Звъннах в два три сервиза като цените бяха различни-между 120 и 160лв.Признавам си не ми се даваха-ама хич...че то почти колкото самите части да го е

И така пича с Е34,вика земай бирата и идвай в склада(склад за скрап)

Ето ги покупките..това посоченото е някакъв вид водач,за да не се монтира шарнира под неправилен ъгъл.

Дигаме на крик,подсигуряваме колата и сваляме колелото.

Ето я долната гайка на шарнира,пръснах с WD40,една цигара време и после с ключ 22.

след като съм я развил пръскам пак с WD40-доколко е разхлабило шарнира е спорно,но все пак...

навивам обратно волана,и се открива другата гайка(тази на ябълковидния болт),пак пръскаме...

след като развием и нея следва да избием шарнира(доста по-лесно е отколкото при W124),избиваме ПЪРВО ябълковидния болт,при мен стана много лесно-изчаках WD40,да подейства и с 2 удара в носача на посоченото място...

...шарнира изпадна.

пак навиваме волан-връщаме се на другата гайка и бой с чука,по шарнира-не го жалете-и без тва няма да ви трябва.като го избиете работата е наполовина свършена...

Насочваме се към биалетката...
1.Развиваме болта
2.Измъкваме от торсионната щанга
МАЛКО УТОЧНЕНИЕ:Тъй като болта е за еврейско ключе,НЕ започвайте смяна на биалета,ако нямате флошка с еврейски ключ,ключ като този на снимката няма да ви спаси,и почти сигурно,ще го счупите.Другата хватка е да подпрете носача отдолу,с крик или с квото намерите,за да се свие пружината,защото иначе биалетката е под напрежение,ще се развие още по-трудно и на последната врътка може да се изстреля в нечия умна глава...

както сте се сетили аз флошка нямах,и се наложи рационализация на главата на болта...

вследствие,на която последния бе приведен в форма удачна за развиване с гаечен ключ


След загуба на нерви и време,най накрая слагаме новата биалета:
1.Мажем с грес и нахлузваме на щангата (с търпение и мерак-трудно влиза)
2.Навиваме новия болт( от комплекта)
(!): Носача продължава да е подпрян,иначе няма как да приведете биалетата,към дупките...

Връщаме се към шарнира,вкарва се първо долната му част( тази с водача)-след като водача е влезнал в дупката може спокойно да навивате новата гайка-няма как да се навие неправилно.Аз навих 5-6 оборота.(тука ползвам снимките от стария шарнир-вярвам няма значка,принципа е същия)

След,което пак навиваме волан,вкарваме ябълковидния болт в дупката на носача,слагаме гайката и завиваме...

В един момент,ще забележите,че ябълковидния болт се върти с гайката-няма проблем,в стъблото на болта има издълбан шестограм,с който правите контра.
Болта е конусовиден и след няколко оборота се вклинва-тогава дозавивате яко без да е нужна контра.
След,което остава да натегнете и долната гайка на шарнира-аз ползвах около метър удължение за рамо,но не трябва да се прекалява,защото не е изключено да скъсате болта на новия си шарнир.(по книга момента на навиване е 70нМ)
Слагаме гумата и сме готови.За всеки случай след като поолегнат,след седмица -мисля да ги понатегна още малко.
Това е от мен с повечко мерак и напън спестих някоя и друга стотинка. Ако някой има да добави нещо,или не се съгласи с някоя от стъпките-моля нека сподели,в крайна сметка целта е да сме си полезни.