Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

кабели свещи


  • Please log in to reply
25 replies to this topic

#16 Kunev

Kunev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 428 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Автомобили, High-End Audio, Компютри
  • Автомобил:
    W124 250d 93`
    OM602.912

Posted 11 November 2009 - 10:05

Кънев, пак не става...
пробвал съм го.
Първото място на което пробиват старите оригинални кабели, е ЛУЛАТА при свеща. По-точно пробиват при металният термо щит, който е и екран за радио-смущения.
1 нова лула от БС, само там се продават отделно, е 32 или 37 лв беше.
е сметни 4 лули, на каква цена идват?

Иначе наистина са разглобяеми, но упражнението е безсмислено. Ще смениш 1 пробила лула, утре ще пробие другата.
Цял нов кабел от БОШ, е на цената на 1 лула от БС.
Иначе в БС се продава оригиналният кабел на метър. НО без накрайниците с резбата.и кво става, мериш режеш, слагаш накрайници, ама кой ще ти стисне накрайниците? има си оригинални клещи за ориг накрайници. ( при Петко ги има)

гимнастика... а нов комплект Беру, поне аз мога да ги доставя от Германия, (но на кутията пише made in France) на около 110-120лв. Незнам колко са в БГ и колко са истински.


Да наистина ако лулата е "каднала" няма как да стане.
Значи колегата има два варианта:
1. Дава ти поръчка за хубави "жици" ако му се намират парици. /мале тука и рима стана .../
2. Започва да ги сменя по отделно, като си ги прави един по един.

П.С.
Обикновенно най големия проблем е в парите.
Аз бих си сменил целия комплект наведнъж ако имам "пробила" лула и щом са made in France мисля че е добре.
Заводите на Beru във Франция дават качествена продукция.
  • 0
Само вселената и човешката глупост могат да бъдат безкрайни.  

#17 Silver E200

Silver E200

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 461 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив

Posted 11 November 2009 - 10:35

Да наистина ако лулата е "каднала" няма как да стане.
Значи колегата има два варианта:
1. Дава ти поръчка за хубави "жици" ако му се намират парици. /мале тука и рима стана .../
2. Започва да ги сменя по отделно, като си ги прави един по един.

П.С.
Обикновенно най големия проблем е в парите.
Аз бих си сменил целия комплект наведнъж ако имам "пробила" лула и щом са made in France мисля че е добре.
Заводите на Beru във Франция дават качествена продукция.

събирам пари : ) все пак съм студен а още не са дали стипендиите
  • 0

#18 Momchil

Momchil

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 488 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Specialized Allez - my favorite ride :)
    RAM Podium - off-road adventure :)
    Royal Enfield - Bike that has a soul!
    CLK 280, V6
Garage View Garage

Posted 11 November 2009 - 11:36

Да не отварям нова тема за кабеляци и свещи ще използвам тази със следното питане:

На колко време (съответно км.) се сменят кабели, дистрибутор и палец на 102 мотор?
Моите са на около 2 год. (~ 70 000 км.) и при влажно време мисля, че ги усещам проблемни (неравномерен ход на мотора до достигане на работна температура).
  • 0

#19 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,602 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 11 November 2009 - 12:15

В&Д Ауто - кабели Беру излизат около 100лв. с отстъпката.

Кабелът Беру е класи над Тесла, Ейкюем и полските кабели

Всички изброени имат вграден резистор 1ком в лулите.

Разликата обаче е че оригиналните кабели Беру нямат резистор между бобината и капачката на дистрибутора, а Теслата, Ейкюема и полските кабели имат.

От Ейкюем аз и Sky не сме доволни - надявам се да не мисе сърди че говоря от негово има, но ми е споделял впечатления. Добри са до първото махане и после се разпадат - а ценовата разлика с Беру е малка. Беру кабелите са чувствително по-жилави от другите изброени.

Освен това накрайниците в двата края са хванати към проводника с болтче, а на другите са с рапидки, които се навиват направо в сърцевинат ана кабела и е малко халтава цялата конструкция.

По-добре нови отколкото стари и напукани кабели. И по-добре хубави нови, отколкото имитации, но ти си знаеш.
  • 0

#20 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,339 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Posted 11 November 2009 - 12:22

и още нещо, ИСТИНСКОТО BERU за 102 е в Кутия, не в плик.
И доколкото знам, BERU е френско, останалото е по лиценз, което не го прави менте, но все пак...
  • 0

#21 brpi

brpi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,243 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Karlsruhe,Germany
  • Автомобил:
    W124 300D 603
    W124 230E 102

Posted 11 November 2009 - 12:26

Едно време кат имах желание и ми се ровичкаше- преправях си запалването на Голф 1 - направиха ми лули от тефлон -стената беше около 1,5 мм - мерих ги на стенд и т.н -тогава имаше още един завод в Бг -Автоелектроника в Пловдив- и с тефлоновите лули е трепач.
Голфа дори го преработих с 2 двоини бубини без делко -те дори дават повече енргия щото има 2 искри едновремено - пак бяха ок тефлоните.
Ако на някои му се играе да прави -става вечно дет се вика.
Естествено е в пъти по лесно -даваш кинти -слагаш и след бруто 5 мин караш.....
  • 0
W 124 - 300D
W 124 - 230E

#22 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,602 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 11 November 2009 - 15:20

Интересно е като идея с 2 бобини.

Dual Fire - му викат май. Ако не се лъжа 111 мотор с ПМС е така.

Ако можеш сподели повече инфо ка си успял да замениш дистрибутора с 2 бобини. Нещо трябва да разпределя пак импулсите от комутатора към едната и другата бобина последователно.
  • 0

#23 daimler1

daimler1

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,183 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    в миналото W111 280E 62г.
    W123 230E 83г.
    W 124 220Е,
    W202Т 250 TD 97г.
    W210 E220CDI
    Сега:
    E500T 4-matik AMG
    SL500 R 230

User's Awards

43
2
2

Posted 12 November 2009 - 19:57

Този който има различни кабели от Беру и Бош(които ги дават за оригинално вграждане за 102)може да си вдигне капака при работещ мотор на тъмно и да види какви искри прехвърчат!Така може да си отговори на въпроси свързани с икономичността на автомобила си и гладката работа на мотора. При Мерцедес евтиното не става!Не зависимо на колко години е.
  • 0

#24 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,602 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 13 November 2009 - 18:10

Абе то не става въпрос само за Мерцедес - просто при това напрежение при което прехвърча искрата между електродите на свещта си трябва стабилна изолация, за да не прехвърчат искри. Ония уж са със силиконова изолация, но аз силиконов кабел хубав не съм имал.

Има и друго - кабелите вървят на сноп.

Нали се сещате какво става когато по един тече ток - принципа на индукцията, създава се магнитно поле което индуцира напрежение в останалите "жици" в снопа.

може би не случайно повечето нови коли ги правят с отделна бобина, непосредствено над свещта.
  • 0

#25 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5,339 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Posted 13 November 2009 - 21:28

ааа, забравих да каж, че и истинското БЕРУ е от гума, не силикон.
Но преди съм си купувал БЕРУ менте за 50лв комплекта (още за първата ми 124ка през 2002ра), пак бяха гумени, в плик, но не обърнах внимание на грубата изработка и след 2 седмици ги хвърлих
  • 0

#26 ХаPu

ХаPu

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 2,695 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ATV

User's Awards

2
52
7
3
5
Garage View Garage

Posted 27 November 2009 - 13:55

Интересно е като идея с 2 бобини.

Dual Fire - му викат май. Ако не се лъжа 111 мотор с ПМС е така.

Ако можеш сподели повече инфо ка си успял да замениш дистрибутора с 2 бобини. Нещо трябва да разпределя пак импулсите от комутатора към едната и другата бобина последователно.


Да точно така М111 с ПМС (слага се нс 200Е16) е с две двойни бобини. А и на мен ми е интересно ако колегара brpi сподели с интерес го бих прочел.
  • 0
NO PAIN - NO GAIN!




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users