Puch Maxi-2 Sport MK IIЕдин друг вид реставрация...
Започната от Faca, 02 дек 2008 - 23:45:59
23 мнения по тази тема
#1
Публикувано 02 декември 2008 - 23:45
Здравейте колеги,
още докато живеех в България (преди 7-8 години, тогава на 13-14), бащата ми донесе от Австрия първото (и единственото до днес) моторче, марка PUCH. Червения змей беше 49ccm и не вдигаше повече от 40-45км (не съм го мерил с GPS =). Проблема беше в задкормилното устройство, карах го това чудо с педали все едно за последно, то не бе скачане от бордюри въртене на гуми, вдигане на предница ... докато един хубав ден просто неискаше да запали гадта. Тогава дойдох тук в Австрия и страстта към този вид моторчета сякаш умря.
От 1 година насам следя обявите в ebay и willhaben.at за такива моторчета и забелязах, че вървят около 100? до 300? (вече лачените, с по 1 собственик, на 3-4000км). От една седмица насам гледам във втория сайт по-горе, пустнато Puch Maxi за 60? , първо си помислих, че е без документи, но след като разменихме по няколко email-и със собственика се оказа, че всичко си е наред.
Деиствието:
Днес взех едно ремърке от фирмата на брат ми , закачих свалящия се теглич на колата му (Volvo S80 2.5TDi 2000г), качнах и ремъркето и r
потеглих. 170км от Виена до Steyr. Реших да ползвам ремърке вместо да бутам моторчето в мерцедеса ми, защото от личен опит знам , че като се наклони едно такова моторче и почва да тече яко бензин и масло. Имам книжка за ремърке аз , ама съм карал колкото да си я взема (преди 2 години) и малко плахо тръгнах, ама по пътя се поуправих. Навигацията ме заведе на адреса, и го гледам красавеца (бил някога и се надявам да стане пак) стои пред един гараж. На пръв поглед доста раждив, на втори поглед още по ръждив . Човека дойде, запали го пред мен, и колкото и да не ми се иска да призная: моторчето е като Швейцарски часовник , демек пали даже и по-добре от моя мерцедес (метафора).
Натоварих аз машината отзад и обратно към Виена. Понеже тоя човечец живее някъде на тънта мънта, и навигацията и тя ме забута през на майка си футболните гащи, се озовах в задънена тесна улица под завой и няма къде да обърна .... а хората ме зяпат (колата с врачанска регистрация, ремъркето Виена-окръг ). Първо малко се стъписах но бързо си припомних как се връща назад с такова чудо и майсторски го върнах назад. Пристигнах си пред нас, свалих машината от ремъркето и я палнах да я пробвам, че там не я и пробвах. Бре .... тя много дърпала ... но понеже е без номера бързо я прибрах във вътрешния двор да не ме казне някой полицай. Гледам аз заничам , има работа по моторчето но има и бъдеще. Задната страна където е калника от вън е раждясала, всички хромирани части по него също (това лесно се оправя), седалката скъсана на 1-2 места ... но общо взето става.
Та много писане малко информация:
Марка: Puch Maxi-2 (Verkaufsbezeichnung: Sport MK II)
Купен на: 13.7.1979 (бил съм на -7 години тогава )
Брой собственици по Typenschein: 5
Кубатура: 0,0488 литра
Мощност: 1,77 kW при 5000 1/min
Снимки .... утре, че се стъмни....
Но общо взето искам да реставрирам един полуумрял PUCH Maxi.
Понеже нямам средствата да реставрирам кола решиш да започна с това моторче
Ето няколко снимки на оригиналния Typenschein: 1 2 3 4
ПС: за 60? взех моторчето, човека ми даде каска + 2 нови външни гуми и една вътрешна ... далавера по нашенски
още докато живеех в България (преди 7-8 години, тогава на 13-14), бащата ми донесе от Австрия първото (и единственото до днес) моторче, марка PUCH. Червения змей беше 49ccm и не вдигаше повече от 40-45км (не съм го мерил с GPS =). Проблема беше в задкормилното устройство, карах го това чудо с педали все едно за последно, то не бе скачане от бордюри въртене на гуми, вдигане на предница ... докато един хубав ден просто неискаше да запали гадта. Тогава дойдох тук в Австрия и страстта към този вид моторчета сякаш умря.
От 1 година насам следя обявите в ebay и willhaben.at за такива моторчета и забелязах, че вървят около 100? до 300? (вече лачените, с по 1 собственик, на 3-4000км). От една седмица насам гледам във втория сайт по-горе, пустнато Puch Maxi за 60? , първо си помислих, че е без документи, но след като разменихме по няколко email-и със собственика се оказа, че всичко си е наред.
Деиствието:
Днес взех едно ремърке от фирмата на брат ми , закачих свалящия се теглич на колата му (Volvo S80 2.5TDi 2000г), качнах и ремъркето и r
потеглих. 170км от Виена до Steyr. Реших да ползвам ремърке вместо да бутам моторчето в мерцедеса ми, защото от личен опит знам , че като се наклони едно такова моторче и почва да тече яко бензин и масло. Имам книжка за ремърке аз , ама съм карал колкото да си я взема (преди 2 години) и малко плахо тръгнах, ама по пътя се поуправих. Навигацията ме заведе на адреса, и го гледам красавеца (бил някога и се надявам да стане пак) стои пред един гараж. На пръв поглед доста раждив, на втори поглед още по ръждив . Човека дойде, запали го пред мен, и колкото и да не ми се иска да призная: моторчето е като Швейцарски часовник , демек пали даже и по-добре от моя мерцедес (метафора).
Натоварих аз машината отзад и обратно към Виена. Понеже тоя човечец живее някъде на тънта мънта, и навигацията и тя ме забута през на майка си футболните гащи, се озовах в задънена тесна улица под завой и няма къде да обърна .... а хората ме зяпат (колата с врачанска регистрация, ремъркето Виена-окръг ). Първо малко се стъписах но бързо си припомних как се връща назад с такова чудо и майсторски го върнах назад. Пристигнах си пред нас, свалих машината от ремъркето и я палнах да я пробвам, че там не я и пробвах. Бре .... тя много дърпала ... но понеже е без номера бързо я прибрах във вътрешния двор да не ме казне някой полицай. Гледам аз заничам , има работа по моторчето но има и бъдеще. Задната страна където е калника от вън е раждясала, всички хромирани части по него също (това лесно се оправя), седалката скъсана на 1-2 места ... но общо взето става.
Та много писане малко информация:
Марка: Puch Maxi-2 (Verkaufsbezeichnung: Sport MK II)
Купен на: 13.7.1979 (бил съм на -7 години тогава )
Брой собственици по Typenschein: 5
Кубатура: 0,0488 литра
Мощност: 1,77 kW при 5000 1/min
Снимки .... утре, че се стъмни....
Но общо взето искам да реставрирам един полуумрял PUCH Maxi.
Понеже нямам средствата да реставрирам кола решиш да започна с това моторче
Ето няколко снимки на оригиналния Typenschein: 1 2 3 4
ПС: за 60? взех моторчето, човека ми даде каска + 2 нови външни гуми и една вътрешна ... далавера по нашенски
#2
Публикувано 02 декември 2008 - 23:51
Колега я сподели,как се оправят
хромираните детаили,че аз имам
един Симсон и му е раждясало
кормилото.
Успех с Пухчето!!!
хромираните детаили,че аз имам
един Симсон и му е раждясало
кормилото.
Успех с Пухчето!!!
W201 190 2.5Turbo disel avtomatik-- Продаден
#4
Публикувано 03 декември 2008 - 00:12
Благодаря!
Няма отлюпено,само ръжда.
Няма отлюпено,само ръжда.
W201 190 2.5Turbo disel avtomatik-- Продаден
#5
Публикувано 03 декември 2008 - 10:27
Като има отлюпено - песъкоструйка, грунд, нов хром, полиране с една паста...
Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
• Бабини деветини • clk.babailiica.com • наргиле •
#6
Публикувано 03 декември 2008 - 15:46
Днес поогледах покупката, свалих някой лайстни , куфарчето отзад, капаците , предпазителя от ауспуха и положението не е никак розово. Има си бая ръжда навсякъде и е явно, че ще трябва да се пребоядисва цялото моторче (но тук ще ми избият зъбите). Някой ако знае как да обработвам ръждата и с какво трябва да се грундира след като се изжули да свирка понеже не съм много запознат. Най-хубавото от цялата работа е , че в ebay части колкото искаш. Най-скъпата е двигателя .... 60? правете си смедка за дребните работи какви стотинки са .
ПС: на километража пише: 36304км което за тая малка моторетка си е доста добър преход ....
ПС2: понеже снощи го валя дъжд решиш да пробвам съседното жилище до нашето и да го сложа там (не е обитаемо) ... а пък може и там да го ремонтирам, понеже нямам нито гараж нито слободно място в нас
Малко снимки от днес: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
ПС: на километража пише: 36304км което за тая малка моторетка си е доста добър преход ....
ПС2: понеже снощи го валя дъжд решиш да пробвам съседното жилище до нашето и да го сложа там (не е обитаемо) ... а пък може и там да го ремонтирам, понеже нямам нито гараж нито слободно място в нас
Малко снимки от днес: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
#7
Публикувано 03 декември 2008 - 17:13
Мерси за съветите. Почти всичко от изброеното го бях запланувал вече, само не знаех , че има грунд на спрей ... ще се разтърся тук какво има и ще възкупя. Аз го мисля да се возя с него, но искам и да свети и да е максимално оригинално.Ех, ех....
бонбон...
за такива пари веднага си купувам и аз.....
Гаичните ключове съм ги приготвил , утре пращам бащата да купува телена четка за дрелката, машина за полиране вече имам , но проблема си остава боядисването ... още не съм питал колко ще ми вземат, но ще е повече от БГ ... другия вариант е да го пратя по познатите където карат коли към БГ с автовозите и там да го боядисат и после да ми го върнат.
Вече поръчах няколко оригинални детайли от http://www.mopshop.de/ (ключалка за рамката (защото за моята нямам ключ) и оплътнение за ауспуха , защото днес го гледам че го няма и може би за това толкова ручи), до другата седмица следват и останалите.
#8
Публикувано 03 декември 2008 - 18:50
Ех Вени. Да можех да взема един 1950 Харли и да ти го връча. Ти ще се кефиш да го реставрираш - аз да го карам
#9
Публикувано 03 декември 2008 - 18:55
Зависи откъде си. За кола взимат от Австрия до Враца 700лв. Това моторче лесно може да се сложи в някое комби , то дори в багажник на кола ще влезе. Не случайно като идват автовози от Италия , покрай колите са накачени моторчета. Ако си някъде в моя окръг, северозапад, може да минеш много тънко, понеже познавам 5-6 човека които си изкарват хляба с превоз на коли.
Въпрос към боядисването: има ли бои във формата на спрейове или си трябва компресор и всичкото му там. За жуленето и свалянето на ръжда съм гледал само по "American Hot Rod", и не ми изглежда кой знае каква философия.
След като се боядиса трябва ли да се добавя лак? А него има ли го в спрейов формат?
Питам толкова , защото ми се иска сам да ги направя тези работи, но пък утре ще минава един познат от Монтана и може по него да пратя рамката да я оправят.
Ако не за сега ще мине само със жулене и грунд....
Въпрос към боядисването: има ли бои във формата на спрейове или си трябва компресор и всичкото му там. За жуленето и свалянето на ръжда съм гледал само по "American Hot Rod", и не ми изглежда кой знае каква философия.
След като се боядиса трябва ли да се добавя лак? А него има ли го в спрейов формат?
Питам толкова , защото ми се иска сам да ги направя тези работи, но пък утре ще минава един познат от Монтана и може по него да пратя рамката да я оправят.
Ако не за сега ще мине само със жулене и грунд....
#10
Публикувано 03 декември 2008 - 20:06
Зависи откъде си. За кола взимат от Австрия до Враца 700лв. Това моторче лесно може да се сложи в някое комби , то дори в багажник на кола ще влезе. Не случайно като идват автовози от Италия , покрай колите са накачени моторчета. Ако си някъде в моя окръг, северозапад, може да минеш много тънко, понеже познавам 5-6 човека които си изкарват хляба с превоз на коли.
Въпрос към боядисването: има ли бои във формата на спрейове или си трябва компресор и всичкото му там. За жуленето и свалянето на ръжда съм гледал само по "American Hot Rod", и не ми изглежда кой знае каква философия.
След като се боядиса трябва ли да се добавя лак? А него има ли го в спрейов формат?
Питам толкова , защото ми се иска сам да ги направя тези работи, но пък утре ще минава един познат от Монтана и може по него да пратя рамката да я оправят.
Ако не за сега ще мине само със жулене и грунд....
Категоричното ми мнение(от личен опит)е,че всички бои и грундове на спрей изобщо не могат да се сравняват,като качество с класическите такива(в кутии).
#11
Публикувано 03 декември 2008 - 20:56
Категоричното ми мнение(от личен опит)е,че всички бои и грундове на спрей изобщо не могат да се сравняват,като качество с класическите такива(в кутии).
Това и на мен ми се струва, че е така. Какво ще ми трябва за да го боядисам с компресор? Компресор има от къде да взема, разпръсквачите за боята (ако изобщо се казват така) също съм ги виждал тук в един магазин и мисля, че не бяха скъпи. С колко бара згъстен въздух се боядисва попринцип. Явно първо ще трябва да се разтърся малко и да поразпитам как става боядисването.
Утре мисля да ходя да търся телена четка за дрелката, за да мога да сваля боята и където се вижда ръждата. Но първо трябва да разглобя цялото моторче за да имам добра видимост и да знам какви части ще ми трябват. Към поръчката от Германия се добави и нов въздушен филтър (според мен доста важно).
#12
Публикувано 07 декември 2008 - 18:50
Днес няй-накрая имах малко време за да поработя върху моторетката. Свалих задния стоп (наложи се да режа един болт, толкова беше ръждясало всичко),багажника, задната гума (за да се добера до болтовете за стопа и за багажника), фара, седалката и жилото за предната спирачка .. ах забравих и заглушителя на ауспуха. Него го свалих и както каза колегата Veni с една газова горелка го .... пообгорих. Доста пушек излезе но останана малко боклуци вътре които ще махна с четка за чистене и препарат. Утре ако остане време следва, доразглобяване на всичко , и започване на жуленето с телената четка и обработката на метала, че много е ръждясало горкото ... моторче.
Ето и поредните снимки: 1 2 3 4 5 .
Ето и поредните снимки: 1 2 3 4 5 .
#13
Публикувано 07 декември 2008 - 19:16
Фаца,
Цялата тенекия барабар с железата, сбираш у едно корито и на тъъънка песъкоструйка, финно почистване
После-което еза никел - айде у ...ваната
Което е за боица айде при бояджията
Накрая събираш моторчето и се снимаш усмихнат до него
Да не забравиш да лепнеш снимка та да се кефим и ние
Успех приятелю
(ще ти е нужен)
Поздрави
Цялата тенекия барабар с железата, сбираш у едно корито и на тъъънка песъкоструйка, финно почистване
После-което еза никел - айде у ...ваната
Което е за боица айде при бояджията
Накрая събираш моторчето и се снимаш усмихнат до него
Да не забравиш да лепнеш снимка та да се кефим и ние
Успех приятелю
(ще ти е нужен)
Поздрави
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител
#14
Публикувано 31 януари 2009 - 20:01
Малко ЪП по темата ....
Пратих моторетката във Враца да и теглят една свежа боя ... и чакам да ми я върнат.
Междувременно реших да закупя това онова:
Нов въздушен филтър, ключ за кормилото и уплътнител за ауспуха (който ще трябва да сменям защото е прогнил ... 20? нов ).
Скоро почвам 2ри проект ... търся още донор! Този път ще бъде тунинг ... спортен филтър, ауспух и други такива изгъзици
Пратих моторетката във Враца да и теглят една свежа боя ... и чакам да ми я върнат.
Междувременно реших да закупя това онова:
Нов въздушен филтър, ключ за кормилото и уплътнител за ауспуха (който ще трябва да сменям защото е прогнил ... 20? нов ).
Скоро почвам 2ри проект ... търся още донор! Този път ще бъде тунинг ... спортен филтър, ауспух и други такива изгъзици
#15
Публикувано 01 февруари 2009 - 19:27
Разкажи повечко за моторчетоМалко ЪП по темата ....
Пратих моторетката във Враца да и теглят една свежа боя ... и чакам да ми я върнат.
Междувременно реших да закупя това онова:
Нов въздушен филтър, ключ за кормилото и уплътнител за ауспуха (който ще трябва да сменям защото е прогнил ... 20? нов ).
Скоро почвам 2ри проект ... търся още донор! Този път ще бъде тунинг ... спортен филтър, ауспух и други такива изгъзици
Има нешо готино в тая моторетка
Стана ми интересно
Какво направи с никелираните детайли
Боицата ще прилича ли на оригиналната
Покажи някоя снимка от възтановителният процес
Поздрави
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни