ESP BAS -свети оранжевото квадратче на таблото
Започната от ivanil, 20 юли 2008 - 21:57:48
50 мнения по тази тема
#31
Публикувано 03 ноември 2011 - 14:27
Колеги, видях темата и проблемите на колегите, заради това ще изразя мнение от личен опит.
Преди около 2 седмици ми светна БАС/ЕСП, след като загасих автомобила и го запалих отнова всичко си беше наред. След няколко дни пак направи съшия номер, а след това започна да светва всеки път след продължително каране. Отидох в един сервиз, който повечето от Вас хвалят във форума и заради това няма да му споменавам името и хората започнаха да ми обясняват че е или датчика за завиване (които мери оборотите на волана) или компютарната платка. Както повето тук споменахте и те ми казаха, че датчика върви заедно с пръта и струва над 1000 лв. Реших, че няма как да дам толкова пари и си карах колата, но ме дразниче и отидох в новият сервиз на Ивайджет на цариградско. Момчетата закачиха колата и казаха че е датчика. Попитах за цена и след проверката се установи че струва 300лв с гаранция при директна поръчка от Германия и не е заедно с пръта. Чакам да пристигне и да го монтираме, ще пиша отново.
Преди около 2 седмици ми светна БАС/ЕСП, след като загасих автомобила и го запалих отнова всичко си беше наред. След няколко дни пак направи съшия номер, а след това започна да светва всеки път след продължително каране. Отидох в един сервиз, който повечето от Вас хвалят във форума и заради това няма да му споменавам името и хората започнаха да ми обясняват че е или датчика за завиване (които мери оборотите на волана) или компютарната платка. Както повето тук споменахте и те ми казаха, че датчика върви заедно с пръта и струва над 1000 лв. Реших, че няма как да дам толкова пари и си карах колата, но ме дразниче и отидох в новият сервиз на Ивайджет на цариградско. Момчетата закачиха колата и казаха че е датчика. Попитах за цена и след проверката се установи че струва 300лв с гаранция при директна поръчка от Германия и не е заедно с пръта. Чакам да пристигне и да го монтираме, ще пиша отново.
#32
Публикувано 20 януари 2012 - 23:51
Да ви кажа истината, при мене го имаше този проблем.
Карах така повече от 10 месеца, смених гумите и се оправи проблема.
Малко неочаквано, ама спря да свети
Карах така повече от 10 месеца, смених гумите и се оправи проблема.
Малко неочаквано, ама спря да свети
Този пост е редактиран от Pe6o666: 21 януари 2012 - 13:52
Колега, не е необходимо всяка дума да е с голяма буква.
#33
Публикувано 03 февруари 2012 - 22:35
Изчетах темата и аз ще се оплача че имам не движимо имущество вече да му се невиди.
Бях на ски и ми светнаха в движение на МЛ БАС/ЕСП/АБС и още една лампа пак жълта но е забравих.Мина двапъти за малко на авариен режим и после тръгна нормално.Прибрах се и лампите си светиха постоянно.Заключих и на другия ден видях че не е заключен и свети цялото табло все едно си дал на контакт но вече беше паднал акумулатора явно е било така цяла нощ.Заредих акумолатора и като го закачих пак свети всичко.Колеги казаха че това с МЛ БАС/ЕСП/АБС и още една лампа пак жълта ,сигуо е някоя жичка на късо или датчик , а за другия проблем че е ААМ модула и така на татък което направо ме уби и незнам какво да правя. Не може да я запаля та да я чекнат някъде! Никой неще да дойде на место и така.Ще си намразя джипа.
Кажете моля често чета какво е стар диагностика?Пише се че най добре на него се чете.
Кажете някой ако може да помогне!
Бях на ски и ми светнаха в движение на МЛ БАС/ЕСП/АБС и още една лампа пак жълта но е забравих.Мина двапъти за малко на авариен режим и после тръгна нормално.Прибрах се и лампите си светиха постоянно.Заключих и на другия ден видях че не е заключен и свети цялото табло все едно си дал на контакт но вече беше паднал акумулатора явно е било така цяла нощ.Заредих акумолатора и като го закачих пак свети всичко.Колеги казаха че това с МЛ БАС/ЕСП/АБС и още една лампа пак жълта ,сигуо е някоя жичка на късо или датчик , а за другия проблем че е ААМ модула и така на татък което направо ме уби и незнам какво да правя. Не може да я запаля та да я чекнат някъде! Никой неще да дойде на место и така.Ще си намразя джипа.
Кажете моля често чета какво е стар диагностика?Пише се че най добре на него се чете.
Кажете някой ако може да помогне!
#34
Публикувано 03 февруари 2012 - 23:02
Колега Стар Диагностиката си е направена да чете Бенц.Единствено тя може да го прочете на 100%
Всички други диагностика са алтернативен вариант на Стара
Но незабравяй, че и човека който я чете трябва също да бъде кадърен.
Успех
Всички други диагностика са алтернативен вариант на Стара
Но незабравяй, че и човека който я чете трябва също да бъде кадърен.
Успех
By Batev
#35
Публикувано 03 февруари 2012 - 23:34
Колега, така както описваш проблема и въз основа на това което съм чел за нашите коли , най-вероятно се касае за дефект в ААМ модула. Аз също имах ядове с него и за радост при демонтаж му лъсна същинската причина - нагорял пин на буксата на модула. На твое място бих намерил човек който ремонтира тези модули /докато търсех попаднах на една Варненска фирма, но съм сигурен че и в София ги правят/ и бих си демонтирал сам АММ компютъра. Свалянето му е елементарно. Закачен е на букса под панела с бушоните.
#36
Публикувано 17 октомври 2012 - 09:55
Koлеги, отскоро и аз имам проблем със светеща лампа на АБС-а и се оказа, че е заминал датчика на кормилният прът, има ли начиин да се смени само датчика или той е едно цяло с пръта ? Понеже обмислям да закупя прът втора употреба искам да знам само датчик ли да търся или прът с датчик...
#37
Публикувано 23 октомври 2012 - 08:59
Понеже нямам отговор, а нещата са малко на зор пак ще питам, къде точно седи датчика за положението на волана ? На самия прът или в една кръгла пластмасова кутия между волана и превключвателите за фарове и мигачи ?
#38
Публикувано 23 октомври 2012 - 09:16
Колега, ситуаията ти не е толкова лесна олкото изглежда. Първо в кръглата пластмасова кутия между волана и превключвателите за фарове седи спирала (което пак е датчик за положението на волана), а другия датчик седи на самия прът. Попринцип датчика на пръта не се продава отделно, но това не означава, че ако ти успееш да си го намериш някъде отделно не може да се смени. Според мен трябва да идеш в някой голям сервиз и да проверят каква е работата, отчита ли на колко градуса седи волана, като се завърти нормални, по - малки, по - големи или обратни данни дават датчиците, а след това да пробват да ти сменят спиралата (първо нея защото е доста по - ефтина от целия прът с датчика) и ако и тогава не се оправи, да търсиш проблема в другия датчик.
Искам да кажа, че при мен се оказа някаква разпоена жичка и след започването й, се оправи всичко, така че и това е вариант. При един друг колега пък , се оказа че просто пръта не беше сложен както трябва и след разглабянето и слагането му според белезите се оправи. Имаше и случай при който всичко това беше станало заради различни гуми (дали са били различни като размер, износване, шарка и т.н. не зная).
П.С. Искам да спомена, че не разбирам много от такива работи, а споделям какво са ми казали в сервиза и какво съм видял.
Искам да кажа, че при мен се оказа някаква разпоена жичка и след започването й, се оправи всичко, така че и това е вариант. При един друг колега пък , се оказа че просто пръта не беше сложен както трябва и след разглабянето и слагането му според белезите се оправи. Имаше и случай при който всичко това беше станало заради различни гуми (дали са били различни като размер, износване, шарка и т.н. не зная).
П.С. Искам да спомена, че не разбирам много от такива работи, а споделям какво са ми казали в сервиза и какво съм видял.
#39
Публикувано 23 октомври 2012 - 12:14
Благодаря за отговора, колега !
При мен грешката се получава при въртене на волана наляво. Ако някой има идея как точно изглежда датчика на пръта нека сподели, понеже аз гледах един прът за "МЛ" и такова нещо не можах да видя, няма и букса която евентуално да е за него. Да не би да е някакъв вграден магнит от който спиралата получава сигнал ?
При мен грешката се получава при въртене на волана наляво. Ако някой има идея как точно изглежда датчика на пръта нека сподели, понеже аз гледах един прът за "МЛ" и такова нещо не можах да видя, няма и букса която евентуално да е за него. Да не би да е някакъв вграден магнит от който спиралата получава сигнал ?
#40
Публикувано 23 октомври 2012 - 15:41
Колега, пак ти казвам, отиди в някой по-голям сервиз, за да прочетат какво точно се случва, да видят кой датчик какви данни дава, защото те показват на колко градоса е волана, гумите и тн. На мен в един от сервизите ми бяха разпетчатали на лист какво точно представлява, как изглежда и къде се намира, ако го пазя и успея да намеря този лист, ще го сканирам и ще ти го пратя.
#41
Публикувано 19 ноември 2012 - 19:38
Здравейте Колеги,и аз да ви кажа за тази лампа,имах го този проблем и ходих в 2-3 квалитетни сервиза,и ми казаха същите неща-пръта,кабели и т.н..Отидох в един сервиз по съвсем друга причина и докато си говорихме казах за проблема,човека погледна колата отдолу каза,че има износен кормилен накрайник и ,ако го смени и направи реглаж колата ще се оправи.Ок сменихме го,направихме реглаж=няма гаснене,викам поредния мошеник .Тръгнах си и след 10-тина км. лампата изгасна и вече 2 месеца нямам проблем .Между другото ми каза,че дори от меки гуми може да светне.Ще се радвам,ако на някой проблема му се реши по този начин тънкана(някой път може и само реглаж да е).
#42
Публикувано 26 декември 2012 - 22:39
Имах подобен проблем. Коппютъра си прави изчисления на геометрията. Лампата свети попринцип, ако е падал акумулатора или е за смяна машинката. Проблема се реши с пълен ляв в движение, изправяне и след това пълен десен в движение до изправяне на волана. Лампата изгасна.
Другото решение, ако пак не изгасне лампата е диагностика или смяна на датчика. Успех!
Другото решение, ако пак не изгасне лампата е диагностика или смяна на датчика. Успех!
#43
Публикувано 19 февруари 2013 - 18:07
Здравейте приятели изчетох цялата статия и имам следния проблем светна ми лампата на таблото BAS/ESP пробвах с инициализиране на системите, но не стана след това проверих стоп-машинката работи си перфектно пробвах я след като натисна стоп педала лампата за стоп свети, какъв е проблема за да свети BAS/ESP помогнете? Благодаря ВИ!
#44
Публикувано 20 февруари 2013 - 14:24
Отиди на диагностика! Може да имаш натрупани грешки! Успех!
#45
Публикувано 21 февруари 2013 - 15:59
проверих стоп-машинката работи си перфектно пробвах я след като натисна стоп педала лампата за стоп свети
Тя тая джаджа е само прекъсвач за светлините...
2 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 2 гости, 0 анонимни