Публикувано 27 септември 2008 - 11:22
За да бъдем точни и да има практическа полза по темата, трябва да се признае че Бенц дава заден ход с тази политика на "доживотно запечатани" автомати. В смисъл,
че започват да доставят на фирмените сервизи този специален синететичен АТF, осигуряват специален уред за отчитане на нивото на необслужваемите автомати и явно компромисът е обвързан и с гаранционните им изисквания. Май става като с кодираните касетофони, по едно време през 90-те ги кодираха и после се отказаха.
Цялата работа май тръгна от американците, за да не бърникат из трансмисията. Там са свикнали да си купуват относително здрави коли по 5 хил. долара и после наливат техни евтини масла, разни измислени сервизи ровят, не можеш да ги спреш да нахлуят даже и в клаппанния блок, сменят пружини, купуват ги китайски от магазин дето купуват и фулмастери за децата си, слагат от други коли и като не им върви колата, с цялото си нахалство тръгват да съдят фирмата. Ей затуй взеха да ги запечатват.
Обаче се установи, че съвестните потребители разчитат на доживотна употреба и опп-ааа - на 200 хил. с оригиналния ATF почват проблемите с автомата. Добре, ама като им отидеш във фирмения сервиз с такъв проблем, те не искат да ти сменят флуида, защото ти може да кажеш, че не ти работи добре автомата заради тяхната намеса и той със сигурност няма да работи добре. Затова ще те отсвирят с аргумент, че "не се обслужва", докато се дочупиш съвсем и тогава като им отидеш, ще ти предложат смяна на кутията. Тук е тънкият момент, в който германецът тръгва да си продава колата. Ако си отишъл по-отрано във фирман сервиз и още нямаш проблем, ще ти сменят флуида без проблеми, но колко потребители го знаят и ще го направят като им пише "доживотно запечатан". А и доста рядко някой ходи на фирмен сервиз след 200 хил. км. Първо на пазара втора ръка ще излязат проблемните, след това тези, дето вече са разбрали, че във фирмен сервиз могат да сменят ATF и на 60 хил., нищо че е необслужваем, . Накрая ще излязат на пазара, тези с веднъж сменяни автомати, които също вече са се изхитрили да си сменят ATF-а на 60 хил., но вече колата е почнала да дава други проблеми и няма да спре да дава оттам насетне.