Само един въпрос за тези толкова дъвкани Евро Категории- Евро X значи YYY g емисии за 100 km , нали ? Къде в общата оценка на замърсяването отиват километрите ? Може ли една нова кола Евро 6 която по-принцип се кара много да кажем 40-50к на година, да замърси 5 пъти повече от на някой дядо бараката дето минава 4-5к максимум на година (да отиде на доктор и 1 седмично до магазина в големия град примерно) ? Съгласен съм да се направи ценоразпис за емисии във вариант г/км => лв. и да се отчита точното замърсяване на всеки което е обвързано с пробега и да си го плаща, Идва въпроса както всяко нещо в БГ кой и как ще го отчете и дали няма да се манипулира . Какво като бараките имат евро 4 или 5 и бай Ганьо им изкорми катализатори, ДПФ, затапи ЕГР и си я ЧУПОСВА да стане бегачка..... Една работа първо трябва да я измислиш как да стане и после да я свършиш като хората. всичко останало е прах в очите с цел събиране на повече пари.
При покупка на W211!Детски болести, на какво да обърнем внимание!
Started by House M.D., 26 Dec 2008 - 10:09:16
207 replies to this topic
#181
Posted 02 September 2020 - 10:31
#182
Posted 02 September 2020 - 10:36
Един пич го беше описал много добре, както за винетките, мисля че е възможно да се направи и за данъка да е на база колко КМ си направил тази година.
Или иначе казано, отпада винетка, отпада данъка и като зареждаш това нещо ще е включено в цената. Но идват проблеми от типа хора които зареждат в чужбина, международни презови които не зареждат в БГ и т.н. Като цяло има МНОГО "но" и не е лесно да се даде унифициран отговор.
Сигурен съм че много хора са го мислели преди нас това и още много ще го мислят, докато се стигне до нещо адекватно и работещо. Трудно е да се угоди на всеки и винаги има някой който е "преебан"
#183
Posted 02 September 2020 - 11:03
Само един въпрос за тези толкова дъвкани Евро Категории- Евро X значи YYY g емисии за 100 km , нали ? Къде в общата оценка на замърсяването отиват километрите ? Може ли една нова кола Евро 6 която по-принцип се кара много да кажем 40-50к на година, да замърси 5 пъти повече от на някой дядо бараката дето минава 4-5к максимум на година (да отиде на доктор и 1 седмично до магазина в големия град примерно) ? Съгласен съм да се направи ценоразпис за емисии във вариант г/км => лв. и да се отчита точното замърсяване на всеки което е обвързано с пробега и да си го плаща, Идва въпроса както всяко нещо в БГ кой и как ще го отчете и дали няма да се манипулира . Какво като бараките имат евро 4 или 5 и бай Ганьо им изкорми катализатори, ДПФ, затапи ЕГР и си я ЧУПОСВА да стане бегачка..... Една работа първо трябва да я измислиш как да стане и после да я свършиш като хората. всичко останало е прах в очите с цел събиране на повече пари.
Напълно съм съгласен с теб.
Една идея за километрите. Всяка година на техническите прегледи ги вписват/проверяват. Но както каза ти има поле за манипулация.
#184
Posted 02 September 2020 - 11:09
Винаги има някой прецакан. Много ми дреме 200лв или 1000лв лв плаща тоя пред мен дето оставя черни петна сажди по асфалта като запали и 2мин след него може да помиришеш откъде е минал - накрая пак някой който има пари ще си го позволява а който няма пари ще го откажат. Но не трябва да е така ако наистина държиш да отстояваш няква цел- спиране от движение докато не мине съответните изисквания. Друг е въпроса кое е по - екологично една стока да я ползваш 20г или 10г - ще имаш двойно повече отпадък, рециклиране и производство (за всичко това ще има повече изразходвана енергия, транспортни разходи и т.н.). Едва ли някой може да оцени всичко и да го сметне- най малкото всичко е динамично и плаващо от ден за ден какво остава в дългосрочен план. Отделно има засегнати и много други интереси- като печалба и т.н. Въпроса е същия ако вземеш една нова пералня или климатик А++ или една стара, но маркова техника на 10-15г която харчи повече ток и/или вода но си върши работата. Новите са направени да ги хвърлиш като мине гаранцията, а старата е по-проста и ремонто пригодна. Всичко опира до пари и възможности. Не вярвам някой да иска да кара Голф 2 , вместо нова Е/S класа. Цяла Европа налага зверски мерки и инвестиции за екология, скопява си производството и темповете в името на бъдещето. Изнасят си на на другия край на света в Азия производството в някакви първобитни и замърсяващи яко производства и заводи. Идва една пандемия и се оказва, че освен че няма маски , няма даже и материал да почнат да си ги шият. Какво остава за частите за коли и производството им- пълен смях и икономическа трагедия. И накрая ония правят каквото си искат и печелят яко, а ние ставаме зависими от тях. Не става така.... Много се отклоних , сори ама цялата ни работа е сбъркана- ценности, морали, политики. Нямало доктори, нали има инфлуенсъри влогъри, блогъри и други милионери някои от които сигурно не могат да си напишат името - как да сме подготвени за каквото и да е било. Нали на новия самсунг му се сгъва дисплея, другите неща не са толкова важни като не се печели от тях.
#185
Posted 02 September 2020 - 11:54
Винаги има някой прецакан. Много ми дреме 200лв или 1000лв лв плаща тоя пред мен дето оставя черни петна сажди по асфалта като запали и 2мин след него може да помиришеш откъде е минал - накрая пак някой който има пари ще си го позволява а който няма пари ще го откажат. Но не трябва да е така ако наистина държиш да отстояваш няква цел- спиране от движение докато не мине съответните изисквания. Друг е въпроса кое е по - екологично една стока да я ползваш 20г или 10г - ще имаш двойно повече отпадък, рециклиране и производство (за всичко това ще има повече изразходвана енергия, транспортни разходи и т.н.). Едва ли някой може да оцени всичко и да го сметне- най малкото всичко е динамично и плаващо от ден за ден какво остава в дългосрочен план. Отделно има засегнати и много други интереси- като печалба и т.н. Въпроса е същия ако вземеш една нова пералня или климатик А++ или една стара, но маркова техника на 10-15г която харчи повече ток и/или вода но си върши работата. Новите са направени да ги хвърлиш като мине гаранцията, а старата е по-проста и ремонто пригодна. Всичко опира до пари и възможности. Не вярвам някой да иска да кара Голф 2 , вместо нова Е/S класа. Цяла Европа налага зверски мерки и инвестиции за екология, скопява си производството и темповете в името на бъдещето. Изнасят си на на другия край на света в Азия производството в някакви първобитни и замърсяващи яко производства и заводи. Идва една пандемия и се оказва, че освен че няма маски , няма даже и материал да почнат да си ги шият. Какво остава за частите за коли и производството им- пълен смях и икономическа трагедия. И накрая ония правят каквото си искат и печелят яко, а ние ставаме зависими от тях. Не става така.... Много се отклоних , сори ама цялата ни работа е сбъркана- ценности, морали, политики. Нямало доктори, нали има инфлуенсъри влогъри, блогъри и други милионери някои от които сигурно не могат да си напишат името - как да сме подготвени за каквото и да е било. Нали на новия самсунг му се сгъва дисплея, другите неща не са толкова важни като не се печели от тях.
Прав си!!! Всичко е сбъркано!!! Особено като гледах протестите сутринта и речта на президента .... и като за финал казаха, че Ники Михайлов освен, че ще е титулярния вратар на националния отбор, ще му бъде и капитан. Ужасен ужас
#186
Posted 02 September 2020 - 16:04
Данък собственост на МПС не отива непременно в поддръжка на пътната мрежа. Както колегата по-долу е писал, това може да е един от компонентите, но общините си разпределят бюджетите, както е необходимо.
Трудно е да се намери информация за какво ще се пръскат бюджетните приходи предварително. Най-общо: различните финансови потоци от приходи в общините се сибират на едно място и се изразходват по планираните дейности. Как, какво, защо... дълга тема.
Няма никаква връзка между акцизът на горивата и данък на МПС.
ДДС е съвсем друга тема, също без никаква връзка с данък МПС.
Относно частните бизнеси и предприемачеството, каквото в случая е пазара на автомобили втора ръка, то е добре че го има до известна степен. Би било хубаво, ако техническите прегледи не позволяваха измами с километри и регистрация на ужасни коптори... но какво да се прави. НАП си извършват икономически проверки на всичко живо, така че явно тези бизнеси са на светло до известна степен.
Така че... хубаво е да има бизнес и конкуренция. Защо и как някои коли са толкова евтини: понякога търговците на коли получават и подаръци, (взимаш 5, получаваш и тоя дръгел без пари). Но това си е тяхна работа.
Та... последно за какво говорим: за ДДС, акцизи, данъци, горива, пазар на коли втора ръка или маркетинг стратегия на автоджамбазите?
Че малко от тема в тема скачаме...
#187
Posted 02 September 2020 - 16:25
Данък собственост на МПС не отива непременно в поддръжка на пътната мрежа. Както колегата по-долу е писал, това може да е един от компонентите, но общините си разпределят бюджетите, както е необходимо.Трудно е да се намери информация за какво ще се пръскат бюджетните приходи предварително. Най-общо: различните финансови потоци от приходи в общините се сибират на едно място и се изразходват по планираните дейности. Как, какво, защо... дълга тема.Няма никаква връзка между акцизът на горивата и данък на МПС.ДДС е съвсем друга тема, също без никаква връзка с данък МПС.Относно частните бизнеси и предприемачеството, каквото в случая е пазара на автомобили втора ръка, то е добре че го има до известна степен. Би било хубаво, ако техническите прегледи не позволяваха измами с километри и регистрация на ужасни коптори... но какво да се прави. НАП си извършват икономически проверки на всичко живо, така че явно тези бизнеси са на светло до известна степен.Така че... хубаво е да има бизнес и конкуренция. Защо и как някои коли са толкова евтини: понякога търговците на коли получават и подаръци, (взимаш 5, получаваш и тоя дръгел без пари). Но това си е тяхна работа.Та... последно за какво говорим: за ДДС, акцизи, данъци, горива, пазар на коли втора ръка или маркетинг стратегия на автоджамбазите?Че малко от тема в тема скачаме...
Говорим колко хубава марка е Мерцедес и по-специално W211
А аз просто споделих за данъците в София и реално кое ми пречи и аз да оглеждам модели с повече от 4 цилиндъра.
От друга страна от 1 година гледам този от линка долу и не мога да се реша да отида да го гледам. На снимки ми харесва като изключим монтираните допълнително дневни светлини.
https://www.mobile.b...34&slink=gu4c3s
Вие какво мислите? На пръв поглед?
#188
Posted 02 September 2020 - 17:50
Ненужни коментари в тема за Мерцедес 211.
Дори за момент си помислих че колегата с Аудито троли,ама гледам че разглежда и мерцедеси.
Дрън,дрън,дрън едни и същи неща писани и споделяни по 100пъти в годините.
И пак да кажа без да съм отварял тъпия калкулатор,че след като се изясни че се гледа 388к.с.мотора,той пък няма начин да е Евро 3 и съответно пак не е 1000лв.прословутия данък.
Значи за човек на който му е скъпа някаква такса или някакво обслужване...на къде е тръгнал да влиза в гората,не знам..,пък и защо трябва да занимава АУДИторията с невъзможностите си,пак не знам.
Постнатия Е200К.е чудесен и върши същата работа като ония с високия данък защото е Мерцедес!
Дори за момент си помислих че колегата с Аудито троли,ама гледам че разглежда и мерцедеси.
Дрън,дрън,дрън едни и същи неща писани и споделяни по 100пъти в годините.
И пак да кажа без да съм отварял тъпия калкулатор,че след като се изясни че се гледа 388к.с.мотора,той пък няма начин да е Евро 3 и съответно пак не е 1000лв.прословутия данък.
Значи за човек на който му е скъпа някаква такса или някакво обслужване...на къде е тръгнал да влиза в гората,не знам..,пък и защо трябва да занимава АУДИторията с невъзможностите си,пак не знам.
Постнатия Е200К.е чудесен и върши същата работа като ония с високия данък защото е Мерцедес!
#189
Posted 02 September 2020 - 18:39
Който има пари и иска големи мотори - кара големи мотори.
Който има пари и иска просто кола за придвижване - кара малки мотори.
Който няма пари и иска да кара големи мотори - мрънка по форумите за данъците и колко скъпо е всичко и кара дръгели пред разпад.
#190
Posted 05 September 2020 - 09:52
Да не забравяме определението за данък: БЕЗВЪЗМЕЗДНО И НЕВЪЗВРЪЩАЕМО ВЗЕМАНЕ (на държавата/общината)!!! Т.е. ирелевантно е да се спори за какво се използват парите...
#191
Posted 27 January 2022 - 21:42
#192
Posted 27 January 2022 - 22:07
Реални километри, голям здрав мотор, който държи на газ, достатъчно екстри, фейслифт, 2 комплекта джанти, добра цена...
Защо аз не бих я купил - 4х4, панорамен таван, отвратителен цвят на салона, голям разход на гориво, скъпа подръжка, големи такси към държавата...
Трябва основно да се провери за ръжда.
Защо аз не бих я купил - 4х4, панорамен таван, отвратителен цвят на салона, голям разход на гориво, скъпа подръжка, големи такси към държавата...
Трябва основно да се провери за ръжда.
#193
Posted 28 January 2022 - 10:49
Като прочета в обявата, че имала само един собственик и е роден около националсоциализъма, някак си само ми липсва, че е ходено с нея само до магазина в неделя.
Иначе изглежда прилично на вид, екстри достатъчно, мотора е идеален за това купе. Данъка ще е малко кофти работа, но с тоя ЕСССР няма как..
@prokopi69 защо панорамния таван да е проблем? Просто ми е интересно, айде за другите неща горе долу се досещам.
#194
Posted 28 January 2022 - 12:54
За мен колата изглежда прилично.
Хубав мотор, недостатъчно екстри (няма кийлес, панорама и дистроник - откакто ги ползвам установих, че са задължителни за напред..), 5г кутия е (по-здравия вариант от 7г), има кой да ги газифицира хубаво.
Бих отишъл да я погледна ако трябваше да си избирам кола за мен.
С едни хубави джанти ще изглежда много приятно, а ако искаш да стане още по.... с един амг пакет е страховита направо.
Данъка е неприятен - 500+ лв на година, цвета на салона и на мен не ми допада, но е въпрос на вкус.
Адаш, драмата с панорамата е, че не се смазва редовно и в даден момент просто отказва (почва да превърта и да не се движи ..). При мен това се случи съвсем наскоро и чух цени от 500 до 2300 лв за ремонт (без да са погледнали колата на живо даже..)
Накрая се намери един човечец.. направи я за 350 и от тогава няма яд.
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
#195
Posted 28 January 2022 - 14:39
Ааа, не съм казал, че е проблем, казах, че аз не бих си купил такава кола.
Въпрос на вкус. Ей го чукчето си му харесва, ама аз не съм пушач и не ми идва на акъла кога ще го отворя - зимата в студа, лятото в жегата...
Въпрос на вкус. Ей го чукчето си му харесва, ама аз не съм пушач и не ми идва на акъла кога ще го отворя - зимата в студа, лятото в жегата...
2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users