Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Има ETS а буксува!?!W210 300d автоматик


  • Please log in to reply
10 мнения по тази тема

#1 MitkoVn

MitkoVn

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 14 Мнения:

Публикувано 31 януари 2010 - 17:42

Колеги, на заснежен и заледен път по нанагорнище не можах да тръгна - давам газ,едното колело се върти(върху леда) а другото върху снега не.(гумите са нови зимни)Мислех че ETS помага при тръгването.Иначе системата работи,когато в завой подам повече газ триъгълника примигва и не позволява лесно да се поднася задницата.Какво точно прави този ETS и какво не прави в сравнение с ESP?Колата е W210 300d автоматик.
  • 0

#2 aalexieff

aalexieff

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 692 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Павликени
  • Автомобил:
    W124 2.5 D 1987 продаден
    W210 E300 D 1996 продаден
    Mitsubishi Colt IV 1.3 1995 продаден
    Mitsubishi Colt VI 1.5 2005
    Renault Clio III 2007
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 31 януари 2010 - 17:50

Прочети тук
:flagMB new:
  • 0
W210 E300 D 1996
W124 and E300

#3 MitkoVn

MitkoVn

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 14 Мнения:

Публикувано 31 януари 2010 - 18:30

за ESP-то ясно,ама ETS какво прави (или какво не прави) и защо буксува колата с него?
  • 0

#4 Plamen

Plamen

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 236 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W 168 (A170 CDI), 2002, Long-wheelbase
    W 163 (ML 270 CDI), 2005, SE

Публикувано 31 януари 2010 - 21:03

за ESP-то ясно,ама ETS какво прави (или какво не прави) и защо буксува колата с него?

ETS is "Enhanced Traction System". It basically limits wheel spin by reducing engine power when one or more wheels are sensed to be spinning or there is a loss of traction.
За тези, които не ползват английски: "ЕТS означава "Подобрена система на тягата". В основни линии тя ограничава превъртането на колелото като отнема мощността на двигателя, когато усети приплъзване на едно или повече колела или загуба на теглителна сила.
Доколкото виждам разликата, ESP освен двигателната тяга командва и модула на спирачките и подава спирачен импулс към колелото, което приплъзва, като по този начин действа като блокаж на диференциала и примерно при стегната спирачка на буксуващото колело върху леда, другото колело, върху каквато и да е повърхност, вече е при по-малко съпротивление и се върти. При мен това се случва в рамките на секунда и единствено усещам характерното стържене в педала на спирачката от ABS-а, към който ESP-то подава команда за спирачка.
  • 0
Публикувано изображение

#5 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 31 януари 2010 - 22:15

Хммм странно
И аз съм с ETS и нямам никакви проблеми с тръгването по наклони. Дори и да пробоксува, светва триъгълника и колата потегля, но боравя внимателно с педала на газта. Ако даваш газ като луд, няма да тръгне ако ще и 1000 системи да има колата.
  • 0

#6 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 01 февруари 2010 - 07:14

Хммм странно
И аз съм с ETS и нямам никакви проблеми с тръгването по наклони. Дори и да пробоксува, светва триъгълника и колата потегля, но боравя внимателно с педала на газта. Ако даваш газ като луд, няма да тръгне ако ще и 1000 системи да има колата.

Напротив колега, ETS би трябвало да редуцира подаването на гориво към двигателя, така че колкото и да натискаш педала да не се форсира и да не боксува.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#7 MitkoVn

MitkoVn

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 14 Мнения:

Публикувано 01 февруари 2010 - 09:13

Ами при мен ETS не отнема газта а на ниски обороти(когато буксува) премигва триъгълника а ако подам много гас спира да премигва и само си боксува.А според вас нормално ли е само едното колело да боксува а другото не?
  • 0

#8 hijacker

hijacker

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 192 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Амстелвейн
  • Интереси:Музика, компютри, автомобили, нови филми, пътувания, спортове и др.
  • Автомобил:
    Мерцедес 190Е 1.8
    Шкода Октавия 1.9ТДи
    Шкода Фабия 1.2ТСИ

Публикувано 01 февруари 2010 - 12:40

Ами при мен ETS не отнема газта а на ниски обороти(когато буксува) премигва триъгълника а ако подам много гас спира да премигва и само си боксува.А според вас нормално ли е само едното колело да боксува а другото не?

Нормално е за коли, които нямат блокаж на диференциала - да.

Всичките тези системи за които са писали колегите по-горе се опитват до някаква степен да правят блокиране на двете колела с различни методи, но това не е диференциал с блокаж и винаги ще го има елемента на леко превъртане на едното колело (това с по-малко сцепление).

Поздрави,
-Николай
  • 0

#9 Алфонсо

Алфонсо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2773 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz C124- 92г 200CE -продаден
    Mercedes-Benz W210-97г E200 Avantgarde- продаден
    Mercedes-Benz C208- 99г CLK200 Kompressor-продаден
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 01 февруари 2010 - 13:02

Напротив колега, ETS би трябвало да редуцира подаването на гориво към двигателя, така че колкото и да натискаш педала да не се форсира и да не боксува.

Да, така е, обаче това става за част от секундата, спира горивото, когато пробоксува, няма как предвиди, че ще пробоксува и да го спре преди това. Едно е да тръгваш с 1500 оборота, съвсем друго е с 3500.
Не казвам, че ETS не върши работа- напротив, много полезна система е, обаче искаш ли една кола със задно да не тръгне нагоре по наклон, ако ще и 100 системи да има, няма да тръгне.
  • 0

#10 vesko_benz

vesko_benz

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 111 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 01 февруари 2010 - 13:52

требва много леко с газта и системата ще ти помогне
  • 0

#11 MitkoVn

MitkoVn

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 14 Мнения:

Публикувано 01 февруари 2010 - 14:42

Благодаря за информацията!По принцип автоматика доста лесно си тръгава без газ на снега но тогава нещо се беше закучила работата... :)
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни