Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

двигателкакво ще кажете за мотора 102


  • Please log in to reply
34 мнения по тази тема

#16 ivos

ivos

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 99 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Аудио, елекртоника, автомобили, бодибилдинг
  • Автомобил:
    W124 - 230TE

Публикувано 04 юни 2009 - 15:04

Много отдавна гоеоря, че М102 може да се кара на газ без никакви проблеми, ама много хора не вярват. Монтажа е важен, да го направи специалист, настройката после- също е много важна, а най-важно е да не се пипа по газовата от хора които нищо не разбират.


Колега зе настройката на уредбата си прав, но от моя скромен опит на Опел Вектра 1.6 моноинжекция и на Мерцедеса, трябва да кажа, че монтажа на уредбата е най-важния фактор в уравнението :). При слагане на газова уредба, монтажа трябва ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да бъде съобразен с конкретните особености на двигателя, ако това не е направено няма да намерите майстор в който да ви оправи колата ако имате проблем, независимо дали на газ или на бензин - личен опит от Опела. Газаджията казва това е от бензина а бензинаджията - това е от "гъзифицирането" и защо си съсипал колата? Истината обаче е друга - и двамата не познават принципа на работа на конкретния автомобил а в ръцете си държат мощна диагностична апаратура. Втакъв случай се налага да разберете логиката на управление на мотора и сам да си решите проблема без такава апаратура. Според мен безпроблемната работа на един двигател на газ е свързана с безпроблемната му работа на бензин, макар че специално двигателите на МВ М102.*** и М103.*** допускат и някой "волности". Това е свързано с използването на отделен блок за запалване, който не се управлява от датчиците на инжекциона (по-специално от air flow) сензора - прословутия потенциометър. Именно тук е силата на това техническо решение, което да си признаем на пръв поглед не блести с оригиналност (защо да не се използва общ електронен блок), но пък е доста надеждно - отделно управление на горивната система и отделно управление на запалителната система. Съчетано с механичната инжекционна система с електронно управление KE-Jetronic, това решение на инжинерите от МВ ни дава именно НАДЕЖДНОСТ. Ако се "скапе" някой от датчиците за управление на инжекционна система, ние продължаваме да се "возим" с някой малки неудобства на празен ход и/или при студен мотор, зашото в това време имаме работеща запалителна система. Нещо повече дори и да "изскубем" компютъра управляващ впръскването, автомобила ще продължи да ни служи безотказно (трябва да е загрял до 80 градуса, за да има стабилен празен ход) докато запалителната система е наред, а тя няма нищо общо с ГАЗОВАТА уредба. Нека някоя друга марка от широко известните ни да се похвали с такава надеждност. Един пример само Audi с инжекционна система KE-Motronic - 99% същата механична инжекция т.е. "железна", НО с един маааалък дерт - един електронен блок Motronic, управляващ едновременно впръскването и запалването. И оттук идва съществената разлика при газифициране - промяна ъгъла на запалване при монтажа на смесителя за газ (поставя се между лопатата на разходомера и дроселовата клапа) и ако не се вземат мерки като балансна линия на изпарителя, преместване на маркуча на регулатора за празен ход, рестартиране на електронния блок при всяко палене и т.н., сте обречени на непрестанни гърмежи. А сега някой ще попита нали механиката на двете инжекционни системи беше на 99% еднаква "оти тогава ручахме жабето"?
Аз именно за това си търсех запазен мерцедес точно с този двигател, не че няма някой дертове по електроинсталацията като цяло, но от гледната точка на инжинер, занимаващ се с конструиране, шапка им свалям на инжинерите от МВ. Явно по това време маркетинговите и финансови отдели не са се бъркали в работата на инжинерите :). Ако трябва да охарактеризирам W124 с една дума това е НАДЕЖДНОСТ!
Спирам да пиша вече, че оспамих темата на колегата с тая газ :).

Извинете ме ако има изядени букви в постовете ми, но съм притеснен от времето и не ги проверявам за грешки.
  • 0

#17 tonyb

tonyb

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 290 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Добрич
  • Автомобил:
    W201 ,190E , 122 h.p.,1990

Публикувано 04 юни 2009 - 15:45

Не си оспамил темата,колегата kamenski явно и той газ ще слага - тия лами харчат най-малко на паркинга. :flagMB new:
  • 0
Mercedes Benz W201 - The Last Action Hero

#18 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4638 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 04 юни 2009 - 16:40

Добре дошъл в клуба, колега ivos.

А относно газифицирането на 102 мотор - можем да намерим общ интерес там с теб, както и с колегите Pano и Vlado190.

Vlado отдавна кара мотора си с МС на газ и бензин, а аз продължавам да експериментирам с конвенционална смесителна газова уредба в опитите си да оптимизирам работата на газ.

Много има какво да се желае от конвенционалните газови уредби - като почнем от смесителите, които не са оптимално проектирани и хем спъват мотора на бензин, хем не дават достатъчно газ в преходни режими.

Аз отдавна си мисля за един прост ГИ със собствено управление по обороти, МАП и ламбда сонда - та да станат не два, а три модулите в колата (като не броим АБС-а) :), но за жалост не са ми толкова дълбоки познанията в електрониката.
  • 0

#19 mercedes1

mercedes1

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 22 Мнения:
  • Автомобил:
    mercedes c

Публикувано 05 юни 2009 - 08:52

Колеги с темата която подхванахте за газови уредби предизвикахте голям интерес относно модернизирането на старите ни коли . Моля пуснете повече инфо !!!! :icon_welldone: Притежавам 2 стари мерцедеса и 2-та с АГУ .Единия е с 190 Е с мотор 102 и вече мина около 50 хил . на пропан , има малки неудобвства задържа високи обороти на празен ход , неравномерна работа при работа на климатик на свободен ход ......и от всичко казано цената на горивата е с огромна разлика .Поздрави !!!! :flagMB new:
  • 0

#20 ivos

ivos

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 99 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Аудио, елекртоника, автомобили, бодибилдинг
  • Автомобил:
    W124 - 230TE

Публикувано 05 юни 2009 - 13:10

Добре дошъл в клуба, колега ivos.

А относно газифицирането на 102 мотор - можем да намерим общ интерес там с теб, както и с колегите Pano и Vlado190.

Vlado отдавна кара мотора си с МС на газ и бензин, а аз продължавам да експериментирам с конвенционална смесителна газова уредба в опитите си да оптимизирам работата на газ.

Много има какво да се желае от конвенционалните газови уредби - като почнем от смесителите, които не са оптимално проектирани и хем спъват мотора на бензин, хем не дават достатъчно газ в преходни режими.

Аз отдавна си мисля за един прост ГИ със собствено управление по обороти, МАП и ламбда сонда - та да станат не два, а три модулите в колата (като не броим АБС-а) :), но за жалост не са ми толкова дълбоки познанията в електрониката.


Колега Subsonic извинявай за любопитството, но ти не членуваш ли и в някои от клубовете bgaudio или DIY Audio Club? Ако е така и се интересуваш от DIY в аудио техниката мисля, че наистина ще намерим общ език.
По въпроса за експериментите с конвенционалните газови уредби аз бих подредил основните им проблеми така:

1. Нестабилна работа на празен ход при лошо изпълнение на монтажа.
2. Бавна реакция при преходните режими - повишена вероятност от гърмежи при рязко отваряне на дроселната клапа.
3. Намаляване на мощността при високи обороти, което е обусловено от ограничения дебит на бъздух след монтажа на смесителя.

Последната точка ми се вижда най-маловажна, защото който иска да е пръв на светофарите си купува малка кола Golf или Fiat например и го кара на бензин от страх да не го "скапе" с газта :). Според моите скромни любителски наблюдения ако т.1. е изпълнена 80% от хората са много доволни от газовата си уредба. Ако са изпълнени т.1. и т.2. едновременно никой не го интересува т.3. Ако все пак го интересува т.3. има два пътя - газов инжекцион или бензин.
Между другото и аз като теб стигнах до някои изводи - подобие на ГИ, но не съвсем, защото двигателя М102.*** го позволява без да се дупчат колекторите. Почти съм убеден в крайния резултат и се надявам с малко помощ от Вас да реализирам тази идея, а ако се окаже неуспешна - няма страшно, поне ще сме придобили доста опит :).

Но всичко това мисля да изложа подробно малко по-нататък в раздела за газови уредби, че не му е тук мястото и ако продължавам да спамя модераторите ще преместят темата на човека :).

Безавариино на всички!
  • 0

#21 bon_bonev

bon_bonev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 253 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора

Публикувано 05 юни 2009 - 16:53

Както и да е, ако някой колега е решил да сменя въпросния потенциометър нека има в предвид, че може да си закупи оригинален такъв от магазина за авточасти на Киров-Bosch. От началото на 2009 година пройзводството му е подновено и се предлага под нов Bosch номер F 026 TX2 060, който съответства на стария 3 437 224 035. Потенциометъра се продава в оригинална жълта опаковка на Bosch. Комплекта включва 4 броя винтове с федет шайби, гумено уплътнение и самият потенциометър.


Обнадежден от написаното от IVOS днес следобед посетих един от магазините на Киров в Ст. Загора. Девойката продавач-консултант първоначално се опита да ме разкара с обяснението , че в този магазин не се продават автомобилни части , но след кратко обяснение от моя страна ми влезе в положение и звънна до магазина в София. Там обаче никой не искаше да вдигне телефона. Момата пое ангажимент ,че ще ми потърси прословутия потенциометър и ще ми звънне. Интересното беше ,че по № 3 437 224 035 си излиза в тяхната система /но с отдавна изчерпана наличност/,а по № F 026 TX2 060 нищо не излиза.
  • 0

#22 bon_bonev

bon_bonev

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 253 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора

Публикувано 05 юни 2009 - 16:53




  • 0

#23 Vitcig

Vitcig

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1237 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София town
  • Автомобил:
    BMW E34

Публикувано 05 юни 2009 - 20:22

Не сме го сменили номера още колега :) Ползвам Боша,демек Еси Троник професионално и затова стават такива неща,просто версията с която всички работят е стара,и все още няма новите номера,затова така! Чакай още месец два и гледай ко тава :) :D
  • 0

#24 mercedestoni

mercedestoni

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 258 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    W124-300D, 1992 г.
    WDB1241301B737008

Публикувано 05 юни 2009 - 21:09

Най-накрая явно тиквитв са проумели, че старите бенцове са олицитворение на здравина и качество а не пвоблем та да ги убитав примудително като спира да им произвеждат консуматививте . Щото въпросния потенциометър си е консуматив .
  • 0

The Gods Made Heavy Metal

#25 kamenski_84

kamenski_84

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 146 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:с.Ветрино обл.Варна
  • Автомобил:
    W124 купе 2.0/122к.с 1991г. Audi B4 1.9TDI

Публикувано 05 юни 2009 - 21:37

За маслото и аз така си мислех както каза Боян една полу синтетика да му сложа наи вероятно ЛИКИ МОЛИ с добавка.Благодаря за съветчетата информацика още няма да ми е от излишак може и впечатления някои да вкара :flagMB new:някои ме посаветва обаче да си купя пет свещи за мотора а те са четири явно се е обърка но и аз не оточних точно кокъв е мотора
  • 0
От ръждата и човешката завист няма спасение.....

#26 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 420 SEL
    --W222 S550L
    --R107 380sl

Публикувано 05 юни 2009 - 21:43

Колега Ивос, това е истинска златна инфрмация за потенциометрите. Ще зарадвам доста приятели с НОВИНАТА!!
Даже реших и аз да си взема един резервен за черни дни.

По въпроса с газовите уредби--добре е че си напреднал толкова и вече знаеш тънкости за монтаж при 102 и 103. аз отдавна съм си милслил защо да не се монтира плочката между дебитомера и дросела, --точно над дросела. чудя се дали ще се получи добра дифузия при празния ход, по-точно разреждане.

Друг вариянт за ГИ. махаме 5тата дюза и на нейно място слагаме само 1 дюза за газ, която да впръсква постоянно според натоварването и оборотите. тогава би се получило газов инжекцион тип МОНО.

И още нещо за газовите.. монтирах си сам обикновенна газова на моята ОМЕГА. Имах някакъв изпарител (от една 190тка 2,6), монтирах всичко, напълних газовата, прехвърлих на газ и колата си запя. без никакви настройки, без нищо... работи перфектно, празния ход е стабилен, има мощност без забавяне във всички режими, вдига 200... реже се без проблем до 5500об/мин.. немога да разбера как винаги при опелите всичко става, а при 102 има ядове... бях я закарал после за центровка, че почна да гори по 25-28 газ, газанализатора показа ниво на CO=5,5, намалихме го на 1,5 (на бензин е около 0,3-0,7) и всичко заспа...

И още нещо--колега Ивос, слагаш всички търговци под един знаменател като измамници!!! Каква е разликата дали ще търгуваш с материяли или труд?? Не че защитавам колегата с потенциометрите за по 350лв (аз също имах нужда от 1, но не ми се даваха 350лв), но НЕзнаеш на колко ги е купил, такаче... тези в Бош също не ги взимат на 133лв и да ги дават през 1лв...)
Аз ще се разровя и съм сигурен че ще ги доставя на под 110лв (тези същите-Бошовските), това значи ли че те са измамници, а аз герой?? Нека просто констатираме кое къде колко струва без епитети.. всеки си изкарва парите по някакъв начин..
Измамниците са тези което продавт едно, а получаваш друго, както в една друга тема, актуална и нашумяла в момента.
  • 0

#27 mercedestoni

mercedestoni

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 258 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    W124-300D, 1992 г.
    WDB1241301B737008

Публикувано 06 юни 2009 - 06:27

Колега Ивос, това е истинска златна инфрмация за потенциометрите. Ще зарадвам доста приятели с НОВИНАТА!!
Даже реших и аз да си взема един резервен за черни дни.

По въпроса с газовите уредби--добре е че си напреднал толкова и вече знаеш тънкости за монтаж при 102 и 103. аз отдавна съм си милслил защо да не се монтира плочката между дебитомера и дросела, --точно над дросела. чудя се дали ще се получи добра дифузия при празния ход, по-точно разреждане.

Друг вариянт за ГИ. махаме 5тата дюза и на нейно място слагаме само 1 дюза за газ, която да впръсква постоянно според натоварването и оборотите. тогава би се получило газов инжекцион тип МОНО.

И още нещо за газовите.. монтирах си сам обикновенна газова на моята ОМЕГА. Имах някакъв изпарител (от една 190тка 2,6), монтирах всичко, напълних газовата, прехвърлих на газ и колата си запя. без никакви настройки, без нищо... работи перфектно, празния ход е стабилен, има мощност без забавяне във всички режими, вдига 200... реже се без проблем до 5500об/мин.. немога да разбера как винаги при опелите всичко става, а при 102 има ядове... бях я закарал после за центровка, че почна да гори по 25-28 газ, газанализатора показа ниво на CO=5,5, намалихме го на 1,5 (на бензин е около 0,3-0,7) и всичко заспа...

И още нещо--колега Ивос, слагаш всички търговци под един знаменател като измамници!!! Каква е разликата дали ще търгуваш с материяли или труд?? Не че защитавам колегата с потенциометрите за по 350лв (аз също имах нужда от 1, но не ми се даваха 350лв), но НЕзнаеш на колко ги е купил, такаче... тези в Бош също не ги взимат на 133лв и да ги дават през 1лв...)
Аз ще се разровя и съм сигурен че ще ги доставя на под 110лв (тези същите-Бошовските), това значи ли че те са измамници, а аз герой?? Нека просто констатираме кое къде колко струва без епитети.. всеки си изкарва парите по някакъв начин..
Измамниците са тези което продавт едно, а получаваш друго, както в една друга тема, актуална и нашумяла в момента.


:flagMB new: :icon_welldone: верно че при опелите всичко става по лесно . Много добри двигатели правеха, също с окачвне и трансмисия съм нямал грижи и така до 96 , после екотека им е.м.
  • 0

The Gods Made Heavy Metal

#28 mercedestoni

mercedestoni

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 258 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    W124-300D, 1992 г.
    WDB1241301B737008

Публикувано 07 юни 2009 - 19:22

Днес на срещата във Варна един колега със сервиз и страхотна пура направо ми строши зъбите : говорим си ние за газови и проблемите покрай тях и той : като не искаш да инаш проблеми , вади клапата на дебитомера и карай само на гас . Чесно не бях мислил за такъв вариант , като се замисля когато карах 190-ката на газ палеше перфектно на газ а зимата е ясно, че ще има известни неудобстава . Някой тук пробвал ли е такъв вариант ?
  • 0

The Gods Made Heavy Metal

#29 ivos

ivos

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 99 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Аудио, елекртоника, автомобили, бодибилдинг
  • Автомобил:
    W124 - 230TE

Публикувано 08 юни 2009 - 12:49

Колега Ивос, това е истинска златна инфрмация за потенциометрите. Ще зарадвам доста приятели с НОВИНАТА!!
Даже реших и аз да си взема един резервен за черни дни.

По въпроса с газовите уредби--добре е че си напреднал толкова и вече знаеш тънкости за монтаж при 102 и 103. аз отдавна съм си милслил защо да не се монтира плочката между дебитомера и дросела, --точно над дросела. чудя се дали ще се получи добра дифузия при празния ход, по-точно разреждане.

Друг вариянт за ГИ. махаме 5тата дюза и на нейно място слагаме само 1 дюза за газ, която да впръсква постоянно според натоварването и оборотите. тогава би се получило газов инжекцион тип МОНО.

И още нещо за газовите.. монтирах си сам обикновенна газова на моята ОМЕГА. Имах някакъв изпарител (от една 190тка 2,6), монтирах всичко, напълних газовата, прехвърлих на газ и колата си запя. без никакви настройки, без нищо... работи перфектно, празния ход е стабилен, има мощност без забавяне във всички режими, вдига 200... реже се без проблем до 5500об/мин.. немога да разбера как винаги при опелите всичко става, а при 102 има ядове... бях я закарал после за центровка, че почна да гори по 25-28 газ, газанализатора показа ниво на CO=5,5, намалихме го на 1,5 (на бензин е около 0,3-0,7) и всичко заспа...

И още нещо--колега Ивос, слагаш всички търговци под един знаменател като измамници!!! Каква е разликата дали ще търгуваш с материяли или труд?? Не че защитавам колегата с потенциометрите за по 350лв (аз също имах нужда от 1, но не ми се даваха 350лв), но НЕзнаеш на колко ги е купил, такаче... тези в Бош също не ги взимат на 133лв и да ги дават през 1лв...)
Аз ще се разровя и съм сигурен че ще ги доставя на под 110лв (тези същите-Бошовските), това значи ли че те са измамници, а аз герой?? Нека просто констатираме кое къде колко струва без епитети.. всеки си изкарва парите по някакъв начин..
Измамниците са тези което продавт едно, а получаваш друго, както в една друга тема, актуална и нашумяла в момента.


Здравей колега Lorinser,
Сега като се замисля си давам сметка, че наистина съм реагирал малко остро в първия си пост, но в никакъв случай не поставям под общ знаменател всички търговци и автосервизи, защото мога да изброя доста хора отнасящи се професионално към работата си. Точно такива са ми спестили доста средства и най-вече нерви, но съгласи се с мен, ако някъде ти кажат - "двигателя на автомобила е консуматив", няма ли да "палнеш" колата и да забравиш пътя до там? В постовете си мисля, че никъде не съм употребил квалификацията "измамник". Лично за мен има разлика между "измамник" и некоректен търговец.
Още веднъж се извинявам ако неволно съм засегнал някого и се надявам с това да се приключи темата за магазините и сервизите :beer: .

Между другото и моята идея с петата дюза е подобна, но не съм сигурен, че само с един газов инжектор може да се осигури достатъчен дебит на газта, за да се храни
двигателя. Отстрани до петата дюза има едена тапа, която си мисля, че затваря някъкъв технологичен отвор, свързан с пространството около дюзата и който ако е така може да се използва за тази цел. Идеята ми беше от там да се подава допълнително газ под налягане при ускорение - рязко отваряне на дроселната клапа и/или режима на напълно отворен дросел. Газ под налягане около 2 bar може да се вземе след първата степен на изпарителя - на BRC AT90-E има тапа между двете степени.
  • 0

#30 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4638 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 08 юни 2009 - 13:26

...

Между другото и моята идея с петата дюза е подобна, но не съм сигурен, че само с един газов инжектор може да се осигури достатъчен дебит на газта, за да се храни
двигателя. Отстрани до петата дюза има едена тапа, която си мисля, че затваря някъкъв технологичен отвор, свързан с пространството около дюзата и който ако е така може да се използва за тази цел. Идеята ми беше от там да се подава допълнително газ под налягане при ускорение - рязко отваряне на дроселната клапа и/или режима на напълно отворен дросел. Газ под налягане около 2 bar може да се вземе след първата степен на изпарителя - на BRC AT90-E има тапа между двете степени.


На почти всеки изпарител има такъв извод между 1-ва и 2-ра фаза. Оставен е за монтиране на манометър - ако искаш да провериш работата на 1-ва редукционна фаза. На БРЦ-то обаче не е 2 бара, а 0.8. Обикновено при различните изпарители варира от 0.4 до 0.8 бара.

Може да се направи не само при напълно отворен дросел, а тогава, когато налягането в колектора се изравни с атмосферното - сигурен и гарантиран знак че мотора е натоварен. Иначе ако е само при "смачкан" педал е по-лесно, но по-неефективно. На дросела има краен прекъсвач за напълно отворен и напълно затворен.

С един датчик за абсолютно налягане и подходяща схема, която да задейства стоп-клапан за допълнителната "инжекция" газ при 0 бара вакум в колектора, ще се осигури по-добра динамика. Имам PRT 03/04, който си е готов МАП-сензор на Магнети Марели. Може и с SPD-015GA на Smartec. Колегите сигурно могат да назoват и други.
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни