Как се проверява нивото на маслото на автоматична кутия..
Started by operator, 25 May 2008 - 23:13:32
48 replies to this topic
#1
Posted 25 May 2008 - 23:13
На изключен ДВГ или на запален?
Щот на запален ми показва под минимума, а като го изключа и извадя щеката показва близо до максимума..
а може ли нещо да стане ,ако утре сутринта мина 50 км. с масло под минимума( проверено на запален двг) ?
Щот на запален ми показва под минимума, а като го изключа и извадя щеката показва близо до максимума..
а може ли нещо да стане ,ако утре сутринта мина 50 км. с масло под минимума( проверено на запален двг) ?
#2
Posted 25 May 2008 - 23:18
На запален и загрят мотор.Нали се сещаш че трябва да покараш малко буса понеже маслото на кутията се подържа в топлинен режим от охладителната уредба и като загрее мотора загрява и маслото на скоростите.
Палиш,караш малко 10-15 км и тогава проверяваш на работещ мотор.
Палиш,караш малко 10-15 км и тогава проверяваш на работещ мотор.
#3
Posted 25 May 2008 - 23:22
И под минимума леко може да се кара,но не е желателно.Ако тече...............взимай влака
.
#4
Posted 01 June 2008 - 17:47
Накои щеки на автоматиците имат мин-макс деление и за студено масло до+30С и мин-макс.деление за затоплено масло70-80С,други само по едно мин-макс. деление, то е за измерване на добре затоплено масло на автоматика,задължително обаче мериш на работещ мотор на положение "Р" или "N"-говориме за автоматик на мерцедес.Не зная твоята щека от кои е.Цвета на маслото е трябва да е червен,ако е жълтеникав -маслото е за смяна.Много колеги бъркат и мислят ,че трябва да е почерняло като моторното масло ,за да го сменят.Задължително със смяната на масло сменяш и маслен филтър за автоматика с гарнитурката за капака.Успех и дълъг пробег.
#5
Posted 29 August 2008 - 16:22
Моята пура има две чертички и във всички книги, включително в оригиналната книжка с Указанията за ползване, пише, че при 20-30 градуса, маслото трябва да е 10мм под минималната чертичка. Глупости. Проверено и доказано, че ако се налее до 10 мм под минимума (долна чертичка), колкото пише по книгите, турбината се върти почти на сухо, т.е ако изобщо потеглиш, скоростите почват да обезумяват. Това вече е много опасно. Не знам какво масло са имали предвид, но разните ATF-и на Mobil, които има на пазара не се разширяват. Колкото налееш, толкова си остава и на студено и на загрято масло - да мръдне с 1-2 мм, не повече. Сиреч наливаш до ниво между двете чертички. И до горната да налееш - пак върви добре. И 4см над горната са ми наливали и пак върви. Изпробвано на 1500 км пробег. Никакъв проблем. Това обаче е само за скоростна кутия 722. Не го пробвайте на домашния си автомобил, особено ако е по-съвременна машина. Новите не им се сменя маслото - хвърляш колата на 300 хил.
#6
Posted 29 August 2008 - 17:11
Новите не им се сменя маслото - хвърляш колата на 300 хил.
Ако знаеш само каква простотия написа.....
#7
Posted 29 August 2008 - 17:28
На мен след ремонта на автоматика при Генади,нивото на маслото ми е винаги над максимума на пръчката и при студена кутия и при топла.Значи или пръчката ми не е оригинална /което и преди съм си го мислил/ или ми е препълнена кутията!Колата вече има поне 1500км с новите скорости и нищо и няма
Да ходя да купя една нова пръчка а?И без това главата на тази е счупена и я вадя с клещи от хралупата.Може да влиза по-дълбоко заради счупената глава и да мери грешно.
Общо взето ме е страх да пипам и да мисля за повреди, защото предизвеквам лоия късмет да се върне.
Иначе на новите Мерцедеси им си се сменя маслото както и на старите.Кой ще ти хвърли кола за 200 000?
Да ходя да купя една нова пръчка а?И без това главата на тази е счупена и я вадя с клещи от хралупата.Може да влиза по-дълбоко заради счупената глава и да мери грешно.
Общо взето ме е страх да пипам и да мисля за повреди, защото предизвеквам лоия късмет да се върне.
Иначе на новите Мерцедеси им си се сменя маслото както и на старите.Кой ще ти хвърли кола за 200 000?
#8
Posted 29 August 2008 - 17:43
... Това обаче е само за скоростна кутия 722. ...
E сега ако кажеш па на Мерцедес какъв друг автомат освен 722.ХХХ има равен няма да имаш.
#9
Posted 29 August 2008 - 20:01
на някои S-class автоматите са без обслужване.не им се сменя маслото и нямат щеки за проверка на нивото.наример S-500 2001год.
#10
Posted 29 August 2008 - 20:13
Ако знаеш само каква простотия написа.....
Съгласен съм че простотията е голяма.
на някои S-class автоматите са без обслужване.не им се сменя маслото и нямат щеки за проверка на нивото.наример S-500 2001год.
Например на моята е точно така и трябваше да ходя в сервиз да го мерят - по тъпо нещо няма. Днес го смених на автоматика (722.633) и ми казаха че трябва да го сменям на 100000км което е добър интервал.
#11
Posted 29 August 2008 - 21:20
на някои S-class автоматите са без обслужване.не им се сменя маслото и нямат щеки за проверка на нивото.наример S-500 2001год.
Уточнение - маслото на скоростите е хубаво да се сменя на 60000км, 100к е прекалено много особено за стара кола.
А top да те питам, колко от маслото ти смениха, и ако са го сменили всичкото, в кой сервиз?
I love the sound of V8 in the morning...
#12
Posted 29 August 2008 - 22:04
Уточнение - маслото на скоростите е хубаво да се сменя на 60000км, 100к е прекалено много особено за стара кола.
А top да те питам, колко от маслото ти смениха, и ако са го сменили всичкото, в кой сервиз?
Значи ще го сменям на 60000км
Днес го смениха в Балкан Стар - Пловдив, в бележката излиза че са сменили 10литра масло ?!? защото пише "кол: 10.0, А001 989 45 03 Масло, ед цена 25.12лв, стойност 251.20лв. също и филтър А140 277 00 95 - 26.40лв., уплътнителен пръстен А140 271 00 60 - 1.11лв., уплътнителен пръстен А023 997 84 47 - 17лв. Гарнитура А140 277 00 95 - 16.70лв. и някъв дихтунг.
#13
Posted 29 August 2008 - 23:27
Съгласен съм че простотията е голяма.
Например на моята е точно така и трябваше да ходя в сервиз да го мерят - по тъпо нещо няма. Днес го смених на автоматика (722.633) и ми казаха че трябва да го сменям на 100000км което е добър интервал.
Ти си смени и таблото че с тези изгорели редове.... незнам как не те дразни
#14
Posted 29 August 2008 - 23:31
Ти си смени и таблото че с тези изгорели редове.... незнам как не те дразни
Всичко виждам само едно не се вижда дали харчи 43/100 или 23/100 но това е по добре да не го знам за какво да се затормозявам излишно Само дисплея не се сменя а целия километраж заедно с всичките стрелки и другите два дисплея.
#15
Posted 29 August 2008 - 23:40
И струва.... 000x лв.
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users