Аз плащам по 370лв.и ми е добре. Не знам за другите...Здравейте
малко offtopic
знам, че говорите за мердес и там явно парите не са фактор, но все пак не ви ли притеснява даването на огромния данък от към 1000лв.(поне за София град ползвайки новия калкулатор https://cartax.uslugi.io/) всяка година, само за да притежавате E500 V8. Знам, че е яко ама .... 10 години са 10 000лв хвърлени на тая пробита държава ....
Лично за мен това е главния фактор да ме отблъсне от по-големите мотори.
При покупка на W211!Детски болести, на какво да обърнем внимание!
Започната от House M.D., 26 дек 2008 - 10:09:16
207 мнения по тази тема
#166
Публикувано 28 август 2020 - 13:01
#167
Публикувано 28 август 2020 - 13:27
Аз плащам по 370лв.и ми е добре. Не знам за другите...
аз затова поясних конкретно София - град, затова оставихи линка към калкулатора
но ... според мен е въпрос на време да го натряскат навсякъде не бих се очудил след 3 4 години и във Варна да стане така
#168
Публикувано 28 август 2020 - 14:07
Мен също много ме спираше данъка (за Пловдив говоря) когато се бях спрял на S500-то, но в край на сметка го преодолях 430лв един път в годината е.
Заради няколко месеца 10/03 е колата от СС ми дадоха Е3 а не Евро-4 (тогава щеше да е 370лв) но кефа цена няма.
На мен Е класите ми харесват също, но са ми супер тясни 2.00м съм висок и след 124-ката това беше едиствения мерцедес в бюджета който ми пасваше идеално и когато искам или се наложи като настъпя върви.
Колкото до сумата съм на същото мнение, че са абсолютно грешно изчислени и потъват в джоба на някой общинар поне за Пловдив не виждам да се прави нещо с парите от данъците.
#169
Публикувано 28 август 2020 - 14:08
За какъв акциз говориш? Има данък собственост, който се базира на дадени параметри.
Сходно е и при имотите. Имаш квадратура, плащаш повече. Няма голямо значение дали имаш съборетина или хубав имот.
Сходно е и при имотите. Имаш квадратура, плащаш повече. Няма голямо значение дали имаш съборетина или хубав имот.
#170
Публикувано 28 август 2020 - 14:19
Моите и двете са евро4 и до колкото знам във Варна са най-високите данъци,нищо че е Варна.
Тия 1000лв.са мит.Има хора от София които карат 500,че и нагоре и не плащат 1000лв.
Тия 1000лв.са мит.Има хора от София които карат 500,че и нагоре и не плащат 1000лв.
#171
Публикувано 28 август 2020 - 14:53
Моите и двете са евро4 и до колкото знам във Варна са най-високите данъци,нищо че е Варна.
Тия 1000лв.са мит.Има хора от София които карат 500,че и нагоре и не плащат 1000лв.
Затова сложих линк към калкулатора. Можеш да се увериш. Мой приятел плати точно толкова колкото изписа в калкулатора. Пак да поясня, че става дума само за София град.
За какъв акциз говориш? Има данък собственост, който се базира на дадени параметри.
Сходно е и при имотите. Имаш квадратура, плащаш повече. Няма голямо значение дали имаш съборетина или хубав имот.
Тук не си съвсем прав. защото аз имам голям имот наедно село и плащам данък под 10лв на година, а апарамента ми в Люлин е с над 100лв., да не говорим за другите по централни локации.
Така че при колите данъчната оценка май не играе толкова, колкото конските сили, какви евро норми покриват и локацията(например София град). Пиша навсякъде София град, защото във София област данъците на колите са много по - ниски. Та тук идва идиотското според мен. Защо данъкът на автомобила трябва да е обвързан с еко категорията? Или конските сили? По твоята логика не е ли по редно да е според данъчната оценка на автомобила? Ако имаш кола за 1000лв. плащаш 10лв, ако колата ти по данъчна оценка е 20 000лв. плащаш 200лв. или нещо подобно? Какво общо има мощността на колата? Която е по-мощна съответно харчи повече, демек собственика зарежда повече и плаща повече акциз на държавата.
Мен също много ме спираше данъка (за Пловдив говоря) когато се бях спрял на S500-то, но в край на сметка го преодолях 430лв един път в годината е.
Заради няколко месеца 10/03 е колата от СС ми дадоха Е3 а не Евро-4 (тогава щеше да е 370лв) но кефа цена няма.
На мен Е класите ми харесват също, но са ми супер тясни 2.00м съм висок и след 124-ката това беше едиствения мерцедес в бюджета който ми пасваше идеално и когато искам или се наложи като настъпя върви.
Колкото до сумата съм на същото мнение, че са абсолютно грешно изчислени и потъват в джоба на някой общинар поне за Пловдив не виждам да се прави нещо с парите от данъците.
400лв е горе долу приемливо за подобен автомобил според мен. Аз плащам малко над 200 и съм горе долу ОК 1,8Т 180коня. Но пак да кажа едно е 200 друго е 400, а съвсем друго е 1000лв. Пак како теглиш чертата след 10 години сумата си става солидна, а не си получил кой знае какво на среща.
Този пост е редактиран от zeroheat: 28 август 2020 - 14:55
#172
Публикувано 30 август 2020 - 08:05
.... с тая еко компонента, която аз лично не разбирам, какъв смисъл има? Нали плащаме еко компонентата в акциза? Който кара повече плаща повече. Нормално е. Какво общо има общинския данък с еко нормите не разбирам....
Има доста общо: идеята е да не държиш по няколко таралясника по 300 "коня" пред блока за без пари (защото са ти хоби), а да си джиткаш с баничарката
И понеже знам, че ще ми скочите, поне да си го заслужа: на мнение съм, че вакханалията с таралясниците трябва да бъде уредена СПЕШНО и по-високите данъци са само част от мерките - в "белите" държави има достатъчно опит за реципиране, особено по повод държането на трошки на улицата, включително като складове за щайги с буркани или непотребни авточасти.
Този пост е редактиран от Momchil: 30 август 2020 - 08:18
#173
Публикувано 31 август 2020 - 06:58
Има доста общо: идеята е да не държиш по няколко таралясника по 300 "коня" пред блока за без пари (защото са ти хоби), а да си джиткаш с баничарката
И понеже знам, че ще ми скочите, поне да си го заслужа: на мнение съм, че вакханалията с таралясниците трябва да бъде уредена СПЕШНО и по-високите данъци са само част от мерките - в "белите" държави има достатъчно опит за реципиране, особено по повод държането на трошки на улицата, включително като складове за щайги с буркани или непотребни авточасти.
Извинявай, но досега не съм виждал някой да си държи боклуците в 300 коньова кола. Виждал съм да се ползват стари Москвичи, Лади, Голфове и Опели и други, но всичките далече от 300 коня. Повечето не вярвам да са дори над 100. Което ги праща в най ниската категория данъци. Това е личното ми наблюдение. Може да греша, но това съм забелязал в София.Така че тоя метод да се оправим със старите коли според мен няма как да работи. Те ако искаха да се справят с тях, щяха да го направят годините да са основния фактор при определяне на данъка, а той не е. Конете и Евро категорията са основните фактори.
#174
Публикувано 01 септември 2020 - 19:07
Съгласен съм, че на таралясниците данъка НЕЗАБАВНО трябва да "скочи", но всички знаем, че по политически причини това няма да стане никога - не и в територията БГ... затова страдат тези, които имат по 300 коня. Не е оптимално, но е факт... същото е и с другите задължения към фиска - гърбят редовните платци, а мушмороците си веят байрака на слънчака
#175
Публикувано 02 септември 2020 - 07:55
Съгласен съм, че на таралясниците данъка НЕЗАБАВНО трябва да "скочи", но всички знаем, че по политически причини това няма да стане никога - не и в територията БГ... затова страдат тези, които имат по 300 коня. Не е оптимално, но е факт... същото е и с другите задължения към фиска - гърбят редовните платци, а мушмороците си веят байрака на слънчака
Именно!!!
Супер не логични са нещата.
Но лошото е, че Европа е ОК с подобни неща, защото от друга страна ние им обираме половината скрап. Ако ни се дигне стандарта, кой ще им изкупува старите коли, които са над 10 годишни?
Ние се явяваме един вид рециклатори една GREEN нация сме Изхвърлят нещо на запад, ние го взимаме, даваме му 2ри живот със 100 зора и си го ползваме още 10тина години, вместо да бъде изхвърлено и да замърсява природата.
#176
Публикувано 02 септември 2020 - 09:10
Както и да го смятах по калкулатора, данъка не се качва до 1000лв. Единствено 280кВ (380коня) при Евро 3 се доближава до там.
Освен ако не говорим за 6-10 годишна със сходни параметри, но в момента си играем с калкулатора...
Както и да е, не са Евро 3 и наистина някои от тях са за скрапа и класически цигански мечти. Класическия случай е S-220ка с подобен мотор, купена за 3-4 хиляди лева, без прехвърляне или подобните странни практики. Да се оправя който иска с тях.
Само да уточним: и аз не съм фен на големите мотори, не ме разбирай погрешно. Имах, стига ми.
Общинския данък (т.е. данък собственост на автомобил) има много общо с Еко нормите. Насърчава на теория обновяването на автопарка, вместо емоционалното придържане към гробници, което е любим елемент от народопсихологията. Не го забранява, като някой иска да притежава специфичен автомобил, е склонен да понесе и финансовите негативи от това.
Спомена акциз в някой от постовете, това го няма при автомобилите от доста години. Горивата са друга тема.
Имотите и квадратурата го дадох за пример как 2 еднакви еднакви имота (напр. апартаменти) имат еднаква данъчна оценка, без значение дали единия е обор, а другия прекрасен, с дизайнерски мебели.
Не съм съгласен, че автомобилите трябва да се облагат на данъчна или пазарна оценка като имотите. Това стимулира гробници по улиците, а се предполага по тях да се придвижваме и ние, и децата ни. Новите автомобили са по-сигурни, по-безопасни и за пасажерите (да, има частни случаи, но като цяло са), отделят по-малко емисии и т.н. Дали алгоритмите за изчисляване на данъците са адекватни, друга тема.
Определено смятам, че трябва да са обвързани с кубатура, еврокатегория, гориво, киловати и година, както и да взимат под внимание Хибрид/Пълен електрик. В момента някой от тези параметри дори не са включени, а други ползват типичната "социална" политика, да не "реват" хората, че им е скъпо да си карат дръгелите. В резултат на което годините имат обратна тежест и допълнително се натоварват собствениците на по-нови автомобили, вместо да е обратното... В някакъв момент и това безумие ще се изчисти (или не).
Ако искаш карай Кадилак Ескалейд, ако искаш карай Нисан Лийф. Твоя воля, просто си идва с финансовите последствия.
На Европа им е все тая. Ние сме една шепа хора. Колко точно да им обираме скрапа, при положение, че цялото ни население, останало в държавата е по-малко от Берлин само.
#177
Публикувано 02 септември 2020 - 09:58
Както и да го смятах по калкулатора, данъка не се качва до 1000лв. Единствено 280кВ (380коня) при Евро 3 се доближава до там.Освен ако не говорим за 6-10 годишна със сходни параметри, но в момента си играем с калкулатора...Както и да е, не са Евро 3 и наистина някои от тях са за скрапа и класически цигански мечти. Класическия случай е S-220ка с подобен мотор, купена за 3-4 хиляди лева, без прехвърляне или подобните странни практики. Да се оправя който иска с тях.Само да уточним: и аз не съм фен на големите мотори, не ме разбирай погрешно. Имах, стига ми.Общинския данък (т.е. данък собственост на автомобил) има много общо с Еко нормите. Насърчава на теория обновяването на автопарка, вместо емоционалното придържане към гробници, което е любим елемент от народопсихологията. Не го забранява, като някой иска да притежава специфичен автомобил, е склонен да понесе и финансовите негативи от това.Спомена акциз в някой от постовете, това го няма при автомобилите от доста години. Горивата са друга тема.Имотите и квадратурата го дадох за пример как 2 еднакви еднакви имота (напр. апартаменти) имат еднаква данъчна оценка, без значение дали единия е обор, а другия прекрасен, с дизайнерски мебели.Не съм съгласен, че автомобилите трябва да се облагат на данъчна или пазарна оценка като имотите. Това стимулира гробници по улиците, а се предполага по тях да се придвижваме и ние, и децата ни. Новите автомобили са по-сигурни, по-безопасни и за пасажерите (да, има частни случаи, но като цяло са), отделят по-малко емисии и т.н. Дали алгоритмите за изчисляване на данъците са адекватни, друга тема.Определено смятам, че трябва да са обвързани с кубатура, еврокатегория, гориво, киловати и година, както и да взимат под внимание Хибрид/Пълен електрик. В момента някой от тези параметри дори не са включени, а други ползват типичната "социална" политика, да не "реват" хората, че им е скъпо да си карат дръгелите. В резултат на което годините имат обратна тежест и допълнително се натоварват собствениците на по-нови автомобили, вместо да е обратното... В някакъв момент и това безумие ще се изчисти (или не).Ако искаш карай Кадилак Ескалейд, ако искаш карай Нисан Лийф. Твоя воля, просто си идва с финансовите последствия.На Европа им е все тая. Ние сме една шепа хора. Колко точно да им обираме скрапа, при положение, че цялото ни население, останало в държавата е по-малко от Берлин само.
Много дълъг пост
Едно по едно.
Наистина говорех за мощните мотори 8 цилиндъра, мен ми показа 968.97 лева
Да питам. Данъка МПС не отива ли за подръжка на пътната мрежа? Ако ДА, тогава какво общо има екокатегорията? Евро 2 кола повече ли амортизира пътищата от Евро 6? Ако бъркаммоля поправи ме за какво точно отиват тея пари които ни взимат всяка година.
Аз също съм ЗА, хората с по скъпи и мощни автомобили, да плащат повече. Ама те така или иначе плащат повече, защотото автомобилите им горят повече. Според мен това е по справедливо. Все пак в цената на горивото има голям % акциз и ДДС, които след това се разпределят по съответните пера за екология и тн.
А относно Европа, не мисля, че им е все тая. Аз не претендирам, че съм пътувал из цяла Европа, но съм бил няколко пъти в Унгария, Чехия, Австрия и Германия и не съм виждал такива огромни пазари за автомобили 2ра ръка, както в България на Горубляне и Дупница да речем, а ти сам каза, че като население сме сравнително малки. Демек бройката автомобил по автокъщите на глава от населението според мен удряме челните места. Също така тук са и едни от най старите коли, които се продават в Европа. Замислете се, колко много коли има които се продават на цени под 5000лв. Дори под 2000лв. На жена ми клиото 2002ра година го купихме за 2000лв. Та кажете ми като сложите и печалбата, за колко е купена тая кола и е домъкната до България. Това според мен е скрап. Болшинството коли по автокъщите са дошли от автоморги според мен. Не съм 100% сигурен тъй като не съм вътре в кухнята, но просто на там ме води логиката. Аз не бих се занимавал да вкарвам кола от майната си, ако не мога да искарам от нея поне едни 500 или 1000лв., а тя самата ако струва 2000 то .... разходи по транспорт, закупуване документация и тн. ме води да мисля, че цената на която са я купили в Италия да речем е била нищожна, демек - автоморга, защото ако се сравнят цените по обявите, те са много по скъпи от цените в България.
Този пост е редактиран от zeroheat: 02 септември 2020 - 10:06
#178
Публикувано 02 септември 2020 - 10:01
Данъка за сгради ходи ли за поддържка на сградите?
Данъка за МПС влиза в общинския бюджет и самата община си решава какво да прави с него.
Винетките и пътните такси би трябвало да отиват за поддръжка и изграждане на пътища.
#179
Публикувано 02 септември 2020 - 10:20
Данъка за сгради ходи ли за поддържка на сградите?
Данъка за МПС влиза в общинския бюджет и самата община си решава какво да прави с него.
Винетките и пътните такси би трябвало да отиват за поддръжка и изграждане на пътища.
Ами от части ходи.
тротоари, градинки, пръскане за насекоми, извозване на боклук и тн.
Как данъка от МПС-тата ще отидат за подоряне на чистотата на въздуха поне малко? Защото нали е обвързан с Евро категорията? Тези които замърсяват повече, трябва да плащат повече и тея пари да отиват в инвестиции за по чист въздух? Поне аз така разбирам логиката на тея данъци/такси. Но май не се прави така. Просто се събират едни пари и отиват някъде. Според мен това никак не е добре да не се знае за какво точно ти събират парите. Като си плащаш месечна такса за телевизията на някой оператор, знаеш какви канали получаваш и гледаш, докато данък МПС отива в общината, както казваш и никой не знае за какво точно отива. Там хората си преценяват. Може да ни купят кислородни апарати примерно
Винетките са за извън градските пътища, там е горе долу ясно за какво плащаш. Тол таксите за магистралите и така.
#180
Публикувано 02 септември 2020 - 10:23
Принципно има бюджети на общините които се гласуват всяка година и ако не се лъжа има и разчети какви са били приходите на общината по разбивки, но едва ли разбивките са на ниво да покаже колко са от данък МПС, колко са от данък сгради, колко са от наеми на обински имоти и т.н. Въможно е някъде и да има такава разбивка, но поне аз не съм срещнал.
Сългасен съм напълно с теб, че има нужда от прозрачност и който го интересува лесно да стигне до нужната информация. Но в БГ се прави да минеш през 9 дерета докато стигнеш до част от информацията обикновено.
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни