Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

Огромен разход на гориво-18/100 дизелW210 250TD


  • Please log in to reply
40 мнения по тази тема

#1 LUCKY

LUCKY

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 12 Мнения:

Публикувано 18 април 2008 - 22:13

Здравейте!Обръщам се към Вас с молба за съдействие.
От скоро си имам возилка МЕРЦЕДЕС Е250 ТД 150к.с. ('98), но да ти кажа доста повече очаквах от тази кола. :( Мислех си че ще върви по-добре, че ще набира повече и т.н. Най-лошто е това, че не мога да си реша проблема с високият разход на гориво, който е забележи - 18л. на 100 км градско. :wacko: (Извън градско още не съм я засичал.)
Да ти кажа сега какво съм правил и къде съм ходил. Колата съм я купил приблизително преди месец (от автокъща в България, внесена е от Италия със сервизни документи и е в прекрасен външен и интериорен вид - много запазена), още с купуването имаше една изгоряла свещ, но това не е проблем. Взех колата, заведох я на сервиз и смених стандартните неща като за нова покупка (ремъци, ролки, масла, филтри, амортисьорчето на двигателя). Смених и изгорялата свещ - след няколко дни изгоря и още една. Рекох си: - Еми те са тръгнали. И смених и останалите 4 броя, за да е сигурно че са нови и да не плащам всеки път за разглобяване и сглобяване. Проверих я и наистина е добре по окачване, ходова част и работа на двигател (като за Дизел).
Но проблема се яви когато забелязах, че доста бързо ми свършва горивото за малко километри по маршрут, който минавам редовно. Напълних резервора до капачката и реших да засека какъв е разхода на 100 км. Когато обаче се върнах на същата бензиностанция, на същата нафтоколонка след 100 км, заредих 18.2 л дизел. Направих тази процедура още 4 пъти на различни бензиностанции, но ефекта беше същият - от 17.5 до 18.7 л за 100 км.
Ходих при един майстор (Свилен се казва на ул.Могила), и той каза че нещо не работело Турбото и колата за това не ми вървяла и харчела много. Нещо прави на колата и ми обясняваше, че рециркулацията (ЕГР) била запушена или нещо такова и от там идвал проблема и че той не трябвал и електрически го игнорира. Каза че сега колата ще бъде добре и да засека отново разхода.
Това добре, но първоначално колата можеби тръгна по-добре но после сякаш пак се върна на стария си варянт даже и по зле. Педала до край, а колата набираше като обикновен Дизел. Засякох разбира се разхода и наистина той падна на 11.4 л. на сто.
Нещо ме притесняваше от тази диагностика и изкючването на рециркулацията и отидох на диагностика в Дизел Център Бош който се намира по пътя за летището на ул.Поручик Бонев 10. Там нищо не казаха за ЕГР, но ми казаха че колата си е перфектна, че не е възможно да хрчи толкова и единственото което трябва да сменя е Вакумният клапан на турбото, защото нещо не отваряло или каквото там ....
Отидох в сервиза ХЕЕД кадето преди си подържах Пассата, там човека на който имам много доверие ми каза че неможе да е това и ми сложи друг Клапан и ме прати да покарам колата, да видя дали ще има разлика в ускорението и вървенето (според него, ако е заминал клапана, сега като е сложил другият трябва да има голяма разлика). Да ама не :( колата се движеше по старият начин. Върнах се в сервиза, човека си ми върна моят клапан и аз си отидох. ( Забравих да кажа, че и той закачи копютъра и нямаше никакви грешки).
На следващият ден отидох в сервиза на Петко (на ул.Братя Миладинови), който закачи компютъра прегледа колата каза че няма никакви грешки - разбира се каза че рециркулацията НЕ трябва да е изключена, а точно обратното. Намести маркучите и връзките (дето онзи майстор бе изкл. ЕГР) и каза че колата си била приказка - подкарахме я де и наистина сега вече усещах Турбото и вървеше по-добре. Каза ми че сега всичко ще е наред и за си трагнах.
Направих ново засичане на разхода и той отново се върна на 18 л на сто. Обадих се и отново отидох при Петко, при което той отново закачи компютъра и каза че няма грешки и че всичко е ОК и че физически този мотор не може да изяде толкова нафта и че аз си внушавам. И каза, че ако се била наклонила колата при вече напълнен резервоар до капачката, тя можела да събере още 10 л. :0_yahoo: да бе да ;).
От там отидох при Коко (на Бистришко шосе с/у Тешев Галвинг). Човекът се хвана за главата, първоначално ми се смееше, но аз му показах бележките от сипаното гориво и нещата взеха друга позиция. Закачи и той колата на компютъра и пак нищо - няма грешки, всичко работи. Звъня на колеги, които нещо го питаха за температура на горивото или нещо такова, но това беше нормално. Единственото което ме постъветва да направя, е да сменя МАП Сензора (мисля че така се казваше). Каза че струва около 180 лв, но е с поръчка. И ако от смяната му нещата не се оправят, си няма идея за друго. Поръчах го и след една седмица ще дойде.
Това ми е цалата одисея. Плачевна, но разхода ми 18 на сто е реален.
Моля за помощ, ако нещо се сещаш или какво да направя. Доста съм се отчаял вече :( и нямям идея как да си реша проблема. Купих кола за 15 000, която харчи Дизел повече от ЗИЛ.
До сега съм карал само Дизел и такъв разход НИКОГА не съм имал. Предишният ми автомобил беше Пассат 5.5 4х4с постоянно вкючено и харчеше 12 л на 100 км градско.
Благодаря Ви предварително!!!!!!
P.S. Колата от никаде не тече, не пуши и не мирише на нафта, когато дигна капака (при загряла кола).
  • 0

#2 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 420 SEL
    --W222 S550L
    --R107 380sl

Публикувано 18 април 2008 - 22:32

хммм, ако е от мап сензора, трябва да даде грешка...???

бих казал, макар че колата не пуши, върви и т.н , да утидеш до супер дизел на околовръста, да погледнат помпата...

другото възможно е: ЕГР клапана да заяжда в отворено състояние!! тогава компа неможе да разбере че е заял и ще пълни повече нафта за сметка на това че мотора се пълни с по-малко кислород.
за да ти стане ясно, ЕГР клапана връща около 20% изгорели газове в мотора за още едно доизгаряне. но не постоянно, а при определени условия. с цел намаляване на токсичността

още един вариянт е да е задръстен катализатора, ако имаш де,...ако е задръстен, няма да можеш да вдигнеш повече от 180км/ч (най-лесния тест, но относителен)
  • 0

#3 LUCKY

LUCKY

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 12 Мнения:

Публикувано 18 април 2008 - 22:45

Да ти кажа честно много хора се оплакват от Цецо Дизела (т.е. Super Disel), това което зная, че точно тази помпа няма кой да я настрои в България. (Да я разбутат - може, но да я оправят ;) )
По отношение на катализатора още нищо не сам правил. Ако е от това, ще го изтурбуша, но много е голям разхода!!!
  • 0

#4 W123

W123

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2824 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 18 април 2008 - 23:53

... това което зная, че точно тази помпа няма кой да я настрои в България. ...

Стига се шашка па ти.
Мотора ти е 605.962 следователно си с редова помпа Бош.Кво немогат да й направят.То май даже това са последните помпи които могат да се прави нещо по тях :slap:
Но след като не пуши,не тресе мотора и т.н. помпата трбва да си е добре.Всичко останало е до управление на мотора.
Значи казваш че след като ти е горяла 18,сте откачили ЕГР-а и е паднала на 11-12.А въобще самия ЕГР отворихте ли го да го видите дали може да мине игла през него или е запушен.
За турбото нищо не каза...включва ли или не.
  • 0

#5 misterj

misterj

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 828 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 19 април 2008 - 09:16

Но след като не пуши,не тресе мотора и т.н.


А ако тресе леко първите 5-10 секунди на студен старт какво може да е?
  • 0

#6 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 420 SEL
    --W222 S550L
    --R107 380sl

Публикувано 19 април 2008 - 11:43

А ако тресе леко първите 5-10 секунди на студен старт какво може да е?


разпръсквач, свещ
  • 0

#7 W123

W123

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2824 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 19 април 2008 - 11:47

Аз залагам на свещ.Особенно ако си с 300Д мотор,тоя 6-так немое да я усети че е изгоряла...малко прелашква в началото докато запали цилиндъра и това е.Ела да видиш на 4-цилиндров как го размята...
  • 0

#8 p22

p22

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 837 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML 270 cdi
    A 170 cdi

Публикувано 19 април 2008 - 11:54

Не разбирам много но си мисля че може да е от помпата. Защото доколкото знам тя може да се настройва и съответно това да ти вдигне или намали разхода. Така че е добре да я видят помпата.
  • 0
Mercedes А 170cdi
Mercedes ML 270cdi
Silentium Universi

#9 LUCKY

LUCKY

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 12 Мнения:

Публикувано 19 април 2008 - 12:27

Аз 5-те свещи съм ги сменил с нови -не е от свещите (поне така си мисля).
А за ЕГР-а, не са го отваряли - само го му бяха откачили захранването и не зная в какво състояние.
За помпата не зная къде да я настоят - освен при Цецо Дизела (но там не ми се ходи - оплакван се хората от там)
  • 0

#10 top

top

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2112 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    MB 2010 SL350 316hp;2015 E350 BlueTEC 258hp.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 19 април 2008 - 14:21

За помпата не зная къде да я настоят - освен при Цецо Дизела (но там не ми се ходи - оплакван се хората от там)


За да не си мислиш че всички се оплакват от Супер Дизел ще кажа че аз съм много доволен от тях. Като си взех колата (турбо дизел, двигател ОМ603 с помпа бош) имаше изгорели свещи и течове от тия металните маркучи които излизат от помпата и разни други дребни неща. Закарах колата при тях и за един ден оправиха всичко + настройка на помпата и от тогава (почти година) не съм имал никакви проблеми.
  • 0

#11 misterj

misterj

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 828 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 19 април 2008 - 14:36

разпръсквач, свещ


Ако е свещ, няма ли да ми светне на таблото? И как да разбера кое от двете?
Колега- извибявай че ти пиша в темата - ако ти преча , ще публикувам нова
  • 0

#12 bibitkata

bibitkata

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    W 124 - 250 D - 1986

    W 245 - B180CDi - 2007

Публикувано 19 април 2008 - 16:13

За помпата не зная къде да я настоят - освен при Цецо Дизела (но там не ми се ходи - оплакван се хората от там)


Лозово до Бургас в сервиз "Diesel parts"............

:beer:
  • 0
.... Опита е фенер който свети на гърба ни - Конфуций ....

#13 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 19 април 2008 - 17:05

Хм,хм...все си мисля,че при такъв висок разход трябва да чади яко чернилка отзад,като я настъпиш,а казваш,че не пуши...?!
Провери зацепването на помпата и дебита-възможно е да е имало много и изключително некомпетентни намеси!
Не разбрах усещаш ли турбото,като я настъпиш?
За дизелджия съм признал Иван от гара Яна само!Но подочувам,че и той правел издънки понякога,та знам ли...?
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#14 brpi

brpi

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1243 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Karlsruhe,Germany
  • Автомобил:
    W124 300D 603
    W124 230E 102

Публикувано 19 април 2008 - 17:49

На дизел ако гори много обикновено е или помпа или някои маркуч за обратна нафта.
На тоя мотор нормалния разход да е 8-10 литра а при тебе е по2 -ако е от помпата то тя трябва да хвърля 2 пъти повече гориво вътре....което е кажи речи невазможно.
Обаче казваш че и не пуши .... станно .
Огледаи колата отдолу -колкото и невероятно да звучи може да тече някъде нафта.

За сервиз в София ти препоръчвам сервиза на Генади -ул.Владимир Вазов 120
  • 0
W 124 - 300D
W 124 - 230E

#15 LUCKY

LUCKY

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 12 Мнения:

Публикувано 19 април 2008 - 19:04

Благодаря на всички за мненията и догатките предварително!!!!!! :beer:
По отношение на Турбото:
- не мога да кажа с точност дали и колко работи. Според мен трябва да има осезателна разлика след 2200 оборота, но ...... не ме лепи за седалката :( Как да ви кажа, колата набира, работи равномерно, но ..... как да се изразя? - Набира като обикновен дизел, но малко по-добре или малко по-барзо - но МАЛКО!!!!
На Пассата, като натисна гаста и достигне 2000 оборота имаше издърпване, тласък, усещаше се кога вкючва турбото - колата се изтрелваше, а сега това го няма на Мерцедеса. Набира, усеща се че има мощ, но е някакси така плавно или просто си набира защото има в себе си 150 коня. На Пасата между 2200 и 4500 оборота нещата ставаха за много кратко време, а тук мотора реве и мабира но по-бавно. Не зная дали си е така или не работи турбото, иска ми се ако има някоъй с същият Мерцедес като моя, да се срещнем и да направим съпоставка. Може аз да греша за турбото, но за разхода НЕ ГРЕША!!!!! Сега отново правя засичане и като виждам до каде е стигнала стрелката за нафтата пак ще сипна 18-19 литра :(
Днес имах работа и обикалях напред-назад с колата и когато излязох на Цариградско шосе я понатиснах малко, до към 80 км/ч беше добре, но после към 100 км/ч включих на 5 - педала до край и нещо не вървеше добре, сякаш нямаше сила - набираше ама .......
Незная вече какво да си мисля :(
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни