Маслото - основните неща, които трябва да се знаятАвтор Caмo Дизeл
Започната от W123, 18 май 2008 - 22:58:57
22 мнения по тази тема
#16
Публикувано 15 юни 2016 - 19:39
И Liqui i Bardahl са доста сериозни производители с теадиции. Имат изключителни попадения Bardahl сериите XTC,XTEC,C60 маслата с фюлерин и полар плюс изключително популярни в щатите не знам кво може да не им харесаш?
Liqui от своя страна сериите Top tec и не само отново масла със завивдни характеристики покриващи голям диапазон спесификации.Това че не се вграждат OEM е изцяло политика и нищо повече. Bardahl примерно присъства отдавна при PSA съвсем официално с множество добавки за почистване на DPF pro-сериите както и Turbo Cleaner-а чудесен продукт лично ползван от мен останах много доволен.
И все пак говорейки за масла не мога да не споделя че съм фен на тема Red Line за мен са просто висш пилотаж от любимата ми група 5 естери. Изключителни характеристики и живот на присадките независимо от експлоатацията. Няма синтетика която да държи до 20 тона товар на смазочния филм и в същото време да притежава силни миещи свойства които са типични за тези масла. Огромен плюс е това че не са петролни продукти и качествата им не се влияят пряко от типа гориво толкова колкото стандартната синтетика. Минуса е разбира се бруталната цена от близо 40 лв за литър масло по MB 5w30,5w40. Бих споменал и Xenum но са по-скоро "козметични" с изключение на естерно-керамичните продукти другите не отговарят технически на високите претенции на производителя.
Liqui от своя страна сериите Top tec и не само отново масла със завивдни характеристики покриващи голям диапазон спесификации.Това че не се вграждат OEM е изцяло политика и нищо повече. Bardahl примерно присъства отдавна при PSA съвсем официално с множество добавки за почистване на DPF pro-сериите както и Turbo Cleaner-а чудесен продукт лично ползван от мен останах много доволен.
И все пак говорейки за масла не мога да не споделя че съм фен на тема Red Line за мен са просто висш пилотаж от любимата ми група 5 естери. Изключителни характеристики и живот на присадките независимо от експлоатацията. Няма синтетика която да държи до 20 тона товар на смазочния филм и в същото време да притежава силни миещи свойства които са типични за тези масла. Огромен плюс е това че не са петролни продукти и качествата им не се влияят пряко от типа гориво толкова колкото стандартната синтетика. Минуса е разбира се бруталната цена от близо 40 лв за литър масло по MB 5w30,5w40. Бих споменал и Xenum но са по-скоро "козметични" с изключение на естерно-керамичните продукти другите не отговарят технически на високите претенции на производителя.
#17
Публикувано 26 август 2017 - 02:38
Едно интересно клипче по темата, което дава не малка яснота.
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
#18
Публикувано 26 август 2017 - 06:20
А възможно ли е един двигател да си повиши мощността(макар и минимално) от маслото?
В момента сложих 0-50 сустина в двигател М-113К и чувството при каране е,че колата е доста по-бърза.Това ще го уточня като направя някои замервания,за да съм сигурен.Пък може и да е само заблуда.....
Ако въпроса ми е неуместен за тази тема го изтрийте.
#19
Публикувано 26 август 2017 - 08:18
Забелязал съм че когато към маслото добавя и добавка усещам мотора по-тих и по-пъргав.
Sent from my iPhone 7 using Tapatalk
Officeservices.bg
Sent from my iPhone 7 using Tapatalk
Officeservices.bg
#20
Публикувано 26 август 2017 - 12:12
Маслото не прави чудеса.
Чувствата дават Power, както с току що изкъпана булка... .
Добавките (подкрепителните)... са друга работа.
Този пост е редактиран от vencislav: 26 август 2017 - 12:14
#21
Публикувано 26 август 2017 - 13:07
А възможно ли е един двигател да си повиши мощността(макар и минимално) от маслото?
В момента сложих 0-50 сустина в двигател М-113К и чувството при каране е,че колата е доста по-бърза.Това ще го уточня като направя някои замервания,за да съм сигурен.Пък може и да е само заблуда.....
Ако въпроса ми е неуместен за тази тема го изтрийте.
Таман щях да те питам дали си го сложил това масло.
Замерванията ясни, на мен ми е по-интересно дали другите неща са верни, че намалява (почти до 0) триенето вътре и прочее ? Ама това май няма как да се види.
Scientists have finally discovered what's wrong with the female brain : On the left side, there is nothing right, and on the right side, there is nothing left...
#22
Публикувано 26 ноември 2018 - 21:33
Колеги, ще ви напиша нещата които научих аз за маслата за няколко години изследване и практически опити, дано са полезни някому:
1. Освен ако не карате дизел с филтър за твърди частици НЕ слагаите масло с допуск завършващ на 1 на бутилката в мотора (229,31...), там всичко дето е полезно в маслото е намалено наполовина, независимо кво казва някой документ, дори да идва от Мерцедес.
2. BeVo листата не е списък с масла с които мотора ще живее щастливо 500к километра, това е списък с масла които няма да прецакат мотора от едно две наливания.
3. В двигателя има няколко различни вида триене и смазване, и това че 5 масла покриват няколко параметъра въобще не означава че са еквивалентни. Хубавото масло е много пъти по добро за мотора, нищо че има още няколко които покриват същия допуск.
4. Има добавки които подобряват характеристиките на маслото, както и такива които ги влошават. Да се слагат добавки е руска рулетка, най добре да се ползва маслото както си е прозиведено, залога е твърде голям.
5. Много е важно да се купува маслото от 100% надежно място, пак, залога е твърде голям.
#23
Публикувано 11 април 2019 - 14:27
https://www.oil-club...-top-oyl-kluba/
Изключително детайлен списък с масла от братушките, съчетани с лабораторни тестове и последващ химичен анализ след употреба, при някои.
0 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 0 гости, 0 анонимни