Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

криви дискове?


  • Please log in to reply
14 мнения по тази тема

#1 M23J

M23J

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 152 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 31 октомври 2009 - 00:24

Здравейте,
от известно време ми се получава следния проблем. Като карам с над 100км/ч и натисна спирачката усещам вибрации по волана. Колкото по-висока е скоростта, толкова по-силни са вибрациите. Под 90км/ч не се усеща нищо. Гумите са балансирани, вибрациите започват само при натискане на спирачката. И четирите накладки са сменени преди по-малко от 15 000км.
Това какво означава според вас? Спирачните дискове ли са за смяна? Как да разбера дали са предните или задните?
  • 0
It is nice to be important, but it is more important to be nice.

#2 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 31 октомври 2009 - 02:30

Здравейте,
от известно време ми се получава следния проблем. Като карам с над 100км/ч и натисна спирачката усещам вибрации по волана. Колкото по-висока е скоростта, толкова по-силни са вибрациите. Под 90км/ч не се усеща нищо. Гумите са балансирани, вибрациите започват само при натискане на спирачката. И четирите накладки са сменени преди по-малко от 15 000км.
Това какво означава според вас? Спирачните дискове ли са за смяна? Как да разбера дали са предните или задните?

Предни ще да са, задните почти не хващат ако не си натоварил багаж в багажника.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#3 aalexieff

aalexieff

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 692 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Павликени
  • Автомобил:
    W124 2.5 D 1987 продаден
    W210 E300 D 1996 продаден
    Mitsubishi Colt IV 1.3 1995 продаден
    Mitsubishi Colt VI 1.5 2005
    Renault Clio III 2007
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 31 октомври 2009 - 08:12

Имах същият проблем и ето съветите на Lorinser:

понякога се случва оригинални дискове да се кривят, от неправилна употреба, като например прегряване, непочистена главина преди монтажа, минаване през локви при силно нагряти дискове, задържащи спирачни апарати

За две години само сменях фирмите сложих Лемфьордер = 1 година, сложих Делфи = 6 месеца, но да ти кажа, само левият се изкривяваше и накрая (послушах Боян) смених спирачно мъркуче в ляво, разглобихме и почистихме спирачен механизъм, нови - не "опечени" накладки, почистихме главината от ръжда и......за сега е добре!
Успех!
  • 0
W210 E300 D 1996
W124 and E300

#4 M23J

M23J

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 152 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 31 октомври 2009 - 13:33

Аз не мога да си сменя дисковете сам така че за почисването на апаратите ще трябва да разчитам на това колко съвестни са в сервиза, защото аз може да им кажа да ги почистят пък те да го претупат или въобще да ги домързи.
А какво значи 'не опечени' накладки? Четох из форума, че като се сменят дискове е добре да се сложат и нови накладки. Като слагах зимните гуми видях, че от мойте накладки има още много, но ако трябва ще ги прежаля.
  • 0
It is nice to be important, but it is more important to be nice.

#5 Kunev

Kunev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 428 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Автомобили, High-End Audio, Компютри
  • Автомобил:
    W124 250d 93`
    OM602.912

Публикувано 31 октомври 2009 - 15:09

Няма да е зле да минеш една диагностика на преден мост преди да започнеш да правиш каквото и да е.
Наскоро да си "скачал" в някоя дупка?
Удряна ли е колата?
  • 0
Само вселената и човешката глупост могат да бъдат безкрайни.  

#6 M23J

M23J

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 152 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 31 октомври 2009 - 18:14

Не съм скачал в дупки повече от обикновеното. Не съм имал и произшествия.
Предположих че са дисковете, защото вибрациите са само при натискане на спирачката и то над 90-100км/ч.
  • 0
It is nice to be important, but it is more important to be nice.

#7 gosho777

gosho777

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 353 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    Мерцедес Е200 купе, 1995-та год.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 31 октомври 2009 - 18:41

Вдигни предницата на колата и завърти колелата като са във въздуха.Ослушай се дали като се върти не опира някъде диска в накладките.Като е крив се чува на едно място как закача за малко.Моите са криви и прави също както при теб-вибрация при натискане на спирачката когато караш с висока скорост.
  • 0
Едно желание,една мечта - Mercedes Benz

#8 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 31 октомври 2009 - 22:12

дисковете фабрично имат дебаланс. това е с цел да приберат накладките след пускане на спирачката.
Друг е въпросът като се изкривят вповече, поради определени обстоятелства.
при теб са 100% криви дискове, според симптомите които описваш.

Майсторите трябва да проверят апаратите като сменяват дисковете, отделно да почистят главината преди новите дискове
  • 0

#9 M23J

M23J

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 152 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 31 октомври 2009 - 23:01

Да, явно дисковете ще се сменят. Каква марка е пропоръчително да търся и сигурно ли е, че става дума за предни дискове, да не купя предни пък като я разглобят в сервиза дас е окаже, че са били задните?
Също така не разбрах какви бяха тези 'не опечени накладки'? Да сменям или и накладките с нови или може да си останат сегашните?
  • 0
It is nice to be important, but it is more important to be nice.

#10 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 31 октомври 2009 - 23:23

Ако можеш да надигнеш малко задния мост (ама да е сигурно, че не може да падне колата) - палиш и тръгваш на най-голямата предавка. Като се развъртят задните гуми - натискаш спирачка и гледаш дали има вибрация. Ако има - задни, ако няма - предни.

Опечени накладки се наричат накладките, които вече са ползвани. Става дума за това, че феродото на накладките при спиране се нагрява до високи температури. При нормален ход може да достигат за кратко време между 600 и 1000 градуса Целзий. Та от нагряването повърхностния (контактния) слой се изпича, като при изпичането повърхността приема точно формата на спирачния диск. Тъй като този опечен слой става малко по-твърд с времето, има опасност като смениш дисковете, накладките да ги надерат, тъй като те "помнят" релефа на стария диск. Затова обикновено се препоръчва при смяна на дисковете да се сменят и накладките. Пък ти си решаваш...

Но задължително трябва да ти проверят спирачните апарати. Една от причините за изкривяването на дисковете е продължителното прегряване, което пък може да е причинено от повреда на спирачните апарати, които задържат. Друга често срещана причина е минаването през дълбока локва (вода) с горещи дискове - рязко охлаждане. Аз така съм кривил притискателен диск на съединител - едно от големите наводнения преди години в София, аз пристигам от другия край на страната и съм карал 8 часа... всичко порядъчно загрято и се топвам в половин метрова локва в тунела на Алея Яворов. И на другия ден на първа колата скачаше като негърски тунинг от уест коуст...
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#11 M23J

M23J

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 152 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 31 октомври 2009 - 23:58

Благодаря на всички за съветите, ще гледам да намеря скоро време да го оправя този проблем.
  • 0
It is nice to be important, but it is more important to be nice.

#12 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 01 ноември 2009 - 02:14

ако са предни---при натискане, ще го усещаш ясно И във волана
  • 0

#13 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 01 ноември 2009 - 04:00

Само да кажа за колегите, дето имат по-нови модели коли, ако някой път им хрумне да надигнат задницата и да въртят гумите във въздуха - задължително да изключат ESP-то и каквито други системи имат, щото компютъра се шашка и става мазало!

При мен има датчици на едната задна и срещуположната предна и нали се сещате, ако едната се върти, а другата не - какви мисли му минават на ECU-то през главата :)
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#14 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 01 ноември 2009 - 13:19

Само да кажа за колегите, дето имат по-нови модели коли, ако някой път им хрумне да надигнат задницата и да въртят гумите във въздуха - задължително да изключат ESP-то и каквито други системи имат, щото компютъра се шашка и става мазало!

При мен има датчици на едната задна и срещуположната предна и нали се сещате, ако едната се върти, а другата не - какви мисли му минават на ECU-то през главата :)

Ами аз ония ден бех на преглед и по чудо ме качиха на барабаните.Без да изключвам ЕСП-то си минах прегледа. Питах чичкото дали ЕСП-то няма да окаже влияние, ония вика не. Единствено ми каза на неутрална да сложа колата. В интерес на истината даже и триъгълничето не се размнига по време на прегледа. Явно ги въртят с ниска скорост, под граничната за ЕСП.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#15 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 01 ноември 2009 - 14:49

Е да де, ама ти на прегледа не въртиш гумите от мотора, а валяците ги въртят... както и да е - не е казано задължително да има проблем, ама е добра идея да се спре при такива манипулации.
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле





0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни