Биметалната пластина се нагрява от топлия въздух преминал през питата на радиатора,..затова е и отпред на луфтеркуплунга!
През оста на водната помпа е много далече,..тъй като нема директна връзка с предната част на куплунга и биметала!
ДА, принципно е така, логически, и аз така мислех.
НО, кратка история. За пръв път свалям виското на пурата ми преди 4г. гледам неква пластина в калното виско. махнах я с отверката.... а ТЯ БИЛ КАЛИБРИРАНА, точно колко да е угъната...
направих си ремонта, НО, виското после не включваше....или вклюваше, но много рано... общо взето, трябваше да регулирам пластината, както преди, такаче точно при около 98+/-1град да включи.
как го оправих? за да мога ПЪРВО, да накарам двигателя да загрее(щото беше доста трудно, че и беше зима), завих радиатора отпред хубаво, такаче да не преминава никакъв въздух.
после загрях мотора, и с отверка регулирах пластината (след 3-4 часа опити) и сега ми включва точно на 98град...
затова си мисля, че нагряването става през валът, !!! отделно на 103 моторът, виско валът, не е продължение на водната помпа, а е просто една АЛУМИНИЕВА конзола, която служи за проводник на топлината и държач на лагера за валът........мдааа и от тук се замислям дали при 111 не е друга конструкциятаа.... но пък съм виждал виско за 111---почти 1:1 с това на 103...