Мерседес 170 произведен 1939 годиназа реставрация
Започната от Mladen99, 15 юни 2009 - 15:17:52
48 мнения по тази тема
#31
Публикувано 06 март 2010 - 16:46
Честито колега!
Очевидно имаш необходимия хъс, но също така ти пожелавам късмет да намериш всичко, което ти е необходимо, за да възродиш машината!
Ще ми бъде много интересно да следя развитието на темата!
Още веднъж честито и успех!
Очевидно имаш необходимия хъс, но също така ти пожелавам късмет да намериш всичко, което ти е необходимо, за да възродиш машината!
Ще ми бъде много интересно да следя развитието на темата!
Още веднъж честито и успех!
#32
Публикувано 06 март 2010 - 17:03
Честито,колега.Хората като вас,готови да налеят немалка сума пари в името на това,да възкресят една класика от преди много години,са на изчезване (за съжаление).Дано всичко върви по план и след време всички ние,феновете на Мерцедес-Бенц и разбира се вие като собственик,да можем да се радваме на една перфектно възстановена реликва.Успех !!!
#33
Публикувано 07 март 2010 - 23:50
Хайде и от мене едно честито и голям успех!Аз имам един осъществен опит за реставрация на В 111 от 63 година и използвах донор,който се оказа много полезен защото през 1995г. нямаше интернет и трудно се намираха оригиални части.Добре че работеха още някои наши заводи !Още веднъж успех!П.С.шест години са много,как ще спиш!?
#34
Публикувано 09 март 2010 - 12:59
предлагам модераторите да отделят темата в раздел "ретро" с съответният подбор на мнения няма смисъл да е вече в продажби
А на колегата добре дошъл и още веднъж УСПЕХ
А на колегата добре дошъл и още веднъж УСПЕХ
#35
Публикувано 09 март 2010 - 15:34
Мда... преместих темата.
Колегата да знае, че евентуално има начини да се свържем с германците и да поискаме помощ и от тях.
Знам, че имат практика да предоставят разни копия на оригинални чертежи и т.н. помощ за хора, които се занимават с реставриране на автомобили. В края на седмицата ще ходя до Щутгарт, ще разпитам каква помощ може да се получи от тях и ще кажа по-конкретно какво и как.
Колегата да знае, че евентуално има начини да се свържем с германците и да поискаме помощ и от тях.
Знам, че имат практика да предоставят разни копия на оригинални чертежи и т.н. помощ за хора, които се занимават с реставриране на автомобили. В края на седмицата ще ходя до Щутгарт, ще разпитам каква помощ може да се получи от тях и ще кажа по-конкретно какво и как.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#36
Публикувано 21 април 2010 - 09:16
Радвам се, че форумът е отново на линия, така че и да се отчета, работата продължава. Леки разглобки оттук-оттам, но основният напредък е в това, че двигателят е в една отлична работилница за ремонт, вече е разглобен напълно, състоянието е преценено и оттук нататък започва възстановяването! Като цяло, състоянието е добро, бил е ремонтиран. Лагерите са добре, валове и т.н. И главата си е супер, пък и да не беше, има още 2.... Проблемът е в буталата, които са от нещо дизелово. Присадени са с втулки на биелите. Още по-лошо, сегментите са някаква сборна програма, най-различни, но обедидени от общ признак - около 2 милиметра луфт на ключовете Тези изпълнения се махат, сред частите към колата има ризи с нормален размер и оригинални бутала. Само ще се направят сегменти и моторът би трябвало да стане супер! И водачите на клапаните ще се направят нови, има един понащърбен отгоре, явно не са сменяни, но сега ще се направят. Те са елементарни, чугунови, няма гумички, няма нищо! Засега е това, като има някакъв напредък, пак ще пиша.
Странно, прикачените файлове заемат място, качени са, но не се появяват тук? Може би аз съм объркал нещо. Както и да е, ето ги снимките на външен хостинг, за всеки случай /като се цъкне на черната лента над снимките, стават пълен размер/:
П.П. Оранжевото канче е маслен филтър. Той е частичен - маслото си върви по основните магистрали, а само малка част се отклонява през една безкрайно тясна дупчица към филтъра. А филтриращият елемент е просто много дълга пружина, надиплена вътре, облечена в текстилен ръкав, оплетка, като този на бензиновите маркучи.
Странно, прикачените файлове заемат място, качени са, но не се появяват тук? Може би аз съм объркал нещо. Както и да е, ето ги снимките на външен хостинг, за всеки случай /като се цъкне на черната лента над снимките, стават пълен размер/:
П.П. Оранжевото канче е маслен филтър. Той е частичен - маслото си върви по основните магистрали, а само малка част се отклонява през една безкрайно тясна дупчица към филтъра. А филтриращият елемент е просто много дълга пружина, надиплена вътре, облечена в текстилен ръкав, оплетка, като този на бензиновите маркучи.
#37
Публикувано 21 април 2010 - 09:41
Респект за начинанието. Пожелавам ти в най-скоро време да заприлича на този(сниман е в центъра на Атина - изтекоха ми очичките):
Прикачени файлове
#38
Публикувано 25 април 2010 - 15:04
Автомобила който реставрираш да не е такъв:
Ако е такъв и ти трябват някакви снимки или информация мога да питам собственика на снимания по-горе (аз го снимах преди 2 седмици).
Човека е правил ремонт на неговия двигател ...
Австриеца е Разговорлив и ще обясни обстойно всичко
Неговия е в движение .. но се кара само 100тина км на година ... при топло време
Ако е такъв и ти трябват някакви снимки или информация мога да питам собственика на снимания по-горе (аз го снимах преди 2 седмици).
Човека е правил ремонт на неговия двигател ...
Австриеца е Разговорлив и ще обясни обстойно всичко
Неговия е в движение .. но се кара само 100тина км на година ... при топло време
#39
Публикувано 26 април 2010 - 09:47
Здравей и успех в начинанието.
За ретро моделите, в Мерцедес имат специален склад / отдел в Германия.
Тук се е регистрирал Момчил Ковачев, който отговаря за резервните части в Б.Стар и той ми е казвал за този отдел.
Пиши му на лс или ако искаш, ще ти дам телефона му, за да поговориш с него и да видиш как стоят нещата с части и цени.
Аз имам една Шкода Спартак 1958, Рено 4 CV - 1958 и един джип шкода - 1948 "Тудор" и скоро ще пусна снимки, като започна с реставрацията.
В Амазон има доста каталози, книги за реставриране. Не са скъпи и можеш да си поръчаш за да прочетеш как се правят разни неща.
Освен това, в тези книги има много реклами на фирми, които произвеждат оборудване на такива автомобили. За цени - не знам, само мога да предполагам. Аз имам някакви каталози, които купих миналата година, сега ще правя нова поръчка, че са излезли нови.
Ако искаш, някой път можем да се видим на някоя среща, аз ще взема каквото имам, ще разгледаме и ще поговорим.
Лошото е, че много от колите са изкарани извън БГ. Това е бизнес, все пак.
Друго лошо, че 2007-08 когато цената на скрапта беше висока, имам сведение за нарязани и унищожени коли.
Но все пак поздравления, че ще реставрираш този модел.
Успех.
За ретро моделите, в Мерцедес имат специален склад / отдел в Германия.
Тук се е регистрирал Момчил Ковачев, който отговаря за резервните части в Б.Стар и той ми е казвал за този отдел.
Пиши му на лс или ако искаш, ще ти дам телефона му, за да поговориш с него и да видиш как стоят нещата с части и цени.
Аз имам една Шкода Спартак 1958, Рено 4 CV - 1958 и един джип шкода - 1948 "Тудор" и скоро ще пусна снимки, като започна с реставрацията.
В Амазон има доста каталози, книги за реставриране. Не са скъпи и можеш да си поръчаш за да прочетеш как се правят разни неща.
Освен това, в тези книги има много реклами на фирми, които произвеждат оборудване на такива автомобили. За цени - не знам, само мога да предполагам. Аз имам някакви каталози, които купих миналата година, сега ще правя нова поръчка, че са излезли нови.
Ако искаш, някой път можем да се видим на някоя среща, аз ще взема каквото имам, ще разгледаме и ще поговорим.
Лошото е, че много от колите са изкарани извън БГ. Това е бизнес, все пак.
Друго лошо, че 2007-08 когато цената на скрапта беше висока, имам сведение за нарязани и унищожени коли.
Но все пак поздравления, че ще реставрираш този модел.
Успех.
#40
Публикувано 27 април 2010 - 20:54
Страшна кола! Този е 170DS следвоенен, от последното поколение, първата половина на 50-те години. Принципно е базиран на предвоенния 170V, видимо са един модел, но има и много разлики. Основните са това, че този има изцяло метално купе /за разлика от дървения скелет на предвоенния модел/ и двигателят е дизел. Иначе има безброй подобрения и промени, благодарение на които този автомобил е доста по-съвременен, макар и да изглежда също като предвоенния.
За части, не знам и аз още какво точно ми трябва! Каталози съм намерил, както и куп сайтове, които предлагат какви ли не части. Докато другите наистина стари мерцедеси са кошмар откъм части, този хем е най-произвеждания /от старите/, хем е правен и след войната, така че части има, а и са на много поносими цени. Но както казах, все още не знам какво ми трябва! Особено при условие, че в момента взимам още един такъв, напълно разглобен..... Ще се радвам да се запознаем и да поговорим за "каляските"
Лошото е, че наистина тук нищо не остава. Имало е уникални мерцедеси /и всякакви други марки/, а днес дори и 170 не може да се намери. И даже и тях ги изнасят. Но който както му харесва, какво да се прави!
За части, не знам и аз още какво точно ми трябва! Каталози съм намерил, както и куп сайтове, които предлагат какви ли не части. Докато другите наистина стари мерцедеси са кошмар откъм части, този хем е най-произвеждания /от старите/, хем е правен и след войната, така че части има, а и са на много поносими цени. Но както казах, все още не знам какво ми трябва! Особено при условие, че в момента взимам още един такъв, напълно разглобен..... Ще се радвам да се запознаем и да поговорим за "каляските"
Лошото е, че наистина тук нищо не остава. Имало е уникални мерцедеси /и всякакви други марки/, а днес дори и 170 не може да се намери. И даже и тях ги изнасят. Но който както му харесва, какво да се прави!
#42
Публикувано 29 април 2010 - 19:40
Днес пренесох и шасито, така че вече мога да представя и втория Същия модел, 170V, пак с 4 врати, произведен 1940 /почти напълно сигурно, серийният номер отговаря на серията от 1940/. Колата е напълно разглобена, но май има всичко. Именно него започвам да правя. Другият само ще се довърши двигателя и след това остава да чака ред. На този вратите са направени професионално още навремето, преди 20 или повече години и са пазени на топло и сухо, което е огромен плюс. Защото те представляват сложна дървена рамка, по която ламаринката се кове с пирони. Това, че са готови, е огромно преимущество! И купето е малко по-добро /независимо, че не изглежда така /. Единствен проблем е двигателят, който е от "мече". Но пък от положителната страна, той е много добър, здрав, хубав дизел, пасва на оригиналната скоростна кутия. На първо време ще е той, а в бъдеще има много възможности /включително и да е запазен оригиналният двигател, има някакъв шанс, трябва да се провери/.
И така, този ще се почва! Почистване и боядисване на шасито, заварка на едно спукано ухо, преглед на ходовата част, ремонт на спирачките, пясъкоструйно почистване на купето, кърпене, дървен скелет.... Калниците също са в добро състояние. Доста работа е, но независимо от лошия му изглед сега, от това нещо може да стане много хубава кола! И фарове си има, и решетката му е отлична, общо взето почти в движение е, както съм тръгнал да го хваля Но наистина, ще стане!
И така, този ще се почва! Почистване и боядисване на шасито, заварка на едно спукано ухо, преглед на ходовата част, ремонт на спирачките, пясъкоструйно почистване на купето, кърпене, дървен скелет.... Калниците също са в добро състояние. Доста работа е, но независимо от лошия му изглед сега, от това нещо може да стане много хубава кола! И фарове си има, и решетката му е отлична, общо взето почти в движение е, както съм тръгнал да го хваля Но наистина, ще стане!
Прикачени файлове
#43
Публикувано 23 август 2010 - 19:38
Доста време ме занимаваха други глупости, включително едно малко, но трудно удължаване на гаража. Има още работа, при добро желание мога да пооправя замазката на стените и да сложа някакъв по-хубав под върху бетона, но не ми се занимава с това, а с колата! Така че тези дреболии ще останат за догодина. Важното беше хем другата кола и куп части да са прибрани, хем да имам свободно пространство за работа.
А сега малко работа по колата! Махнах каквото имаше по шасито, един куп дреболии. Премахнах профилите, заварени отзад при монтирането на жигулов диференциал. Една дребна заварка на пукнатина, после изчистване на цялото шаси от ръжда и боя, до метал. Грундирах и накрая пръснах черно. Надявам се скоро да си стъпи на краката - сега ремонтирам главините, чистя и боядисвам барабаните, кормилната кутия, ще се захващам и със спирачките. Болтовете и гайките ги давам за поцинковане, не искам да използвам модерни, старите си стават отлични. Предстои да боядисам кардана, а слид това ще захващам и диференциала. С което шасито/ходовата част ще са общо взето готови и ще следва по-трудното, купето и свързаните с него железарски, дърводелски и бояджийски премеждия.
А двигателят от първия мерцедес малко по малко напредва. Сложени са му новите ризи, буталата са сглобени към биелите, основните лагери са заляти с метал и направени на размер, коляновият вал е леко шлайфан, да е всичко точно. Следва поръчка на сегменти, направа на нови клапани и водачи, а след това, май финалната сглобка? Малко по малко, има напредък.
А сега малко работа по колата! Махнах каквото имаше по шасито, един куп дреболии. Премахнах профилите, заварени отзад при монтирането на жигулов диференциал. Една дребна заварка на пукнатина, после изчистване на цялото шаси от ръжда и боя, до метал. Грундирах и накрая пръснах черно. Надявам се скоро да си стъпи на краката - сега ремонтирам главините, чистя и боядисвам барабаните, кормилната кутия, ще се захващам и със спирачките. Болтовете и гайките ги давам за поцинковане, не искам да използвам модерни, старите си стават отлични. Предстои да боядисам кардана, а слид това ще захващам и диференциала. С което шасито/ходовата част ще са общо взето готови и ще следва по-трудното, купето и свързаните с него железарски, дърводелски и бояджийски премеждия.
А двигателят от първия мерцедес малко по малко напредва. Сложени са му новите ризи, буталата са сглобени към биелите, основните лагери са заляти с метал и направени на размер, коляновият вал е леко шлайфан, да е всичко точно. Следва поръчка на сегменти, направа на нови клапани и водачи, а след това, май финалната сглобка? Малко по малко, има напредък.
Прикачени файлове
#44
Публикувано 06 ноември 2010 - 23:10
Реставрирам 170Vа производство 1950 година, търся за модела оригинални задни стопове и заден капак, имам доста части за този модел, дай те някакъв телефон за връзка и обмен на информация.
#45
Публикувано 16 януари 2011 - 14:51
на колегата, закупил колата - честито, и ще го надъхам с няколко снимки отпреди два месеца уникален автомобил е това...
Прикачени файлове
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни