ЧАТ-ТЕМАЗа всичко
Започната от a_atanasov, 11 авг 2009 - 20:46:13
24115 мнения по тази тема
#23896
Публикувано 29 март 2021 - 12:19
Да..,аз много пъти съм си мислил,тъй като съм безкрайно против лонг лайф интервалите на обслужване,че ако един ден реша да си купя нова кола ще правя междинни обслужвания на 10000км.между гаранционно изискваните на 30000км.
За мен това е една от причините за скапване на моторите,както и редовното каране на къси разстояния.Десет километра в посока не е дълго разстояние.
За мен това е една от причините за скапване на моторите,както и редовното каране на къси разстояния.Десет километра в посока не е дълго разстояние.
#23897
Публикувано 29 март 2021 - 12:42
Не са всички на 30000. Повечето даже на една година или 15000.
Даже имах случай на чисто нова Корса да светне за смяна масло след шест месеца и само 2000 км.
Даже имах случай на чисто нова Корса да светне за смяна масло след шест месеца и само 2000 км.
#23898
Публикувано 29 март 2021 - 12:55
Лилов, съгласен съм на 99% с написаното по-горе. Естествено, че пазара е свободен и всеки сам може да вземе решение за себе си (било то клиент или автомонтьор).
Не разбирам само обаче (всъщност знам отговора, но не го разбирам), защо даден сервиз ще ми откаже да работи с мои части (било то куче марка или топ марки)? С какъв претекст ? Ако даден сервиз ми каже, че просто не работи с определени марки ще го разбера, защото примерно няма да може да ми даде гаранция ( устна в повечето пъти), че проблема няма да се появи пак след 10к км. Тогава има известна доза истина в думите му и вече аз ще се съобразя дали да сменя марката части/ масла или майстора. Но да ми каже, че той ще ми осигури частите, каквито аз си избера и той ще ми каже някви цени от сорта на турски - 50 лв. и гаранция от тука до светофара, италиански - 100 лв. и 6м. гаранция, немски 200 лв. и 1 г. гаранция и накрая ОРИГИНАЛНИ ОЕМ за 400 лв. с гаранция 2 г. (действително ми се е случвало).. На всички марки този монтьор ще вземе някаква отстъпка от някой доставчик, но няма да ми я приспадне (не е длъжен разбира се, но и аз не падам от Марс). Тоест един път ще ме таксува за труд и второ за доставка на части и тук не мога да разбера, този човек автомонтьор ли е или доставчик на дребно ? Затова предпочитам сервизи които работят с части на клиента, но клиенти не от типа на бай Пешо дето е взел нещо което струва средно да кажем 40 лв., а той се снабдил с него за 12 лв. и ще каже на майстора: "Абе, слагай го там и тва е, за кво да им давам 40 лв. като това за 12 лв. си е същото, к'во му е. Е, гледай, те тука те, виж, че е почти същото, разминава се само с 2мм, к'во толкова".... Просто ти казва какво е за смяна и че работи с еди какви си марки и толкова. Ти си преценяваш, но да ме лашкат елементарно разни мърлячи със съмнително средно образование, някак си ми идва повече.
Естествено има и друг тип майстори, които слагат каквото им донесеш и после ама то това не е същото, ти не пита, чакай сега ще видя какво трябва да се сложи. Офф, ама то тука имаш за смяна и още две неща, ще ги оправиме няма проблем и колата ще стане пушка. След 1 месец пак при същия човек, било то за смяна на същите компоненти или други, защото първоначално сменените не са причина за проблема. Такива тарикати си гарантират пазар за сравнително дълго време, въпреки 21-ви век и комуникациите и отзивите за даден сервиз. Просто защото винаги са свободни, винаги ти взимат колата сега и веднага (нищо, че после 3 седмици я правят) и работят тънко (това е субективен фактор).
Затова и българина (условно казано) има проблем с доверието и винаги сам си търси и проучва нещата, защото му е писнало от по-горе описания случай. Проблемът с доверието в официалните сервизи (като изключим цената естествено) е че и там се случват почти същите неща. Аз лично пострадах последния път със смяната на акумулатор на 213-ката, 3 пъти, като съм убеден, че първия път изобщо не беше сменен, но за съжаление късно се усетих да маркирам стария и да погледна новия при сменя, но и не ми е работа да го правя, все пак говорим за ОФИЦИАЛЕН сервиз... Отделно моя мотор събира 6.3 литра масло по книжка, СС ми изписват 7 литра (толкова и си плащам, 350 лв. само маслото), сипват колкото трябва, но не връщат остатъка (поне не на мен), идва следващия с този мотор (а той май си е масов), хайде и на него 7 литра, но тези 300 мл. му ги доливат от моята бутилка, а изписаната последна бутилка от 7-те литра някъде изчезва, сещате се.. И после идва трети клиент пак с този мотор, пак му се сипва от моята последна бутилка, а на него пак са му таксували 7 литра. И така реално от 3ма клиенти се реализират 2л. масло излишък, което после се разпределя. И не, не ми казвайте, че това са митове и приказки от типа: "един приятел ми каза". Тези номера в СС (Балкан стар) се правят още от времето на първото представителство, вярно от тогава са намалили мизериите, но ги има все още, казвам го от личен опит и сведения.
Е, ето заради такива тъпотии хората имат масово недоверие и към официалните сервизи, като изключим и цената разбира се. Четейки чуждестранни форуми оставам със същото впечатление, че и на Запад и на Изток хората са недоволни от официалните сервизи на Марката, но или не се задълбочават толкова в разсъждения (не им се мисли или не могат), или просто не ги брига цената и просто си карат по течението (рай за автосервизите).
И от цялата тая анджъклама, написана по-горе от мен, води до извода, че трябва да ти е дебел врата като на вълка, и въпреки, че си по-беден (говоря общонационално) от германци, французи, американци и австралийци, нямаш толкова проблеми с Мерца си, колкото тях. От там пък се води и негативната тенденция, че българина разбира от всичко, било то обосновано или не...
#23899
Публикувано 29 март 2021 - 13:36
Гаранция за частите принципно не съществува като понятие. Т.е. е почти невъзможно един сервиз да предяви гаранционна претенция към Ауто(Плюс, Кели) и т.н. доставчици. Да не говорим към дилъра, където дори не може да се върнат поръчани и неупотребени части от някои (ако не и всички) продуктови категории.
Т.е. сервизите използват отстъпката като вид гаранция. Някои ти я дават отстъпката, защото не целят печалба от частите, като си запазват 10% да покрият разходите, други не.
Има 2 типа услуга: комплексна: отиваш с проблем, очакваш го разрешен изцяло с/у някаква сума.
или... часова/единица работа: където носиш части и искаш да ти ги сменят. Аз винаги съм ползвал втората, но не е уместна за всички проблеми. Въпрос на напасване е да намериш сервиз, който е склонен на второто. Но уговорката е винаги, че каквото се получава после, си е мой проблем, при положение, че са монтирани качествено елементите. Обикновено и присъствам на процеса на работа. Аз не съм досаден клиент. Няколкото пъти, когато не съм бил там, съм съжалявал по ред причини. Може да е било просто съвпадение.
Съдейки по това, което пишеш, ми се струва че месиш понятията. Много често се налага да се сменят доста неща по една вече амортизирана кола, за да се елиминира проблем. За пример от равномерно износване на всички тампони по предницата на една Б-класа автомат (иначе много хубава колица, но вече 13 годишна), имаше доста неприятна вибрация. Всичко беше сменено, вкл. и тампоните на мотора преди да изчезне вибрацията. Нямаше нищо общо с гуми, джанти и спирачки. Не че не бяха елиминирани и те като потенциален проблем. След всяка смяна на нещо дребно се усещаше подобрение, но не и решение на проблема. Този ремонт погълна 4-цифрена сума и доста процедури, вкл. сваляне на мотор, като последното беше комбинирано с много други дреболии по мотора, така и така е свален.
Ако отидеш в дилъра за това нещо, сумата ще е 5 цифрена и няма да е решен проблема вероятно. А ако все пак се справят на 3ти, 4ти път, за което силно се съмнявам, би изглеждало нещо от типа: "Вибрация при спиране от висока скорост - ремонт ххххх лв." Ходи обяснявай, че не те цакат после. Тази кола не струва 5 цифрена сума. Затова и ги продаватм в чужбина, а ние се оправяме после с тях.
Колкото до описания случай с маслото, най-вероятно е така. Ти си плащаш за цялостна услуга. Ако не те кефи, не ходиш повече там (връщаме се на основната тема за официалните сервизи).
Иначе и навън е същата мизерия. Просто са нови коли и си изкарват гаранциите, взима се следващата и т.н. След това се ходи да се пазаруват само части.
Имам много истории от мои приятели за Audi/BMW/Mercedes дилърства и клиентско обслужване след като излязат от гаранция. Оооо, какво финансово клане настава! Дори и те, нищо че са наши хора, просто купуват следващия модел, продължават лизинга и не се занимават с глупости.
Навсякъде има хора, които разбират много от някои или повече теми. За това са и такива общества като нашето, да се срещат такива хора и да се развиват, и да си помагат.
Същото е и навън. Във форумите им винаги е изобилствало от ентусиаст-некомпетентни хора, както и доста информирани. Не че българите разбираме от всичко, напоследък се плаша каква техническа инвалидност се шири наоколо, но това си е тема за по бира направо
#23900
Публикувано 29 март 2021 - 13:57
Гаранция за частите принципно не съществува като понятие. Т.е. е почти невъзможно един сервиз да предяви гаранционна претенция към Ауто(Плюс, Кели) и т.н. доставчици. Да не говорим към дилъра, където дори не може да се върнат поръчани и неупотребени части от някои (ако не и всички) продуктови категории.Т.е. сервизите използват отстъпката като вид гаранция. Някои ти я дават отстъпката, защото не целят печалба от частите, като си запазват 10% да покрият разходите, други не.Има 2 типа услуга: комплексна: отиваш с проблем, очакваш го разрешен изцяло с/у някаква сума.или... часова/единица работа: където носиш части и искаш да ти ги сменят. Аз винаги съм ползвал втората, но не е уместна за всички проблеми. Въпрос на напасване е да намериш сервиз, който е склонен на второто. Но уговорката е винаги, че каквото се получава после, си е мой проблем, при положение, че са монтирани качествено елементите. Обикновено и присъствам на процеса на работа. Аз не съм досаден клиент. Няколкото пъти, когато не съм бил там, съм съжалявал по ред причини. Може да е било просто съвпадение.Съдейки по това, което пишеш, ми се струва че месиш понятията. Много често се налага да се сменят доста неща по една вече амортизирана кола, за да се елиминира проблем. За пример от равномерно износване на всички тампони по предницата на една Б-класа автомат (иначе много хубава колица, но вече 13 годишна), имаше доста неприятна вибрация. Всичко беше сменено, вкл. и тампоните на мотора преди да изчезне вибрацията. Нямаше нищо общо с гуми, джанти и спирачки. Не че не бяха елиминирани и те като потенциален проблем. След всяка смяна на нещо дребно се усещаше подобрение, но не и решение на проблема. Този ремонт погълна 4-цифрена сума и доста процедури, вкл. сваляне на мотор, като последното беше комбинирано с много други дреболии по мотора, така и така е свален.Ако отидеш в дилъра за това нещо, сумата ще е 5 цифрена и няма да е решен проблема вероятно. А ако все пак се справят на 3ти, 4ти път, за което силно се съмнявам, би изглеждало нещо от типа: "Вибрация при спиране от висока скорост - ремонт ххххх лв." Ходи обяснявай, че не те цакат после. Тази кола не струва 5 цифрена сума. Затова и ги продаватм в чужбина, а ние се оправяме после с тях.Колкото до описания случай с маслото, най-вероятно е така. Ти си плащаш за цялостна услуга. Ако не те кефи, не ходиш повече там (връщаме се на основната тема за официалните сервизи).Иначе и навън е същата мизерия. Просто са нови коли и си изкарват гаранциите, взима се следващата и т.н. След това се ходи да се пазаруват само части.Имам много истории от мои приятели за Audi/BMW/Mercedes дилърства и клиентско обслужване след като излязат от гаранция. Оооо, какво финансово клане настава! Дори и те, нищо че са наши хора, просто купуват следващия модел, продължават лизинга и не се занимават с глупости.Навсякъде има хора, които разбират много от някои или повече теми. За това са и такива общества като нашето, да се срещат такива хора и да се развиват, и да си помагат.Същото е и навън. Във форумите им винаги е изобилствало от ентусиаст-некомпетентни хора, както и доста информирани. Не че българите разбираме от всичко, напоследък се плаша каква техническа инвалидност се шири наоколо, но това си е тема за по бира направо
+1
Ах, спомени, спомени. цък
#23901
Публикувано 29 март 2021 - 15:02
С две думи, разбрахме се. В духа на предпоследния ти абзац, като се замислиш по-общо, това си е едно диво разхищение на средства и човешки капитал, за да имаш толкова официални сервизи, а накрая клиентите ти да ходят при независими сервизи. Някак си толкова ли не се виждат тези работи от голямото ръководство, или пък са сменили сектора и от продажби на автомобили са се преквалифицирали в някаква химера от лизингодател и сервиз.
Иначе да, за бирата задължително, но кръчми йок
Този пост е редактиран от Klimfilt: 29 март 2021 - 15:06
#23902
Публикувано 29 март 2021 - 16:26
При положение, че цената на труда у нас е сравнително евтина как да не печелят малките сервизи от отстъпката им за части. Първо ако всички си носят частите, те ще загубят добрите си отстъпки.
Второ едно е да носи части kdl, друго някой който хал хабер си няма. Тази практика става с приятели или с хора които си имате история и взаимно доверие. Тоест за мен не може да бъде масова.
Иначе аз не виждам пречка всеки автомобилен ентусиаст да си смени сам маслото. Скоро продаваха в Лидъл вакуум машина и ключ за филтър. В едно друго време паркинга пред блока Събота беше сервиз.
Все едно да искате и от ресторанта да ви намали цената на салатата, че днес е купил доматите на по-ниска цена примерно спрямо вчера. Или пък може би сами да си занесете продуктите.
Второ едно е да носи части kdl, друго някой който хал хабер си няма. Тази практика става с приятели или с хора които си имате история и взаимно доверие. Тоест за мен не може да бъде масова.
Иначе аз не виждам пречка всеки автомобилен ентусиаст да си смени сам маслото. Скоро продаваха в Лидъл вакуум машина и ключ за филтър. В едно друго време паркинга пред блока Събота беше сервиз.
Все едно да искате и от ресторанта да ви намали цената на салатата, че днес е купил доматите на по-ниска цена примерно спрямо вчера. Или пък може би сами да си занесете продуктите.
#23903
Публикувано 29 март 2021 - 19:17
То и цената на бензина е относително евтина у нас, пък и малки и големи бензинджий печелят еднакво.. Тези сравнения с това как е у нас и как навън по отношение на цените не са точни, процентно е приблизително най-точния измерител. А той се оказва доста интересен показател, защото излиза, че тук средната класа е доста по-добре от една средна класа в Италия и Австрия. Но това си е статистика...
Не виждам какво значение за майстора има кой му носи частите, по отношение на компетентността на клиента? Ако майстора е майстор на боклукчивата част ще каже, че няма да я сложи, независимо кой му я носи. Ако вече му се упражнява натиск да в сложи е друга бира, но мисля не става въпрос затова. А това с познатите и историята пак се опира на факта, че все някой някога е чул и видял нещо, все пак не сме толкова малко народ, че да се познаваме всички.
Пречка няма, ако имаш условията, времето и малко знания. При мен отдавна няма общодостъпни канали, еле пък време.. А и нека не сравняваме сегашните коли с ладите и москвичите преди. Отделно тогава за да влезнеш в сервиз се чакаше почти половината време от това за да си получиш новата кола. А и сме 21ви век, сега повечето коли имат нужда да им се свалят една шапка болтове за да стигнеш до маслото, все с различни инструменти и ключове, а някои коли вече са масово без щеки за масло дори... Просто този тип сравнения с “онова време” са доста ирелевантни по отношение на тех. сектори, каквито са автомобилите.
Аз в ресторанти ходя за майсторство на готвача, локацията и разтоварването. При майстора никой не ходи защото му е приятно или му е много симпатичен. Отново ирелевантно сравнение.
Както и да е, важното е колите да са в изправност и да не застрашават чужди животи, ако са неподдържани, пък собственика ако иска сам да се пребива, дерета дал Господ.
Не виждам какво значение за майстора има кой му носи частите, по отношение на компетентността на клиента? Ако майстора е майстор на боклукчивата част ще каже, че няма да я сложи, независимо кой му я носи. Ако вече му се упражнява натиск да в сложи е друга бира, но мисля не става въпрос затова. А това с познатите и историята пак се опира на факта, че все някой някога е чул и видял нещо, все пак не сме толкова малко народ, че да се познаваме всички.
Пречка няма, ако имаш условията, времето и малко знания. При мен отдавна няма общодостъпни канали, еле пък време.. А и нека не сравняваме сегашните коли с ладите и москвичите преди. Отделно тогава за да влезнеш в сервиз се чакаше почти половината време от това за да си получиш новата кола. А и сме 21ви век, сега повечето коли имат нужда да им се свалят една шапка болтове за да стигнеш до маслото, все с различни инструменти и ключове, а някои коли вече са масово без щеки за масло дори... Просто този тип сравнения с “онова време” са доста ирелевантни по отношение на тех. сектори, каквито са автомобилите.
Аз в ресторанти ходя за майсторство на готвача, локацията и разтоварването. При майстора никой не ходи защото му е приятно или му е много симпатичен. Отново ирелевантно сравнение.
Както и да е, важното е колите да са в изправност и да не застрашават чужди животи, ако са неподдържани, пък собственика ако иска сам да се пребива, дерета дал Господ.
#23904
Публикувано 30 март 2021 - 08:49
Привет отново, преди малко реших да си проверя имейла и виждам отговор от СилвърСтар Пловдив, тъй като след като получих в петък оферта от СС- София, реших да пусна и до там един имейл, защото бях чувал добри отзиви за там. Та, сега виждам приблизителна цена от 690 лв. за обслужване тип А, но няма конкретна оферта, въпреки, че предоставих VIN. Като ми посочват, че цената не е окончателна и за да ми кажат точна цена е необходимо автомобила да е при тях и да проверят някакъв сервизен код. Въпросът ми е какво представлява този сервизен код ?
Иначе цената е по-приемлива тази в СС-София, но пак ми се струва завишена. А пък си спомням, че при последния сервиз миналата година в СС отново бях питал паралелно и двата сервиза и ми дадоха почти идентични цени. Сега разликата е от порядъка на 40%, дали не е цена на ангро или има някаква грешка?
#23905
Публикувано 30 март 2021 - 10:21
E, звънни им, клиент си все пак. Питай ги в прав текст каква информация биха желали да получат, за да ти отправят конкретна оферта.
Обясни им, че нямаш желание да изминеш километри и загубиш твоето и тяхното време, за да останеш евентуално неудовлетворен от офертата.
Все пак те се борят за клиенти и не искаш нищо необичайно от тях, освен да се напънат малко и да ти отделят 15 минути за конкретна оферта.
#23906
Публикувано 30 март 2021 - 10:25
Това по-късно, че в момента апаратчето е за смяна на тъч и стъкло, за нам' си кой път Интересно ми стана просто този "сервизен код" за първи път го срещам и исках да знам предварително какво аджеба е това и дали мога и аз да им го предоставя. След 16:00 ще успея да им звънна
#23907
Публикувано 30 март 2021 - 14:07
да не е VIN-a?
#23908
Публикувано 30 март 2021 - 14:26
Не мисля, аз им го предоставих веднага. От малкото проучване, ме наведе на мисълта, че може да имат предвид дали не се води сервиз "С" или "D", но аз им дадох точен пробег на колата, дата на последен сервиз, ВИН... Както и да е, при втория имейл не бяха по словохотливи, като твърдят, че цената си е 690 и 2 часа щяло да отнеме в рамките на деня. Директно им отговорих, че искам оферта с конкретни дейност и разбивки и за сега толкоз. Така или иначе, аз вече поръчах маслото, а утре ще ходя за различните филтри, които ще сменям.
#23909
Публикувано 30 март 2021 - 14:32
1ч.е 125 лв без ДДС
Изпратено от моят SM-A202F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-A202F с помощта на Tapatalk
#23910
Публикувано 30 март 2021 - 14:34
Малко са се осрали с цената на час. Да не кажа много
Но пак казвам. Това, че е само един дилър на Мерцедес е проблем. От край време си правят каквото искат. И смяната със СС не доведе до така очакваната промяна
Но пак казвам. Това, че е само един дилър на Мерцедес е проблем. От край време си правят каквото искат. И смяната със СС не доведе до така очакваната промяна
Този пост е редактиран от drjivago: 30 март 2021 - 14:36
4 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 4 гости, 0 анонимни