Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Как се проверява нивото на маслото на автоматична кутия..


  • Please log in to reply
48 replies to this topic

#1 operator

operator

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 67 Posts:
  • Град:Раковски

Posted 25 May 2008 - 23:13

На изключен ДВГ или на запален?
Щот на запален ми показва под минимума, а като го изключа и извадя щеката показва близо до максимума..

а може ли нещо да стане ,ако утре сутринта мина 50 км. с масло под минимума( проверено на запален двг) ?
  • 0

#2 W123

W123

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,824 Posts:
  • Пол:Мъж

Posted 25 May 2008 - 23:18

На запален и загрят мотор.Нали се сещаш че трябва да покараш малко буса понеже маслото на кутията се подържа в топлинен режим от охладителната уредба и като загрее мотора загрява и маслото на скоростите.
Палиш,караш малко 10-15 км и тогава проверяваш на работещ мотор.
  • 0

#3 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6,668 Posts:
  • Пол:не е посочено

Posted 25 May 2008 - 23:22

И под минимума леко може да се кара,но не е желателно.Ако тече...............взимай влака
  • 0
.

#4 220TE

220TE

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 165 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Мercedes-Benz 124 Sportline / 220TE/ ,110KW , X.1992г.

Posted 01 June 2008 - 17:47

Накои щеки на автоматиците имат мин-макс деление и за студено масло до+30С и мин-макс.деление за затоплено масло70-80С,други само по едно мин-макс. деление, то е за измерване на добре затоплено масло на автоматика,задължително обаче мериш на работещ мотор на положение "Р" или "N"-говориме за автоматик на мерцедес.Не зная твоята щека от кои е.Цвета на маслото е трябва да е червен,ако е жълтеникав -маслото е за смяна.Много колеги бъркат и мислят ,че трябва да е почерняло като моторното масло ,за да го сменят.Задължително със смяната на масло сменяш и маслен филтър за автоматика с гарнитурката за капака.Успех и дълъг пробег.
  • 0

#5 Chapi

Chapi

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 11 Posts:
  • Град:София

Posted 29 August 2008 - 16:22

Моята пура има две чертички и във всички книги, включително в оригиналната книжка с Указанията за ползване, пише, че при 20-30 градуса, маслото трябва да е 10мм под минималната чертичка. Глупости. Проверено и доказано, че ако се налее до 10 мм под минимума (долна чертичка), колкото пише по книгите, турбината се върти почти на сухо, т.е ако изобщо потеглиш, скоростите почват да обезумяват. Това вече е много опасно. Не знам какво масло са имали предвид, но разните ATF-и на Mobil, които има на пазара не се разширяват. Колкото налееш, толкова си остава и на студено и на загрято масло - да мръдне с 1-2 мм, не повече. Сиреч наливаш до ниво между двете чертички. И до горната да налееш - пак върви добре. И 4см над горната са ми наливали и пак върви. Изпробвано на 1500 км пробег. Никакъв проблем. Това обаче е само за скоростна кутия 722. Не го пробвайте на домашния си автомобил, особено ако е по-съвременна машина. Новите не им се сменя маслото - хвърляш колата на 300 хил.
  • 0

#6 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5,223 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Posted 29 August 2008 - 17:11

Новите не им се сменя маслото - хвърляш колата на 300 хил.


Ако знаеш само каква простотия написа..... :kill_myself:
  • 0

logo-600-1002.png


#7 shotgun600

shotgun600

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3,761 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W140 600SEL

Posted 29 August 2008 - 17:28

На мен след ремонта на автоматика при Генади,нивото на маслото ми е винаги над максимума на пръчката и при студена кутия и при топла.Значи или пръчката ми не е оригинална /което и преди съм си го мислил/ или ми е препълнена кутията!Колата вече има поне 1500км с новите скорости и нищо и няма :allhail:
Да ходя да купя една нова пръчка а?И без това главата на тази е счупена и я вадя с клещи от хралупата.Може да влиза по-дълбоко заради счупената глава и да мери грешно.
Общо взето ме е страх да пипам и да мисля за повреди, защото предизвеквам лоия късмет да се върне.

Иначе на новите Мерцедеси им си се сменя маслото както и на старите.Кой ще ти хвърли кола за 200 000?
  • 0

#8 W123

W123

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,824 Posts:
  • Пол:Мъж

Posted 29 August 2008 - 17:43

... Това обаче е само за скоростна кутия 722. ...


E сега ако кажеш па на Мерцедес какъв друг автомат освен 722.ХХХ има равен няма да имаш.
  • 0

#9 nikolai4eto

nikolai4eto

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 726 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    W202 C 200 CDI 2000г T VITO 110 CDI 2000г CLC 203 220 CDI 2002г 143Hp

Posted 29 August 2008 - 20:01

на някои S-class автоматите са без обслужване.не им се сменя маслото и нямат щеки за проверка на нивото.наример S-500 2001год.
  • 0

#10 top

top

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,098 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes SL350 2010 316hp
Garage View Garage

Posted 29 August 2008 - 20:13

Ако знаеш само каква простотия написа..... :kill_myself:


Съгласен съм че простотията е голяма.


на някои S-class автоматите са без обслужване.не им се сменя маслото и нямат щеки за проверка на нивото.наример S-500 2001год.


Например на моята е точно така и трябваше да ходя в сервиз да го мерят - по тъпо нещо няма. Днес го смених на автоматика (722.633) и ми казаха че трябва да го сменям на 100000км което е добър интервал.
  • 0

#11 msi200

msi200

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 278 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia

Posted 29 August 2008 - 21:20

на някои S-class автоматите са без обслужване.не им се сменя маслото и нямат щеки за проверка на нивото.наример S-500 2001год.


Уточнение - маслото на скоростите е хубаво да се сменя на 60000км, 100к е прекалено много особено за стара кола.

А top да те питам, колко от маслото ти смениха, и ако са го сменили всичкото, в кой сервиз?
  • 0
I love the sound of V8 in the morning...

#12 top

top

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,098 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes SL350 2010 316hp
Garage View Garage

Posted 29 August 2008 - 22:04

Уточнение - маслото на скоростите е хубаво да се сменя на 60000км, 100к е прекалено много особено за стара кола.

А top да те питам, колко от маслото ти смениха, и ако са го сменили всичкото, в кой сервиз?


Значи ще го сменям на 60000км :)

Днес го смениха в Балкан Стар - Пловдив, в бележката излиза че са сменили 10литра масло ?!? защото пише "кол: 10.0, А001 989 45 03 Масло, ед цена 25.12лв, стойност 251.20лв. също и филтър А140 277 00 95 - 26.40лв., уплътнителен пръстен А140 271 00 60 - 1.11лв., уплътнителен пръстен А023 997 84 47 - 17лв. Гарнитура А140 277 00 95 - 16.70лв. и някъв дихтунг.
  • 0

#13 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5,223 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Posted 29 August 2008 - 23:27

Съгласен съм че простотията е голяма.
Например на моята е точно така и трябваше да ходя в сервиз да го мерят - по тъпо нещо няма. Днес го смених на автоматика (722.633) и ми казаха че трябва да го сменям на 100000км което е добър интервал.


Ти си смени и таблото че с тези изгорели редове.... незнам как не те дразни ;)
  • 0

logo-600-1002.png


#14 top

top

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,098 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    Mercedes SL350 2010 316hp
Garage View Garage

Posted 29 August 2008 - 23:31

Ти си смени и таблото че с тези изгорели редове.... незнам как не те дразни ;)


Всичко виждам само едно не се вижда дали харчи 43/100 или 23/100 но това е по добре да не го знам за какво да се затормозявам излишно :icon_coolgrin: Само дисплея не се сменя а целия километраж заедно с всичките стрелки и другите два дисплея.
  • 0

#15 grosmaster

grosmaster

    Фен на Клуба

  • Потребители на форума
  • 5,223 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Пловдив
  • Автомобил:
    BMW

Posted 29 August 2008 - 23:40

И струва.... 000x лв.
  • 0

logo-600-1002.png





1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users