

Публикувано 09 ноември 2008 - 15:43
Публикувано 09 ноември 2008 - 15:48
Публикувано 09 ноември 2008 - 17:17
Моят (вече ще му викам) змей 190Е,под капака е 102.962 (не знам коя мод. обаче),скоростната е ръчна с 4 предавки (4 е 1,00),диф-а е 3,23,гумите 195/60/15 .......... По километраж упраска малко над 210 ....
![]()
........ Че възможно пробвах 3 пъти и трите ги правеше(даже последният за малко и 220 да стигне) ....... И тук е въпроса .... Защо навсякъде казват/пишат ..... 195 ........ Сега Bastunchik,пак ще ме почне,ама не си измислям ...... (снимки и видео нямам ....) Приятелката е свидетел ....... Прекъсвач не се включи,което е малко притеснително,защото нямам оборотомер и не знам на колко оборота е ....... Кажете мнение ...... Просто ми е интересно защо пише 195 ??????
Публикувано 09 ноември 2008 - 19:50
Публикувано 09 ноември 2008 - 21:58
...Че възможно пробвах 3 пъти и трите ги правеше(даже последният за малко и 220 да стигне) ....
Публикувано 09 ноември 2008 - 22:26
Публикувано 09 ноември 2008 - 22:48
Публикувано 10 ноември 2008 - 00:08
Публикувано 10 ноември 2008 - 00:10
Сега пич,седни малко да сметнеш и ще видиш че нещо по колата не е това което трябва да е...я диф я гуми.
Гуми с размер 195/60/15 означава че имаш диаметър на джантата 15 цола а в милиметри е 15х25.4=381мм.Радиуса е 190.5мм
Гумата ти е висока 195х0.6=117мм.
Общо радиуса джанта + гума е 307.5мм а диаметъра ти е 615мм.
По формулата за дължина на окръжност 2пR или пD получаваме че дължината на окръжността на колелото ти е 1931мм ,преобразуваме в метри и се получава 1.931м. и още веднъж за по-лесни сметки 0.001931км.
Такаааа,значи дължината на окръжността ни е 0.001931км което отговаря на едно пълно завъртане на гумата.
За да получим колко пъти трябва да се завърти въпросното колело за да измине 210км просто разделяме 210 на 0.001931 и получаваме приблизително 108 752.Това е бройката пълни завъртания на гумата ти за да измине това разтояние или с други думи 108 752 оборота.Това също така е и бройката завъртания на полуоските и касетата на дифа и на короната,нали така,те са свързани.
Понеже предавателното число на дифа ти според теб е 3.23 то кардана ти прави 351 269 оборота.
Сега,тези 351269 оборота на кардана означава че и първичния вал на кутията прави толкова понеже предавателното ти число на кутията ти е едно на четвърта предавка,с други думи кардан вторичен и първичен вал,феродов и притискателен диск на съединителя а от там и маховика и коляновия вал се завъртат толкова пъти.
И стигнахме до тук:коляновия вал трябва да направи 351 269 завъртания за да изминеш 210км с тези гуми и диф.
Такаааа,ако за един час вала се завърти 351 269 пъти, за да получим за една минута колко е просто разделяме на 60минути понеже в един час има 60минути и получаваме 5854.
Какво е това число 5854?Това са оборотите на коляновия вал за една минута при които при предавателно число 1 на кутията,предавателно число 3.23 на дифа и гуми 195/60/15 ти ще развиеш 210км/ч.
Виждаш ли сега за какво става дума.Значи имаш още малко докато стигнеш 6000об/мин.
Айде да тръгнем наобратно.Ако стигнеш максимума от 6000оборота и караш така,то за един час вала,съединителя,кардана и пиньона ще направят 360 000 оборота.
Полуоските ще се врътнат 111 455 пъти.
111 455 оборота по 0.001931 е точно 215км.Значи при 6000об/мин на мотора ще хвърчиш с 215км/ч което си забелязал понеже казваш:
Значи по сметки всичко си излиза точно и извода е един-нещо по колата е пипано като най вероятно дифа е сменян с по-бърз или гумите са ти по-големи от колкото дават по книжка или мотора развива повече обороти но ти неможеш да го хванеш понеже нямаш оборотомер.Приемаме че мотора може да развие и подържа 6000 по книга.При тези гуми с които са в момента за да се достигне максималната скорост от завода която казваш 195,то предавателното число на дифа трябва да е 3.56 а ако приемем че дифа е това което трябва да е 3.23 то дължината на окръжността която описва колелото е 1750мм,диаметъра на колелата е 1750/3.14=557мм.Радиуса се получава 278.5мм.
За да го постигнеш трябва с тоя диф да я обуеш с гуменки от сорта 175/55/14 или 175/50/15.
Аз залагам че ти е сменян диферинцияла понеже е виел и са сложили какъв да е но в случая е бил по-бърз.
Тези сметки водят до минимална грешка което е допустимо но до такава разлика в дифа не.
А кажи какви гуми дават на колата по книжка да ти хванем преблизително дифа с какво число трябва да де.
P.S.Мама му стара защо не си пазя тетрадките и дипломната работа,там точно смятах определяне на динамичен фактор и то на реален автомобил и всичките ми формули ги имах в готов вид и само заместваш без да правиш такива еквилибристики.Понеже задачата беше за въображаем автомобил но се ползваха данните за реален,всичко си излизаше едно към едно както е по диаграми и заводски параметри само че трябваше да се покаже пътя на изчисленията.
Публикувано 10 ноември 2008 - 09:24
Публикувано 10 ноември 2008 - 09:58
обаче,
в повечето случаи макс скоростта която дават е по-ниска, понеже я сматат не спрямо макс обороти на мотора, а спрямо мощността изчислено със въздушното съпротивление, коефициент на триене, на водоравен път.
а не по нанадолнище с попътен вятър...
Публикувано 10 ноември 2008 - 15:37
Публикувано 10 ноември 2008 - 17:51
Публикувано 10 ноември 2008 - 17:55
Публикувано 10 ноември 2008 - 19:15
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни