криви дискове?
Започната от M23J, 31 окт 2009 - 00:24:41
14 мнения по тази тема
#1
Публикувано 31 октомври 2009 - 00:24
Здравейте,
от известно време ми се получава следния проблем. Като карам с над 100км/ч и натисна спирачката усещам вибрации по волана. Колкото по-висока е скоростта, толкова по-силни са вибрациите. Под 90км/ч не се усеща нищо. Гумите са балансирани, вибрациите започват само при натискане на спирачката. И четирите накладки са сменени преди по-малко от 15 000км.
Това какво означава според вас? Спирачните дискове ли са за смяна? Как да разбера дали са предните или задните?
от известно време ми се получава следния проблем. Като карам с над 100км/ч и натисна спирачката усещам вибрации по волана. Колкото по-висока е скоростта, толкова по-силни са вибрациите. Под 90км/ч не се усеща нищо. Гумите са балансирани, вибрациите започват само при натискане на спирачката. И четирите накладки са сменени преди по-малко от 15 000км.
Това какво означава според вас? Спирачните дискове ли са за смяна? Как да разбера дали са предните или задните?
It is nice to be important, but it is more important to be nice.
#2
Публикувано 31 октомври 2009 - 02:30
Предни ще да са, задните почти не хващат ако не си натоварил багаж в багажника.Здравейте,
от известно време ми се получава следния проблем. Като карам с над 100км/ч и натисна спирачката усещам вибрации по волана. Колкото по-висока е скоростта, толкова по-силни са вибрациите. Под 90км/ч не се усеща нищо. Гумите са балансирани, вибрациите започват само при натискане на спирачката. И четирите накладки са сменени преди по-малко от 15 000км.
Това какво означава според вас? Спирачните дискове ли са за смяна? Как да разбера дали са предните или задните?
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#3
Публикувано 31 октомври 2009 - 08:12
Имах същият проблем и ето съветите на Lorinser:
Успех!
За две години само сменях фирмите сложих Лемфьордер = 1 година, сложих Делфи = 6 месеца, но да ти кажа, само левият се изкривяваше и накрая (послушах Боян) смених спирачно мъркуче в ляво, разглобихме и почистихме спирачен механизъм, нови - не "опечени" накладки, почистихме главината от ръжда и......за сега е добре!понякога се случва оригинални дискове да се кривят, от неправилна употреба, като например прегряване, непочистена главина преди монтажа, минаване през локви при силно нагряти дискове, задържащи спирачни апарати
Успех!
W210 E300 D 1996
W124 and E300
W124 and E300
#4
Публикувано 31 октомври 2009 - 13:33
Аз не мога да си сменя дисковете сам така че за почисването на апаратите ще трябва да разчитам на това колко съвестни са в сервиза, защото аз може да им кажа да ги почистят пък те да го претупат или въобще да ги домързи.
А какво значи 'не опечени' накладки? Четох из форума, че като се сменят дискове е добре да се сложат и нови накладки. Като слагах зимните гуми видях, че от мойте накладки има още много, но ако трябва ще ги прежаля.
А какво значи 'не опечени' накладки? Четох из форума, че като се сменят дискове е добре да се сложат и нови накладки. Като слагах зимните гуми видях, че от мойте накладки има още много, но ако трябва ще ги прежаля.
It is nice to be important, but it is more important to be nice.
#5
Публикувано 31 октомври 2009 - 15:09
Няма да е зле да минеш една диагностика на преден мост преди да започнеш да правиш каквото и да е.
Наскоро да си "скачал" в някоя дупка?
Удряна ли е колата?
Наскоро да си "скачал" в някоя дупка?
Удряна ли е колата?
Само вселената и човешката глупост могат да бъдат безкрайни.
#6
Публикувано 31 октомври 2009 - 18:14
Не съм скачал в дупки повече от обикновеното. Не съм имал и произшествия.
Предположих че са дисковете, защото вибрациите са само при натискане на спирачката и то над 90-100км/ч.
Предположих че са дисковете, защото вибрациите са само при натискане на спирачката и то над 90-100км/ч.
It is nice to be important, but it is more important to be nice.
#7
Публикувано 31 октомври 2009 - 18:41
Вдигни предницата на колата и завърти колелата като са във въздуха.Ослушай се дали като се върти не опира някъде диска в накладките.Като е крив се чува на едно място как закача за малко.Моите са криви и прави също както при теб-вибрация при натискане на спирачката когато караш с висока скорост.
Едно желание,една мечта - Mercedes Benz
#8
Публикувано 31 октомври 2009 - 22:12
дисковете фабрично имат дебаланс. това е с цел да приберат накладките след пускане на спирачката.
Друг е въпросът като се изкривят вповече, поради определени обстоятелства.
при теб са 100% криви дискове, според симптомите които описваш.
Майсторите трябва да проверят апаратите като сменяват дисковете, отделно да почистят главината преди новите дискове
Друг е въпросът като се изкривят вповече, поради определени обстоятелства.
при теб са 100% криви дискове, според симптомите които описваш.
Майсторите трябва да проверят апаратите като сменяват дисковете, отделно да почистят главината преди новите дискове
#9
Публикувано 31 октомври 2009 - 23:01
Да, явно дисковете ще се сменят. Каква марка е пропоръчително да търся и сигурно ли е, че става дума за предни дискове, да не купя предни пък като я разглобят в сервиза дас е окаже, че са били задните?
Също така не разбрах какви бяха тези 'не опечени накладки'? Да сменям или и накладките с нови или може да си останат сегашните?
Също така не разбрах какви бяха тези 'не опечени накладки'? Да сменям или и накладките с нови или може да си останат сегашните?
It is nice to be important, but it is more important to be nice.
#10
Публикувано 31 октомври 2009 - 23:23
Ако можеш да надигнеш малко задния мост (ама да е сигурно, че не може да падне колата) - палиш и тръгваш на най-голямата предавка. Като се развъртят задните гуми - натискаш спирачка и гледаш дали има вибрация. Ако има - задни, ако няма - предни.
Опечени накладки се наричат накладките, които вече са ползвани. Става дума за това, че феродото на накладките при спиране се нагрява до високи температури. При нормален ход може да достигат за кратко време между 600 и 1000 градуса Целзий. Та от нагряването повърхностния (контактния) слой се изпича, като при изпичането повърхността приема точно формата на спирачния диск. Тъй като този опечен слой става малко по-твърд с времето, има опасност като смениш дисковете, накладките да ги надерат, тъй като те "помнят" релефа на стария диск. Затова обикновено се препоръчва при смяна на дисковете да се сменят и накладките. Пък ти си решаваш...
Но задължително трябва да ти проверят спирачните апарати. Една от причините за изкривяването на дисковете е продължителното прегряване, което пък може да е причинено от повреда на спирачните апарати, които задържат. Друга често срещана причина е минаването през дълбока локва (вода) с горещи дискове - рязко охлаждане. Аз така съм кривил притискателен диск на съединител - едно от големите наводнения преди години в София, аз пристигам от другия край на страната и съм карал 8 часа... всичко порядъчно загрято и се топвам в половин метрова локва в тунела на Алея Яворов. И на другия ден на първа колата скачаше като негърски тунинг от уест коуст...
Опечени накладки се наричат накладките, които вече са ползвани. Става дума за това, че феродото на накладките при спиране се нагрява до високи температури. При нормален ход може да достигат за кратко време между 600 и 1000 градуса Целзий. Та от нагряването повърхностния (контактния) слой се изпича, като при изпичането повърхността приема точно формата на спирачния диск. Тъй като този опечен слой става малко по-твърд с времето, има опасност като смениш дисковете, накладките да ги надерат, тъй като те "помнят" релефа на стария диск. Затова обикновено се препоръчва при смяна на дисковете да се сменят и накладките. Пък ти си решаваш...
Но задължително трябва да ти проверят спирачните апарати. Една от причините за изкривяването на дисковете е продължителното прегряване, което пък може да е причинено от повреда на спирачните апарати, които задържат. Друга често срещана причина е минаването през дълбока локва (вода) с горещи дискове - рязко охлаждане. Аз така съм кривил притискателен диск на съединител - едно от големите наводнения преди години в София, аз пристигам от другия край на страната и съм карал 8 часа... всичко порядъчно загрято и се топвам в половин метрова локва в тунела на Алея Яворов. И на другия ден на първа колата скачаше като негърски тунинг от уест коуст...
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#11
Публикувано 31 октомври 2009 - 23:58
Благодаря на всички за съветите, ще гледам да намеря скоро време да го оправя този проблем.
It is nice to be important, but it is more important to be nice.
#12
Публикувано 01 ноември 2009 - 02:14
ако са предни---при натискане, ще го усещаш ясно И във волана
#13
Публикувано 01 ноември 2009 - 04:00
Само да кажа за колегите, дето имат по-нови модели коли, ако някой път им хрумне да надигнат задницата и да въртят гумите във въздуха - задължително да изключат ESP-то и каквито други системи имат, щото компютъра се шашка и става мазало!
При мен има датчици на едната задна и срещуположната предна и нали се сещате, ако едната се върти, а другата не - какви мисли му минават на ECU-то през главата
При мен има датчици на едната задна и срещуположната предна и нали се сещате, ако едната се върти, а другата не - какви мисли му минават на ECU-то през главата
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#14
Публикувано 01 ноември 2009 - 13:19
Ами аз ония ден бех на преглед и по чудо ме качиха на барабаните.Без да изключвам ЕСП-то си минах прегледа. Питах чичкото дали ЕСП-то няма да окаже влияние, ония вика не. Единствено ми каза на неутрална да сложа колата. В интерес на истината даже и триъгълничето не се размнига по време на прегледа. Явно ги въртят с ниска скорост, под граничната за ЕСП.Само да кажа за колегите, дето имат по-нови модели коли, ако някой път им хрумне да надигнат задницата и да въртят гумите във въздуха - задължително да изключат ESP-то и каквито други системи имат, щото компютъра се шашка и става мазало!
При мен има датчици на едната задна и срещуположната предна и нали се сещате, ако едната се върти, а другата не - какви мисли му минават на ECU-то през главата
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#15
Публикувано 01 ноември 2009 - 14:49
Е да де, ама ти на прегледа не въртиш гумите от мотора, а валяците ги въртят... както и да е - не е казано задължително да има проблем, ама е добра идея да се спре при такива манипулации.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни