Има ETS а буксува!?!W210 300d автоматик
Започната от MitkoVn, 31 яну 2010 - 17:42:12
10 мнения по тази тема
#1
Публикувано 31 януари 2010 - 17:42
Колеги, на заснежен и заледен път по нанагорнище не можах да тръгна - давам газ,едното колело се върти(върху леда) а другото върху снега не.(гумите са нови зимни)Мислех че ETS помага при тръгването.Иначе системата работи,когато в завой подам повече газ триъгълника примигва и не позволява лесно да се поднася задницата.Какво точно прави този ETS и какво не прави в сравнение с ESP?Колата е W210 300d автоматик.
#3
Публикувано 31 януари 2010 - 18:30
за ESP-то ясно,ама ETS какво прави (или какво не прави) и защо буксува колата с него?
#4
Публикувано 31 януари 2010 - 21:03
ETS is "Enhanced Traction System". It basically limits wheel spin by reducing engine power when one or more wheels are sensed to be spinning or there is a loss of traction.за ESP-то ясно,ама ETS какво прави (или какво не прави) и защо буксува колата с него?
За тези, които не ползват английски: "ЕТS означава "Подобрена система на тягата". В основни линии тя ограничава превъртането на колелото като отнема мощността на двигателя, когато усети приплъзване на едно или повече колела или загуба на теглителна сила.
Доколкото виждам разликата, ESP освен двигателната тяга командва и модула на спирачките и подава спирачен импулс към колелото, което приплъзва, като по този начин действа като блокаж на диференциала и примерно при стегната спирачка на буксуващото колело върху леда, другото колело, върху каквато и да е повърхност, вече е при по-малко съпротивление и се върти. При мен това се случва в рамките на секунда и единствено усещам характерното стържене в педала на спирачката от ABS-а, към който ESP-то подава команда за спирачка.
#5
Публикувано 31 януари 2010 - 22:15
Хммм странно
И аз съм с ETS и нямам никакви проблеми с тръгването по наклони. Дори и да пробоксува, светва триъгълника и колата потегля, но боравя внимателно с педала на газта. Ако даваш газ като луд, няма да тръгне ако ще и 1000 системи да има колата.
И аз съм с ETS и нямам никакви проблеми с тръгването по наклони. Дори и да пробоксува, светва триъгълника и колата потегля, но боравя внимателно с педала на газта. Ако даваш газ като луд, няма да тръгне ако ще и 1000 системи да има колата.
#6
Публикувано 01 февруари 2010 - 07:14
Напротив колега, ETS би трябвало да редуцира подаването на гориво към двигателя, така че колкото и да натискаш педала да не се форсира и да не боксува.Хммм странно
И аз съм с ETS и нямам никакви проблеми с тръгването по наклони. Дори и да пробоксува, светва триъгълника и колата потегля, но боравя внимателно с педала на газта. Ако даваш газ като луд, няма да тръгне ако ще и 1000 системи да има колата.
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#7
Публикувано 01 февруари 2010 - 09:13
Ами при мен ETS не отнема газта а на ниски обороти(когато буксува) премигва триъгълника а ако подам много гас спира да премигва и само си боксува.А според вас нормално ли е само едното колело да боксува а другото не?
#8
Публикувано 01 февруари 2010 - 12:40
Нормално е за коли, които нямат блокаж на диференциала - да.Ами при мен ETS не отнема газта а на ниски обороти(когато буксува) премигва триъгълника а ако подам много гас спира да премигва и само си боксува.А според вас нормално ли е само едното колело да боксува а другото не?
Всичките тези системи за които са писали колегите по-горе се опитват до някаква степен да правят блокиране на двете колела с различни методи, но това не е диференциал с блокаж и винаги ще го има елемента на леко превъртане на едното колело (това с по-малко сцепление).
Поздрави,
-Николай
#9
Публикувано 01 февруари 2010 - 13:02
Да, така е, обаче това става за част от секундата, спира горивото, когато пробоксува, няма как предвиди, че ще пробоксува и да го спре преди това. Едно е да тръгваш с 1500 оборота, съвсем друго е с 3500.Напротив колега, ETS би трябвало да редуцира подаването на гориво към двигателя, така че колкото и да натискаш педала да не се форсира и да не боксува.
Не казвам, че ETS не върши работа- напротив, много полезна система е, обаче искаш ли една кола със задно да не тръгне нагоре по наклон, ако ще и 100 системи да има, няма да тръгне.
#10
Публикувано 01 февруари 2010 - 13:52
требва много леко с газта и системата ще ти помогне
#11
Публикувано 01 февруари 2010 - 14:42
Благодаря за информацията!По принцип автоматика доста лесно си тръгава без газ на снега но тогава нещо се беше закучила работата...
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни