Към съдържанието

  •  

Снимка
* * * * * 1 гласа

Плочка за газова за W124или правилното й място монтаж на 102 мотор


  • Please log in to reply
136 мнения по тази тема

#61 Мишо

Мишо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2421 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:СОФИЯ
  • Автомобил:
    W210-E200

Публикувано 10 август 2011 - 06:09

Е, колеги, нямам за цел да си налагам мнението

Оооо, Колега Живков, драго ми е да те видя и в този форум ;) Не ми казвай само, че си се отказал тотално от руското возило....

защото сме техни привърженици,а не любители на Жигулитата.

Дилянски - ае да не се обиждаме - аз съм любител И на копейката ;) :icon_coolgrin: :icon_coolgrin: :icon_coolgrin:

Публикувано изображение
  • 0
Публикувано изображение
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?

#62 Тодор Живков

Тодор Живков

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 25 Мнения:
  • Град:Пловдив

Публикувано 10 август 2011 - 12:35

О, Мише, привет. Не съм се отказал, но забелязвам интересни теми тук, реших да създам спам и в този форум. Така де, има много интересни неща, които може да се направят в Мерцедес. Ама, както и да е. Аз със интерес следя темата за газовата плочка.
  • 1

#63 Мишо

Мишо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2421 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:СОФИЯ
  • Автомобил:
    W210-E200

Публикувано 10 август 2011 - 15:14

О, Мише, привет. Не съм се отказал, но забелязвам интересни теми тук, реших да създам спам и в този форум.

Няма лошо - сигурен съм, че ще си полезен много даже :icon_coolgrin:
п.с. Както казах и в LADA форумa - ще се радвам да се запознаем ;) Добре дошъл тук !!!
  • 0
Публикувано изображение
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?

#64 Тодор Живков

Тодор Живков

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 25 Мнения:
  • Град:Пловдив

Публикувано 10 август 2011 - 19:28

Благодаря за гостоприемството от Ваша страна. :friends: Радвам се, обаче, нека да не разваляме повече точно тази тема. Ох, много е просторно тук, ама ще намеря някоя обща дискусия и там ще си поспамим. Отдавна си търся читав 123. Бях харесал един 300 Дизел, да си го сглобя мотора капитално, като нов, надуя на 1 бар и да го карам като пенсия. Ама, още не ме огрява такава ирония на съдбата. Хубаво, за сега аз нямам развитие по работата с обикновения карбуратор и колектор. Но, когато стане ще приложа разни снимки и резултат, задължително.
  • 1

#65 Yumerov

Yumerov

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 538 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:Високо строителство, ВиК, риболов, фитнес
  • Автомобил:
    Mercedes W202 200 kompressor 1996g.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 11 август 2011 - 00:14

Щромберг ли ? Ако е такъв го продай на някого, когото мразиш. В прочем, може да се използва за разни изобретения. Може и на някой не намразен да го дадеш тогава. :rolleyes: Както и да е. Но си оставам заинтересуван от смесите и авансовите криви на тия агрегати.

Пиербург е, ама те нали са слети...
  • 0
Луд умора нема, само се поти

Публикувано изображение

Лошото е, че чукундурите се размножават. От чукундур пак става чукундур. Цвекло не може да стане
Първият белег на интелигентността е мързелът. Мързелът е клапан, който те предпазва да не правиш нещо неподготвен.

#66 dilqnski

dilqnski

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1634 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Димитровград
  • Интереси:Двигатели

Публикувано 11 август 2011 - 00:43

Дилянски - ае да не се обиждаме - аз съм любител И на копейката ;) :icon_coolgrin: :icon_coolgrin: :icon_coolgrin:

Публикувано изображение

Ае ся и тоз се убиди.Ща черпя бира за компенсация.И аз също харесвам и копейката,та нали израснах с нея,поне нямах проблеми с мех.инжекци :friends: я.
  • 0
Никога не оставям магарето си в калта.

#67 Мишо

Мишо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2421 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:СОФИЯ
  • Автомобил:
    W210-E200

Публикувано 11 август 2011 - 09:50

Ае ся и тоз се убиди.Ща черпя бира за компенсация.

Я пък ти... аз обиден?!?!? няма как, ама бирата ще си я търся кат наследство, и не по куриер, а на някоя среща ;)
  • 0
Публикувано изображение
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?

#68 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 13 октомври 2011 - 14:51

Време е за нова доза суха теория и интересна практика.

Пропанът гори в съотношения, вариращи между 2.4% и 9.5% по обем, изпарена газ къмто въздух. Най-висока Т на горене имаме при 4.4% обемно съдържание изпарена газ в сместа.
Бутанът гори в съотнопения, вариращи между 1.9 и 8.5% по обем.
Най-висока Т на горене имаме при 3.5% обемно съдържание.

Тъй като "зимната" газ би трябвало да е предимно пропан, заради по-ниската му Т на изпаряване(-40С при нормално атм. налягане ), а лятната предимно бутан, заради по-малкото Т разширение и по-високата Т на кипене(0Ц, при нормално атм. налягане), можем да осредним тези стойности и спокойно да приемем, че процентото съдържание газ в горивната смес, трябва да е около 4%+/-1%, като за предпочитане е сместа да е в горната граница на този толеранс.

Това означава, че грубо, площта на отворите за подаване на газ в смесителя, трябва да бъдат около 4-5% от площта на отвора за въздух. Но това е ако приемем , че нямаме хидравлични загуби и коефициентът на пропускливост е около 1, което е рядкост в практиката.

Коефициентър на пропускливост на отворите зависи от тяхната форма и заобляне, но спокойно може да приемем стойности около 0.5-0.7 за отворите за газта, и между 0.5 и 0.95 за отворите за въздуха, в зависимост от формата на дифузьора.

Когато добавим кранчето с по-малко сечение, разположено някъде по маркуча, имаме още веднъж коефициент около 0.7, или общо 0.7 х 0.7 = 0.49 общо за газта и примерно 0.9 за въздуха (много добър дифузьор).

Това означава, че ако има дифузьор с диаметър 40мм и площ 1256мм2, реалната хидравлична площ е 0.9 х 1256 = 1130.4мм2.
От там лесно можем да намерим необходимата минимална площ на отворите за газта - (4% x 1130.4)/коефициента на пропускливост за газта = 45.2/0.5 = 90мм2.

Прикачени файлове


  • 1

#69 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 13 октомври 2011 - 14:58

За тези, които се чудят какво е коефициент на пропускливост, К или Cd (coefficient of discharge), предлагам следните линкове:


http://www.mcnallyin...-html/13-12.htm
http://gasho.org/rot...calculation.htm

Общо взето количеството Q = AVK

където А - площ, V - скорост на газа, К- коефициент на пропускливост.

Публикувано изображение
  • 0

#70 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 13 октомври 2011 - 15:13

След дълги размисли, реших че най-подходящият тип дюза или дифузьор за нашите цели ще бъде с профил, подобен на ISA 1932 дюза:

http://isano.irb.hr/...zle_is.php?fl=E

Това е дюза със стандартизирани размери и пропорции, с добра точност на дозиране или отмерване в широк диапазон от скорости на движение на флуидите(Re между 2х10^4 и 1х10^7) и сравнително компактни размери.

Публикувано изображение

Разбира се класическото вентури е по-добро, но то трябва да има конвергентен ъгъл от около 20 градуса и дивергентен ъгъл от около 7-15 градуса, което означава че дължината му е няколко десетки диаметъра, и затова е практически неприложим за монтаж във филтърната кутия на автомобил.
  • 1

#71 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 13 октомври 2011 - 15:24

Прототипът беше изграден на базата на стандартна Lovato плочка за 102 мотор, която не бе никак евтина (около 50лв.), но за сметка на това имаше отвратителен лаг и работеше добре само ако мотора работи с постоянна скорост.

За да не глъхне мотора при рязко подаване на газ, беше необходимо сместа на празен да е отвратително богата, за да може да компенсира добре преходните режими. Пробвах да разширя фабричните отвори за подаване на газта в дифузьора, но след като и това не помогна, трябваше да се действа радикално. И тъй като винаги съм мразел коли настроени по този начин, които като спрат до теб на светофара, чак ти се насълзяват очите от миризмата на полу-изгорялата газ в отработилите газове, избих фабричния дифузьор и поръчах нещо подобно на дюза тип ISA1932.

На снимките по-долу е оригиналната Ловато плочка, която излгежда доста кадърно направена, но за съжаление не работи, поне за мен. Може би целта им е била по-добра икономия, но всъщност ефектът е обратен.

Прикачени файлове

  • Прикачен файл  SUC51352.JPG   518,39K   79 Брой сваляния
  • Прикачен файл  SUC51351.JPG   515,03K   82 Брой сваляния

  • 0

#72 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 13 октомври 2011 - 15:26

Поръчката я изпълниха по скромния ми и нескопосан чертеж в Леярна Владимиров, Казанлък, като трябва да отбележа, че "дюзата" пристигна с огледален финиш. Хората не само я бяха отляли, но и изшлайфали до блясък, но тъй като се наложиха допълнително модификации с пилата, от първоначалния огледален финиш, за съжаление не остана и следа. Казвам за съжаление от естетическа гледна точка, защото от практическа е полезно да има лека грапавина или матова повърхност, за по-добро завихряне на слоевете движещи се по повърхността на материала.

С червено на чертежа съл очертал местата, където после се наложи да играе пилата и отнех материал, заобляйки долния край на дифузьора.

Прикачени файлове


  • 0

#73 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 13 октомври 2011 - 15:31

Това, което се получи в крайна сметка може да бъде видяно на снимките по-долу.

За съжаление отнемането и заоблянето на долния ръб (за допълнително намаляване на хидравличните загуби на въздуха), и се наложи да внеса допълнително завихряне на ниски обороти, което според се получи чрез направата на леки прорези по долния ръб, за допълнително завихряне на повърхностния слой при ниска скорост на движение на въздуха (затворен дросел).

Резултат: Плочка с много добра пропускливост и динамика и нормален разход, с която колата наистина, ама наиситна, върви като на бензин. Плавното заобляне на горния ръб осигурява добра пропускливост на въздуха. Големият отвор за про "трасето" изпарител-плочка. Всъщност - за прецизна настройка на сместа се наложи да ползвам кранче със светъл отвор 9мм и то наполовина затегнато, защото на стандартните 12мм месингови кранчета които имах, половин оборот бе тъврде много като промяна на сместа, а и трябваше да бъдат притворени на около 3/4.

Тук е мястото да вметна че изпарителят беше "балансиран", посредством маркуч който свързва външната част на мембраната ниско налягане (голямата мембрана) не с атмосферното налягане, а с налягането отвътре на филтъра във филтърната кутия (за да се намали влиянието на замърсения филтър върху сместа и да стане възможно да работи мотора на ниски обороти с висока скорост, без да се обръща навътре към мотора тръбата за въздух на въздушния филтър). При балансиране е добре балансната линия да е възможно най-къса, и с най-близък диаметър до диаметъра на маркуча за изпарената газ, но въпреки това балансирането леко намалява чувствителността на изпарителя.

Разход - 15-16/100 градско, 10/100 извънградско, с много добра динамика.

П/П/Извинявам се лошото качество на снимките, но са превени с телефон в процеса на работа.

П/П/2 Колата вече е де-газирана, но не заради лоша работа на мотора на газ, а заради необходимост от повече вътрешно пространство в багажника. Все пак 60л. бутилка си заема място, а бутилки с пробег по-малко 400км за мен са неприемливи(като имаме предвид и 80% граница за безопасно пълнене). На бензин пробегът е около 700-800км с един резервоар.
Другата причина беше от съображения за безопасност. Все пак съм си запазил бутилката и изпарителя, а горивната магистрала, клапана и ключа за газта са си още на колата.

Прикачени файлове


  • 0

#74 kuvar

kuvar

    Прохождащ

  • Нови потребители
  • 9 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    124 200E 1993g.
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 10 юни 2012 - 13:48

И аз съм решил да слагам газ на моята 124 200е. а нищо не разбирам. дайте съвет какво да сложа. и каде.и колко ще ми струва приблизително. на ден измимавам по 10 км. засега.но мизерията ме е налегнала яко и незнам какво да правя.благодаря предварително . бъдете здрави.
  • 0

#75 Вай Басо

Вай Басо

    Бамбашка!

  • Потребители на форума
  • 5604 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    W124 220E/E220 тотално рециклиран 2011г

    http://forums.mbclub.bg/topic/31677-/
ГАРАЖ Виж ГАРАЖА

Публикувано 13 юни 2012 - 09:47

Със М 111 ли си?
  • 0


Вари го,печи го,бенца си е Бенц!

 

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени!
 





1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни