Как да си почистите дросела на W202 C180 - обяснение
Started by MercedesDE, 16 Feb 2010 - 15:45:26
15 replies to this topic
#1
Posted 16 February 2010 - 15:45
Здравейте колеги сега ще се опитам да създам една тема която искам да послужи като ориентир за колегите, които също като мен са се сблъсквали с играещите и въобще липсващите ниски обороти и въобще за нещо което трябва да се прави от време на време, ако искате вашата кола да работи като часовник.Другото което искам да кажа е че не давам гаранция че от това вашия проблем ще изчезне (но от това трябва да се започне ако имате проблеми с оборотите).
След дълго време събиране на учебен материал в много форуми се престраших да разглобя дросела- просто си казах Today is the day и си взех гедорето и отидох в гаража (понеже за първи път го правя не се навих да снимам но имам няколко снимки с които ще покажа горе доло)
При мен положението беше сложно понеже имам някаква газова и това усложни, но донякъде и облекчи моето начинание
И така време е да покажа какво съм направил:
1. Много важно нещо откачете акумулатора!
2.Сега към процедурата:
2.1 Разкачете крачето на механизма на педала на газта с издърпване навън (номер 1 на снимката)
2.2 Хубаво вижте прожината (номер 2 на снимката) къде е закачена и я откачете и я оставете на страни (при сглобяване не я забравяйте)
2.3 Откачете маркуча с издърпване към вас (номер 3 на снимката)
2.4 Отвиите скобата (номер 4 на снимката)
http://img706.images...82/53490971.png
3. Вземете един шестограм (мисля че номера беше 5) и отвиите 4-те болта в крайщата (показал съм ги на снимката)
http://img168.images...02/45046646.png
4. След като сте отвили болчетата трябва да видите клапата не я дърпайте много защото в долния ъгъл има кабел (аз моя не съм го откачал и незнам как се откача но няма нужда да се откача има място да извършите почистването)
5.Погледнете как е положението вътре ( аз моята като я свалих по снимки бях гледал че вътре е бяла ,а моята беше черна викам си еи аз съм някакъв по-различен от другите, после като потърках с парцалче напоено с бензин разбрах че не съм уникален, а просто това са някакви налепи от която клапата се зацапва)
6. Вземете малко бензин и едно парцалче и хубаво изтъркаите клапата и стените докато не станат бяли, като стените станат бели можете да престанете да търкате
7.Сглобявате по обратния ред клапата като гледате да не забравите някои маркуч И ПОМНЕТЕ ПРОЖИНАТА!!!
8.Закачате акумулатора и отивате да проверите още един път дали не сте забравили нещо и изчаквате 10 минути
9. Влизате в колата и давате на контакт НО БЕЗ ДА ПАЛИТЕ след което чакате 2-3 минути , връщате контакта и палите без газ и оставяте колата да работи 20-тина минути след което правите едно кръгче да видите как се държи колата
Искам да кажа на тези които четат темата нека след като прочетат това да прочетат и коментарите надоло за да видят дали не съм пропуснал да напиша нещо или пък съм направил нещо погрешно!
Ще помоля и другите колеги които са правили тази процедура да кажат, ако не съм направил нещо както трябва.
Тази тема я написах главно защото искам да помогна на другите колеги които се чудят как и на тези които са ходили на маистор за почистване и тои е пръснал с един спреи без да отваря клапата и е казал че е почистена- да ама не е почистена особенно ако преди това не е чистена много време, пак казвам моята беше черна с някакви мазни налепи и други гадости и ми отне 20 минути търкане докато я изчистя.
Също така съжалявам за снимката, но само тази имам и тя е от кола без газова уредба, при мен беше друго положението имаше много силикон между тръбата за въздушния филтър и клапата за да не дърпа въздух и главно заради това не я свалих цялата
И пак напомням много внимавайте с кабела
След дълго време събиране на учебен материал в много форуми се престраших да разглобя дросела- просто си казах Today is the day и си взех гедорето и отидох в гаража (понеже за първи път го правя не се навих да снимам но имам няколко снимки с които ще покажа горе доло)
При мен положението беше сложно понеже имам някаква газова и това усложни, но донякъде и облекчи моето начинание
И така време е да покажа какво съм направил:
1. Много важно нещо откачете акумулатора!
2.Сега към процедурата:
2.1 Разкачете крачето на механизма на педала на газта с издърпване навън (номер 1 на снимката)
2.2 Хубаво вижте прожината (номер 2 на снимката) къде е закачена и я откачете и я оставете на страни (при сглобяване не я забравяйте)
2.3 Откачете маркуча с издърпване към вас (номер 3 на снимката)
2.4 Отвиите скобата (номер 4 на снимката)
http://img706.images...82/53490971.png
3. Вземете един шестограм (мисля че номера беше 5) и отвиите 4-те болта в крайщата (показал съм ги на снимката)
http://img168.images...02/45046646.png
4. След като сте отвили болчетата трябва да видите клапата не я дърпайте много защото в долния ъгъл има кабел (аз моя не съм го откачал и незнам как се откача но няма нужда да се откача има място да извършите почистването)
5.Погледнете как е положението вътре ( аз моята като я свалих по снимки бях гледал че вътре е бяла ,а моята беше черна викам си еи аз съм някакъв по-различен от другите, после като потърках с парцалче напоено с бензин разбрах че не съм уникален, а просто това са някакви налепи от която клапата се зацапва)
6. Вземете малко бензин и едно парцалче и хубаво изтъркаите клапата и стените докато не станат бяли, като стените станат бели можете да престанете да търкате
7.Сглобявате по обратния ред клапата като гледате да не забравите някои маркуч И ПОМНЕТЕ ПРОЖИНАТА!!!
8.Закачате акумулатора и отивате да проверите още един път дали не сте забравили нещо и изчаквате 10 минути
9. Влизате в колата и давате на контакт НО БЕЗ ДА ПАЛИТЕ след което чакате 2-3 минути , връщате контакта и палите без газ и оставяте колата да работи 20-тина минути след което правите едно кръгче да видите как се държи колата
Искам да кажа на тези които четат темата нека след като прочетат това да прочетат и коментарите надоло за да видят дали не съм пропуснал да напиша нещо или пък съм направил нещо погрешно!
Ще помоля и другите колеги които са правили тази процедура да кажат, ако не съм направил нещо както трябва.
Тази тема я написах главно защото искам да помогна на другите колеги които се чудят как и на тези които са ходили на маистор за почистване и тои е пръснал с един спреи без да отваря клапата и е казал че е почистена- да ама не е почистена особенно ако преди това не е чистена много време, пак казвам моята беше черна с някакви мазни налепи и други гадости и ми отне 20 минути търкане докато я изчистя.
Също така съжалявам за снимката, но само тази имам и тя е от кола без газова уредба, при мен беше друго положението имаше много силикон между тръбата за въздушния филтър и клапата за да не дърпа въздух и главно заради това не я свалих цялата
И пак напомням много внимавайте с кабела
#2
Posted 16 February 2010 - 16:39
Добре дошъл във форума колега
Благодаря ти от името на всички,на които темата ще е от полза за снимките и отделеното време и труд по създаването на темата.Радвам се,че има хора,чийто 2ри пост е полезно инфо,вместо НЕпотърсени и разисквани вече проблеми.
А долната реплика спечели уважението ми-още един път - ДОБРЕ ДОШЪЛ
Благодаря ти от името на всички,на които темата ще е от полза за снимките и отделеното време и труд по създаването на темата.Радвам се,че има хора,чийто 2ри пост е полезно инфо,вместо НЕпотърсени и разисквани вече проблеми.
А долната реплика спечели уважението ми-още един път - ДОБРЕ ДОШЪЛ
Тази тема я написах главно защото искам да помогна на другите колеги
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?
#3
Posted 16 February 2010 - 17:01
Благодаря за топлото посрещане.По принцип карам Мерцедеси от 2005-та насам, но чак сега започнах да пиша по форумите, ще помагам с каквото мога да съм полезен Даже мисля че тази тема ще е полезна освен на колегите с Ц-класи ами и на тези колеги които карат Е-класи с М111 мотор
#4
Posted 16 February 2010 - 17:10
Като мен напримерДаже мисля че тази тема ще е полезна освен на колегите с Ц-класи ами и на тези колеги които карат Е-класи с М111 мотор
Вярвам и форума ще ти е полезен,дано не се налага де
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?
#5
Posted 16 February 2010 - 18:03
Здравейте колеги сега ще се опитам да създам една тема която искам да послужи като ориентир за колегите, които също като мен са се сблъсквали с играещите и въобще липсващите ниски обороти и въобще за нещо което трябва да се прави от време на време, ако искате вашата кола да работи като часовник.Другото което искам да кажа е че не давам гаранция че от това вашия проблем ще изчезне (но от това трябва да се започне ако имате проблеми с оборотите).
След дълго време събиране на учебен материал в много форуми се престраших да разглобя дросела- просто си казах Today is the day и си взех гедорето и отидох в гаража (понеже за първи път го правя не се навих да снимам но имам няколко снимки с които ще покажа горе доло)
При мен положението беше сложно понеже имам някаква газова и това усложни, но донякъде и облекчи моето начинание
И така време е да покажа какво съм направил:
1. Много важно нещо откачете акумулатора!
2.Сега към процедурата:
2.1 Разкачете крачето на механизма на педала на газта с издърпване навън (номер 1 на снимката)
2.2 Хубаво вижте прожината (номер 2 на снимката) къде е закачена и я откачете и я оставете на страни (при сглобяване не я забравяйте)
2.3 Откачете маркуча с издърпване към вас (номер 3 на снимката)
2.4 Отвиите скобата (номер 4 на снимката)
http://img706.images...82/53490971.png
3. Вземете един шестограм (мисля че номера беше 5) и отвиите 4-те болта в крайщата (показал съм ги на снимката)
http://img168.images...02/45046646.png
4. След като сте отвили болчетата трябва да видите клапата не я дърпайте много защото в долния ъгъл има кабел (аз моя не съм го откачал и незнам как се откача но няма нужда да се откача има място да извършите почистването)
5.Погледнете как е положението вътре ( аз моята като я свалих по снимки бях гледал че вътре е бяла ,а моята беше черна викам си еи аз съм някакъв по-различен от другите, после като потърках с парцалче напоено с бензин разбрах че не съм уникален, а просто това са някакви налепи от която клапата се зацапва)
6. Вземете малко бензин и едно парцалче и хубаво изтъркаите клапата и стените докато не станат бяли, като стените станат бели можете да престанете да търкате
7.Сглобявате по обратния ред клапата като гледате да не забравите някои маркуч И ПОМНЕТЕ ПРОЖИНАТА!!!
8.Закачате акумулатора и отивате да проверите още един път дали не сте забравили нещо и изчаквате 10 минути
9. Влизате в колата и давате на контакт НО БЕЗ ДА ПАЛИТЕ след което чакате 2-3 минути , връщате контакта и палите без газ и оставяте колата да работи 20-тина минути след което правите едно кръгче да видите как се държи колата
Искам да кажа на тези които четат темата нека след като прочетат това да прочетат и коментарите надоло за да видят дали не съм пропуснал да напиша нещо или пък съм направил нещо погрешно!
Ще помоля и другите колеги които са правили тази процедура да кажат, ако не съм направил нещо както трябва.
Тази тема я написах главно защото искам да помогна на другите колеги които се чудят как и на тези които са ходили на маистор за почистване и тои е пръснал с един спреи без да отваря клапата и е казал че е почистена- да ама не е почистена особенно ако преди това не е чистена много време, пак казвам моята беше черна с някакви мазни налепи и други гадости и ми отне 20 минути търкане докато я изчистя.
Също така съжалявам за снимката, но само тази имам и тя е от кола без газова уредба, при мен беше друго положението имаше много силикон между тръбата за въздушния филтър и клапата за да не дърпа въздух и главно заради това не я свалих цялата
И пак напомням много внимавайте с кабела
Здравей колега и добре дошъл!
Аз лично не съм си чистил клапата но съм карал колата на майстор и съм виждал как се чисти макар и че твърдението че кучето месар не става само с гледане е много вярно.
Та почистването се осъществи доста по лесно и бързо защото премина без разглобяване и ефекта беше поразяващ.
Майстора използва спрей и стара четка за зъби за да може да бръкне колкото се може по навътре.На помощ му дойде един помагач който му задържа клапата отворена а той със спрея и четката за зъби не спря да търка докато не светна както ти каза по горе, особено от вътрешната страна.
Иначе всичко останало относно адаптирането на дросела със задържането на контакта и тн е точно така.Дано не си помислиш че както повечето българи казват " абе аз го зная този виц ама по малко по различен начин".Не това е целта ми.
Отново добре дошъл!
#6
Posted 16 February 2010 - 18:57
Благодаря за посрещането отново. Всеки майстор си има методика, не твърдя че начина които съм описал е най-лесен и ефективен, просто исках да направя темата за да я има като подробно обяснение за колегите които са неуки като мен. Въпреки че сега изучавам ДВГ , има доста неща които не разбирам и не смея да пипам, но прочетох няколко теми и се залових с процедурата, и реших че ще напиша тема как става това, защото не е трудно пък и става за 1 час и си спестявате 20-30лв. Надявам се да не съм обидил никой.
А и имам един въпрос който търсих в форума, но не открих и затова ще попитам тук за да ен отварям нова тема.
Въпроса ми е: За да се сменят 4-те тампона на стабилизиращата щанга отпред трябва ли колата да се пождига на крик или може както си е стъпила на земята да се сменят (на канал)
А и имам един въпрос който търсих в форума, но не открих и затова ще попитам тук за да ен отварям нова тема.
Въпроса ми е: За да се сменят 4-те тампона на стабилизиращата щанга отпред трябва ли колата да се пождига на крик или може както си е стъпила на земята да се сменят (на канал)
#7
Posted 16 February 2010 - 21:25
Благодаря за посрещането отново. Всеки майстор си има методика, не твърдя че начина които съм описал е най-лесен и ефективен, просто исках да направя темата за да я има като подробно обяснение за колегите които са неуки като мен. Въпреки че сега изучавам ДВГ , има доста неща които не разбирам и не смея да пипам, но прочетох няколко теми и се залових с процедурата, и реших че ще напиша тема как става това, защото не е трудно пък и става за 1 час и си спестявате 20-30лв. Надявам се да не съм обидил никой.
А и имам един въпрос който търсих в форума, но не открих и затова ще попитам тук за да ен отварям нова тема.
Въпроса ми е: За да се сменят 4-те тампона на стабилизиращата щанга отпред трябва ли колата да се пождига на крик или може както си е стъпила на земята да се сменят (на канал)
Добре дошъл колега - хубава тема, втори пост , БРАВО
Престоят ти тук започва обещаващо
Не си обидил никой,
Веско просто каза за начина който му е известен на него,
а вярвам , че и други ще има, но като цяло темата ще остане полезна за бъдещите потребители!
Относно тампоните - спамиш собствената си тема и да, колата трябва да е във въздуха,
за да може щангата да е в относителен покой, ако мога така да се изразя
Застраховки Каско и ГО - Тук!
Нашите мисли определят желанията ни, но само нашите действия показват това, което сме в действителност!
Отбор по футбол на Мерцедес - Бенц Клуб България - Тук!
Нашите мисли определят желанията ни, но само нашите действия показват това, което сме в действителност!
Отбор по футбол на Мерцедес - Бенц Клуб България - Тук!
#8
Posted 17 February 2010 - 01:00
Благодаря за темата.
Аз имам едно прекихване на тихи обороти, интересно ми е дали и ти си имал такъв проблем. Не е точно играене на оборотите
Засега насоките са към дросела, малката клапа на въздушния филтър и датчик на кол.вал.
Навил съм се да го направя същото, с разликата че имам две клапи да почиствам и бая въздуховоди
Обещавам ще има и много снимки.
Поздравления за хубавата тема.
/смяната на 4те тампона на ст.щанга прави чудеса. И ще ти се отели вола да ги смениш, без да е вдигната на подемник./
Аз имам едно прекихване на тихи обороти, интересно ми е дали и ти си имал такъв проблем. Не е точно играене на оборотите
Засега насоките са към дросела, малката клапа на въздушния филтър и датчик на кол.вал.
Навил съм се да го направя същото, с разликата че имам две клапи да почиствам и бая въздуховоди
Обещавам ще има и много снимки.
Поздравления за хубавата тема.
/смяната на 4те тампона на ст.щанга прави чудеса. И ще ти се отели вола да ги смениш, без да е вдигната на подемник./
#9
Posted 17 February 2010 - 08:17
Нямаше кихане при мен, единствено колата палеше трудно и нямах никакви ниски оброти. Какво забелязах след като я почистих - пали много по-лесно, Форсира се повече (в смисъл някак по-леко и бързо вдига оборотите) За вървене не съм я изпробвал, понеже зимата не я карам
#10
Posted 17 February 2010 - 08:22
Благодаря за темата.
Аз имам едно прекихване на тихи обороти, интересно ми е дали и ти си имал такъв проблем. Не е точно играене на оборотите
Засега насоките са към дросела, малката клапа на въздушния филтър и датчик на кол.вал.
Навил съм се да го направя същото, с разликата че имам две клапи да почиствам и бая въздуховоди
Обещавам ще има и много снимки.
Поздравления за хубавата тема.
/смяната на 4те тампона на ст.щанга прави чудеса. И ще ти се отели вола да ги смениш, без да е вдигната на подемник./
Здравей колега !
Ако имаш в предвид едно зачудване първоначално преди да се изфорсира след като натиснеш газта, при мене проблема беше точно такъв.След време се появи и трудното палене и даржане на ниски обороти но след очистването на клапата всичко се оправи.
Успех и на тебе!
#11
Posted 17 February 2010 - 10:39
Аз също си чистих клапата преди около седмица ,но ми стана интересно защо си разкачвал клемата на акумулатора след като не се сваля нито един кабел?
NO PAIN - NO GAIN!
#12
Posted 17 February 2010 - 12:38
При мен има:Аз също си чистих клапата преди около седмица ,но ми стана интересно защо си разкачвал клемата на акумулатора след като не се сваля нито един кабел?
http://www.mbclub.bg...showtopic=20583
На клипчето на 2ра и 5та секунда се чува едно леко Пук пук... ако трябва, ще снимам по-дълъг клип на светло.
#13
Posted 17 February 2010 - 14:56
Защото незнаех че няма да мога да откача кабела, пък и компютъра е адаптирал на замърсената клапа, и трябва да я обучи наново след почистването
#14
Posted 17 February 2010 - 16:44
Защото незнаех че няма да мога да откача кабела, пък и компютъра е адаптирал на замърсената клапа, и трябва да я обучи наново след почистването
Абсолютно правилно. Изчистваш грешките защото при всяко едно непалене или др поблем се запаметяват такива .
#15
Posted 20 February 2010 - 02:59
Ето и детайлно със снимки за Компресорен 111 мотор. (темата седи в CLK подфорума)
http://www.mbclub.bg...mp;#entry198867
http://www.mbclub.bg...mp;#entry198867
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users