
Външна изолацияМолба за компетентно мнение
Започната от Emo, 13 апр 2009 - 09:38:30
35 мнения по тази тема
#1
Публикувано 13 април 2009 - 09:38
Здравейте колеги,
Моля знаещите и можещите за съвети относно това какви материали са най-подходящи за външна изолация на тухла и каква е технологията на изпълнение?
Става въпрос за тухлена къща, ново строителство-стените отвън не са измазани.
Пускам темата, тъй като в интернет пространството има какви ли не мнения, а освен това всеки търговец си хвали стоката и е трудно да се прецени.
Очаквам аргументирани отговори от хората с опит и знания в тази област.
Благодаря предварително.
Моля знаещите и можещите за съвети относно това какви материали са най-подходящи за външна изолация на тухла и каква е технологията на изпълнение?
Става въпрос за тухлена къща, ново строителство-стените отвън не са измазани.
Пускам темата, тъй като в интернет пространството има какви ли не мнения, а освен това всеки търговец си хвали стоката и е трудно да се прецени.
Очаквам аргументирани отговори от хората с опит и знания в тази област.
Благодаря предварително.
#2
Публикувано 13 април 2009 - 10:27
далече съм от строителният бранш, но мога да те посъветвам първо да я измажеш(варово-циментова замазка) и тогава изолация. Всичко друго е пунта-мара
#3
Публикувано 13 април 2009 - 10:45
За конкретен материал не мога да ти кажа, но за технологията знам от сигурен източник следното:
1. Дюбелите на изолационните плочи не се слагат по краищата, така че един дюбел да държи едновременно две плочи!
Задължително трябва да има три дюбела по дългата страна на плочата и два по късата + още поне два по средата.
Дюбелите трябва да са на не по-малко от 5 - 10 см. от краищата на изолационната плоча.
С по-малко дюбели или дюбели по краищата има опасност, като напече слънце, да опадат.
2. Времето за монтаж - изолацията да се прави при не по-малко от 20 градуса по целзии околна температура през деня, ама поне три поредни дни да е било топло. Желателно е да не е валяло през тия 3 дни, а по възможност и през последната седмица. Разбира се - категорично противопоказано е да вали докато се полага изолацията (а съм виждал много такива, вкл. пред офиса ми, и съм свидетел, как вече замазката пада!).
3. Самата замазка - между изолационния материал и замазката се поставя контактна мрежа. Тази мрежа служи за да не се отлепи замазката от плочите. Затова мрежата трябав да е закрепена за плочите предварително (с едни пластмасови кабърчета като щипки). Много неграмотни майстори, понеже нямат представя каква е функцията на тая мрежа, и понеже мрежата залепва за плочата от мазилката, не поставят кабърчетата (егаси икономията!) и това има двойно отрицателен ефект. Първо че мрежата не се държи за плочите и е по-лесно да се отлепи мазилката и второ - отлепи ли се веднъж в единия край, мрежата повлича цялата мазилка и се отлепя отгоре додолу за 2 - 3 месеца, а ако вали (примерно есента) може да се смъкне цялата мазилка за по-малко от месец. Виждал съм го с очите си. Задължително мазилката да е на някаква силиконова основа и да е еластична, за да не се пука.
4. Задължителон се прави "обръщане" около прозорците, защото в противен случай точно около прозорците има много бетон, който е температурен мост и точно от там влиза студеното! Също така, добра идея е, около колоните, които вероятно са от бетон, да се монтират изолационен материал с по-високи изолационни параметри, тъй като бетонът, както вече споменах е термомост и дори и 1 кв.м. гол бетон да има по сградата - той изстива и става проводник навътре, ако ще цялата останала сграда да е изолирана. Много строителни фирми изолират само бетонените части от сградата, без да изолират тухлените, но се поставя изолация и между бетона и тухлите - все едно кофражът за бетона е от изолационен материал и не се сваля след стягането на бетона.
Горното важи, ако поставяш външна изолация на плочи, независимо дали е EPS (експандиран полистирол - стиропор), фибран или друг вид изолационен материал. Аз лично когато правехме изолацията избрах някакъв австрийски материал с тъмно сив цвят - мисля че се казваше астротерм или нещо от тоя сорт. И разбира се всекидневен качествен контрол на майсторите, за да не си оставят ръцете. За съжаление без да ги дебна, на никого нямам вяра!
Забележи, че нито съм търговец, нито производител, нито строител, така че нямам никаква сметка да те лъжа
1. Дюбелите на изолационните плочи не се слагат по краищата, така че един дюбел да държи едновременно две плочи!
Задължително трябва да има три дюбела по дългата страна на плочата и два по късата + още поне два по средата.
Дюбелите трябва да са на не по-малко от 5 - 10 см. от краищата на изолационната плоча.
С по-малко дюбели или дюбели по краищата има опасност, като напече слънце, да опадат.
2. Времето за монтаж - изолацията да се прави при не по-малко от 20 градуса по целзии околна температура през деня, ама поне три поредни дни да е било топло. Желателно е да не е валяло през тия 3 дни, а по възможност и през последната седмица. Разбира се - категорично противопоказано е да вали докато се полага изолацията (а съм виждал много такива, вкл. пред офиса ми, и съм свидетел, как вече замазката пада!).
3. Самата замазка - между изолационния материал и замазката се поставя контактна мрежа. Тази мрежа служи за да не се отлепи замазката от плочите. Затова мрежата трябав да е закрепена за плочите предварително (с едни пластмасови кабърчета като щипки). Много неграмотни майстори, понеже нямат представя каква е функцията на тая мрежа, и понеже мрежата залепва за плочата от мазилката, не поставят кабърчетата (егаси икономията!) и това има двойно отрицателен ефект. Първо че мрежата не се държи за плочите и е по-лесно да се отлепи мазилката и второ - отлепи ли се веднъж в единия край, мрежата повлича цялата мазилка и се отлепя отгоре додолу за 2 - 3 месеца, а ако вали (примерно есента) може да се смъкне цялата мазилка за по-малко от месец. Виждал съм го с очите си. Задължително мазилката да е на някаква силиконова основа и да е еластична, за да не се пука.
4. Задължителон се прави "обръщане" около прозорците, защото в противен случай точно около прозорците има много бетон, който е температурен мост и точно от там влиза студеното! Също така, добра идея е, около колоните, които вероятно са от бетон, да се монтират изолационен материал с по-високи изолационни параметри, тъй като бетонът, както вече споменах е термомост и дори и 1 кв.м. гол бетон да има по сградата - той изстива и става проводник навътре, ако ще цялата останала сграда да е изолирана. Много строителни фирми изолират само бетонените части от сградата, без да изолират тухлените, но се поставя изолация и между бетона и тухлите - все едно кофражът за бетона е от изолационен материал и не се сваля след стягането на бетона.
Горното важи, ако поставяш външна изолация на плочи, независимо дали е EPS (експандиран полистирол - стиропор), фибран или друг вид изолационен материал. Аз лично когато правехме изолацията избрах някакъв австрийски материал с тъмно сив цвят - мисля че се казваше астротерм или нещо от тоя сорт. И разбира се всекидневен качествен контрол на майсторите, за да не си оставят ръцете. За съжаление без да ги дебна, на никого нямам вяра!
Забележи, че нито съм търговец, нито производител, нито строител, така че нямам никаква сметка да те лъжа

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#4
Публикувано 13 април 2009 - 11:58
"далече съм от строителният бранш, но мога да те посъветвам първо да я измажеш(варово-циментова замазка) и тогава изолация. Всичко друго е пунта-мара"
Обясни защо.
Някой може ли да каже нещо за каменна/минерална вата?
По-точно казано търся сравнение между 3 материала, най-често използвани при изолацията:
Тип Фибран-екструдиран полистирол.
Тип Стиропор-експандиран полистирол, ако не съм в грешка.
Тип каменна/минерална вата.
Или ако има нещо ново на пазара, за което не знам.
Обясни защо.
Някой може ли да каже нещо за каменна/минерална вата?
По-точно казано търся сравнение между 3 материала, най-често използвани при изолацията:
Тип Фибран-екструдиран полистирол.
Тип Стиропор-експандиран полистирол, ако не съм в грешка.
Тип каменна/минерална вата.
Или ако има нещо ново на пазара, за което не знам.
#5
Публикувано 13 април 2009 - 13:52
Колега, с риск да те отколоня малко ще ти кажа какво съм виждал.
Работех като бях студент на една къща. Почнах малко след 1-вата плоча, като на покива под керемидите слгахме перлит с цимент за изолация. Тогава собственика (строителен инжЕнер, не практикуващ) намери от "Стройко" някакви варненци. Та хората дойдоха с един камион и някакви инсталации и за 1 ден (имаше скеле подготвено) "напръскаха" цялата къща с пенополиуретанова пяна. Къщата е на 2 етажа с мазе и около 120-140м2 плоча. Освен къщата "пръснаха" и пода на първият етаж, а цялата къща стана жълта. Ефекта от манипулацията беше доста добър, защото осезателно се качи температурата в къщата при положение че не всички врати и прозорци беха монтирани. Говорим за края на ноември. Хубавото в тази ситуация е че стана бързо, нямаше фуги, а собственика каза че параметрите на точно тази пяна са доста по-добри от т.нар фибран. Недостатък на технологията беше неравномерното покритие, като предполагам че после е имало и някакви ядове при шпакловката на къщата. Резултатът, поне този, който аз видях докато бях там беше наистина добър.
Дано не съм ти размътил главата с подобни идеи!
Работех като бях студент на една къща. Почнах малко след 1-вата плоча, като на покива под керемидите слгахме перлит с цимент за изолация. Тогава собственика (строителен инжЕнер, не практикуващ) намери от "Стройко" някакви варненци. Та хората дойдоха с един камион и някакви инсталации и за 1 ден (имаше скеле подготвено) "напръскаха" цялата къща с пенополиуретанова пяна. Къщата е на 2 етажа с мазе и около 120-140м2 плоча. Освен къщата "пръснаха" и пода на първият етаж, а цялата къща стана жълта. Ефекта от манипулацията беше доста добър, защото осезателно се качи температурата в къщата при положение че не всички врати и прозорци беха монтирани. Говорим за края на ноември. Хубавото в тази ситуация е че стана бързо, нямаше фуги, а собственика каза че параметрите на точно тази пяна са доста по-добри от т.нар фибран. Недостатък на технологията беше неравномерното покритие, като предполагам че после е имало и някакви ядове при шпакловката на къщата. Резултатът, поне този, който аз видях докато бях там беше наистина добър.
Дано не съм ти размътил главата с подобни идеи!
#6
Публикувано 13 април 2009 - 15:59
На всяка цена измазване.Може да е тъничко и грубо(само запълване на фугите и отворите на и около тухлите).След това - сайдинг на дървена скара и с хастар от вата 5 см прикрепен със специална мрежа - фолио.Ватата се поставя между ламерите и тухлената стена.Ламелите са от специялна пластмаса с голяма устойчивост на УВ, вятър, дъжд, студ и сняг.Притежават уникална здравина срещу ерозионният ефект на вятъра примесен с прах, пясък и т.н. .Самите ламели си остават гъвкави и при допир или по-силен натиск не се даформират, ронят и рушат, както при стиродур, стиропор и дл. такива.далече съм от строителният бранш, но мога да те посъветвам първо да я измажеш(варово-циментова замазка) и тогава изолация. Всичко друго е пунта-мара
Предимства
Проветрява стените и не дава на влаганта да остава в тях, излизайки от вътрешната им страна.
Можеш по всяко време да измиеш къщето от праха и полепналите хвърчащи боклучази само с обикновен ...маркуч и чешмяна вода
Запазва цвета до края на дните си(около 40 години) и не трябва нужда да се освежава, чрез боядисване с разни скъпи фасадни бои през 2-3 години
Изправя перфектно къщата по краищата и ъглите
Особенно добре и с прави линии обикаля и прилепва около стрехите
Не и пука на тази изолация, стената върху която се поставя от какво е - дърво, газобетон, тухла, панела, кирпич или ...плет от върбови клони измазани с ...кал
При обръщане на прозорци и врати, ръбовете и обърнатите страни стават перфектни
Лесно и чисто се работи с нея - реже се с ножица за ламарина и се поставя панел, върху панел като за поставянето и ти трябват евтини винтета за дърво и в дадени случаи - такер с 8-14мм. телчета
Операциите по слагането са минимални на ...квадратен метър - няма безброй широки дюбели, които да коват стиропора по стената, няма коване на рапица и гадно измазване, финална скъма мазилка и пръскане с кви ли не фасадни боклуци
Двама човека опаковат къщата за 3 дни и си тръгват, като след тях няма нужда от почистване
Затваря се первектно от долу и от ...всякъде с дървени летви, така щото да не влизат разни щурци, буболечки и ...мишки между ламелите и стената
Не изисква подръжка през целият си живот(това най-много ценя в нея)
Недостатъци
Няма такива - вече има и богата цветова гама
Втора виличка строя(на първата сложих такова чудо преди три години - категорично отказвайки се от стиропора) и лятото, ако е рекъл Господ, пак така ще опаковам и другото къще
Ако искаш ще ти кача и някоя снимка на фрагменти от подготовката на стената и ...готовият сайдинг с ключовите местенца
Поздрави


Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител
#7
Публикувано 13 април 2009 - 16:32
Може да се каже че аз съм във този бранш самоче нелепя изолация ами съм шофьор...
Всеки различно ги лепи плоскостите.Имаме обект (почивно селище) 10 къщи на Лидия Шулева и на тези къщи са различни майсторите.И нито един него прави както другия
10см. изолация слагат и аз доколкото разбирам ИЛИЯ правилно е написал всичко...
Така че няма нищо страшно мажи лепи изолацията слагай на БАУМИТ дюбели на ВЮРТ и мрежа БАУМИТ или АУСТРОТЕРМ но не е чак толкова качествена.
Успех
Всеки различно ги лепи плоскостите.Имаме обект (почивно селище) 10 къщи на Лидия Шулева и на тези къщи са различни майсторите.И нито един него прави както другия

10см. изолация слагат и аз доколкото разбирам ИЛИЯ правилно е написал всичко...
Така че няма нищо страшно мажи лепи изолацията слагай на БАУМИТ дюбели на ВЮРТ и мрежа БАУМИТ или АУСТРОТЕРМ но не е чак толкова качествена.
Успех

#8
Публикувано 13 април 2009 - 17:21
Каменната вата е най-доброто! След нея е стъклената. И двете са минерални. И могат да се монтират направо върху тухла.След това- стиропор. А за "Фибран" забрави-абсолютно непригоден е за външна топлоизолация-не диша! (Впрочем "Фибран" е фирмено наименование,като "ШЕЛ" или"Кастрол"). После като смениш ограмата със стъклопакет ще изпищиш от мухъл. Влез в сайта на "Още за къщата", харесай си списание и ще ти дам да четеш-там всичко е ясно описано-къде,кога,как и защо, колко дюбела на м2 и т.н. и т.н.,има и списък на дистрибутори и лицензирани монтажници-гаранция за сигурност.Влез в "Архив" и търси от 2005 насам.Редакционният колектив е от доцент нагоре.Здравейте колеги,
Моля знаещите и можещите за съвети относно това какви материали са най-подходящи за външна изолация на тухла и каква е технологията на изпълнение?
Става въпрос за тухлена къща, ново строителство-стените отвън не са измазани.
Пускам темата, тъй като в интернет пространството има какви ли не мнения, а освен това всеки търговец си хвали стоката и е трудно да се прецени.
Очаквам аргументирани отговори от хората с опит и знания в тази област.
Благодаря предварително.
http://www.ka6tata.com/
#9
Публикувано 13 април 2009 - 17:40
Понеже сьм в бранша да обясня набьрзо.използвай фибран той е най добьр,дюбели за тухла при теб. По-немския стандарт се слагат до 7 дюбела на квадрат или поне 6 на лист ане 3 два в фугите и 1 в средата.после мрежа вземи си от по дебелата следва щпаталовката на мрежата с теракол или производните му материали.накрая мазилка полимерна ,минерална и каква ли не в вид на драна вьртяна и други вариаций на баумит и др фирми.на финала боя цвят по твой избор.И наи-отдолу си направи задьлжително цокьл мин 60см висок от каменни плочи или теракот или гранитагрес защото водатакоято капе,вали до кьщата прьска и се вдига на около50-60 см горе долу тя влагатапьлзи исе вдига на толкова нагоре по стената ако няма облицовка.От ватите каменната пресована е най добрано при нея от вьн се прави по друга технология.най- добре вата и отгоре винилна облицовка като на американските кьщи става добра изолация и добро на вьншен вид.
#10
Публикувано 13 април 2009 - 17:52
За мен изводът е, че не е важен избора на материала, а избора на майсторите.
Ако се спазват технологичните изисквания повечето материали си вършат работата добре.
Проблемите изникват, когато поради немарливост или неграмотност на майсторите се нарушава технологичния процес и после ефект от изолацията - нула.
Ако се спазват технологичните изисквания повечето материали си вършат работата добре.
Проблемите изникват, когато поради немарливост или неграмотност на майсторите се нарушава технологичния процес и после ефект от изолацията - нула.
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#11
Публикувано 13 април 2009 - 19:05
Недостатъци на фибрана, стиропора и всичките тия твърди и запечатващи материали са - лесна трошливост, запечатва влагата вътре в помещението, неимоверно скъпи измазващи, лепещи , закрепващи и финални материали
Страшно много монтажни операции в 1 кв.м. и остатъчната свинщина след завършване на изолацията е неописуема
За влагата да не говорим
Ще ти изгният кокалите от влагата в помещението, още до като спиш
Всички помещения изолирани с подобни изолации, с външни стени са мухлясали по ъглите, над вратите и зад гардеробите, и ги пръскате непрекъснато с ...белина
Поздрави
Страшно много монтажни операции в 1 кв.м. и остатъчната свинщина след завършване на изолацията е неописуема
За влагата да не говорим
Ще ти изгният кокалите от влагата в помещението, още до като спиш

Всички помещения изолирани с подобни изолации, с външни стени са мухлясали по ъглите, над вратите и зад гардеробите, и ги пръскате непрекъснато с ...белина

Поздрави


Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител
#12
Публикувано 13 април 2009 - 19:16
Е чак пък толкова... аз съм с експандиран полистирол на АСТРОТЕРМ вече две години и нямам мухъл (а преди това имах в кухнята!)
Освен това това с ватата и виниловите пана е много добро, но е трудно приложимо в панелен блок, особено когато съседите над мен и под мен не желаят да правят изолация. Иначе за къща не оспорвам, че има рпедимства. Само не съм сигурен, че е по-евтино, може би в дългосрочен план е доста по-евтино...
Освен това това с ватата и виниловите пана е много добро, но е трудно приложимо в панелен блок, особено когато съседите над мен и под мен не желаят да правят изолация. Иначе за къща не оспорвам, че има рпедимства. Само не съм сигурен, че е по-евтино, може би в дългосрочен план е доста по-евтино...
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#13
Публикувано 13 април 2009 - 19:26
Опа, опаЕ чак пък толкова... аз съм с експандиран полистирол на АСТРОТЕРМ вече две години и нямам мухъл (а преди това имах в кухнята!)
Освен това това с ватата и виниловите пана е много добро, но е трудно приложимо в панелен блок, особено когато съседите над мен и под мен не желаят да правят изолация. Иначе за къща не оспорвам, че има рпедимства. Само не съм сигурен, че е по-евтино, може би в дългосрочен план е доста по-евтино...
Сори
Верно, че има разлика между апартамент в стар и скапан блок и ...ново - хубаво къще

(пропуснах този ...дребничък факт)
Ситуациите в тези два случая са съвсем различни
Поздрави


Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител
#14
Публикувано 13 април 2009 - 19:36
Knauf Rock.
#15
Публикувано 13 април 2009 - 20:29
Knauf Rock.

1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни