Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Външна изолацияМолба за компетентно мнение


  • Please log in to reply
35 мнения по тази тема

#16 Vladek

Vladek

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3744 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 13 април 2009 - 20:50

Живял съм и в ...стиродурена - фибранова опаковка и в ...сайдингова такава
За мен истината е в ...сайдинга

Някой да се оплаче от ...сайдинга

Поздрави
:4036:
  • 0
Публикувано изображение
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител

#17 W123

W123

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2824 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 13 април 2009 - 20:51

За конкретен материал не мога да ти кажа, но за технологията знам от сигурен източник следното:

1. Дюбелите на изолационните плочи не се слагат по краищата, така че един дюбел да държи едновременно две плочи!
...

На достоверния ти източник му кажи да седне и да прочете малко документация,след това да изкара няколко курса,пак да прочете документите и след това да се самоубие.
Това са пълни глупости.
Има си формули и схеми по които се определя вида и броя дюбели и къде се разполагат по плоскостите като всичко зависи от основата,дебелината и плътността на изолационния материал,височината на изолацията,средностатистическия за годината вятър в района и местоположението на постройката дали е от подветрена страна на склон и в зависимост от теченията се променят и броя на дюбелите и разположението за различните стени.
Всичко останало е махленски моабети от всеки хванал бормашина и маламашка.
  • 0

#18 Vladek

Vladek

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3744 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 13 април 2009 - 20:57

На достоверния ти източник му кажи да седне и да прочете малко документация,след това да изкара няколко курса,пак да прочете документите и след това да се самоубие.
Това са пълни глупости.
Има си формули и схеми по които се определя вида и броя дюбели и къде се разполагат по плоскостите като всичко зависи от основата,дебелината на материала,височината на изолацията,средностатистическия за годината вятър в района и местоположението на постройката дали е от подветрена страна на склон и в зависимост от теченията се променят и броя на дюбелите и разположението за различните стени.
Всичко останало е махленски моабети от всеки хванал бормашина и маламашка.

Тук W123 е напълно прав
За по-кратко ...дават се примерен брой на дюбелите на лист и примерно разположение на коването им - примерно ....както при застилянето на ...Ондолин - покривни платна и др. такива

Поздрави
:4036:
  • 0
Публикувано изображение
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител

#19 W123

W123

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2824 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 13 април 2009 - 21:11

...За по-кратко ...дават се примерен брой на дюбелите на лист и примерно разположение на коването им ...


Тц,...впрочем да,така е.
Дават се примерен брой и разположение но това е за хора които сами ще и правят нещо с неясен резултат или от някой който решил че може да изкара някой лев набързо и казва че може да прави изолации.
Изолацията на сграда си е наука и се правят доста изчисления и подбор на материали.
Говорим когато се прави и работи професионално.Ако е защото е модерно и понеже комшията си е направил е друг въпрос.
Монтажа на изолацията е най-лесната работа.За да бъде ефективна то се вземат предвид много фактори-средните зимни температури(понеже сме в такъв климатичен пояс че гоним ефект с който да задържим топлината вътре,вида на стените и таваните,покрива,основите и всичко което определя излъчването на топлина и тполопроводността на различните материали използвани при строежа.


A за сайдинга който предлага Владек.Въпрос на възприятие.Има хора които го харесват но на мен не ми понася.Прекалено изкуствено изглежда.Ако е перфектната имитация на дъски или истинско дърво по-мога да го възприема но за някоя виличка или хижичка.Тая американщина не ми допада.
  • 0

#20 Vladek

Vladek

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3744 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 13 април 2009 - 21:57

Аз не предлагам нищо
Споделям опит и практичност

Поздрави
:4036:
  • 0
Публикувано изображение
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител

#21 Emo

Emo

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 150 Мнения:
  • Град:Кюстендил
  • Автомобил:
    W202 250 Turbodiesel '99
    W201 2.0 Diesel '87

Публикувано 14 април 2009 - 07:49

A за сайдинга който предлага Владек.Въпрос на възприятие.Има хора които го харесват но на мен не ми понася.Прекалено изкуствено изглежда.Ако е перфектната имитация на дъски или истинско дърво по-мога да го възприема но за някоя виличка или хижичка.Тая американщина не ми допада.


На мен сайдингът също не ми допада като визия.
Имам нагласа за ватата, но с какво да я покрия/защитя отвън?
Знам, че се прави и със каменна облицовка, но това ще ми дойде в повече.
Евентуално да направя външно покритие на ватата със полимерна или подобна мазилка, тъй като знам, че трябва да се предпази от влагата-при сайдинга е лесно, но вече споменах мнението си за него. Чувал съм, че се правят вентилационни отвори също.
  • 0

#22 W123

W123

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2824 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 14 април 2009 - 08:22

За каменната вата ли говориш?
Сега...първо ти ли ще си я правиш или ще викаш майстори.
Второто е цената.Този вид изолация е най-добрия но най-скъпия от гледна точка на материали понеже самата вата е по-скъпа погледнато от цена на квадратен метър сравнено с ЕПС-а и лепилата са с по-голяма рзходна норма.
Третото е че е много особенна от гледна точка на полагане.Технологията е по-сложна и от там времето за работа се увеличава както и съпътстващите операции.Това следва да ти проговори че и цените за труд са по-високи.

Преди да си започнал всичко трябва да си наясно колко парички си отделил защото този фактор не е за подценяване.
Следващото е както каза в първия си пост е че къщата е нова.Това следва да те наведе на мисълта че е хубаво да слагаш изолация след втората година за да може да е излязла всичката излишна влага от стените.
Всичко е много относително и внимавай да не си хвърлиш парите на вятъра.
  • 0

#23 Emo

Emo

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 150 Мнения:
  • Град:Кюстендил
  • Автомобил:
    W202 250 Turbodiesel '99
    W201 2.0 Diesel '87

Публикувано 14 април 2009 - 09:59

До В 123:
Къщата е строена 2005-2006. Покрита е 2006. Влагата вече трябва да се е изпарила. Ново строителство е, но не съвсем прясно, а и възможностите ми не са много големи.
Искам да направя възможно най-доброто за изолацията:като се прави-да е както трябва.
Цената на материалите не ме плаши, а майсторът е от семейството +аз.
Необходими са ми съвети и ноу-хау за изпълнението.
  • 0

#24 калоян

калоян

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 203 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Севлиево
  • Автомобил:
    W211 2,7CDI-2001-черен металик.W201-хобито- 2.0 бензин 1992-черен металик

Публикувано 14 април 2009 - 13:54

В Германия за да ми напишат едни документи и да ги подпишат ми искаха изолация на къщата,че за достоверност после я надуват от вътре за да видят дали издиша от някъде-всичко беше ОК.С вата е изолирана.Но за българския стандарт бих ти препоръчал (няма да живеем с орлите я) сложи си стириопорчето или фибрана,после мрежа,лепило и мазилка по фкус-по евтинко и сами ще си го барнете(ще спестиш още парички),но наистина е добре да има някаква мазилка върху тухлите и тогава изолацията от тези материали.А за дюбелите не се притеснявай слагай да има -да не е като да няма и ще видиш ,че всичко ще добре.Не му мисли много важното е тебе да те искара ,ако дойде зет или снаха може всичко отначало.Да не ти пука,пий си пиенето и се радвай на живота и децата-там е истината.Всичко е преходно и всичко е лъжа и измама.
  • 0

#25 W123

W123

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2824 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 15 април 2009 - 07:56

...но наистина е добре да има някаква мазилка върху тухлите и тогава изолацията от тези материали...

Стига сте го вкарвали човека в приключение с тези мазилки.Някой да вижда да е измазана стената на схемата?И това е от огромен производител на интегрирана система а не моабет от махленския майстор.

[attachment=4793:EPS.gif]

Първо ако трябва да прави варо-циментова мазилка отидоха два-три месеца в чакане за изсъхне.
Второ няма да може да направи както трябва и не се знае колко здраво ще хване за тухлата понеже ще си купи хоросан в торбички с неясно съдържание.
Трето няма да може да я изпердаши както трябва понеже не е правил до сега и ще се нацепи което ще компрометира здравината на залепването на ЕПС-а понеже лепилото ще хваща върху мазилката а не директно върху тухлата.
Четвърто-лепилото залепва много по-добре върху тухла от колкото върху варо-циментова основа,особенно ако самата мазилка е "по-слаба" и песъчлива.
Пето-ще хвърли една камара пари за мазилка която по горните и още няколко причини е безмислено.


... възможностите ми не са много големи...

Щом не са ти много големи възможностите значи каменната вата отпада заради големите разходи по нея.

...а майсторът е от семейството +аз.

По горната причина ватата пак отпада понеже ти бях споменал че е много особенна за работа и ти трябва доста опит.


Искам да направя възможно най-доброто за изолацията:като се прави-да е както трябва.

За да стане както трябва и при положение че ти ще си я правиш значи отпада разхода за труд което можеш да го пренасочиш в материали.Задължително ще използваш лепило за термоизолации а не "теракол" от кварталната железария.Слагаш EPS 8см като ако имаш още малко парички на северната стена 10см.Моабета с изолация 5см EPS-F го остави за хората в панелките които искат да си хвърлят парите на вятъра.Стъклофазерната мрежа принципно е без значение от марката но щом работиш с дадена фирма направо си купуваш тяхната интегрирана система от лепилото до крайната мазилка.За прешпакловане се използва шпакловъчна смес а не пак най-ефтиния "теракол" от Практикер понеже комшията кака го направил и е много доволен колко добре е станало.За финишната мазилка вече е въпрос на това колко парички имаш да трошиш.Структурираната драна или влачена мазилка може да бъде всякаква но най-доброто е силиконовата нооооо...пара е бате но няма 6-5 при нея.Има и малко по-ефтини варианти в зависимост от фирмата производител или това да използваш силикатна.Тея драните и вачените на прах в торбите ги забрави понеже пропускат влагата и водата навътре а това е мор за изолацията.
Друг вариант е като финиш е екстериорна боя като допълнително използваш силиконова добавка но тук вече трабва да си добър шпакловчик за да зададеш равнинност на шпакловката иначе ще стане както на повечето панелки на квдратчета и правоъгълничета.
За силиконовите или силикатните мазилки трябва да ги правиш на пролет или на есен при темтератури около 25 макс 30 градуса като на 30 градуса си е рисковано и задължително трябва да вземеш мерки да не ги пече слънце докато изсъхнат понеже ще им разкажеш играта.
Отделно цените на мазилките се формира от материал + оцветяване.Колкото е по-тъмен цвят толкова повече пари.Питай колко ще ти струва на килограм оцветяването в тъмно червено и ще се самоубиеш след това.
Цветовете също за много важни.Бягай от наситени и тъмни цветове.Върти се в много светлата гама с леки нюанси особенно за южните и западните стени.На северната ако искаш и черна си я направи няма проблем но тъмния цвят на южна стена допълнително я нагрява лятото и се сещаш на 40 градуса на сянка колко е температурата на една тъмно зелена или тъмно синя стена като я напече слънцето.Заеби ги пак панелките където "селско-дизайнерския" вкус на собственика се е развихрил и е изпердасал керемиден цвят на изолацията и лятото става ужас.
Сега сам разбираш защо трябва да използваш качествени материали на стабилни фирми и по-добре интегрирани системи като започнеш от лепилото,EPS-F и стигнеш до мазилката понеже изолацията поема температурни амплитуди от 50 градуса като я напече до минус 15-20 в най студените дни които вече не са рядкост зимно време.


...Необходими са ми съвети и ноу-хау за изпълнението...

Абе то ноу-хау няма да получиш понеже с това се занимават фирмите производители и са открили топлата вода,а и отделно че всичко е изпитано в лаборатории и т.н. така че им се довери кое как и защо а не на някой който разчита на опита си от ри изолации и е на принципа на проба-грешка.
Вместо ноу-хау ще ти помагаме с хау-ту ;)
  • 0

#26 Emo

Emo

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 150 Мнения:
  • Град:Кюстендил
  • Автомобил:
    W202 250 Turbodiesel '99
    W201 2.0 Diesel '87

Публикувано 15 април 2009 - 08:18

Много благодаря за съветите.
Споменах за майстор в къщи-добър е, само трябва да знае технологията.
Относно възможностите-май мерките ни са различни. За вата пари ще намеря, и за мазилка.
Има начини за всичко.
Сега ако споделиш и скеле откъде да намеря-цена няма да имаш.
  • 0

#27 W123

W123

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2824 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 15 април 2009 - 08:31

Е щом така стоят нещата ще му обясним и с вата как да работи.
За скеле въпроса стои малко по-особенно.Имаш два врианта-единия е да си го купиш и след това да го продадеш но е рисковано понеже сега пазара е малко свит и може да си остане твое.
По-добрия е да разгледаш кое къде в Кюстендил и да си вземеш под наем.Може и ти да си го сглобиш а може и направо да ти го вдигнат и след това да си го съберат,въпрос на парички.
  • 0

#28 Ivan W210

Ivan W210

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 2837 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    E320 4MATIC
    E 250 TD
    150hp,1999
    ОГИН БЕШЕ!!!

Публикувано 15 април 2009 - 13:31

Ако може и аз да питам знещите да не птварям нова тема!Значи както много хора и аз си заградих една от терасите и сега там е кухнята.Общо взето работата е свършена добре,обаче долната тераса под мен не е затворена и тая зима няма да ви казвам колко коденз се получаваше.Колкото по-студено ставаше,толкова повече имаше конденз.Майсторите от незнание,от нещо друго ли не знам изобщо и дума не обелиха за тази развръзка на нещата,та питането ми е какво да сложа сега от долната страна?
Разбрал съм се с бабката от долния етаж и няма проблем от нейна страна,и въпроса ми е фибран ли,стириопор ли,стириодур и т.н.
п.с. Извинявам се на колегата!
Поздрави!
  • 0

#29 W123

W123

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2824 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 15 април 2009 - 14:59

Конденз къде?
При положение че е тераса то е логично да е бетонна плоча.Щом е бетон сложи зелен Фибран 5см и си готов.
И следва въпроса при положение че си приобщил терасата към кухнята защо не сложи от розовия Фибран преди да положиш замазката?
  • 0

#30 Bustter

Bustter

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 615 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Не се знае, знае ли се...
  • Интереси:Финикийски знаци.

Публикувано 15 април 2009 - 16:36

Е тука няма колеги.. Аз сам алпинист и правя изолации. Виж сега доста истини ти казаха колегите по горе но за къща е малко по различно. Стереопора и на панел и на тухла си е стереопор тои е с прекалено малка плътнос диша много следователно и пие т.е. мухал и влага са гарантирани. Съвета ми е да използваш Неопор на BASF има качествата на стеропора и фибрана оригиналния неопор е сив на квадратчета релефен. За мен това е наи-добрия материал. Особено за кухини и бани (за външните им стени) кадето има много влага ... За дюбелите при тухлата са пеперуди с пирон които се набива в тях за да се разтворят напъно и прекалено много дюбели не е на добре според мястото и платното технологично 5 дюбела на платно са достатъчни 4 в краищата и 1 в средата ако трябва повече за да не се получават издутини, защото стените ти 100% не са прави няма прави стени никаде като се сложат платната ще видиш! Обръщата е препоръчително прави се с 2см плоскости от съшия материал по-тънки са да не закрият цялата дограма ... но според мен са задължителни. Другото което е Лепилото е вжано какво ще е както и шпакловката. лепилото гледаи да е поне от Ангро груп имат склад в люлин. Шапкловката може и да е гръцка или пак на ангрото, само не зимаи баумиткса не добра за работа и при слаб майстор кел файда а е скъпа. Мазилката вече те съветвам да дадеш повече пари и да си избереш баумитска супер добра е здрава е наи-вече силиконова е. Няма да има разлики от различните кофи (тя си идва разбъркана) както при чувалите които се бъркат на место. Ако имаш по-конкретно питане пиши. За фирми също пиши защото се занимавам с това от давна и в софия няма фирма която да не я знам а на последък се навидъха доста "майстори" които претуват нещата и зимат парите... Ако искаш да правиш замазка преди изолацията според мен е супер безсмислено. А за подови използваи фибран!
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни