни обороти), толкова по-малко осезаема е загубата- особено в града.
2. другия проблем е атомизиране- засяга особено карбураторните коли. карбураторите имат навика да разчитат на потока (down draft) за да работят както трябва- особено на ниски обороти. от там, като сложиш плочата за газта под карбуратура, като почне да пръска газта и на карбуратура отгоре всички сметки стават криви. потока се завихря, скороста се променя, вакума на двигателия се променя, всичко според което карбуратура е бил нагласен като дизайн се променя. от там надолу (към цинидрите) става още по-непрятно - пленума (intake manifold) е смятан за определено завихряне създадено от/под карбуратура. е, при газта завихрянето е съвсем друго- от там и неравномерната атомизация която води до неефективно изгаряне. какви са практическите стойности на горенаписаното? ми че малки карбураторни двигатели са най-лошите кандидати за газифициране. те имат малка цев (цеви) на карбуратура което означава висока скорост на входящия поток на която пленума разчита за да досмеси и достави сместа във цилиндрите- обаче газовата плочка променя всичко това във негативен вариянт. допълнително страда и отзивчивоста на двигателя защото тя е хакрактеристика на това колко добре се сработва карбуратора, центровката на двигателя и потока във пленума. сметката е много тънка фабрично и със слагането на газ почти никога не може да бъде докарана до оптималния вариянт.
какво е решението за да се елиминират тези променливи поне до някъде? ми просто е - да се пръска газта във самите цилиндри като електрониката отгоре се остави да се занимава със това какво влиза във двигателя. резултата е системите със директно впръскване- при тях инжекциони пръскат газта директно във цилиндрите като при това се получава оптимално (за ситуацията) атомизиране и мерене на газта без да се засяга въздушния поток отгоре. което е по-важно- за да се подобри пръскането тези системи могат да пускат във сместа и малко бензин които да "споява" двата газа във горивните камери.
малко случайни мисли породени от написаното отгоре
1. най-лошия вариянт за газифициране е малък карбураторен двигател със малко въртящ момент във ниските обороти и повечко коне във високите (а ла повечето разпостранени МБ са до 3 литра).
2. най-добрия вариянт е по-голям двигател, със директно впръскване, при който въртящия момент във ниските е достатъчен че да се налага рядко да се кара на високи обороти където атомизацията при газта куца и се появяват загубите.
3. поради газообразната горивна смес във цилиндрите, отзивчивоста на двигателя зависи много от температурата. от там и повечето газови уредби са нагаласени така че да работят добре когато двигателя се затопли и входящия въздух влезе във някакви познати параметри така че да може да се нагласи карбуратура подходящо.
4. оптималния режим на експлоатация е голям двигател, постоянна газ, ниски обороти. най-нежелатения режим е малък двигател, рязка промяна на оборотите (като каране на градско).
5. газта гори доста по-чисто от бензина и като цяло цапа двигателя по-малко. също така като по-калорична тя гори и по-бавно във цилиндрите. това общо взето може да "лъже" центровката (компютъра)да я тегли напред въпреки че атомизацията е по-слаба. това често води до детонации особено ако двигателя не е в добро състояние. затова се очаква че за да има полза от газовата уредба, двигателя трябва да е във добро здраве иначе вместо ползи могат да се реализират загуби
Бах мамаму счупиш си пръстите да пиша но дано да съм бил полезен :
Офффф ето още малко матерял за четене
Метан (+) (-)
Сега до метана,аз лично не съм виждал кола с една бутилка само, :Dn: и след обстойно проучване не открих бутилка с твойте параметри
Отностно кихането,кашлянето и т.н само ще споделя няколко неща за да приключа темата.20l.-f209mm,l800mm/19-22kg
24l.-f229mm,l800mm/19-26kg най-сполучливия избор според мен цена за нова 200лв три = 72л.-еквивалент 23л. бензин
30l.-f229mm,l920mm/25-34kg
40l.-f273mm,l840mm/32-37kg следващия най-сполучлив избор според мен цена за нова 310лв. в комбинация с 2бр. 24ки еквивалент29л. бензин
Колата киха от бедна смес,неправилна центровка,свищи,кабелии проблеми по тоците.
1. и двата газа имат горе долу същата калоричност като бензина. въпреки това двигателите губят средно по 10% от конете си на високите обороти когато са на газ. защо е така? ми защото има проблеми със 2 неща - атомизацията и термодинамиката - демек при нормални условия се бърка въздух със бензин, докато при газовите уредби се бърка въздух със газ- е, газовете при висока темп. имат навика да се разширяват и затова газта обича да "измества" въздуха във горивната камера - резултата е по-малко кислород/ по-богата смес = по-малко коне. e, би било добре да се вдига температурата на газовете защото това би помогнало за по-доброто смесване, да но затопления въздух има по-малко кислород а липсата на кислород е проблем и без това при тази ситуация, та.. параграф 22.. затова се засмуква максимално студен въздух, пък колкото се смеси- толкова.. важното е обаче да се отбележи че загубата на коне заради този "синдром" е предимно осезаема на високите обороти където смесването трябва да става по-бързо- практическото значение е че колкото по-голям ти е двигателя (по-ниска скорост на газовете поради по-големи входящи клапани и по-ниски работни обороти), толкова по-малко осезаема е загубата- особено в града.
2. другия проблем е атомизиране- засяга особено карбураторните коли. карбураторите имат навика да разчитат на потока (down draft) за да работят както трябва- особено на ниски обороти. от там, като сложиш плочата за газта под карбуратура, като почне да пръска газта и на карбуратура отгоре всички сметки стават криви. потока се завихря, скороста се променя, вакума на двигателия се променя, всичко според което карбуратура е бил нагласен като дизайн се променя. от там надолу (към цинидрите) става още по-непрятно - пленума (intake manifold) е смятан за определено завихряне създадено от/под карбуратура. е, при газта завихрянето е съвсем друго- от там и неравномерната атомизация която води до неефективно изгаряне. какви са практическите стойности на горенаписаното? ми че малки карбураторни двигатели са най-лошите кандидати за газифициране. те имат малка цев (цеви) на карбуратура което означава висока скорост на входящия поток на която пленума разчита за да досмеси и достави сместа във цилиндрите- обаче газовата плочка променя всичко това във негативен вариянт. допълнително страда и отзивчивоста на двигателя защото тя е хакрактеристика на това колко добре се сработва карбуратора, центровката на двигателя и потока във пленума. сметката е много тънка фабрично и със слагането на газ почти никога не може да бъде докарана до оптималния вариянт.
какво е решението за да се елиминират тези променливи поне до някъде? ми просто е - да се пръска газта във самите цилиндри като електрониката отгоре се остави да се занимава със това какво влиза във двигателя. резултата е системите със директно впръскване- при тях инжекциони пръскат газта директно във цилиндрите като при това се получава оптимално (за ситуацията) атомизиране и мерене на газта без да се засяга въздушния поток отгоре. което е по-важно- за да се подобри пръскането тези системи могат да пускат във сместа и малко бензин които да "споява" двата газа във горивните камери.
малко случайни мисли породени от написаното отгоре
1. най-лошия вариянт за газифициране е малък карбураторен двигател със малко въртящ момент във ниските обороти и повечко коне във високите (а ла повечето разпостранени МБ са до 3 литра).
2. най-добрия вариянт е по-голям двигател, със директно впръскване, при който въртящия момент във ниските е достатъчен че да се налага рядко да се кара на високи обороти където атомизацията при газта куца и се появяват загубите.
3. поради газообразната горивна смес във цилиндрите, отзивчивоста на двигателя зависи много от температурата. от там и повечето газови уредби са нагаласени така че да работят добре когато двигателя се затопли и входящия въздух влезе във някакви познати параметри така че да може да се нагласи карбуратура подходящо.
4. оптималния режим на експлоатация е голям двигател, постоянна газ, ниски обороти. най-нежелатения режим е малък двигател, рязка промяна на оборотите (като каране на градско).
5. газта гори доста по-чисто от бензина и като цяло цапа двигателя по-малко. също така като по-калорична тя гори и по-бавно във цилиндрите. това общо взето може да "лъже" центровката (компютъра)да я тегли напред въпреки че атомизацията е по-слаба. това често води до детонации особено ако двигателя не е в добро състояние. затова се очаква че за да има полза от газовата уредба, двигателя трябва да е във добро здраве иначе вместо ползи могат да се реализират загуби
Бах мамаму счупиш си пръстите да пиша но дано да съм бил полезен :
Офффф ето още малко матерял за четене
Метан (+) (-)
#23
Публикувано 12 септември 2006 - 16:24
- в моя случай с метана и мечо - бутилката е една - събира 14 кила метан, струва по оценките на тукашните газаджии 1300-1500 лева и тежи около 45 килограма ( в линка който си дал има същата на 55 кила, може би е толкова, а може материала на моята да е по-различен)
даммм, на теория интересни неща има...... да кажа и как е на практика, от личен опит с мои автомобили на които съм поставял газова уредба:
- по принцип разликата между конете на газ метан и на бензин е много над 10% - поне 25% в моя случай - дали е така при всички - не знам.. нямам наблюдения върху други автомобили на газ метан..... при мен с всички аванс процесори и ламда контроли и незнам си какво - е плачевно.....
- имал съм ПБ на карбуратор - Лада 1500, БМВ 1,6 акула, Опел Кадет 1,5, Голф 2 1,6, Пасат от старите 1,6 имам и сега Голф кабриолет на карбуратор 1,6 - наблюдения: добра динамика, среден разход, въпреки лошото смесване - вони около голфа, пък и около другите беше така - не се диша...... - явно най-лошия вариант откъм смесване е....
- ПБ на моноинжекция - Ланча дедра 1,6МИ - идеалният вариант - никаква разлика газ-бензин, добра динамика - висок разход, ама те ланчите си горят така или иначе и бензин много...... друга моноинжекция съм нямал да сравня....
- ПБ на пълна инжекция - Хюндай СКупе турбо инженкция, Пасат 2.0 16V, Омега 2,4i, Вектра 2.0i, БМВ междинно 1,8i , Мазда 626 2.0 16V - естествено - най-добри показатели има директното впръскване, много малка разлика в динамиката, нисък разход - но и най много проблеми - капризни от към филтри, свещи, кабели, всичко трябва да е в перфектно състояние, иначе има детонации ама яки - хвърчат капаци на филтри, дебитомери, маркучи, колектори ...... БМВ-то 318 като се взривеше хората залягаха по улиците....... Хюндая купето като караш по-дълго на турбо - нищо не удържа маркучите - направо се попиляваха под капака...... Следващият собственик го решил този проблем, не разбрах как...... Естествено всичко това се отнася за най-обикновено газово за 400-500 лева на пропан бутан, без никакви електроники.....
та така - всичките газови уредби аз съм ги монтирал, в смисъл че съм ги плащал и давал да ги поставят де... та знам разликата между колите преди и след поставяне на уредбата...... най-фрапираща беше разликата при Хюндая.... - 1,5 двигател с турбина, преди газовото се изтрелваше като изтребител..... След газовото паднаха конете 10-на процента, но много проблеми заради некадърно сложеното и евтино разбира се, газово....
даммм, на теория интересни неща има...... да кажа и как е на практика, от личен опит с мои автомобили на които съм поставял газова уредба:
- по принцип разликата между конете на газ метан и на бензин е много над 10% - поне 25% в моя случай - дали е така при всички - не знам.. нямам наблюдения върху други автомобили на газ метан..... при мен с всички аванс процесори и ламда контроли и незнам си какво - е плачевно.....
- имал съм ПБ на карбуратор - Лада 1500, БМВ 1,6 акула, Опел Кадет 1,5, Голф 2 1,6, Пасат от старите 1,6 имам и сега Голф кабриолет на карбуратор 1,6 - наблюдения: добра динамика, среден разход, въпреки лошото смесване - вони около голфа, пък и около другите беше така - не се диша...... - явно най-лошия вариант откъм смесване е....
- ПБ на моноинжекция - Ланча дедра 1,6МИ - идеалният вариант - никаква разлика газ-бензин, добра динамика - висок разход, ама те ланчите си горят така или иначе и бензин много...... друга моноинжекция съм нямал да сравня....
- ПБ на пълна инжекция - Хюндай СКупе турбо инженкция, Пасат 2.0 16V, Омега 2,4i, Вектра 2.0i, БМВ междинно 1,8i , Мазда 626 2.0 16V - естествено - най-добри показатели има директното впръскване, много малка разлика в динамиката, нисък разход - но и най много проблеми - капризни от към филтри, свещи, кабели, всичко трябва да е в перфектно състояние, иначе има детонации ама яки - хвърчат капаци на филтри, дебитомери, маркучи, колектори ...... БМВ-то 318 като се взривеше хората залягаха по улиците....... Хюндая купето като караш по-дълго на турбо - нищо не удържа маркучите - направо се попиляваха под капака...... Следващият собственик го решил този проблем, не разбрах как...... Естествено всичко това се отнася за най-обикновено газово за 400-500 лева на пропан бутан, без никакви електроники.....
та така - всичките газови уредби аз съм ги монтирал, в смисъл че съм ги плащал и давал да ги поставят де... та знам разликата между колите преди и след поставяне на уредбата...... най-фрапираща беше разликата при Хюндая.... - 1,5 двигател с турбина, преди газовото се изтрелваше като изтребител..... След газовото паднаха конете 10-на процента, но много проблеми заради некадърно сложеното и евтино разбира се, газово....
#24
Публикувано 12 септември 2006 - 18:42
Ами тогава за, да заключим отиваш при Ники Златков на динотеста и решаваш проблема :ok:
Или си слагаш белита ръкавици без пръсти, пускаш си Бари Уайт, Рейбана на очите и мазно по Гезмето хи хи хи : :
Или си слагаш белита ръкавици без пръсти, пускаш си Бари Уайт, Рейбана на очите и мазно по Гезмето хи хи хи : :
Този пост е редактиран от ALEXONE™: 12 септември 2006 - 18:44
#25
Публикувано 12 септември 2006 - 19:56
ми ако кажеш кой му е варненския аналог.....
#26
Публикувано 12 септември 2006 - 20:45
Не зная да има такъв за съжаление :Dn:ми ако кажеш кой му е варненския аналог.....
#27
Публикувано 13 септември 2006 - 11:44
Закарай колата за проверка на окачването да не би да имаш нещо износено, и от там в някой читав сервиз за реглаж на мостовете.star_net: колата не клати, а "ходи" по платното.... Всичко по окачването отзад и отпред е уж в идеално състояние... Само луфт-а на кормилото ще е..... и с други коли ми се е случвало, но беше преди повече от 10 години, когато карах лада 1500 служебна......
Най-доброто или нищо!
#28
Публикувано 13 септември 2006 - 11:46
Между другото, какъв е размера на гумите?
Най-доброто или нищо!
#29
Публикувано 13 септември 2006 - 15:07
карах я в сервиз за реглаж на мостовете, всички коли съм си карал там - никога не съм имал проблеми, мисля че е читав. Казаха ми че е в перфектно състояние и предницата и задницата....
гумите и отпред и отзад са 195/65/15
гумите и отпред и отзад са 195/65/15
#30
Публикувано 21 септември 2006 - 04:23
:ok: :ok: :ok:Нещо не е както трябва :Dn:.Аз съм с 2.3 190Е и на баирите ,корсите ги закачам на теглича да се веят след мен,освен ако не е някакво спортно изпълнение :FlagMB:
"Марката е като живо същество-нейният авторитет расте или се уронва все повече с течение на времето..."
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни