Jump to content

  •  

Photo
* * * * * 1 votes

Как се сваля кора на врата & реглаж на прозорец [снимки]CLK W208 2001


  • Please log in to reply
42 replies to this topic

#1 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 12 November 2009 - 01:10

Такаа... малко ми скърцаше прозореца и вратата се затваряше тежко, че реших да смажа водачите и да видя какво има под кората.

Как се сваля кората:

1. Сваля се високочестотния говорител над кората (зад огледалото). Хваща се в горната част и се дърпа назад. Не много рязко, за да не счупите палеца на пластмаската.
2. Сваля се горната част на дръжката на кората.
3. Сваля се капачето SRS/Airbag в задната част на кората. Просто се подпъхва нещо, с което да не нараните кожата и се издърпва леко. Има винт отдолу, развива се с кръстата отверка.
4. Винт номер 2 под капака на дръжката. Това са всички винтове, които трябва да се развият.

Има метално капаче на ръба на вратата, като се отвори вратата се виждат 3 винтчета, които го държат. Свалят се!
Сваля се и пластмасовата рамка около механизма за затваряне на врата за купето. На едно винтче със ситна резба се държи.
Като затворите вратата, може да не угаснат лампите. Сложете го временно обратно, дори и без кора няма проблем. Идеята е да не ви светят лампите и да може да се заключи, и да се активира алармата.

После се издърпва кората внимателно, за да се откачат щипките от металният корпус на вратата. Започва се долу вляво и се дърпа плавно, за да се откачат всички. В снимките се вижда бр. щипки има на кората и къде са разположени. Щипките са абсолютно същите като щипки за врата на BMW Е36, които струват 60ст./брой в Камор Ауто. Не ви трябва part.no., знаят го наизуст.

5. Издърпва се внимателно жилото от задната част на дръжката за отваряне на вратата.
6. Това е левия контролен винт за стъклото. Развива се или завива, за да се настрои горната точка на прозореца. Може да се достигне и като сe свали втората гумена тапа в долната част на вратата. Но е добре да се вижда точно какво настройвате и как laugh.gif . Размерът на камъка, който ви трябва е 3/16. Това е единственият, който успя да хване добре. 4.5 стандартен не влиза добре, 5 е прекалено голям. Болта (размер 10) настройва плъзгача спрямо белия водач вляво. Желателно е да са успоредни. Има аналогичен водач над третата гумена тапа (близо до пантите). Малко по-труден е за достигане, но определено трябва да се пипне и той, за да се настрои добре прозореца.
7. Аз лично смазах обилно белия водач, до където успях да стигна. От първата тапа може да се регулира ъгъла на белия водач спрямо вертикалата на вратата. Винт със глава като жълтия на следващата снимка.
8. Смазка на всички движещи се части и връзки. Както е казал Мечо Пух: „Колкото повече, толкова повече.
9. Смазка и около пластмасовия плъзгач на стъклото. Черното масло е Негрон (или Нигрин), което е някакво тракторно... доста по-рядко от грес и малко по-гъсто от нормално масло... Значително по-добре е от тефлоновата смазка. Не знам дали се продава някъде.

Реших да залепя мебелна вата на вътрешната страна на кората. Правил съм го и на предните ми коли. Ефекта е „УАУ”...приятна мека тишина. Абсорбира отлично всякакви паразитни звуци и вибрации. Фабричната изолация е доста елементарна. Найлон, който вибрира от говорителите + малко вата, която залепих директно на кората (по-сивата вата в долната част). Със сигурност не може да стигне влага до там, няма нужда от притеснения. Ако стигаше, то моторът на ел.стъклото щеше да гори при първия дъжд. Използва се лепило Хенкел (от опит е най-ефикасно).

10. Задължително малко пийване, че иначе не върви работата tongue.gif

Илия, на тази снимка се вижда как се сваля махагоновата лайстна. Има 3 контра-шайби, които държат цялата махагонова част.

 

Attached File  1.jpg   123.64K   48 downloads Attached File  2.jpg   335.98K   37 downloads Attached File  3.jpg   257.16K   37 downloads Attached File  4.jpg   272.51K   39 downloads Attached File  5.jpg   329.26K   38 downloads

Attached File  6.jpg   271.1K   38 downloads Attached File  7.jpg   282.39K   36 downloads Attached File  8.jpg   296.52K   34 downloads Attached File  9.jpg   408.14K   30 downloads Attached File  10.jpg   347.34K   33 downloads

 

Attached File  20091112KL_CLK DoorPanel removal and window adjustment.pdf   828.46K   283 downloads

/removal/ door card /panel/ window adjustment


  • 3

Audi_A4_avatar.gif


#2 mitaka7

mitaka7

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 77 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Posted 12 November 2009 - 12:31

Коце гoляма работа си :icon_coolgrin:
  • 0

#3 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7,499 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue

User's Awards

2
13
3
3
Garage View Garage

Posted 12 November 2009 - 14:13

Евала... сега вече трябва да разглобя моята кора, че да го оправям тоя махагон.
Може и аз малко да наснимам :)
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#4 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 12 November 2009 - 23:12

Днес я монтирах. За щастие и против законите на Мърфи, заспа отлично с щипките от BMW E36. Т.е. вече напълно официално могат да се ползват щипки от E36.
Каква е разликата... При фабричния монтаж на найлона зад мокета, говорителите са със затворен обем. Т.е. точно зад тях има мокет и найлон (от където е вибрирал найлона).
Сега с отворен обем на цялата врата зад говорителя, звукът е доста по-плътен. Аз съм скромен аудио-маниак без огромни претенции... имам доста опит в настройка и монтаж на аудио в коли и честно казано, сега звукът ми харесва повече. Горещо препоръчвам на всички колеги (без значение модела на колата) да си облепят поне предните кори с вата от вътрешната страна. Ефектът е невероятен. Тази кора може още да се облепи, но вчера ми свърши лепилото и не успях да довърша. Снимката показва крайния резултат. Ако (да не се налага) се наложи да я сваля пак, ще облепя и липсващите места. Цялата кора може да бъде спокойно изолирана с мебелна вата.
...и с огромно задоволство... вратата ми се затваря леко вече, дори и без да ми се сваля прозореца при отваряне на вратата. Като дойде CarSoft-а, ще ъпдейтна и двете теми с подробности.
Публикувано изображение
За сравнение... до такава степен изолирах кората на BMW-то. Просто става напълно различна кола...
Публикувано изображение
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#5 нико николов

нико николов

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 114 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Neuwied
  • Автомобил:
    mercedes benz clk 230 kompressor `98

Posted 27 November 2010 - 22:59

еее това с ватата ми хареса много,но май че ще ми трябва твоята помощ :) ... като дойда да се запознаем ще трябва да нося Jim Beam :)
  • 0

#6 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 03 December 2010 - 01:38

Jim Beam-a е лесен ;). Аз от доста време се каня да настроя и пасажерската врата, тъкмо да облепя и нейната кора с вата, но е почти цял ден играчка и нямам сили напоследък.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#7 Nico

Nico

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 35 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Posted 22 June 2011 - 10:54

Тези дни мисля да се хвана и аз да изолирам корите,колега от къде закупи тази вата,защото питах в 2-3 магазина и там ми предлагаха няква бяла вата,като тази която слагат в зимните якета,или поне на на мен така ми изглежда.Махагоновата лайсна гледам от снимките е с някакви щипки и тя,те имат ли възможност за подмяна,защото когато карам по павета и не съм усилил музиката,лайсната вибрира и това ужасно много дразни.А дали няма да е по добър вариант да я сваля и да я залепя и нея и въобще да не си играя :lol:
  • 0

#8 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 22 June 2011 - 12:10

Не знам от къде може да се купи. Аз имам точно за още една врата и се каня от доста време да хвана да го направя.
Махагоните имат възможност за подмяна, свалят се, но не можеш лесно да намериш нови :) Иначе се залепва, не е проблем. Само недей с каноконлит. Използвай нещо като това на Хенкел, което е снимано по-горе.

Купи си нови щипки. Поне 5 броя. Аз редовно чупя по една две при сваляне на врата, а внимавам адски много. Ако си нервак или просто бързаш, направо купи 10бр. нови щипки.
Те са толкова важни колкото и ватата, която ще залепиш. Адски мното утихва с нови и здрави щипки.
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#9 Nico

Nico

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 35 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Posted 22 June 2011 - 12:41

Една друга идея ми хрумна,дали ще стане по добре ако го изолирам с корк?Корка е много добър шумоизолатор,ама дали е по добър от ватата?Или просто да сложа 2 пласта вата,дали ще се има още по голям ефект :unsure: Кората,при задното стъкло,лесно ли се маха,че мисля като ще разглабям кори и ще ги изолирам направо да карам наред,задната мисля да я изолирам,защото и тя от време на време понаскърцва и като усиля баса,бръмчи доста гадно,особено ако седи някой на задната седалка.
  • 0

#10 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 22 June 2011 - 12:50

Не пипай задните кори според мен. Аз бях успял да извадя 2 щипки и си свалих кожата от ръцете, докато ги наместя пак. Бяха едни хирургични операции. Според мен затова ти дрънка. Като си прекарвал кабелите, си откачил без да искаш някоя щипка на задната кора и... нататък знаеш.

Корка не се огъва толкова и според мен не е удачен материал за такава изолация, имаш много ъгли по кората, въпреки че ти изглежда права. Според мен ще се вкараш в драма с корка.
Има разни самозалепващи листи, които се използват за акустично изолиране. Можеш да ползваш такива. Аз лично съм привърженик на добрата стара вата и си го правя така. Чувал съм коли с аналози на Dynamat и според мен огромната цена на материала не е оправдана за целите, които аз гоня.

Но преценката е твоя :)
Можем да си пуснем нова тема за акустично обезшумяване на панелите, понеже тази я пуснах едно време с идеята да покажа как се регулира прозореца :)
  • 0

Audi_A4_avatar.gif


#11 lazarini

lazarini

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 77 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Несебър
  • Автомобил:
    w202 Ц200 Компресор - 96г.

Posted 22 June 2011 - 13:51

Тези дни мисля да се хвана и аз да изолирам корите,колега от къде закупи тази вата,защото питах в 2-3 магазина и там ми предлагаха няква бяла вата,като тази която слагат в зимните якета,или поне на на мен така ми изглежда.Махагоновата лайсна гледам от снимките е с някакви щипки и тя,те имат ли възможност за подмяна,защото когато карам по павета и не съм усилил музиката,лайсната вибрира и това ужасно много дразни.А дали няма да е по добър вариант да я сваля и да я залепя и нея и въобще да не си играя :lol:

Това е вата, която се използва при направата на мебели /и по специално дивани, легла, фотйоли и др./ продава се в складове за платове, пердета и т.н. сива е на цвят /с червеникави и кафяви нишки/, дебела е около 3,5 см. и може да се цепи ако ти идва дебела, продава се на линеен метър. Ако си от Бургас /щото не погледнах от къде си/ мога да ти кажа от къде да си купиш.......и не е кой знае колко скъпа.
  • 0

#12 Nico

Nico

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 35 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Posted 23 June 2011 - 16:39

От София съм колега :)с малко повече упорство ще намеря.До нас има магазин,където продават корк и гледах,че го продават на ролка и ми изглежда доста гъвкав,а има и на листове,които са доста твърди наистина.Но няма да е правя на герой,просто ми дойде като идея.
  • 0

#13 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 24 June 2011 - 01:55

Днес реших, че трябва да оправя и втората врата.
Отне ми от 9 до 1:30... 4 часа и половина този път, но се постарах повечко от шофьорската врата.

На последната снимка (номер 11) съм показал как най-лесно се свалят щипките, които държат махагона. Просто стискате с пинсета и тя излиза. Лепнах я в предната част, да не вибрира и да е прибрана и наместих лайстната малко по-прецизно от преди.

Ако счупите някои от щипките, които държат кората, най-евтините са от BMW E36, по 60ст. бр. с ДДС. Абсолютно еднакви са с Мерцедесовите. Въртят ми се 1.20лв. за Мерцедесовите щипки.
Виждал съм хлопащи кори на 202ка. Това може да се елиминира като се сложат гумени шайби под щипките. Правят се от вътрешна гума за колело с комплект "замби". Мисля че това беше името на онези обущарски инструменти, които представляват кръгли секачи. Просто целите вътрешния диаметър и готово.

Отне ми една тубичка лепило Хенкел (малко по-малко дори, но взех от големите). Хубаво е да имате някакъв маркер за разкрояването. И от там нататък си е просто занимавка, и това е.

Attached Files


  • 1

Audi_A4_avatar.gif


#14 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5,604 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
Garage View Garage

Posted 24 June 2011 - 10:11

Браво!

Сега и звука при затварянето на вратата ще бъде къс и плътен. :)
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 


#15 kdl

kdl

    clockwork orange

  • Замразено членство
  • 8,412 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Turbo Quattro

User's Awards

3
16
3
2
Garage View Garage

Posted 24 June 2011 - 10:16

Да, много е готино.
Не съм я монтирал още. Седи на терасата да се отмирише от лепилото, че направо вчера щях да припадна докато я правих.
Това е една от най-евтините и полезни модификации, която може да се направи на която и да е кола.

Сивата вата е оригинална, но оригиналната не беше закрепена практически на нищо, а под нея има найлон, който понякога вибрира с музиката.
Е вече и пасажерската няма да вибрира :)
  • 0

Audi_A4_avatar.gif





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users