Въпрос за автоматични скорости.Местене на лоста по време на движение.
Започната от Marillion, 01 юни 2009 - 09:58:55
31 мнения по тази тема
#16
Публикувано 01 юни 2009 - 23:18
Баси.... колко мислиш че ще спестиш от тази гимнастика?!
PS: Няма да ти снигнат парите от икономията за ремонта на потрошената кутия....
PS: Няма да ти снигнат парите от икономията за ремонта на потрошената кутия....
#17
Публикувано 02 юни 2009 - 01:39
Ами да кажа и аз-всичките ми Мерцедеси са били (и са) автоматици-сичко от 2.6 нагоре де
Ми кво да ви кажа....яко ръчкане (-3-2)-на неутрална съм я превключвал понякога в движение ,но колкото да я изфорсирам ,но иначе стила на каране ми е като ръчнаособенно със първата 124ка-(белия лебед)-и точно с нея съм нямал никакви ядове...на другите вече имам кик даун та не съм превключвал много много 2,3 и неутрална ,но вече съм сменявал скоростна и трансмисия...та не знам де-не мисля ,че е от това ,че съм ги ръчкал ..ама кои знае
Принципно не виждам никакъв проблем обаче да се изключва стига да не е с някви мнооо високи скорости-то да се изключи хубаво-ама да се включи не знам
И принципно....нема смисъл ама ако сте като мене-ръчкаите си и да не ви пука(аз примерно свалям на предавки когато съм на скорост и идва нещо голем и кофти завои или трябва да спра по бързичко )...и така ...
Ми кво да ви кажа....яко ръчкане (-3-2)-на неутрална съм я превключвал понякога в движение ,но колкото да я изфорсирам ,но иначе стила на каране ми е като ръчнаособенно със първата 124ка-(белия лебед)-и точно с нея съм нямал никакви ядове...на другите вече имам кик даун та не съм превключвал много много 2,3 и неутрална ,но вече съм сменявал скоростна и трансмисия...та не знам де-не мисля ,че е от това ,че съм ги ръчкал ..ама кои знае
Принципно не виждам никакъв проблем обаче да се изключва стига да не е с някви мнооо високи скорости-то да се изключи хубаво-ама да се включи не знам
И принципно....нема смисъл ама ако сте като мене-ръчкаите си и да не ви пука(аз примерно свалям на предавки когато съм на скорост и идва нещо голем и кофти завои или трябва да спра по бързичко )...и така ...
#18
Публикувано 03 юни 2009 - 19:01
На моята в упътването пише да не се превключва на N в движение. С големи червени букви.
I love the sound of V8 in the morning...
#19
Публикувано 03 юни 2009 - 20:03
Абе това е безмисленно упражнение - икономия няма . Иначе едвали е толкоз проблемно инак инжинерите щяха да измислят някаква защита . Иначе и моя си го ръчкам в къчен режим - добре си се чувства колицата .
The Gods Made Heavy Metal
#20
Публикувано 03 юни 2009 - 22:27
Аз единствената простотия която правя от време на време (като съзнавам че не трябва) е да ръчкам 124-ката от D на 3 или 2 когато изпреварвам или искам да набера по бързо, после пак оставям на D и нищо не пипам, просто кикдауна на определени обороти вече не иска да сваля предавки и се налага ръчна намеса - нещо подобно на типтроник режим но без електронните ограничения
#21
Публикувано 03 юни 2009 - 22:43
Хехе. Интересен начин на изпреварване, не се бях замислял.Аз единствената простотия която правя от време на време (като съзнавам че не трябва) е да ръчкам 124-ката от D на 3 или 2 когато изпреварвам или искам да набера по бързо, после пак оставям на D и нищо не пипам, просто кикдауна на определени обороти вече не иска да сваля предавки и се налага ръчна намеса - нещо подобно на типтроник режим но без електронните ограничения
#22
Публикувано 04 юни 2009 - 08:11
Колегата,е много прав.Аз съм със същата кутия като неговата,и това е начина да стоиш на трета предавка с четири хиляди оборота зад тира и да чакаш луфт в насрещното за да изпревариш.А за изключването на неутрална,мога да споделя наблюдение,един юнак го направи пред мен,на 124-ка,мисля че беше със 722.4,при изключването добре,ама при включванито тръгва от първа,представете си какво се случва,със скорост 80 км/ч.Аз единствената простотия която правя от време на време (като съзнавам че не трябва) е да ръчкам 124-ката от D на 3 или 2 когато изпреварвам или искам да набера по бързо, после пак оставям на D и нищо не пипам, просто кикдауна на определени обороти вече не иска да сваля предавки и се налага ръчна намеса - нещо подобно на типтроник режим но без електронните ограничения
#23
Публикувано 04 юни 2009 - 08:51
Колегата,е много прав.Аз съм със същата кутия като неговата,и това е начина да стоиш на трета предавка с четири хиляди оборота зад тира и да чакаш луфт в насрещното за да изпревариш.А за изключването на неутрална,мога да споделя наблюдение,един юнак го направи пред мен,на 124-ка,мисля че беше със 722.4,при изключването добре,ама при включванито тръгва от първа,представете си какво се случва,със скорост 80 км/ч.
Случва се едно приятно прещракване, което се усилва в силно тракане и завършва с отваряне на скоростна кутия и събиране на части /станали на стружки/ с магнит.
Вчера говорих с един майстор, който ми каза следното: Неутралната се ползва само, ако искаш да те дърпат. И то на кратки разстояния. Пипането на лоста, по време на движение /освен на 4-3-2-1/, води до неприятни сутиации. Дори смяната на позиции 4-3-2-1 не е препоръчително да става бързо, а да се изчаква по малко, за да си влезе в обороти колата. Ако не искаш да купуваш скоростна кутия не пипай! Ръгаш директна и не я изключваш докат не паркираш. Автоматичните скорости са измислени, за да се сменят сами, а не да ги пипаш ти.
А... и каза - на 50 000 км. задължително смяна на масло. На неговата /124/ сменял на 30-40 хил., щото вече веднъж е чупил скоростна кутия. И маслото го сменя в само в сервиза на мерцедес, макар че е майстор и знае как става.
Mercedes-Benz C 220 Diesel / W202T
#24
Публикувано 04 юни 2009 - 10:01
Колегата е намерил верния отговор и тои е:
Неутралната се ползва само, ако искаш да те дърпат. И то на кратки разстояния
Или да кажем да я отбуташ на 100 метра - разбитате идеята.....
Всичко друго е дрън -брън.
Продължително дърпане и дърпане с над 30км в час -мерца с автоматична кутия се дърпа с качени задни колелета на платформата.
Слизането надолу по скалата е безпроблемано -предивено е- например някои живее на баир и спуска наклон всеки ден....
Метода на топ за изпреварване -пак става но с едно уточнение -по добре е да се свали предавката преди да се настъпи педала на газта- е колата реве повече но е за кутията по добре.
На елелктронните кути -там решението се взима от електрониката и ако няма бъг по софта е без значение де ще е лоста ама аз не бих пробвал да разбера така ли е с моита кола
Неутралната се ползва само, ако искаш да те дърпат. И то на кратки разстояния
Или да кажем да я отбуташ на 100 метра - разбитате идеята.....
Всичко друго е дрън -брън.
Продължително дърпане и дърпане с над 30км в час -мерца с автоматична кутия се дърпа с качени задни колелета на платформата.
Слизането надолу по скалата е безпроблемано -предивено е- например някои живее на баир и спуска наклон всеки ден....
Метода на топ за изпреварване -пак става но с едно уточнение -по добре е да се свали предавката преди да се настъпи педала на газта- е колата реве повече но е за кутията по добре.
На елелктронните кути -там решението се взима от електрониката и ако няма бъг по софта е без значение де ще е лоста ама аз не бих пробвал да разбера така ли е с моита кола
W 124 - 300D
W 124 - 230E
W 124 - 230E
#25
Публикувано 04 юни 2009 - 10:34
Колегата е намерил верния отговор и тои е:
Неутралната се ползва само, ако искаш да те дърпат. И то на кратки разстояния
Или да кажем да я отбуташ на 100 метра - разбитате идеята.....
Всичко друго е дрън -брън.
Продължително дърпане и дърпане с над 30км в час -мерца с автоматична кутия се дърпа с качени задни колелета на платформата.
Слизането надолу по скалата е безпроблемано -предивено е- например някои живее на баир и спуска наклон всеки ден....
Метода на топ за изпреварване -пак става но с едно уточнение -по добре е да се свали предавката преди да се настъпи педала на газта- е колата реве повече но е за кутията по добре.
На елелктронните кути -там решението се взима от електрониката и ако няма бъг по софта е без значение де ще е лоста ама аз не бих пробвал да разбера така ли е с моита кола
ОБОБЩЕНИЕ:
Позиция N на лоста се използва за репатриране(дърпане) на автомобила с ниска скорост(до 30км/ч) на кратки разстояния. Препоръчително е задните колела да се качат на колесара, тогава на коя позиция е лоста е без значение. Не се препоръчва включване на позиция N в движение - спестеното гориво може да отиде за ремонт на трансмисията.
Преминаването в движение на по-ниска е препоръчително при спускане на баир и не вреди на рансмисията. При изпреварване също, стига оборотите да не стават критични(в червената зона).
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#26
Публикувано 04 юни 2009 - 17:12
то паради тази причина не препоръчват и ако не запали да се дърпа с въже примерно.
аз друго да попитам при спускане и ненатискане на педала на газта при мерцедес не е ли въведена система, която да ограничава притока на гориво по електронен път и от коя година/кой модел 201,202,203 или 204? виждал съм в книжка на опел астра за този пиниз.
ако отговора е да тогава защо да изкл. от скорост когато електрониката се грижи за намаляване в такива ситуации на разхода?
аз друго да попитам при спускане и ненатискане на педала на газта при мерцедес не е ли въведена система, която да ограничава притока на гориво по електронен път и от коя година/кой модел 201,202,203 или 204? виждал съм в книжка на опел астра за този пиниз.
ако отговора е да тогава защо да изкл. от скорост когато електрониката се грижи за намаляване в такива ситуации на разхода?
#27
Публикувано 04 юни 2009 - 18:48
то паради тази причина не препоръчват и ако не запали да се дърпа с въже примерно.
аз друго да попитам при спускане и ненатискане на педала на газта при мерцедес не е ли въведена система, която да ограничава притока на гориво по електронен път и от коя година/кой модел 201,202,203 или 204? виждал съм в книжка на опел астра за този пиниз.
ако отговора е да тогава защо да изкл. от скорост когато електрониката се грижи за намаляване в такива ситуации на разхода?
Ами отще от зората на автомобилостроенето си съществува - когато колата се спуска по нанадолнище и пуснеш газта всяка кола -даже и наи барукудестата с еднокамерен карбуратор влиза в режим на принудителн празен ход.Когат едн акола се спуска по нанадолнище проблма е да спре а не колко ще гори
W 124 - 300D
W 124 - 230E
W 124 - 230E
#28
Публикувано 04 юни 2009 - 22:35
Смело твърдя, че първите модели на Жигули нямаха ППХ! Имал съм в кооперация със съучник, един Фиат, по лиценз на който е правена Жигулата и той нямаше ППХ. Тая кола сме я купували от на трети съученик дядо му. Когато я купихме беше на 27 години с черните номера, ако някой се сеща за тях, номера започваше с А. Тогава бях 10-ти клас. Колата беше стояла 13 години в гараж на гуми, не на трупчета. Като я размърдахме и гумите се разпрашиха. Сменихме ги. Раздвижхме мотора с манивела на ръка, сипахме масло в цилиндрите, абе подкарахме я криво ляво. От Банкя до ж.к. Слатина в София изгори 13 литра бензин, още имаше 91 тогава, помня го защото сипахме 10 литра и бензина ни свърши на Орион. После нови кабели, свщи, чукче, някакъв модерен карбуратор, не помня марка и модел, от съвременна жигула двукамерен, центровки и заспа!!! Това с косвената помощ на бащата, щото аз нямах книжа, нито пък "колегат" и той отказа да ни помага, ама даваше акъл кое как се прави, нищо повече. Имаше само един проблем - като и качиш предните гуми на тротоара и купето се гънеше по тротоара. Е и като вдигнеш над 80 предните калници се отваряха като криле. Година по-късно едни мургави добродетели оцениха нарязания килим по пода(щото през локва ти пръска в очите) и ни дадоха повече пари от колкото бяхме инвестирали в каруцата. Ама какво спомени имам с тая кола, направо ми липсва... Първата ми(нелегална) кола.На Асконата, първата ми(легална) кола, иамше ППХ, въпреки че беше от 83-та година с еднокамерен карбуратор. Един електрически клапан, управляван от вакоума на дистрибутора.Ами отще от зората на автомобилостроенето си съществува - когато колата се спуска по нанадолнище и пуснеш газта всяка кола -даже и наи барукудестата с еднокамерен карбуратор влиза в режим на принудителн празен ход.Когат едн акола се спуска по нанадолнище проблма е да спре а не колко ще гори
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#29
Публикувано 13 юни 2009 - 14:12
Преди година и нещо правих скоростите на W203 и от тогава често съм използвал изключването от директна на неутрална и за сега проблеми няма. Дано и да няма!
#30
Публикувано 25 юни 2009 - 11:14
Здравейте колеги,
Аз съм с C250 от 95-та година. Автоматик.
Темата е доста полезна и даде отговор на някой от въпросите ми
Бих искал да питам още 1-2 неща, ако греша темата ще отворя друга.
Когато маневрирам и ръгам R и D понякога като зацепи кутията ми "подрипа" колата. Пак казвам не е винаги но много често го прави. Което малко ме притеснява.
Скоро се засякох с един подобен Мерц пред един сервиз на климатици, беше по нова година но пак автоматик. И ми се стори че колата не подскача като сменя позицията.
Другото е, принципно по време на движение ако не се кара аграрно сменя почти незабележимо скоростите. Ако го настъпя обаче в момента на смяна чука малко (все едно рязко си отпуснал съединителя на механична скоростна кутия) това ми се струва нормално но все пак да питам
Третото нещо е свързано с маслото, нямам представа кога е сменяно маслото за последно (купена е от Германия и няма как да имам доверие на приказките на човека там .
Виждам много хора отиват в БалканСтар за такива процедури. Предполагам че там е най-доброто място, но какви са цените?
Поздрави,
Ясен
Аз съм с C250 от 95-та година. Автоматик.
Темата е доста полезна и даде отговор на някой от въпросите ми
Бих искал да питам още 1-2 неща, ако греша темата ще отворя друга.
Когато маневрирам и ръгам R и D понякога като зацепи кутията ми "подрипа" колата. Пак казвам не е винаги но много често го прави. Което малко ме притеснява.
Скоро се засякох с един подобен Мерц пред един сервиз на климатици, беше по нова година но пак автоматик. И ми се стори че колата не подскача като сменя позицията.
Другото е, принципно по време на движение ако не се кара аграрно сменя почти незабележимо скоростите. Ако го настъпя обаче в момента на смяна чука малко (все едно рязко си отпуснал съединителя на механична скоростна кутия) това ми се струва нормално но все пак да питам
Третото нещо е свързано с маслото, нямам представа кога е сменяно маслото за последно (купена е от Германия и няма как да имам доверие на приказките на човека там .
Виждам много хора отиват в БалканСтар за такива процедури. Предполагам че там е най-доброто място, но какви са цените?
Поздрави,
Ясен
3 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 3 гости, 0 анонимни