Сега нека си представим какви технологични, складови, логистични, IT и подобни разходи носи в себе си.
Global Logistic Center на Daimler е най-големият склад за резервни части в света. Разположен е на остров в река Рейн с площ от 1.7 милиона квадратни метра, където има над 1 милион квадратни метра застроени площи със складове. Обслужва се от 2800 служители и предлага асортимент от над половин милион различни резервни части за леки и товарни автомобили с марките Мерцедес-Бенц, Майбах, Смарт и Митсубиши ФУСО. Логистичният център разполага със собствена железница свързана с Deutsche Bahn, както и собствено пристанище директно по река Рейн. Отделно голяма част от товарите пътуват в камиони с контейнери. Складовете са организирани според размерите на съхраняваните части - съответно на дребни части, средно големи части и масивни и тежки части. Има отделен склад за взривоопасни части, където се съхраняват пиропатрони за колани и въздушни възглавници, както и различни силно запалими течности. Складовете за средно големи и масивни части са изцяло роботизирани, докато складовете за дребни части, както и складът за взривоопасни части се обслужват предимно от човешка ръка.
Заради проблеми с поддържането на голям асортимент от резервни части, Daimler все повече преминават към модулни решения, при които една и съща част е съвместима за множество различни модели на марката, като по този начин се намалява броя на видовете части, които трябва да се съхраняват. След изтичане на задължителния период, през който частите трябва да се осигуряват от производителя Daimler продава лиценз за производството на такива части на трети страни, което е изгодно за всички участници в процеса. Например почти всички масово търсени консумативи за модела 300SL вече не се произвеждат от Daimler, а от трети страни, но се намират относително лесно, тъй като продължава да има доста сериозно търсене. Става дума за неща като спирачни дискове, накладки, съединители, полуоски, амортисяори и пружини, тампони, шарнири, биалетки и много други части от окачването и двигателя.