Моята пура има две чертички и във всички книги, включително в оригиналната книжка с Указанията за ползване, пише, че при 20-30 градуса, маслото трябва да е 10мм под минималната чертичка. Глупости. Проверено и доказано, че ако се налее до 10 мм под минимума (долна чертичка), колкото пише по книгите, турбината се върти почти на сухо, т.е ако изобщо потеглиш, скоростите почват да обезумяват. Това вече е много опасно. Не знам какво масло са имали предвид, но разните ATF-и на Mobil, които има на пазара не се разширяват. Колкото налееш, толкова си остава и на студено и на загрято масло - да мръдне с 1-2 мм, не повече. Сиреч наливаш до ниво между двете чертички. И до горната да налееш - пак върви добре. И 4см над горната са ми наливали и пак върви. Изпробвано на 1500 км пробег. Никакъв проблем. Това обаче е само за скоростна кутия 722. Не го пробвайте на домашния си автомобил, особено ако е по-съвременна машина. Новите не им се сменя маслото - хвърляш колата на 300 хил.
Как се проверява нивото на маслото на автоматична кутия..
Started by operator, 25 May 2008 - 23:13:32
48 replies to this topic
#31
Posted 26 September 2008 - 11:57
#32
Posted 26 September 2008 - 12:49
Я затова си пазя W140-ката!Всичко написано е вярно.Защото много по-малко знания трябват за да избегнеш проблеми, отколкото за да ги решаваш. Я да видим сега:
1. Откъде ще се купи ATF за кутия която производителят я води като "необслужваема"?
2. Каквото и да е сложил производителят в този автомат, как то ще си запази качествата повече от 200 хил. км.
3. Някой сменял ли е масло на необслужваем автомат, да речем в Австрия или Германия (защото ми се струва, че в сервиза ще му напомнят, че кара Мерцедес, а не Месершмид-какво повече иска от кутия на 300 хил? - половин милион ли да му изкара? или да му сменят маслото на техен риск?)
Било е време, когато са ги изчислявали по за милион. Има един W116, който е 6.9 литров мотор и автоматът му е уникален модел, WB50 D, или нещо подобно. И май беше тристепенен, за да са сигурни в надеждността му. А сега - 7-степенни! И с изцяло електронно управление. Пази боже.
4. В България масово се продава някаква смес Молотов, която наричат бензин. Къде да зареждаме, та сегментите на буталата някак си да оцелеят 200 хил и да не се спекат в бакелитен обръч, компресията да не иде на 8 или по-малко атмосфери и някой умен датчик да не изключва непрекъснато бобината заради това.
5. Компютрите не понасят ниски и високи температури, вибрации, влага, а имаш по един във всяка врата и още толкова на други места. През лятото ламарините се нагряват до +70, а през зимата става -15. И така десетина сезона и дупки и паваж и локви, а сигурно и 20-тина измивания с водоструйка. Има 120+ бр датчици (в края на 80-те са само 15-18 бр.).
6. Ауспухът е с два катализатора и четири ламбда сонди, пласмасов резервоар, дето може да го спукаш на първия бордюр на излизане от автосалона, един се оплакваше че още в гаранция му се отлепило стъклото на стопа. Качеството на кожения салон няма нищо общо с това отпреди 20 години - за 7-8 години е заминал. И това "нещо" да очакваш да те вози 300 хил.? Ако ги навъртиш за 5 години и си S-класа може и да стане, оттам насетне 10-15 бона годишно и си правиш сметката.
#33
Posted 27 September 2008 - 11:22
За да бъдем точни и да има практическа полза по темата, трябва да се признае че Бенц дава заден ход с тази политика на "доживотно запечатани" автомати. В смисъл,
че започват да доставят на фирмените сервизи този специален синететичен АТF, осигуряват специален уред за отчитане на нивото на необслужваемите автомати и явно компромисът е обвързан и с гаранционните им изисквания. Май става като с кодираните касетофони, по едно време през 90-те ги кодираха и после се отказаха.
Цялата работа май тръгна от американците, за да не бърникат из трансмисията. Там са свикнали да си купуват относително здрави коли по 5 хил. долара и после наливат техни евтини масла, разни измислени сервизи ровят, не можеш да ги спреш да нахлуят даже и в клаппанния блок, сменят пружини, купуват ги китайски от магазин дето купуват и фулмастери за децата си, слагат от други коли и като не им върви колата, с цялото си нахалство тръгват да съдят фирмата. Ей затуй взеха да ги запечатват.
Обаче се установи, че съвестните потребители разчитат на доживотна употреба и опп-ааа - на 200 хил. с оригиналния ATF почват проблемите с автомата. Добре, ама като им отидеш във фирмения сервиз с такъв проблем, те не искат да ти сменят флуида, защото ти може да кажеш, че не ти работи добре автомата заради тяхната намеса и той със сигурност няма да работи добре. Затова ще те отсвирят с аргумент, че "не се обслужва", докато се дочупиш съвсем и тогава като им отидеш, ще ти предложат смяна на кутията. Тук е тънкият момент, в който германецът тръгва да си продава колата. Ако си отишъл по-отрано във фирман сервиз и още нямаш проблем, ще ти сменят флуида без проблеми, но колко потребители го знаят и ще го направят като им пише "доживотно запечатан". А и доста рядко някой ходи на фирмен сервиз след 200 хил. км. Първо на пазара втора ръка ще излязат проблемните, след това тези, дето вече са разбрали, че във фирмен сервиз могат да сменят ATF и на 60 хил., нищо че е необслужваем, . Накрая ще излязат на пазара, тези с веднъж сменяни автомати, които също вече са се изхитрили да си сменят ATF-а на 60 хил., но вече колата е почнала да дава други проблеми и няма да спре да дава оттам насетне.
че започват да доставят на фирмените сервизи този специален синететичен АТF, осигуряват специален уред за отчитане на нивото на необслужваемите автомати и явно компромисът е обвързан и с гаранционните им изисквания. Май става като с кодираните касетофони, по едно време през 90-те ги кодираха и после се отказаха.
Цялата работа май тръгна от американците, за да не бърникат из трансмисията. Там са свикнали да си купуват относително здрави коли по 5 хил. долара и после наливат техни евтини масла, разни измислени сервизи ровят, не можеш да ги спреш да нахлуят даже и в клаппанния блок, сменят пружини, купуват ги китайски от магазин дето купуват и фулмастери за децата си, слагат от други коли и като не им върви колата, с цялото си нахалство тръгват да съдят фирмата. Ей затуй взеха да ги запечатват.
Обаче се установи, че съвестните потребители разчитат на доживотна употреба и опп-ааа - на 200 хил. с оригиналния ATF почват проблемите с автомата. Добре, ама като им отидеш във фирмения сервиз с такъв проблем, те не искат да ти сменят флуида, защото ти може да кажеш, че не ти работи добре автомата заради тяхната намеса и той със сигурност няма да работи добре. Затова ще те отсвирят с аргумент, че "не се обслужва", докато се дочупиш съвсем и тогава като им отидеш, ще ти предложат смяна на кутията. Тук е тънкият момент, в който германецът тръгва да си продава колата. Ако си отишъл по-отрано във фирман сервиз и още нямаш проблем, ще ти сменят флуида без проблеми, но колко потребители го знаят и ще го направят като им пише "доживотно запечатан". А и доста рядко някой ходи на фирмен сервиз след 200 хил. км. Първо на пазара втора ръка ще излязат проблемните, след това тези, дето вече са разбрали, че във фирмен сервиз могат да сменят ATF и на 60 хил., нищо че е необслужваем, . Накрая ще излязат на пазара, тези с веднъж сменяни автомати, които също вече са се изхитрили да си сменят ATF-а на 60 хил., но вече колата е почнала да дава други проблеми и няма да спре да дава оттам насетне.
#34
Posted 27 September 2008 - 11:47
В смисъл, че започват да доставят на фирмените сервизи този специален синететичен АТF, осигуряват специален уред за отчитане на нивото на необслужваемите автомати и явно компромисът е обвързан и с гаранционните им изисквания.
Би ли ми казал какъв е този "уред за отчитане на нивото на необслужваемите автомати" ?
#35
Posted 27 September 2008 - 11:52
Ибре-е-е,къде ги изхвърляте тези коли на по 300 хил. км.,я ми кажете моля ви да мина да си взема една/пък аз ще си я дооправя/ вместо да ги претопявате за скрап,що да затрудняваме Кремиковци...
Продават ги на части в e-bay, но засега са единици, предстои да видим какво ще стане 2010 с тези произведени през 2000 г. Може би около 2011 ще с наводни пазара с части втора ръка и ще поевтиният и този който е професионалист, ще може да си поддържа неговата за сметка на останалите.
Тези които сме само потребители, трябва да се притесняваме повече за 2014-2015, когато май ще е най-черният период, защото тогава ще се сринат едновременно и 124-ки и 140-ки и 210-ки и 220-ци и 221-ци. Защото едните са изчислявани като за 20 г., другите за 15, а последната като за 10 г. нормална експлоатация.
#36
Posted 27 September 2008 - 17:33
и 124-ки и 140-ки и 210-ки и 220-ци и 221-ци. Защото едните са изчислявани като за 20 г., другите за 15, а последната като за 10 г. нормална експлоатация.
Баси - аз мислех че моята ще издържи до пенсията ми
#37
Posted 27 September 2008 - 17:37
Тези които сме само потребители, трябва да се притесняваме повече за 2014-2015, когато май ще е най-черният период, защото тогава ще се сринат едновременно и 124-ки и 140-ки и 210-ки и 220-ци и 221-ци. Защото едните са изчислявани като за 20 г., другите за 15, а последната като за 10 г. нормална експлоатация.
Това ми прозвуча направо като края на света
#38
Posted 27 September 2008 - 17:47
Тези които сме само потребители, трябва да се притесняваме повече за 2014-2015, когато май ще е най-черният период, защото тогава ще се сринат едновременно и 124-ки и 140-ки и 210-ки и 220-ци и 221-ци. Защото едните са изчислявани като за 20 г., другите за 15, а последната като за 10 г. нормална експлоатация.
Аз пък не го вярвам това
#39
Posted 27 September 2008 - 22:17
Добре че карарам 190-ка,
тя не влиза в тия сметки!
тя не влиза в тия сметки!
W201 190 2.5Turbo disel avtomatik-- Продаден
#40
Posted 27 September 2008 - 22:42
...и тогава ще останем тези с истинските Мерцедеси - 115,116,123 и 126...трябва да се притесняваме повече за 2014-2015, когато май ще е най-черният период, защото тогава ще се сринат едновременно и 124-ки и 140-ки и 210-ки и 220-ци и 221-ци. Защото едните са изчислявани като за 20 г., другите за 15, а последната като за 10 г. нормална експлоатация.
#41
Posted 27 September 2008 - 22:44
Каде забрави 201-цата!!!
W201 190 2.5Turbo disel avtomatik-- Продаден
#42
Posted 27 September 2008 - 22:48
...и тогава ще останем тези с истинските Мерцедеси - 115,116,123 и 126
Точно така, тогава и ще струват повече пари
#43
Posted 27 September 2008 - 22:51
Е да бе...вярно.То нали все я слагат хората към Ц-класата че то аз за това я пропуснах като МерцедесКаде забрави 201-цата!!!
#44
Posted 27 September 2008 - 22:52
Ц-то пасти да яде!
W201 190 2.5Turbo disel avtomatik-- Продаден
#45
Posted 02 October 2008 - 22:44
Я не обиждаите цедките.202 е класика/оцобено Т модела/
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users




View Garage








