От скоро си имам возилка МЕРЦЕДЕС Е250 ТД 150к.с. ('98), но да ти кажа доста повече очаквах от тази кола.
Да ти кажа сега какво съм правил и къде съм ходил. Колата съм я купил приблизително преди месец (от автокъща в България, внесена е от Италия със сервизни документи и е в прекрасен външен и интериорен вид - много запазена), още с купуването имаше една изгоряла свещ, но това не е проблем. Взех колата, заведох я на сервиз и смених стандартните неща като за нова покупка (ремъци, ролки, масла, филтри, амортисьорчето на двигателя). Смених и изгорялата свещ - след няколко дни изгоря и още една. Рекох си: - Еми те са тръгнали. И смених и останалите 4 броя, за да е сигурно че са нови и да не плащам всеки път за разглобяване и сглобяване. Проверих я и наистина е добре по окачване, ходова част и работа на двигател (като за Дизел).
Но проблема се яви когато забелязах, че доста бързо ми свършва горивото за малко километри по маршрут, който минавам редовно. Напълних резервора до капачката и реших да засека какъв е разхода на 100 км. Когато обаче се върнах на същата бензиностанция, на същата нафтоколонка след 100 км, заредих 18.2 л дизел. Направих тази процедура още 4 пъти на различни бензиностанции, но ефекта беше същият - от 17.5 до 18.7 л за 100 км.
Ходих при един майстор (Свилен се казва на ул.Могила), и той каза че нещо не работело Турбото и колата за това не ми вървяла и харчела много. Нещо прави на колата и ми обясняваше, че рециркулацията (ЕГР) била запушена или нещо такова и от там идвал проблема и че той не трябвал и електрически го игнорира. Каза че сега колата ще бъде добре и да засека отново разхода.
Това добре, но първоначално колата можеби тръгна по-добре но после сякаш пак се върна на стария си варянт даже и по зле. Педала до край, а колата набираше като обикновен Дизел. Засякох разбира се разхода и наистина той падна на 11.4 л. на сто.
Нещо ме притесняваше от тази диагностика и изкючването на рециркулацията и отидох на диагностика в Дизел Център Бош който се намира по пътя за летището на ул.Поручик Бонев 10. Там нищо не казаха за ЕГР, но ми казаха че колата си е перфектна, че не е възможно да хрчи толкова и единственото което трябва да сменя е Вакумният клапан на турбото, защото нещо не отваряло или каквото там ....
Отидох в сервиза ХЕЕД кадето преди си подържах Пассата, там човека на който имам много доверие ми каза че неможе да е това и ми сложи друг Клапан и ме прати да покарам колата, да видя дали ще има разлика в ускорението и вървенето (според него, ако е заминал клапана, сега като е сложил другият трябва да има голяма разлика). Да ама не
На следващият ден отидох в сервиза на Петко (на ул.Братя Миладинови), който закачи компютъра прегледа колата каза че няма никакви грешки - разбира се каза че рециркулацията НЕ трябва да е изключена, а точно обратното. Намести маркучите и връзките (дето онзи майстор бе изкл. ЕГР) и каза че колата си била приказка - подкарахме я де и наистина сега вече усещах Турбото и вървеше по-добре. Каза ми че сега всичко ще е наред и за си трагнах.
Направих ново засичане на разхода и той отново се върна на 18 л на сто. Обадих се и отново отидох при Петко, при което той отново закачи компютъра и каза че няма грешки и че всичко е ОК и че физически този мотор не може да изяде толкова нафта и че аз си внушавам. И каза, че ако се била наклонила колата при вече напълнен резервоар до капачката, тя можела да събере още 10 л.
От там отидох при Коко (на Бистришко шосе с/у Тешев Галвинг). Човекът се хвана за главата, първоначално ми се смееше, но аз му показах бележките от сипаното гориво и нещата взеха друга позиция. Закачи и той колата на компютъра и пак нищо - няма грешки, всичко работи. Звъня на колеги, които нещо го питаха за температура на горивото или нещо такова, но това беше нормално. Единственото което ме постъветва да направя, е да сменя МАП Сензора (мисля че така се казваше). Каза че струва около 180 лв, но е с поръчка. И ако от смяната му нещата не се оправят, си няма идея за друго. Поръчах го и след една седмица ще дойде.
Това ми е цалата одисея. Плачевна, но разхода ми 18 на сто е реален.
Моля за помощ, ако нещо се сещаш или какво да направя. Доста съм се отчаял вече
До сега съм карал само Дизел и такъв разход НИКОГА не съм имал. Предишният ми автомобил беше Пассат 5.5 4х4с постоянно вкючено и харчеше 12 л на 100 км градско.
Благодаря Ви предварително!!!!!!
P.S. Колата от никаде не тече, не пуши и не мирише на нафта, когато дигна капака (при загряла кола).




Виж ГАРАЖА










