Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 2 гласа

Диференциален въпрос


  • Please log in to reply
123 мнения по тази тема

#16 cooler

cooler

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 69 Мнения:

Публикувано 30 октомври 2009 - 12:43

За да финализирам темата и да ви "развеселя" малко ще ви стоваря последната информация, която намерих и може да е полезна и на други хора в моето положение.
Вчера си направих труда да отида до Балканстар за да проверя със сигурност за какво става дума по техните данни с диференциала за моята кола ( 124 комби; 11.'91; двигател 102/2000 см3/122к.с.; 5 степенна ръчка; ABS; НЯМА ASD) произведена за и подвизавала се в Италия преди да дойде тук през 2003 г. При 3000 об/м на 5-та предавка с гуми 195/65/15 се движи с точно със 120 км/ч по показания на километража. Наличния диф е 3,64 (руските сайтове казаха 3.46 - явно неточно) и компютрите в Балканстар го потвърдиха. Вероятно това е заводски монтирания. Крайната цена на нов такъв е 5884 лева. Пиньон и корона са 1200, лагерите са около 1000. Никой в сервиза им не се наема да прави този ремонт ( не съм и очаквал), защото нямат шайбите за центровка, хахаха. Пак да уточня, не съм си и помислял да прибегна до този вариант, но ми беше интересно какво се случва.
Друга интересна подробност е че на тези модели са монтирани 2 вида диференциали. Както ги нарекоха голям и малък. Отделно от това че се различават по ASD, ABS и по шайбите за полуоските (все неща дето могат да се нагодят) имат и разлика в дължината. Големия е по-дълъг ( с около 35 мм ) и изисква по-къс кардан, на който пък шпилките е вероятно да са с различен размер, както и кръстачката за захващане към тампона е по-голяма. Ако тръгнете в тази посока може да стигнете до шийката на скоростната кутия и работата става доста тегава и сложна. "Специалисти" може да ви препоръчат да си скъсите вашия кардан чрез разане и заваряване, ама това е без коментар от мен.
Не проверих по-големия на кои други модели се монтира, но разбрах обаче че малкия диференциал е 100% същия както на C класата от 90-те. Подвизават се под различни номера, но са идентични като корпуси и захващане. Разликата е само в предвателното число. Това са part# на този (по-малката модификация), който бе монтиран в моята кола: Капак - 201 351 14 08, корпус - 201 351 10 20. В компютрите им обаче се появяват и под други "синоними" - видях го с очите си. Друга история доколкото прочетох в подобна тема е че и диф-овете за 190 стават, но капака им е предвиден за захващане с 4 болта и трябва да се смени с този от 124
Та така, бъдете внимателни и добре се подгответе с информация. И вярвайте че всички ще се опитат да ви пробутат нещо дето не е ясно до колко може да ви свърши работа.
Благодаря и на всички колеги, които се включиха в това "разследване".
  • 0

#17 Steev

Steev

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 135 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz E200CE 1994

Публикувано 06 декември 2015 - 11:40

Да посъживим малко тази тема  :) ! Аз също съм на мнение, че завие ли диференциалът, то няма смисъл да се вкарва човек в приключение, защото разходите стават неоправдани. Моят зави миналата година по това време, след като един "майстор" му смени семерингите и колкото и да е, ме дразни шумът, който се проявява най-вече при връщане на газта, а и някак ми се струва, че се засилва с времето. Съвсем наскоро си купих втора употреба с предавателно число 3.92, а от Балканстар една лелка ми каза, че за моя автомобил - Е200 купе 1994г., 136к.с.,2.0 бензин 16V WDB1240401C091662 следва да бъде 1:3.67. По спомени моят беше по-голям от този, който взех, но не съм сигурен. Имате ли представа дали евентуално би станал по-малък диф ако моят е по-голям и каква е разликата между двете предавателни числа? Също така добре ли е да му се смени маслото и кое съответства на 3.92, оригинално ли е по-добре да се вземе и слага ли се тази добавка?Мерси предварително на отзовалите се :)


  • 0

#18 bat_lambo

bat_lambo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 267 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Силистра
  • Автомобил:
    190D 2.5;
    190E 2.8 Sportline;
    190D 2.5 Turbo;
    124 320E;

Публикувано 06 декември 2015 - 12:40

Колега - този по-малък диференциал от каква кола е смъкнат. Капака му отзад с две или с четири дупки е ... По-малкият диференциал е по-тесен и по-къс, за да компенсират това - от мерцедес ги окомплектоват с по-дълга задна част на кардана и по-дълги полуоски. Погледни това - мръсният диференциал е "голям" а черният (чистият) е "малък"
034794246-big.jpg?r=0

За да може "малкият" да се монтира на колата той ползва по-дълги полуоски (в случая са и по-тънки) ... и отделно понеже е по-къс - задното парче на кардана е по-дълго, за да може общата дължина да си остане същата ...

034794245-big.jpg?r=0

Тук нагледно показвам - късия кардан е за големия и дълъг диференциал, както и късата полуоска пак е за него, понеже той е по-широк ... Да не те обърквам повече - отваряш си излишна работа ако диференциала е с различен размер. (Гореспоменатите експерименти са правени с Мерцедес 190 - предполагам, че голяма част от нещата важат и за Мерцедес 124). Отделно в момента имам кола, чиито заводски диференциал е с предавателно число 3.69 - а аз я карам със друг диференциал с предавателно число 3.92 ... не е комфортна за каране - предавките са безмислено къси - в града разхода е същия, дори по-малък, но извън града разхода е по-висок ... И така - потърси същия или подобен на твоя 3.67 или 3.69 ... а може и 3.64 ... ако е по-голяма разликата - дори километража започва да ти отчита грешно ... За маслото ти си преценяваш - може със старото - обикновено част от него изтича - особено ако не е запушена дупката за ABS датчика или пък ако сменяш някоя от семерините ... Не е скъпо  най-добре налей ново и готово - Повечето диференциали от W201 W202 W124 ... са взаимозаменяеми с малко заигравки ... и така :beer


  • 4

#19 Steev

Steev

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 135 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz E200CE 1994

Публикувано 06 декември 2015 - 20:40

Благодаря ти bat Lambo за информацията  :) ! Язък ако не стане този диф, че го платих 150 лв. и го взех на доверие, тъй като човекът ми каза, че щял със сигурност да стане на моята кола, хич не ми се занимава с полуоски и темподобни заигравки, интересува ме само да не вие и толкова. Ще видим, дано да съм се объркал и всичко да си е наред, ако ли не ще карам с виещия какво да се прави  :whistle2


  • 0

#20 Steev

Steev

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 135 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz E200CE 1994

Публикувано 07 декември 2015 - 17:50

Още не се е обадил майстора да ми каже какво се случва, някой от вас може ли да ми каже дали наистина за шасито WDB1240401C091662 предавателното число следва да бъде 1:3.67 и, тъй като не си спомням голям ли беше или малък дифът, а не мога сега да видя, има ли друг начин да се разбере ( по шасито или други технически данни примерно) какъв е заводско - малък или голям ? 


  • 0

#21 vencislav

vencislav

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 1547 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    インフィニティ

Публикувано 07 декември 2015 - 18:18

Море от диференциали е в EPC за твоята каручка, 

от 1:3,46 до 1:3,69 . 

Виж какво пише на твоя диференциал. 

Прикачени файлове


Този пост е редактиран от vencislav: 07 декември 2015 - 18:20

  • 0

#22 Steev

Steev

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 135 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz E200CE 1994

Публикувано 07 декември 2015 - 18:42

Толкова ли зле ще стане с 3.92, който очевидно не фигурира в морето  :) ? 


  • 0

#23 pitar_r_r

pitar_r_r

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:край морето
  • Интереси:NBA,NFL,
    СНУКЪР
  • Автомобил:
    W210 - E250D AVANTGARDE 113kc 09.1998г.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 декември 2015 - 18:47

При мен в EPC-то излиза и предавателното число на неговия дифиринциал 1:3.67 Иначе парт. номерата са същите.
  • 0

Живей днес, защото вчера няма да се върне, а утре може и да не дойде.

 


#24 bat_lambo

bat_lambo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 267 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Силистра
  • Автомобил:
    190D 2.5;
    190E 2.8 Sportline;
    190D 2.5 Turbo;
    124 320E;

Публикувано 07 декември 2015 - 19:19

Information about the W124, 200 CE (M 111 engine)

5-speed manual transmission - Final drive ratio 3.67
4-speed automatic transmission - Final drive ratio 3.27

Това ми излиза на мен в Мерцедес класик сайта - а до сега там не са бъркали


  • 0

#25 bat_lambo

bat_lambo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 267 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Силистра
  • Автомобил:
    190D 2.5;
    190E 2.8 Sportline;
    190D 2.5 Turbo;
    124 320E;

Публикувано 07 декември 2015 - 19:27

Колега с 3.92 диференциал ще имаш чувството че набира по-бързо, но предавките ще станат безмислено къси. Извън града ако сега си карал с 2500 оборота - сега със същата скорост ще си с 3000 оборота че и повече - ако държиш мога да ти сметна със точност при какви обороти на всяка предавка съответно с каква скорост ще се движиш ... :beer


  • 0

#26 pitar_r_r

pitar_r_r

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 1647 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:край морето
  • Интереси:NBA,NFL,
    СНУКЪР
  • Автомобил:
    W210 - E250D AVANTGARDE 113kc 09.1998г.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 декември 2015 - 19:54

Information about the W124, 200 CE (M 111 engine)
5-speed manual transmission - Final drive ratio 3.67
4-speed automatic transmission - Final drive ratio 3.27
Това ми излиза на мен в Мерцедес класик сайта - а до сега там не са бъркали

Така е и понеже по неговия VIN излиза че е с ръчна скоростна кутия 717.413 предавателното число е 1:3.67.
  • 0

Живей днес, защото вчера няма да се върне, а утре може и да не дойде.

 


#27 Steev

Steev

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 135 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz E200CE 1994

Публикувано 07 декември 2015 - 21:53

Благодаря ви много за информацията  :) ! Е, значи ме е подвел, съзнателно или не, човекът, от когото го купих. Явно трудно се намира свестен диференциал, направо яд ме хвана сега, питах един приятел тази вечер и той ми обясни, че по принцип колата ще стане една идея по-пъргава, което за града е добре, тъй като сега е доста тромава, но като цяло разликата почти нямало да се усети или поне няма да е нещо супер фрапиращо. Bat_lambo ще съм ти благодарен ако сметнеш как ще са нещата в скоростно изражение наистина. Момчето, от което го взех ми разказваше, че едно време заводските били 3,46 , но трудно се намирали и впоследствие станали 3,92 или нещо подобно, бе все едно е едно и също, но с годините 3,46 е станало 3,92  :) Е, май не е точно така...


  • 0

#28 bat_lambo

bat_lambo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 267 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Силистра
  • Автомобил:
    190D 2.5;
    190E 2.8 Sportline;
    190D 2.5 Turbo;
    124 320E;

Публикувано 07 декември 2015 - 23:26

Малко те качват по дърветата ми се струва, но карай. Диференциала си е преценен за съответната кутия и двигател и си е хубаво да са си както трябва като съотношение. Спомням си че при 2.6 редовите шестаци примерно до 09.1989-та диференциала е един а след това е друг като предавателно число - точно 3.92 става в по-късните години. Има малко резон в казаното от твоите хора ... както и да е. Сега - следи ми мисълта хахахах:  Ако VIN-а ти е това: WDB1240401C091662 ... то би трябвало да си с тази скоростна кутия: 717413 06 476641. Нейните предавателни числа мисля че са следните: I: 3.91; II: 2.17; III: 1.37; IV: 1.0; V: 0.81; R: 4.27 - да ме поправят колегите ако греша. Така - ако приемем че караш с гуми 195/65/15 ... то нещата ще изглеждат долу горе така:

Със сегашния диф 3.67 ...

036353369-big.jpg?r=0

Със другия диф 3.92 ...

036353370-big.jpg?r=0

Е няма чак такава разлика, но все пак - грубо на 5-та се вижда че сега с 2500 об./мин. си с почти 100 км./ч. а с другия диф на 5-та с 2500 об./мин. ще си с кажи речи 90 км./ч. .... Хехех ... Както и да е - доспа ми се ще си лягам - не претендирам за достоверност :beer

 


  • 1

#29 Steev

Steev

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 135 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes-Benz E200CE 1994

Публикувано 08 декември 2015 - 17:50

Да, горе-долу 10 км./ч. някъде идва разликата доколкото виждам от таблиците. Евала bat_lambo и благодаря много за отзоваването и пресмятането, тази таблица е много полезна и ме ориентира. Така и така дадох 150 лв. вече, ако стане и не трябва да се сменят полуоски и т.н., няма виене и тропане - ще действам с него, а и колата ще стане малко по-пъргава, което мисля е добре. Все пак, ако целта ни е нисък разход, то и марката няма да е Бенц, ще го видим как ще дойде  :)


  • 0

#30 bat_lambo

bat_lambo

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 267 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Силистра
  • Автомобил:
    190D 2.5;
    190E 2.8 Sportline;
    190D 2.5 Turbo;
    124 320E;

Публикувано 08 декември 2015 - 18:11

Ако и колата и новозакупения диференциал са при теб - като влезеш на канала и майстора като ги наложи - за 2 минутки ще разбере еднакви ли са като корпус и големина ... и евентуално ще има ли нужда от някакво побългаряване. Ти така и не казваш този диф, който си купил от каква кола е смъкнат ... и това 150 лв. е цена само за диференциал или диференциал + полуоски ... :beer


  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни