Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

На косъм от метаморфозата


  • Please log in to reply
53 мнения по тази тема

#16 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 07 юли 2008 - 09:50

Причината беше в гумите, стари и с не много грайфер след подмяната им след няколко дни и последвалия експеримент се оказа, че завоя се взима без проблем със 100-110, а може би и повече. Така че вероятно не са само криви може да са поостаряли.



Единственото ми леко съмнение е, че дота на гумите е 2005, грайфера е дълбок като войнишки окоп и изобщо ако не беше това вертикално биене биха минали за чисто нови.
Чудя се единствено заради финансовия удар за още 2 нови гуми за един сезон...
Ебагодругарко, за 1000лв хората коли си купуват, че и се возят на тях...


Така е Вени, за свещичка си е от където и да го погледнеш.
Особено като се има предвид че всичките ми катастрофи до сега ( 2 на брой ) винаги са завършвали с брак на колите. Тоталки.
И двата пъти с луд късмен - без жертви и без каквито и да било поражения на други участници...
  • 0

879897.png


#17 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 юли 2008 - 10:03

От тогава не съм пипнал гума втора употреба и независимо дали имам пари ,щом искам да карам кола си купувам гуми от магазина.

По принцип е така, но не съм съвсем съгласен. Аз последните три смени (веднъж на зимни и два пъти на летни) гуми ми е била само с гуми втора употреба, които ми ги карат от Германия на 1 - 2 сезона макс. Тия гуми са с по-добри качества от чисто нови гуми купувани в България. Понеже знам за постоянната параноя, че това, което се продава тук, не е като онова, което се продава там. И аз съм убеден, че не е баш така. Но Ситроена, който имаме дойде с Michelin от франция и тоя мишлен няма нищо общо с мишлена, който купихме от тук по-късно. А като модел и параметри са абсолютон еднакви. За опела си купих чисто нови две зимни гуми и нямаха нищо общо като качества върху снега в сравнение с предишните ми Simperit (което не е топ марка), които ми докараха втора употреба от Германия. Та моя кратък опит от последните години сочи, че независимо колко скъпи гуми си купиш, няма гаранция, че ще намериш достатъчно качествени, докато при внесените от западна европа има повече шансове да попаднеш на читави. Особено, ако човекът, който ги избира, разбира поне малко от гуми.

Ама това си е лично мое мнение, пък и не искам да споря...
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#18 bobyii

bobyii

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 71 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    W210 250 turbodiesel

Публикувано 07 юли 2008 - 17:10

Ще споделя едно свое наблюдение в тази връзка с риск да бъда критикуван.
Автомобилите с независимо задно окачване вкл. Mercedes са по-нестабилни при преодоляване на неравности особено при внезапно попадане в дупки, особено в завой.
Впечатленията са ми от Mercedes и Toyota Avensis. Чувства се поднасяне на задницата!
Сравнявам ги Opel VectraA (с цяла греда на задния мост) - задницата й не помръдва в завой.
Лични и неангажиращи никого впечатления!
  • 0

#19 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 07 юли 2008 - 20:41

Аз не разбрах (може да е от недоглеждане, извинявам се), това с какъв модел се е случило?
Повече съм любопитен ESP няма ли и ако има - не се ли справи?
Щото аз докато съм с пусната ESP и да се натискам, не мога да поднеса, колата сама си стабилизира.
Виж, като го спра е друго нещо...
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#20 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 07 юли 2008 - 21:14

W210 250D комби.
Има ESP или както там му казваш.
Само че няма бутон с който да се деактивира.
Лампата на таблото святка при контакт и си гасне както си пише по дебелите книги.
Нямам представа как работи тази измислица и дали изобщо работи при мен но определено имах усещането, че точно тя или гумите ми играят тези номера.
Може и да си внушавам, ама има нещо гнило в тая работа освен превишената с 60мк максимално разрешена скорост.
  • 0

879897.png


#21 krasch

krasch

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1103 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Горна Оряховица

Публикувано 08 юли 2008 - 07:54

W210 250D комби.
Има ESP или както там му казваш.
Само че няма бутон с който да се деактивира.
Лампата на таблото святка при контакт и си гасне както си пише по дебелите книги.
Нямам представа как работи тази измислица и дали изобщо работи при мен но определено имах усещането, че точно тя или гумите ми играят тези номера.
Може и да си внушавам, ама има нещо гнило в тая работа освен превишената с 60мк максимално разрешена скорост.



След като нямаш бутон да го деактивираш, значи нямаш ESP поне аз това знам.

ESP-то си е готина система но не трябва да се прекалява все пак с нея.
Мен ме е спасявала няколко пъти и дори на лед си работи, досега не съм си виждъл задния номер и дано не го видя.
  • 0

#22 Илия Горанов

Илия Горанов

    Член на УС на МБКБ

  • Управителен съвет
  • 7499 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    CLK200 Kompressor
    163hp, 2001, dark blue
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 08 юли 2008 - 08:55

Темата за ESP е чесана много пъти тук, дори и наскоро. Та това е система от две части: активна и пасивна. Този оранжев триъгълник, който ти мига на таблото е пасивната част и той е просто предупреждение, че автомобилът не е стабилен. Задйества се, като засече разлика във въртенето на гумите, по което компютъра познава поднасянето. Може да засече дори и минимални разлики, които човек не би засякъл, не е нужно да си с вратите напред, за да светне.

Втората, активната, част на системата е електронната стабилизация, която честно казано не знам как точно работи, но като е включена и реша да взема завой с много газ, все едно се возя в трамвай на завой - в първия момент колата започва да излиза от завоя, и в следващия момент, сякаш релсите ме мятат обратно на пътя и колата, все едно някой я е ритнал, разко сама поднася в обратната посока и се изправя, без да се завърти с другите врати напред. Още не съм го пробвал на сняг/лед, но на сухо и мокро не се отклонява от траекторията с повече от 20 - 30 сантиметра.

Както си коментирах с едни колеги - бащите и дядовците ни, всичките са карали лади и жигули със задно задвижване и все някак са се справяли, и зимно време са ги карали и на планина (и ски) са ходили с тия коли. Само дето ладите не са били по 160 коня :) Така че системите са полезно нещо, стига да ги има.
  • 0

Ако си задаваш въпроса "струва ли си да ремонтирам стария Мерцедес", по-добре го продай и си купи чисто ново Пежо, Мерцедес не е твоята марка!
Бабини деветиниclk.babailiica.comнаргиле


#23 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 08 юли 2008 - 11:30

Да, дотолкова и аз съм запознат със системата за стабилност.
Любопитна ми е по-скоро активната и част.
Това, че прави корекция на газта не е най-активната и част.
Имам предвид, че за да направи нещо добро, би следвало или да си играе с ABS-a, тоест да влияе активно и на колелата.
Дали го прави посредством спирачката и/или посредством шпера - това ми е интересно.
Доколкото знам, системата дори когато е монтирана с активната и част, тя не се занимава с помпане на амортесьорите.
Тоест с корекция на центробежните сили, накланящи колата.
Поне при по-старите модели.
Аз предполагам, че при мен има само пасивната и част.
Святкал ми е триъгълника, имам и ламБа ESP но дали прави нещо активно няма как да разбера след като нямам бутон OFF, за да усетя разликата.
Или не функционира, или е самo информативна.
Във всеки скучай изобщо не ми влияе на подаването на газта а и шпер нямам.

Както и да е, ще взема да изхвърля мишленките отзад.
То по принцип мишлена не е най-силната гума на мокро.
И все пак май ще търся Primacy HP каквито са предните.
Както вече казах, имах и опит за поднасяне на абсолютно сух път.
Ще видим. По-зле няма да стане ;)
Знам само че ще бъде голям срам да го изпусна точно този танк да ми проявява своеволия.
Илия говори за 160 коня - при мен далеч не са толкова.
113кс при тая маса, без турбо и 215 нови гуми би следвало да слепят колата към пътя!!!
Гадно е - не ми се правеше такъв разход ама следващия път може да се окаже фатално.
Ебаси колата, в такива моменти ме хваща яд че си бракувах запорожеца :madcroud:
  • 0

879897.png


#24 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 08 юли 2008 - 11:51

Вени, това съм го правил зимата - няма никаква интервенция.
Само триъгълника, и то започва да свети доста преди аз да съм усетил преплъзването.
Най-вероятно просто няма активно ESP.
Просто сигнализация.
  • 0

879897.png


#25 kleemann

kleemann

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 461 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:sofia
  • Интереси:МОТОKРОС
  • Автомобил:
    W210 ;E230
    W202 ;C200
    W210 ;E220
    W220 :S320
    W124 :200E
    W211 :E320
    W212 :E220

Публикувано 08 юли 2008 - 12:59

Вени, това съм го правил зимата - няма никаква интервенция.
Само триъгълника, и то започва да свети доста преди аз да съм усетил преплъзването.
Най-вероятно просто няма активно ESP.
Просто сигнализация.

това е нормалното ЕСП,което е характерно за моделите до 1998г.,ако не се лъжа,всъщност не знам
коя година започват да слагат ,освен ЕСПто и ТС/тракшън контрол/за което говореше И.Горанов ,по електронен път се контролира
и отнемането на гаста и т.н,а ЕСП то е ,то все едно няма блокаж за мен истината е да имаш ТС то........
  • 0
KLEEMANN...!!!...МОЛЯ,СПРЕТЕ ЗЕМЯТА ИСКАМ ДА СЛЯЗА!!!
Публикувано изображение

#26 krasch

krasch

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1103 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Горна Оряховица

Публикувано 08 юли 2008 - 13:03

това е нормалното ЕСП,което е характерно за моделите до 1998г.,ако не се лъжа,всъщност не знам
коя година започват да слагат ,освен ЕСПто и ТС/тракшън контрол/за което говореше И.Горанов ,по електронен път се контролира
и отнемането на гаста и т.н,а ЕСП то е ,то все едно няма блокаж за мен истината е да имаш ТС то........



Моята ги има всичките системи и е 1998 година, не е от година а е от поръчката.
  • 0

#27 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 08 юли 2008 - 13:13

Е, ако е така - поне няма да гоня за виновник ESP - то ;)
Галошите и евентуален преглед на задното окачване.
Малко вероятно е второто, но все пак не лошо да се види.
А, да не забравяне и задкормилния дивайс :icon_coolgrin:
  • 0

879897.png


#28 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 08 юли 2008 - 14:27

Нацъках няколко снимки на галошите:

Публикувано изображение
Публикувано изображение
Публикувано изображение

Май няма да издържат много на критика. Въпреки DOT и въпреки грайфера :madcroud:
  • 0

879897.png


#29 калоян

калоян

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 203 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Севлиево
  • Автомобил:
    W211 2,7CDI-2001-черен металик.W201-хобито- 2.0 бензин 1992-черен металик

Публикувано 08 юли 2008 - 14:45

Гумите трябва да се 4 еднакви и споко на път ли си всичко се случва,никой не е застрахован.Само внимателно и щом не се е случило най лошото,значи някой те пази.Колкото по скоро го забравиш толкова по добре.Смени си гумите с нови 4 еднакви и карай -внимателно.Свещичката не забравяй. :friends:
  • 0

#30 Vladek

Vladek

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3744 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 08 юли 2008 - 14:48

Гумите трябва да се 4 еднакви и споко на път ли си всичко се случва,никой не е застрахован.Само внимателно и щом не се е случило най лошото,значи някой те пази.Колкото по скоро го забравиш толкова по добре.Смени си гумите с нови 4 еднакви и карай -внимателно.Свещичката не забравяй. :friends:

Така си е
Поздрави
:4036:
  • 0
Публикувано изображение
Шофьорски стаж ... 28-29г.
За повече контакти - купете си разклонител




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни