Въпрос за автоматични скорости.Местене на лоста по време на движение.
Started by Marillion, 01 Jun 2009 - 09:58:55
31 replies to this topic
#1
Posted 01 June 2009 - 09:58
Колеги, порових из форума, но не успях да намеря отговор на въпроса, който ме вълнува.
Та... значи. При автоматичните скоростни кутии проблемно ли е смяната на позициите на лоста по време на движение. Т.е. - както си карам на D /директна/ да превключа на N /неутрална/ и после пак да върна на D?
По принцип съм чувал, че изобщо не е хубаво да се сменят позициите на автоматика по време на движение, но един познат упорито ми твърди, че си сменя когато му е кеф. Пускал си колата по инерция и т.н.
За мен това не е нормално.
Ще се радвам някой, който разбира повечко да даде мнение.
Та... значи. При автоматичните скоростни кутии проблемно ли е смяната на позициите на лоста по време на движение. Т.е. - както си карам на D /директна/ да превключа на N /неутрална/ и после пак да върна на D?
По принцип съм чувал, че изобщо не е хубаво да се сменят позициите на автоматика по време на движение, но един познат упорито ми твърди, че си сменя когато му е кеф. Пускал си колата по инерция и т.н.
За мен това не е нормално.
Ще се радвам някой, който разбира повечко да даде мнение.
Mercedes-Benz C 220 Diesel / W202T
#2
Posted 01 June 2009 - 10:13
Аз съм чувал, че не е хубаво да се прави това, но нямам по-подробна информация по въпроса.Колеги, порових из форума, но не успях да намеря отговор на въпроса, който ме вълнува.
Та... значи. При автоматичните скоростни кутии проблемно ли е смяната на позициите на лоста по време на движение. Т.е. - както си карам на D /директна/ да превключа на N /неутрална/ и после пак да върна на D?
По принцип съм чувал, че изобщо не е хубаво да се сменят позициите на автоматика по време на движение, но един познат упорито ми твърди, че си сменя когато му е кеф. Пускал си колата по инерция и т.н.
За мен това не е нормално.
Ще се радвам някой, който разбира повечко да даде мнение.
Очаквам да чуя компетентно мнение, защото и на ма мен ми е много интересно.
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#3
Posted 01 June 2009 - 18:35
И според мен не е редно,но мисля че докато работи мотора няма ядове.Освен ако в движение сложиш на задна или парк.Аз лично не съм пробвал да ръчкам в движение освен от директна на трета,и то неволно на два пъти.
#4
Posted 01 June 2009 - 19:17
Аз си мислих, че съм единствения невежа!
Скоро пишеше в една тема, че не е проблем да намаляваш скоростта посредством преминаване на по-ниска предавка, напр. от D на 3 - 2, дори при каране през зимата по сняг и хлъзгави участъци това си е по-правилния начин на спиране, поне според мен./изпробвано/
Но да си призная никога не съм преминавал от D на N, и то точно поради липса на информация.
Добре е да се напише компетентно мнение какво е недопустимо, кое е препоръчително и кое е правилно превключване. Явно ще е полезно за доста хора от форума.
#5
Posted 01 June 2009 - 19:39
Няма проблем.После слагаш на D и тя си преценява на коя да включи.
#6
Posted 01 June 2009 - 21:06
Аз си мислих, че съм единствения невежа!
Скоро пишеше в една тема, че не е проблем да намаляваш скоростта посредством преминаване на по-ниска предавка, напр. от D на 3 - 2, дори при каране през зимата по сняг и хлъзгави участъци това си е по-правилния начин на спиране, поне според мен./изпробвано/
Но да си призная никога не съм преминавал от D на N, и то точно поради липса на информация.
Добре е да се напише компетентно мнение какво е недопустимо, кое е препоръчително и кое е правилно превключване. Явно ще е полезно за доста хора от форума.
Преместването на лоста в режим 4-3-2-1 е направено, за да се ограничи превключването на по-висока от цифрата предавка. Може да се прави в движение, тъй като не се освобождава нищо, а само се ограничава "мозъка" да не ходи по-нагоре от написаната цифричка.
Няма проблем.После слагаш на D и тя си преценява на коя да включи.
Ясно е, че "мозъка" на скоростната кутия си преценя на коя предавка да включи. Въпроса е дали е полезно за скоростната кутия да бъде освобождавана напълно и след това зацепена при 80 км/ч да кажем.
При бмв е категорично забранено да се прави тази гимнастика. Голям проблем са им автоматичните кутии - много се чупят.
Mercedes-Benz C 220 Diesel / W202T
#7
Posted 01 June 2009 - 21:10
Това с минаването на по-ниска предавка не е проблем, казвам го със сигурност, защото съм чел книжките на Мерцедеси с такива автоматични скорости и там се препоръчва при спускане на баир да се превключи на 3, ак оима нужда дори на 2, специално когато имаприкачен товар го дават като почтни задължително.
Аз си мислих, че съм единствения невежа!
Скоро пишеше в една тема, че не е проблем да намаляваш скоростта посредством преминаване на по-ниска предавка, напр. от D на 3 - 2, дори при каране през зимата по сняг и хлъзгави участъци това си е по-правилния начин на спиране, поне според мен./изпробвано/
Но да си призная никога не съм преминавал от D на N, и то точно поради липса на информация.
Добре е да се напише компетентно мнение какво е недопустимо, кое е препоръчително и кое е правилно превключване. Явно ще е полезно за доста хора от форума.
При мен обаче има един сериозен проблем, аз нямам позиции 3 и 2, при мен има + и - и аз си ги ползвам честичко, в книжката пише че може и има примери за препоръчително използване(баир-спускане, сняг и проиче).
Ако обаче реша да мина от D на N по време на движение какво става и вреди ли на оборудването?Препоръчително ли е да си пускам няой баир на N например или и разказвам играта на скоростната кутия?
До сега имам само един инцидент - жената реши да включва задна при много бавно движение на пред! Нещо взе да щрака като се опита от N на R да мине, ама си работи още - никакви ядове. Мислех че има някаква защита, ама не ми се пробва, а след като при жената започна да щрака, аз ако го наъна ще иде на R. Знам че при теглене се слага на N. Логично би било да няма проблеми да си пускам баир на N, ама знам ли?
Mercedes-Benz - Unlike any other!
#8
Posted 01 June 2009 - 21:55
Автоматик,на N не се кара,запомнете го.При по старите трансмисии, 722.3,722.4,722.5,и722.6,превключване по време на движение,може но само от D назад,към 4,3,и така до първа,дори аварийното теглене на буксир,при неработещ мотор,на автоматиците не е препоръчително,само репатриране.Карайте си колите и не си правете експерименти.Колкото повече си играете с лоста,толкова по скоро ще се наложи някакъв ремонт,по кутията.
#9
Posted 01 June 2009 - 22:02
мойта е с автомат, който може да се сменя ръчно от скоростния лост. на дисплея буквата S се сменя с цифри т.е. става нещо като с ръчни скорости. не се сещам как се казваше точно системата .
за изключването от скорост само едно мога да кажа - в книжката поше, че кутията така е конструирана и не се налага да се изключва от скорост даже и в натоварен трафик, освен при по-голям престой /предполагам когато не си в колата/. те хората са го измислили то ако искаме да си изкл. от скорост да сме си купили с ръчни скорости.
а за спускането/изкачването какво да кажа - то компа си определя на коя скорост да бъде извършено. понякога ме е яд, че по нанадолнището сам на 3500оборта по-ниска предавка ама ако дадеш газ ще се набиеш този койтое пред теб.
при теглене се вкл. на N и със скорост до 40км/ч до 50км разстояние, ако е блокирала кутията до запалката където има дупки за монети се сваля пласмасата и по някакъвначин с отверка се освобождава. хе съм го пробвал и не искам да знам как става.
преди карах рено автомат и в техния форум има много яка тема точно по този да се изкл. или не от скорост при спускане, на кръстовища и тн.
за изключването от скорост само едно мога да кажа - в книжката поше, че кутията така е конструирана и не се налага да се изключва от скорост даже и в натоварен трафик, освен при по-голям престой /предполагам когато не си в колата/. те хората са го измислили то ако искаме да си изкл. от скорост да сме си купили с ръчни скорости.
а за спускането/изкачването какво да кажа - то компа си определя на коя скорост да бъде извършено. понякога ме е яд, че по нанадолнището сам на 3500оборта по-ниска предавка ама ако дадеш газ ще се набиеш този койтое пред теб.
при теглене се вкл. на N и със скорост до 40км/ч до 50км разстояние, ако е блокирала кутията до запалката където има дупки за монети се сваля пласмасата и по някакъвначин с отверка се освобождава. хе съм го пробвал и не искам да знам как става.
преди карах рено автомат и в техния форум има много яка тема точно по този да се изкл. или не от скорост при спускане, на кръстовища и тн.
#10
Posted 01 June 2009 - 22:06
Колеги, порових из форума, но не успях да намеря отговор на въпроса, който ме вълнува.
Та... значи. При автоматичните скоростни кутии проблемно ли е смяната на позициите на лоста по време на движение. Т.е. - както си карам на D /директна/ да превключа на N /неутрална/ и после пак да върна на D?
По принцип съм чувал, че изобщо не е хубаво да се сменят позициите на автоматика по време на движение, но един познат упорито ми твърди, че си сменя когато му е кеф. Пускал си колата по инерция и т.н.
За мен това не е нормално.
Ще се радвам някой, който разбира повечко да даде мнение.
Ако се прави това нещо ще се счупи кутията, незнам за какво му е на твоя приятел да я пуска колата по инерция, лично на мен ми е много по спокойно като знам че при спускане автоматика си държи на скорост и забавя, 722.6 в това отношение е много добра и задържа предавките без да е нужно на режим типтроник да ги понижавам, някак си усеща наклоните.
#11
Posted 01 June 2009 - 22:12
Чакайте и аз да кажа нещо Понеже съм си фенче на цедесите ,всяка сутрин пътувам с 83 до работа,а те повечето са Мцедеси И съответно са автоматчета И аз като човек преживял вече катастрофа,съм като обран еврейн в автобуса! Гледам идва ли някой,подават ли се мигачи и т.н.,и съответно седя най-отпред! И гледам чичкото ко прави с копчетията ...... От D изключва,натиска си N като се спускаме,като иска да намали,пак си натисне D и така си щтракат цял ден .... По светофарите масово са на P,после се натиска D и така цял ден,леко се притръска автобусчето,че чичо Ханс се чуди ко тааа,ама те бъзикат повече копчетата за кутията,отколкото тези за вратите ..... Весело става като искаш да минеш през кръстовището на N,и да видиш оборотомера на 4000 оборота
Та мисълта ми беше,че по цял ден тез хорица,правят това дето вие се чудите дали да го направите веднъж .... Сега отделен е въпроса че това е Hevy selection-на на Мерц,но на тях не им пречи ...
Та мисълта ми беше,че по цял ден тез хорица,правят това дето вие се чудите дали да го направите веднъж .... Сега отделен е въпроса че това е Hevy selection-на на Мерц,но на тях не им пречи ...
#12
Posted 01 June 2009 - 22:27
Чакайте и аз да кажа нещо Понеже съм си фенче на цедесите ,всяка сутрин пътувам с 83 до работа,а те повечето са Мцедеси И съответно са автоматчета И аз като човек преживял вече катастрофа,съм като обран еврейн в автобуса! Гледам идва ли някой,подават ли се мигачи и т.н.,и съответно седя най-отпред! И гледам чичкото ко прави с копчетията ...... От D изключва,натиска си N като се спускаме,като иска да намали,пак си натисне D и така си щтракат цял ден .... По светофарите масово са на P,после се натиска D и така цял ден,леко се притръска автобусчето,че чичо Ханс се чуди ко тааа,ама те бъзикат повече копчетата за кутията,отколкото тези за вратите ..... Весело става като искаш да минеш през кръстовището на N,и да видиш оборотомера на 4000 оборота
Та мисълта ми беше,че по цял ден тез хорица,правят това дето вие се чудите дали да го направите веднъж .... Сега отделен е въпроса че това е Hevy selection-на на Мерц,но на тях не им пречи ...
Те тия шофьори цял живот са ръчкали икаруси и едва ли знаят как правилно да карат новите рейсове. И да се счупи рейса много им пука нали не е техен. Аз съм забелязъл че като карам много често се случва зад мен да спре рейс от тия по новите оранжевите които трътват от плиска към зала фестивална и спира на няколко сантиметра разстояние от задницата на колата ми и аз леко отпускам спирачката да увелича дистанцията и ги гледам че те също леко се придвижват зад мен - тъй че може да има и такива шофьори които си държат на D и само отпускат спирачката.
#13
Posted 01 June 2009 - 22:34
мойта е с автомат, който може да се сменя ръчно от скоростния лост. на дисплея буквата S се сменя с цифри т.е. става нещо като с ръчни скорости. не се сещам как се казваше точно системата .
за изключването от скорост само едно мога да кажа - в книжката поше, че кутията така е конструирана и не се налага да се изключва от скорост даже и в натоварен трафик, освен при по-голям престой /предполагам когато не си в колата/. те хората са го измислили то ако искаме да си изкл. от скорост да сме си купили с ръчни скорости.
а за спускането/изкачването какво да кажа - то компа си определя на коя скорост да бъде извършено. понякога ме е яд, че по нанадолнището сам на 3500оборта по-ниска предавка ама ако дадеш газ ще се набиеш този койтое пред теб.
при теглене се вкл. на N и със скорост до 40км/ч до 50км разстояние, ако е блокирала кутията до запалката където има дупки за монети се сваля пласмасата и по някакъвначин с отверка се освобождава. хе съм го пробвал и не искам да знам как става.
преди карах рено автомат и в техния форум има много яка тема точно по този да се изкл. или не от скорост при спускане, на кръстовища и тн.
Аз лично си мисля, че германеца, ако не трябва да превключваш от D на N, щеше да го е забранил по някакъв начин-не мислите ли ?
По въпроса с изминатите километри на буксир, ако има нещо за трошене, то би стигнало и 1-2 км. , да не говорим за 50 км. , а за самата скорост също се съмнявам, но и аз ще изчакам по компетентно мнение от моето .
Не се заяждам, просто използвам цитата за по нагледен отговор .
#14
Posted 01 June 2009 - 22:43
Та мисълта ми беше,че по цял ден тез хорица,правят това дето вие се чудите дали да го направите веднъж .... Сега отделен е въпроса че това е Hevy selection-на на Мерц,но на тях не им пречи ...
Вероятно тях не ги е грижа колко време ще изкара автоматика а каква икономия от разходната норма ще им даде това. В нафта или в икономии-не знам как стои въпроса в Софийския гр. транспорт.
Кола от ремонт и жена от курорт трудно се вкарват в пътя
#15
Posted 01 June 2009 - 23:07
Аз на 124та съм го правил но рядко,при проби разни и т.н.обаче както знаеш миналата година правих кутия.Компетентното лице каза че не било от това,просто си и дошло времето.
Вари го,печи го,бенца си е Бенц!
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users