W210 Смяна шарнири и биалетисобственоръчно
Започната от Мишо, 16 юли 2009 - 10:42:42
13 мнения по тази тема
#1
Публикувано 16 юли 2009 - 10:42
Колеги неизбежното за първокласната ни пътна мрежа се случи и на мен-взеха да се пообаждат весело нови звуци.След диагностика в радиал ме светнаха-само два шарнира и една биалета.Първоначално мислех да рециклирам шарнирите-един приятел с Е34 горещо ми го препоръчваше-по хубави от нови ставали,добре де ама в Жизет ми обявиха цена от 60лв,за 1бр.шарнир,и бяха директно отсвирени...С четене и ровене реших да се доверя на "Даскалов"-шарнир 67лв.,а биалета 22лв.-общо двата чифта 178лв.
Звъннах в два три сервиза като цените бяха различни-между 120 и 160лв.Признавам си не ми се даваха-ама хич...че то почти колкото самите части да го еа.
И така пича с Е34,вика земай бирата и идвай в склада(склад за скрап) ...
Ето ги покупките..това посоченото е някакъв вид водач,за да не се монтира шарнира под неправилен ъгъл.
Дигаме на крик,подсигуряваме колата и сваляме колелото.
Ето я долната гайка на шарнира,пръснах с WD40,една цигара време и после с ключ 22.
след като съм я развил пръскам пак с WD40-доколко е разхлабило шарнира е спорно,но все пак...
навивам обратно волана,и се открива другата гайка(тази на ябълковидния болт),пак пръскаме...
след като развием и нея следва да избием шарнира(доста по-лесно е отколкото при W124),избиваме ПЪРВО ябълковидния болт,при мен стана много лесно-изчаках WD40,да подейства и с 2 удара в носача на посоченото място...
...шарнира изпадна.
пак навиваме волан-връщаме се на другата гайка и бой с чука,по шарнира-не го жалете-и без тва няма да ви трябва.като го избиете работата е наполовина свършена...
Насочваме се към биалетката...
1.Развиваме болта
2.Измъкваме от торсионната щанга
МАЛКО УТОЧНЕНИЕ:Тъй като болта е за еврейско ключе,НЕ започвайте смяна на биалета,ако нямате флошка с еврейски ключ,ключ като този на снимката няма да ви спаси,и почти сигурно,ще го счупите.Другата хватка е да подпрете носача отдолу,с крик или с квото намерите,за да се свие пружината,защото иначе биалетката е под напрежение,ще се развие още по-трудно и на последната врътка може да се изстреля в нечия умна глава...
както сте се сетили аз флошка нямах,и се наложи рационализация на главата на болта...
вследствие,на която последния бе приведен в форма удачна за развиване с гаечен ключ
След загуба на нерви и време,най накрая слагаме новата биалета:
1.Мажем с грес и нахлузваме на щангата (с търпение и мерак-трудно влиза)
2.Навиваме новия болт( от комплекта)
(!): Носача продължава да е подпрян,иначе няма как да приведете биалетата,към дупките...
Връщаме се към шарнира,вкарва се първо долната му част( тази с водача)-след като водача е влезнал в дупката може спокойно да навивате новата гайка-няма как да се навие неправилно.Аз навих 5-6 оборота.(тука ползвам снимките от стария шарнир-вярвам няма значка,принципа е същия)
След,което пак навиваме волан,вкарваме ябълковидния болт в дупката на носача,слагаме гайката и завиваме...
В един момент,ще забележите,че ябълковидния болт се върти с гайката-няма проблем,в стъблото на болта има издълбан шестограм,с който правите контра.
Болта е конусовиден и след няколко оборота се вклинва-тогава дозавивате яко без да е нужна контра.
След,което остава да натегнете и долната гайка на шарнира-аз ползвах около метър удължение за рамо,но не трябва да се прекалява,защото не е изключено да скъсате болта на новия си шарнир.(по книга момента на навиване е 70нМ)
Слагаме гумата и сме готови.За всеки случай след като поолегнат,след седмица -мисля да ги понатегна още малко.
Това е от мен с повечко мерак и напън спестих някоя и друга стотинка. Ако някой има да добави нещо,или не се съгласи с някоя от стъпките-моля нека сподели,в крайна сметка целта е да сме си полезни.
Звъннах в два три сервиза като цените бяха различни-между 120 и 160лв.Признавам си не ми се даваха-ама хич...че то почти колкото самите части да го еа.
И така пича с Е34,вика земай бирата и идвай в склада(склад за скрап) ...
Ето ги покупките..това посоченото е някакъв вид водач,за да не се монтира шарнира под неправилен ъгъл.
Дигаме на крик,подсигуряваме колата и сваляме колелото.
Ето я долната гайка на шарнира,пръснах с WD40,една цигара време и после с ключ 22.
след като съм я развил пръскам пак с WD40-доколко е разхлабило шарнира е спорно,но все пак...
навивам обратно волана,и се открива другата гайка(тази на ябълковидния болт),пак пръскаме...
след като развием и нея следва да избием шарнира(доста по-лесно е отколкото при W124),избиваме ПЪРВО ябълковидния болт,при мен стана много лесно-изчаках WD40,да подейства и с 2 удара в носача на посоченото място...
...шарнира изпадна.
пак навиваме волан-връщаме се на другата гайка и бой с чука,по шарнира-не го жалете-и без тва няма да ви трябва.като го избиете работата е наполовина свършена...
Насочваме се към биалетката...
1.Развиваме болта
2.Измъкваме от торсионната щанга
МАЛКО УТОЧНЕНИЕ:Тъй като болта е за еврейско ключе,НЕ започвайте смяна на биалета,ако нямате флошка с еврейски ключ,ключ като този на снимката няма да ви спаси,и почти сигурно,ще го счупите.Другата хватка е да подпрете носача отдолу,с крик или с квото намерите,за да се свие пружината,защото иначе биалетката е под напрежение,ще се развие още по-трудно и на последната врътка може да се изстреля в нечия умна глава...
както сте се сетили аз флошка нямах,и се наложи рационализация на главата на болта...
вследствие,на която последния бе приведен в форма удачна за развиване с гаечен ключ
След загуба на нерви и време,най накрая слагаме новата биалета:
1.Мажем с грес и нахлузваме на щангата (с търпение и мерак-трудно влиза)
2.Навиваме новия болт( от комплекта)
(!): Носача продължава да е подпрян,иначе няма как да приведете биалетата,към дупките...
Връщаме се към шарнира,вкарва се първо долната му част( тази с водача)-след като водача е влезнал в дупката може спокойно да навивате новата гайка-няма как да се навие неправилно.Аз навих 5-6 оборота.(тука ползвам снимките от стария шарнир-вярвам няма значка,принципа е същия)
След,което пак навиваме волан,вкарваме ябълковидния болт в дупката на носача,слагаме гайката и завиваме...
В един момент,ще забележите,че ябълковидния болт се върти с гайката-няма проблем,в стъблото на болта има издълбан шестограм,с който правите контра.
Болта е конусовиден и след няколко оборота се вклинва-тогава дозавивате яко без да е нужна контра.
След,което остава да натегнете и долната гайка на шарнира-аз ползвах около метър удължение за рамо,но не трябва да се прекалява,защото не е изключено да скъсате болта на новия си шарнир.(по книга момента на навиване е 70нМ)
Слагаме гумата и сме готови.За всеки случай след като поолегнат,след седмица -мисля да ги понатегна още малко.
Това е от мен с повечко мерак и напън спестих някоя и друга стотинка. Ако някой има да добави нещо,или не се съгласи с някоя от стъпките-моля нека сподели,в крайна сметка целта е да сме си полезни.
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?
#2
Публикувано 16 юли 2009 - 12:44
Браво! Много благадарско за изчерпатерното представяне!
#3
Публикувано 16 юли 2009 - 13:23
Ами дано е полезно на някой,аз както предполагам повечето тук,не съм майстор,но за тази смяна трябват най-обикновенни инструменти,и да ти разправят в сервизите колко е трудно и непосилно-ае нЕма нужда.Браво! Много благадарско за изчерпатерното представяне!
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?
#4
Публикувано 16 юли 2009 - 13:52
Аз лично откакто съм слязъл от Лада преди 10 а може и повече години, рядко да не кажа никога не ми се е налагало да се правя на майстор, а сега след твоя " снимков очерк" се обеждавам, че това не е за мен работа. Аз мога само с парчалчето леко да забърша я капака на двигателя я казанчето за чистачките.
#5
Публикувано 16 юли 2009 - 14:30
Просто обичам да си човъркам сам по колата-ако трябва да се отваря мАтора не бих се хванал естествено,а като каза ЛАДА,да ти споделя,че и жигулката я ръчкам сам,но там нещата са далеч по-прости и евтини разбира се Кеф си е
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?
#6
Публикувано 16 юли 2009 - 15:03
Хммм сменях скоро дясната биалетка- издаваше странен клопащ звук, реших се и започнах- за 15 мин работа почти същото е както МЗТ го е направил, с изключение на това, че имах точните инструменти за навсякъде, при разглобяването не ползвах флекс . Използвах точните инструменти + една скоба с която много лесно извадих биалетката от щангата, пръсках където трябва с WD40 наистина върши чудесна работа.
При сглобяването обаче сте се мъчили много колеги. Горния тампон на биалетката има вътрешен профил- ръб, нещо като контра, която позиционира мястото на биалетката върху щангата и предпазва от самоизваждане. Та как постъпих аз- първо захванах биалетката през долния тампон (с болта с "еврейското ключе") неподвижно за носача. След това нанизах горния тампон на щангата, докъдето е възможно. Пръснах леко с ВД40, след това започнах леко да спускам крика, едновременно с това упражних и лек натиск върху биалетката по посока на стаб. щанга, като по този начин естествения натиск на колата наниза щангата в тампона на биалетката. Важно условие е, че носачът също трябва да бъде подпрян отдолу и по този начин като спускате колата, носачът да се вдига нагоре. Не срещнах особени трудности и не сметнах за нужно да го описвам толкова подробно като колегата. Браво все пак за добре свършената работа и дано е от полза на нуждаещите се.
При сглобяването обаче сте се мъчили много колеги. Горния тампон на биалетката има вътрешен профил- ръб, нещо като контра, която позиционира мястото на биалетката върху щангата и предпазва от самоизваждане. Та как постъпих аз- първо захванах биалетката през долния тампон (с болта с "еврейското ключе") неподвижно за носача. След това нанизах горния тампон на щангата, докъдето е възможно. Пръснах леко с ВД40, след това започнах леко да спускам крика, едновременно с това упражних и лек натиск върху биалетката по посока на стаб. щанга, като по този начин естествения натиск на колата наниза щангата в тампона на биалетката. Важно условие е, че носачът също трябва да бъде подпрян отдолу и по този начин като спускате колата, носачът да се вдига нагоре. Не срещнах особени трудности и не сметнах за нужно да го описвам толкова подробно като колегата. Браво все пак за добре свършената работа и дано е от полза на нуждаещите се.
#7
Публикувано 16 юли 2009 - 15:14
Та как постъпих аз- първо захванах биалетката през долния тампон (с болта с "еврейското ключе") неподвижно за носача. След това нанизах горния тампон на щангата, докъдето е възможно. Пръснах леко с ВД40, след това започнах леко да спускам крика, едновременно с това упражних и лек натиск върху биалетката по посока на стаб. щанга, като по този начин естествения натиск на колата наниза щангата в тампона на биалетката. Важно условие е, че носачът също трябва да бъде подпрян отдолу и по този начин като спускате колата, носачът да се вдига нагоре.
Виж,затова не се сетих изобщо-изглежда доста хитро...иначе мазах с грес,че ме беше шубе WD40,да не направи поразии на тампона на биалетата.
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?
#8
Публикувано 16 юли 2009 - 15:25
Ми хитър съм си а и на мене ми това изглеждаше доста по-разумния начин от това да напъвам и мажа с кво ли не някаква биалетка, която има контра в тампона (нали забеляза)- зорът щеше да е голям, а аз не обичам да се мъча. За ВД-то- не се притеснявай, нищо няма да направи на тампоните, това не е двигателно масло. Даже имаше случаи когато си смазвах тампоните на стаб. щанга на 124-ката с ВД40- когато почнеха да скърцат дразнещо и нищо не им стана на тия тампони, а карах колата 3г. и съм ги смазвал поне 4-5 пъти. Аз по принцип винаги след като работя нещо и мажа по, под ,над и където и да е по колата, заличавам мазните следи и петна с обезмаслител. Имам един на Вюрт, на спиртна основа е, разтваря всичко, съхне и няма нужда от изплакване, попиване и т.н.Виж,затова не се сетих изобщо-изглежда доста хитро...иначе мазах с грес,че ме беше шубе WD40,да не направи поразии на тампона на биалетата.
Относно майсторите- нямам никакво доверие на сервизи и т.н. всичко каквото мога по колата си го правя сам. Но последната смяна на масло, филтри и др. не можах да осъществя сам- естакадата която ползвам по принцип беше заета за неопределено време е отидох в сервиза на мой познат- има си сервиз и си работи в него (стана въпрос в една друга тема за този сервиз) Та, въпреки че знам колко съвестно работи момчето, постоянно му стоях на главата, даже и участие в някои операции взимах. Така съм си свикнал.
#9
Публикувано 16 юли 2009 - 15:37
Много са ти искали за смяна на 2 шарнира и 1 биалетка.Когато ги сменяха моите,Аз гледах и да ти кажа че смяната на един шарнир със скоба е не повече от 10мин.Няма чукане блъскане и т.н.Ма трудно трудно,как да не му вземем 150лв.на момчето с Мерцедеса
И да знаете!!!За всичко е виновна твърдата вода
#10
Публикувано 16 юли 2009 - 15:49
Подобна скоба използвах и аз за изваждането на горния тампон на биалетката от стабилизиращата щанга (долния беше яко разбит и металната втулка, сама изпадна от него), докато горния беше като нов и не искаше да се вади с дърпане на ръка. Стана много професионално и културно, без блъскане трескане и псуване. Скобата е идеална и за избиване на шарнири.
Прикачени файлове
#11
Публикувано 17 юли 2009 - 07:33
Щеше да е по-добре да беше сменил и тампоните на стабилизиращата щанга.
#12
Публикувано 17 юли 2009 - 09:47
100%....а щеше да е най-добре да сменя и тампони на носачи и накрайници,че и амортесьори,но това се е счупило-това сменям,колата ми е за работа,не за музей и предпочитам следващата инвестиция да е в музикалното оформление...Щеше да е по-добре да беше сменил и тампоните на стабилизиращата щанга.
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?
#13
Публикувано 17 юли 2009 - 10:07
Това, което ти написах го споделям от личен опит.
Не искам да пророкувам, но до месец два ще усетиш леко потропване.
Двата тампона струват от 10-20 лв.
Но, пък като сложиш музиката, ще изчезнат всички тропания.
Не искам да пророкувам, но до месец два ще усетиш леко потропване.
Двата тампона струват от 10-20 лв.
Но, пък като сложиш музиката, ще изчезнат всички тропания.
#14
Публикувано 17 юли 2009 - 10:15
антакаНо, пък като сложиш музиката, ще изчезнат всички тропания.
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни