Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Въпрос за автоматични скорости.Местене на лоста по време на движение.


  • Please log in to reply
31 мнения по тази тема

#16 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5223 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Публикувано 01 юни 2009 - 23:18

Баси.... колко мислиш че ще спестиш от тази гимнастика?! :huh:

PS: Няма да ти снигнат парите от икономията за ремонта на потрошената кутия.... :slap:
  • 0

logo-600-1002.png


#17 SAMURAIJACK

SAMURAIJACK

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3037 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Живота, Вселената и Всичко останало
  • Автомобил:
    C 140 CL 500 (weekend car)
    В историята:
    W124 260 E
    W124 E 300
    W126 S 500
    C140 CL500(US)

Публикувано 02 юни 2009 - 01:39

Ами да кажа и аз-всичките ми Мерцедеси са били (и са) автоматици-сичко от 2.6 нагоре де
Ми кво да ви кажа....яко ръчкане (-3-2)-на неутрална съм я превключвал понякога в движение ,но колкото да я изфорсирам ,но иначе стила на каране ми е като ръчна:)особенно със първата 124ка-(белия лебед)-и точно с нея съм нямал никакви ядове...на другите вече имам кик даун та не съм превключвал много много 2,3 и неутрална ,но вече съм сменявал скоростна и трансмисия:)...та не знам де-не мисля ,че е от това ,че съм ги ръчкал ..ама кои знае

Принципно не виждам никакъв проблем обаче да се изключва стига да не е с някви мнооо високи скорости-то да се изключи хубаво-ама да се включи не знам

И принципно....нема смисъл :)ама ако сте като мене-ръчкаите си и да не ви пука(аз примерно свалям на предавки когато съм на скорост и идва нещо голем и кофти завои или трябва да спра по бързичко )...и така ...
  • 0
MERCEDESBENZCLCoupe C140  1902 4 (1)

#18 msi200

msi200

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 278 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia

Публикувано 03 юни 2009 - 19:01

На моята в упътването пише да не се превключва на N в движение. С големи червени букви.
  • 0
I love the sound of V8 in the morning...

#19 mercedestoni

mercedestoni

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 258 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Варна
  • Автомобил:
    W124-300D, 1992 г.
    WDB1241301B737008

Публикувано 03 юни 2009 - 20:03

Абе това е безмисленно упражнение - икономия няма . Иначе едвали е толкоз проблемно инак инжинерите щяха да измислят някаква защита . Иначе и моя си го ръчкам в къчен режим - добре си се чувства колицата .
  • 0

The Gods Made Heavy Metal

#20 top

top

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2098 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes SL350 2010 316hp
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 03 юни 2009 - 22:27

Аз единствената простотия която правя от време на време (като съзнавам че не трябва) е да ръчкам 124-ката от D на 3 или 2 когато изпреварвам или искам да набера по бързо, после пак оставям на D и нищо не пипам, просто кикдауна на определени обороти вече не иска да сваля предавки и се налага ръчна намеса - нещо подобно на типтроник режим но без електронните ограничения :D
  • 0

#21 Alenn

Alenn

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 263 Мнения:
  • Град:София
  • Автомобил:
    Volvo C30 2007

Публикувано 03 юни 2009 - 22:43

Аз единствената простотия която правя от време на време (като съзнавам че не трябва) е да ръчкам 124-ката от D на 3 или 2 когато изпреварвам или искам да набера по бързо, после пак оставям на D и нищо не пипам, просто кикдауна на определени обороти вече не иска да сваля предавки и се налага ръчна намеса - нещо подобно на типтроник режим но без електронните ограничения :D

Хехе. :icon_welldone: Интересен начин на изпреварване, не се бях замислял. :)
  • 0

#22 Рифела

Рифела

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 295 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 04 юни 2009 - 08:11

Аз единствената простотия която правя от време на време (като съзнавам че не трябва) е да ръчкам 124-ката от D на 3 или 2 когато изпреварвам или искам да набера по бързо, после пак оставям на D и нищо не пипам, просто кикдауна на определени обороти вече не иска да сваля предавки и се налага ръчна намеса - нещо подобно на типтроник режим но без електронните ограничения :D

Колегата,е много прав.Аз съм със същата кутия като неговата,и това е начина да стоиш на трета предавка с четири хиляди оборота зад тира и да чакаш луфт в насрещното за да изпревариш.А за изключването на неутрална,мога да споделя наблюдение,един юнак го направи пред мен,на 124-ка,мисля че беше със 722.4,при изключването добре,ама при включванито тръгва от първа,представете си какво се случва,със скорост 80 км/ч.
  • 0
Публикувано изображение



Публикувано изображение

#23 Marillion

Marillion

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 122 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас-Айтос
  • Автомобил:
    C 220 Diesel 1997

Публикувано 04 юни 2009 - 08:51

Колегата,е много прав.Аз съм със същата кутия като неговата,и това е начина да стоиш на трета предавка с четири хиляди оборота зад тира и да чакаш луфт в насрещното за да изпревариш.А за изключването на неутрална,мога да споделя наблюдение,един юнак го направи пред мен,на 124-ка,мисля че беше със 722.4,при изключването добре,ама при включванито тръгва от първа,представете си какво се случва,със скорост 80 км/ч.


Случва се едно приятно прещракване, което се усилва в силно тракане и завършва с отваряне на скоростна кутия и събиране на части /станали на стружки/ с магнит.

Вчера говорих с един майстор, който ми каза следното: Неутралната се ползва само, ако искаш да те дърпат. И то на кратки разстояния. Пипането на лоста, по време на движение /освен на 4-3-2-1/, води до неприятни сутиации. Дори смяната на позиции 4-3-2-1 не е препоръчително да става бързо, а да се изчаква по малко, за да си влезе в обороти колата. Ако не искаш да купуваш скоростна кутия не пипай! Ръгаш директна и не я изключваш докат не паркираш. Автоматичните скорости са измислени, за да се сменят сами, а не да ги пипаш ти.

А... и каза - на 50 000 км. задължително смяна на масло. На неговата /124/ сменял на 30-40 хил., щото вече веднъж е чупил скоростна кутия. И маслото го сменя в само в сервиза на мерцедес, макар че е майстор и знае как става.
  • 0

Публикувано изображение

Mercedes-Benz C 220 Diesel / W202T


#24 brpi

brpi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1243 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Karlsruhe,Germany
  • Автомобил:
    W124 300D 603
    W124 230E 102

Публикувано 04 юни 2009 - 10:01

Колегата е намерил верния отговор и тои е:
Неутралната се ползва само, ако искаш да те дърпат. И то на кратки разстояния
Или да кажем да я отбуташ на 100 метра - разбитате идеята.....
Всичко друго е дрън -брън.
Продължително дърпане и дърпане с над 30км в час -мерца с автоматична кутия се дърпа с качени задни колелета на платформата.

Слизането надолу по скалата е безпроблемано -предивено е- например някои живее на баир и спуска наклон всеки ден....
Метода на топ за изпреварване -пак става но с едно уточнение -по добре е да се свали предавката преди да се настъпи педала на газта- е колата реве повече но е за кутията по добре.

На елелктронните кути -там решението се взима от електрониката и ако няма бъг по софта е без значение де ще е лоста ама аз не бих пробвал :D да разбера така ли е с моита кола
  • 0
W 124 - 300D
W 124 - 230E

#25 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 04 юни 2009 - 10:34

Колегата е намерил верния отговор и тои е:
Неутралната се ползва само, ако искаш да те дърпат. И то на кратки разстояния
Или да кажем да я отбуташ на 100 метра - разбитате идеята.....
Всичко друго е дрън -брън.
Продължително дърпане и дърпане с над 30км в час -мерца с автоматична кутия се дърпа с качени задни колелета на платформата.

Слизането надолу по скалата е безпроблемано -предивено е- например някои живее на баир и спуска наклон всеки ден....
Метода на топ за изпреварване -пак става но с едно уточнение -по добре е да се свали предавката преди да се настъпи педала на газта- е колата реве повече но е за кутията по добре.

На елелктронните кути -там решението се взима от електрониката и ако няма бъг по софта е без значение де ще е лоста ама аз не бих пробвал :D да разбера така ли е с моита кола


ОБОБЩЕНИЕ:
Позиция N на лоста се използва за репатриране(дърпане) на автомобила с ниска скорост(до 30км/ч) на кратки разстояния. Препоръчително е задните колела да се качат на колесара, тогава на коя позиция е лоста е без значение. Не се препоръчва включване на позиция N в движение - спестеното гориво може да отиде за ремонт на трансмисията.
Преминаването в движение на по-ниска е препоръчително при спускане на баир и не вреди на рансмисията. При изпреварване също, стига оборотите да не стават критични(в червената зона).
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#26 chasovnik

chasovnik

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 104 Мнения:
  • Град:washington dc
  • Автомобил:
    mercedes c320 wagon

Публикувано 04 юни 2009 - 17:12

то паради тази причина не препоръчват и ако не запали да се дърпа с въже примерно.
аз друго да попитам при спускане и ненатискане на педала на газта при мерцедес не е ли въведена система, която да ограничава притока на гориво по електронен път и от коя година/кой модел 201,202,203 или 204? виждал съм в книжка на опел астра за този пиниз.
ако отговора е да тогава защо да изкл. от скорост когато електрониката се грижи за намаляване в такива ситуации на разхода?
  • 0

#27 brpi

brpi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1243 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Karlsruhe,Germany
  • Автомобил:
    W124 300D 603
    W124 230E 102

Публикувано 04 юни 2009 - 18:48

то паради тази причина не препоръчват и ако не запали да се дърпа с въже примерно.
аз друго да попитам при спускане и ненатискане на педала на газта при мерцедес не е ли въведена система, която да ограничава притока на гориво по електронен път и от коя година/кой модел 201,202,203 или 204? виждал съм в книжка на опел астра за този пиниз.
ако отговора е да тогава защо да изкл. от скорост когато електрониката се грижи за намаляване в такива ситуации на разхода?


Ами отще от зората на автомобилостроенето си съществува - когато колата се спуска по нанадолнище и пуснеш газта всяка кола -даже и наи барукудестата с еднокамерен карбуратор влиза в режим на принудителн празен ход.Когат едн акола се спуска по нанадолнище проблма е да спре а не колко ще гори :D
  • 0
W 124 - 300D
W 124 - 230E

#28 mradulov

mradulov

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 3721 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Автомобили
  • Автомобил:
    S203 220CDI Автоматик 2005г.

Публикувано 04 юни 2009 - 22:35

Ами отще от зората на автомобилостроенето си съществува - когато колата се спуска по нанадолнище и пуснеш газта всяка кола -даже и наи барукудестата с еднокамерен карбуратор влиза в режим на принудителн празен ход.Когат едн акола се спуска по нанадолнище проблма е да спре а не колко ще гори :D

Смело твърдя, че първите модели на Жигули нямаха ППХ! Имал съм в кооперация със съучник, един Фиат, по лиценз на който е правена Жигулата и той нямаше ППХ. Тая кола сме я купували от на трети съученик дядо му. Когато я купихме беше на 27 години с черните номера, ако някой се сеща за тях, номера започваше с А. Тогава бях 10-ти клас. Колата беше стояла 13 години в гараж на гуми, не на трупчета. Като я размърдахме и гумите се разпрашиха. Сменихме ги. Раздвижхме мотора с манивела на ръка, сипахме масло в цилиндрите, абе подкарахме я криво ляво. От Банкя до ж.к. Слатина в София изгори 13 литра бензин, още имаше 91 тогава, помня го защото сипахме 10 литра и бензина ни свърши на Орион. После нови кабели, свщи, чукче, някакъв модерен карбуратор, не помня марка и модел, от съвременна жигула двукамерен, центровки и заспа!!! Това с косвената помощ на бащата, щото аз нямах книжа, нито пък "колегат" и той отказа да ни помага, ама даваше акъл кое как се прави, нищо повече. Имаше само един проблем - като и качиш предните гуми на тротоара и купето се гънеше по тротоара. Е и като вдигнеш над 80 предните калници се отваряха като криле. Година по-късно едни мургави добродетели оцениха нарязания килим по пода(щото през локва ти пръска в очите) и ни дадоха повече пари от колкото бяхме инвестирали в каруцата. Ама какво спомени имам с тая кола, направо ми липсва... Първата ми(нелегална) кола.На Асконата, първата ми(легална) кола, иамше ППХ, въпреки че беше от 83-та година с еднокамерен карбуратор. Един електрически клапан, управляван от вакоума на дистрибутора.
  • 0
Mercedes-Benz - Unlike any other!

#29 dimhab

dimhab

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 41 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    w203 2001г. C220CDI - Sold
    w124 1994г. Е200С

Публикувано 13 юни 2009 - 14:12

Преди година и нещо правих скоростите на W203 и от тогава често съм използвал изключването от директна на неутрална и за сега проблеми няма. Дано и да няма!
  • 0

#30 Gorbachov

Gorbachov

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 112 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    C220 '04

Публикувано 25 юни 2009 - 11:14

Здравейте колеги,


Аз съм с C250 от 95-та година. Автоматик.

Темата е доста полезна и даде отговор на някой от въпросите ми :)

Бих искал да питам още 1-2 неща, ако греша темата ще отворя друга.

Когато маневрирам и ръгам R и D понякога като зацепи кутията ми "подрипа" колата. Пак казвам не е винаги но много често го прави. Което малко ме притеснява.
Скоро се засякох с един подобен Мерц пред един сервиз на климатици, беше по нова година но пак автоматик. И ми се стори че колата не подскача като сменя позицията.


Другото е, принципно по време на движение ако не се кара аграрно сменя почти незабележимо скоростите. Ако го настъпя обаче в момента на смяна чука малко (все едно рязко си отпуснал съединителя на механична скоростна кутия) това ми се струва нормално но все пак да питам :)


Третото нещо е свързано с маслото, нямам представа кога е сменяно маслото за последно (купена е от Германия и няма как да имам доверие на приказките на човека там :).
Виждам много хора отиват в БалканСтар за такива процедури. Предполагам че там е най-доброто място, но какви са цените?


Поздрави,
Ясен
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни