Такаа... малко ми скърцаше прозореца и вратата се затваряше тежко, че реших да смажа водачите и да видя какво има под кората.
Как се сваля кората:
1. Сваля се високочестотния говорител над кората (зад огледалото). Хваща се в горната част и се дърпа назад. Не много рязко, за да не счупите палеца на пластмаската.
2. Сваля се горната част на дръжката на кората.
3. Сваля се капачето SRS/Airbag в задната част на кората. Просто се подпъхва нещо, с което да не нараните кожата и се издърпва леко. Има винт отдолу, развива се с кръстата отверка.
4. Винт номер 2 под капака на дръжката. Това са всички винтове, които трябва да се развият.
Има метално капаче на ръба на вратата, като се отвори вратата се виждат 3 винтчета, които го държат. Свалят се!
Сваля се и пластмасовата рамка около механизма за затваряне на врата за купето. На едно винтче със ситна резба се държи.
Като затворите вратата, може да не угаснат лампите. Сложете го временно обратно, дори и без кора няма проблем. Идеята е да не ви светят лампите и да може да се заключи, и да се активира алармата.
После се издърпва кората внимателно, за да се откачат щипките от металният корпус на вратата. Започва се долу вляво и се дърпа плавно, за да се откачат всички. В снимките се вижда бр. щипки има на кората и къде са разположени. Щипките са абсолютно същите като щипки за врата на BMW Е36, които струват 60ст./брой в Камор Ауто. Не ви трябва part.no., знаят го наизуст.
5. Издърпва се внимателно жилото от задната част на дръжката за отваряне на вратата.
6. Това е левия контролен винт за стъклото. Развива се или завива, за да се настрои горната точка на прозореца. Може да се достигне и като сe свали втората гумена тапа в долната част на вратата. Но е добре да се вижда точно какво настройвате и как . Размерът на камъка, който ви трябва е 3/16. Това е единственият, който успя да хване добре. 4.5 стандартен не влиза добре, 5 е прекалено голям. Болта (размер 10) настройва плъзгача спрямо белия водач вляво. Желателно е да са успоредни. Има аналогичен водач над третата гумена тапа (близо до пантите). Малко по-труден е за достигане, но определено трябва да се пипне и той, за да се настрои добре прозореца.
7. Аз лично смазах обилно белия водач, до където успях да стигна. От първата тапа може да се регулира ъгъла на белия водач спрямо вертикалата на вратата. Винт със глава като жълтия на следващата снимка.
8. Смазка на всички движещи се части и връзки. Както е казал Мечо Пух: „Колкото повече, толкова повече.”
9. Смазка и около пластмасовия плъзгач на стъклото. Черното масло е Негрон (или Нигрин), което е някакво тракторно... доста по-рядко от грес и малко по-гъсто от нормално масло... Значително по-добре е от тефлоновата смазка. Не знам дали се продава някъде.
Реших да залепя мебелна вата на вътрешната страна на кората. Правил съм го и на предните ми коли. Ефекта е „УАУ”...приятна мека тишина. Абсорбира отлично всякакви паразитни звуци и вибрации. Фабричната изолация е доста елементарна. Найлон, който вибрира от говорителите + малко вата, която залепих директно на кората (по-сивата вата в долната част). Със сигурност не може да стигне влага до там, няма нужда от притеснения. Ако стигаше, то моторът на ел.стъклото щеше да гори при първия дъжд. Използва се лепило Хенкел (от опит е най-ефикасно).
10. Задължително малко пийване, че иначе не върви работата
Илия, на тази снимка се вижда как се сваля махагоновата лайстна. Има 3 контра-шайби, които държат цялата махагонова част.
1.jpg 123,64K 48 Брой сваляния 2.jpg 335,98K 37 Брой сваляния 3.jpg 257,16K 37 Брой сваляния 4.jpg 272,51K 39 Брой сваляния 5.jpg 329,26K 38 Брой сваляния
6.jpg 271,1K 38 Брой сваляния 7.jpg 282,39K 36 Брой сваляния 8.jpg 296,52K 34 Брой сваляния 9.jpg 408,14K 30 Брой сваляния 10.jpg 347,34K 33 Брой сваляния
20091112KL_CLK DoorPanel removal and window adjustment.pdf 828,46K 283 Брой сваляния
/removal/ door card /panel/ window adjustment