Jump to content

  •  

Photo
* * * * * 1 votes

Плочка за газова за W124или правилното й място монтаж на 102 мотор


  • Please log in to reply
136 replies to this topic

#1 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 21 March 2008 - 11:37

Айде и аз малко ка разбуня духовете като повдигна темата за газта.
От известно време си мисля за моята газова и стогнах до извода, че плочката(смесителя) на газовата уредба, който и при мен както при почти всички е на входа на дебитомера, е на грешното място.
Според мен трябва да е някъде между дебитомера и дросела - така няма да има нужда да се откача, извива, запушва и да се правят други извращения с въздуховода на филтъра. Печелим свеж въздух с по-ниска температура към мотора, вместо да си дърпа от вече затопления и разреден въздух под капака.

Проблемът е обаче че ако се монтира смесител между дебитомера и дросела, колкото и да е тънък, ще се вдигне нагоре дебитомера и тенджерата с филтъра може да почне да опира в предния капак.

Имате ли идеи как може да бъде монтиран смесителя, така че да не е на входа на дебитомера, а след него?
Смятате ли че при прехода към празен ход, когато се затваря дроселовата клапа и се отваря стъпковото моторче, така поставен смесител ще може да подсигури правилното смесообразуване на горивото?

Edited by hektor, 28 March 2008 - 13:40 .
преместена от Общ форум

  • 0

#2 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 25 March 2008 - 16:18

Понеже въпроса за плочките (смесителите) явно не вълнува никого, исках да споделя някои данни за плочките.
Тази, която е монтирана на моята кола е от онзи тип при който разпръсквателя с малките дупчици е в средата и се държи на 3 винтчета за периферията.
Периферията е с отвор 65мм, а вентурито (разпръсквателя) е с диаметър 50мм. Реално остава по около 7.5мм просвет между двете отвсякъде. Може да не ви се вЕрва, ама това стеснява гърлото на дебитоемра точно 3.25 пъти!
Оригинално размера на гърлото е май към 75мм. Или тва прави площ от 44кв. см. (0.44 кв дм)
С плочката - нещата стават така - 3.14х((3.25х3.25) - (2.5х2.5)0= 13.54кв.см (0.013кв дм)
Понеже моторът ми е с обем 2.3 литра и се пълни целия по веднъж на всеки два оборота на коляновия вал, при 5000 оборота, в него постъпват 5750 л. въздух за една минута. При атмосферните двигатели, се постига обемна ефективност от около 80%, което значи че реално ще му трябват към 4600 л. въздух/минута, което е грубо 77л./с.
При площ на входа на дебитомера от 44 кв. см (0.44 кв. дм), това отговаря на скорост от 77/(0.44х10) = 17.5 м/с - това е висока, но не непостижима скорост за движение на въздуха. Представлява около 5% от скоростта на звука и над тази скорост се получват доста завихряния и свистене. В акустиката, при оразмеряване на портове за бас-рефлекс системи се приема такъв диаметър на порта, че скоростта на въздуха в него при дадена мощност да не надвишава тази скорост, иначе се чува неприятно грухтене.

Когато отворът на дебитомера е стеснен до 13.54 кв. см. или 3.25 пъти, скоростта на въздуха трябва да е 3.25 пъти по-висока, за да се постигне същата обемна ефективност на пълненето. Въздухът вече трябва да се движи с 57 м/с, или около 205 км/ч. А както може да се досетите, това няма как да стане. Така че дори и без да слагаме тапи на тръбата на филтъра, плочката на газовата е достатъчно рестриктивна за въздушния поток към мотора.

Да не говорим че при 102 мотор, дебитомерът има специална форма на гърловината, за да се постигне равномерен ход на клапата при различните режими на работа - което пък съответства на пропорционално подаване на гориво. Слагането на плочка отпред е...ва мамата на аеродинамиката и на труда на инженерите на МБ.
  • 2

#3 House M.D.

House M.D.

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 3,301 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    1. Suzuki Sv650, '04
    silver

Posted 25 March 2008 - 16:45

:allhail: Братле, евала ти правя за цялата тая аритметика дето си направил, но ей така четейки си в главата ми се заражда един въпрос, на който ако ми отговориш ще си поотворя вече очите в тази област с АГУ :icon_welldone:
Та, иде реч за това че си смятал едни скорости на движение на въздуха и едни обеми .... и в крайна сметка се оказва, че въздуха не може да се движи с 205км/ч. Да де , ама то нали мотора си дърпа толкова колкото му е необходимо, и какво значение има през какъв отвор ще се дърпа въздуха, при положение, че колкото по-малка е дупката толкова по силно се дърпа през нея и респективно обратното (пример с тръба за фунийки).
Е тва ми е въпроса, и отговаряйки ми , моля те имай предвид, че не съм кой знае колко технически грамотен така, че обяснявай с подходящи термини :beer: :friends:
  • 0
Застраховки Каско и ГО - Тук!

Нашите мисли определят желанията ни, но само нашите действия показват това, което сме в действителност!

Публикувано изображение
Отбор по футбол на Мерцедес - Бенц Клуб България - Тук!
Публикувано изображение

#4 W123

W123

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,824 Posts:
  • Пол:Мъж

Posted 25 March 2008 - 17:20

Да ама при преминаването на флуида в случая въздуха през стеснения участък се увеличава скоростта му за сметка на налягането.Количеството постъпващ въздух може и да се запази и да е същото но съпротивлението е по-голямо което само по себе си говори за затруднено засмукване от двигателя и от там пък се намаля малко КПД-то.Другото което е че двигателя не засмуква въздух само в такт всмукване.То е така но говоря в случая за всмукателните колектори.Там вече след като въздуха е засмукан,преминал е през колекторите,покрай клапаните навлиза в цилиндрите.След като затворят клапаните,движението на въздух в колекторите не спира.Същото е и при газоразпределението.Ако загледаш някоя диаграма всм.клапани затварят след ДМТ(долна мъртва точка) което е антилогично понеже би трябвало при пътя си нагоре буталото трябва да изблъска вкарания вече въздух.Обаче точно инерционните сили противодействат и дозапълват цилиндрите през малкото време преди клапана да е затворил напълно.За това клапана затваря на няколко градуса след ДМТ.Под въздействието на вихровите и инерционните сили,въздуха като газ продължава да навлиза в колекторите като ги дозапълва.Точно като цилиндрите.Това се вижда с следния пример.Слагаш един презерватив на чешмата и пускаш силно водата.Като се понапълни му спри рязко крана и ще видиш как капута за момент увлечен от скоростта и теглото на водата ще се разтегне още малко и тогава ще се върне и ще вземе да подскача.Това е много важен ефект при конструирането на колекторите а именно послепълненето.Плочките които се слагат нарочно ги правят с по-малък диаметър и специфична конусна форма за да може да се използва ефекта на увеличаването на скоростта а от там намаляването на налягането което гарантира засмукването на газ.Сега...никакуъв не е проблема плочката и по специални разпръсквача й да е с диаметър колкото входната тръба но това трябва да го сметнат инженери а не бай-стругар.Гарантирано ще засмучи газ понеже налягането в изпарителя задължително ще е по-голямо от колкото след плочката.Е едно време като нямаше плочки какво се правеше.Дупчеше се карбуратора и се навиваше един щуцер от където се засмукваше газ.На Полските Фиати не е като на Ладата и няма тази възможност и какво се правеше?Дупчиш капака на въздушния филтър и просто вкарваш една медна тръбичка колкото едва да влезе в камерата над дифузьора.Така и на втората камера.Няма плочки-млочки и т.н. Къде ще ходи....засмуква като добър ден.Единственото условие е да се сложи така тръбичката че да я обтича входящия въздух и отвора да е по посока на засмукването.Вихровия ефект е достатъчно силен за да издърпа газта.
  • 0

#5 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 25 March 2008 - 18:02

:allhail: Братле, евала ти правя за цялата тая аритметика дето си направил, но ей така четейки си в главата ми се заражда един въпрос, на който ако ми отговориш ще си поотворя вече очите в тази област с АГУ :icon_welldone:
Та, иде реч за това че си смятал едни скорости на движение на въздуха и едни обеми .... и в крайна сметка се оказва, че въздуха не може да се движи с 205км/ч. Да де , ама то нали мотора си дърпа толкова колкото му е необходимо, и какво значение има през какъв отвор ще се дърпа въздуха, при положение, че колкото по-малка е дупката толкова по силно се дърпа през нея и респективно обратното (пример с тръба за фунийки).
Е тва ми е въпроса, и отговаряйки ми , моля те имай предвид, че не съм кой знае колко технически грамотен така, че обяснявай с подходящи термини :beer: :friends:


Ами в общи линии си прав, само дето на теория ако стесниш достатъчно отвора на двигателя ще стигнеш до скорост по-висока от скоростта на звука :) а реално това е максималната скорост на движение на молекулите на въздуха(345м/с = 1242км/ч). Стесни отвора още 6 пъти и виж дали ще чуеш характерния тътен :). Не - все едно да пробваш през спринцовка с много тънка игла да засмучеш бързо студено моторно масло.

На практика нарастването на скоростта и падането на налягането през отвора на плочката няма да са пропорционални защото въздухът не е идеален флуид, а има дадена маса и плътност и за да прекараш такова голямо количество въздух ще трябва двигателят да приложи допълнително усилие да разреди въздуха минаваш през отвора.



Така че цилиндрите, вместо да се пълнят на 80% с въздушно-горивна смес, ще се пълнят примерно на 50%


Така че идеята с щуцера, за която е писал W123, ми се струва примамлива - нема плочки. Въпросът е къде да го сложа тоя щуцер на дебитомера. Чудя се долу П-образния маркуч, ако му сложа едно Т и вкарам газта от там дали ще стане нещо.
  • 0

#6 W123

W123

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,824 Posts:
  • Пол:Мъж

Posted 26 March 2008 - 01:22

...
Така че идеята с щуцера, за която е писал W123, ми се струва примамлива - нема плочки.
...


Ааааа ай ся мен ма изкарйте виновен :lol:
Това ми беше спомена от Ладите когато още нямаше плочки.Па знае ли човек...Представяте ли си на Мерцедесите да стане че и да е по-добре от колкото с плочка.Принципно и само маркуча от изпарителя да му подадеш във въздушния филтър пак ще си засмучи газта и ще си работи колата.
  • 0

#7 Simo

Simo

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 75 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ямбол
  • Автомобил:
    190E/2.0/85'

Posted 26 March 2008 - 10:59

Ааааа ай ся мен ма изкарйте виновен :lol:
Това ми беше спомена от Ладите когато още нямаше плочки.Па знае ли човек...Представяте ли си на Мерцедесите да стане че и да е по-добре от колкото с плочка.Принципно и само маркуча от изпарителя да му подадеш във въздушния филтър пак ще си засмучи газта и ще си работи колата.


Само с маркуча не става,пробвал съм го този номер неможа да засмуче газ.Макар че моя 2000к.
На мен ми предлагаха два вида плочки едната вървеше комплект със електромагнитен клапан който се монтираше на вход на въздушния филтър и беше
с поголям отвор.А аз сложих другия вид с по-малък отвор.
  • 0

#8 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 26 March 2008 - 11:02

Ааааа ай ся мен ма изкарйте виновен :lol:
Това ми беше спомена от Ладите когато още нямаше плочки.Па знае ли човек...Представяте ли си на Мерцедесите да стане че и да е по-добре от колкото с плочка.Принципно и само маркуча от изпарителя да му подадеш във въздушния филтър пак ще си засмучи газта и ще си работи колата.


:D
Е, всеки си преценява сам риска и си носи отговорност за колата :). Трябва да има такъв "Disclaimer" някъде във форума :).

Ако се сложи на филтъра не знам как ще засмуче газта, но ако е вътре в дебитомера ми се струва има по-голям шанс.
  • 0

#9 Simo

Simo

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 75 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ямбол
  • Автомобил:
    190E/2.0/85'

Posted 26 March 2008 - 13:01

[quote name='Subsonic' date='Mar 26 2008, 11:02 AM' post='109034']
:D
Е, всеки си преценява сам риска и си носи отговорност за колата :). Трябва да има такъв "Disclaimer" някъде във форума :).

Ако се сложи на филтъра не знам как ще засмуче газта, но ако е вътре в дебитомера ми се струва има по-голям шанс.
[/quote

Може би ще стане след дебитомера,макар че вакума е доста силен.Вьпроса е кьде да се пробие преди др.клапа без да се повреди нещо друго .
Може би трябва да се изкаже някой вещ в тази област.
  • 0

#10 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4,598 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Posted 26 March 2008 - 19:34

Може би ще стане след дебитомера,макар че вакума е доста силен.Вьпроса е кьде да се пробие преди др.клапа без да се повреди нещо друго .
Може би трябва да се изкаже някой вещ в тази област.


И аз точно това се чудя :). Трябва да е лесно обратимо в случай на неуспех. За това си мислех за П-образния маркуч - моят така и така е за смяна, а новите не са особено скъпи :).
  • 0

#11 Simo

Simo

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 75 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ямбол
  • Автомобил:
    190E/2.0/85'

Posted 26 March 2008 - 21:54

[quote name='Subsonic' date='Mar 26 2008, 07:34 PM' post='109111']
И аз точно това се чудя :). Трябва да е лесно обратимо в случай на неуспех. За това си мислех за П-образния маркуч - моят така и така е за смяна, а новите не са особено скъпи :).
[/quote
П-образния маркуч е след дроселовата клапа до клокото си спомням.Там със сигорност няма да стане.Щуцера трябва да е между дебитомера и дроселовата капа.Има два вида щуцери 10 и 12 мм.В случай на неуспех отвора се затапва с болт съответния размер.
  • 0

#12 W123

W123

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,824 Posts:
  • Пол:Мъж

Posted 26 March 2008 - 22:10

Бе ша ва вкарам аз май в приключение с този щуцер.И това е от спомените по руските коли когато нямаше плочки.
Чакай да се сетя някоя друга магария да я пробвате на Бенцовете че аз по моя дизелак нищо немога да направя :angry2:
  • 0

#13 zhivago

zhivago

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 101 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ML W163, 2.7 CDI.

Posted 26 March 2008 - 22:31

Стига бре колеги....Тъкмо бях решил сега като се постопли времето да "газифицирам" колата и вие с тези ....диаметри, дебити, куб/м, и тн ме върнахте в първи клас :blush: Кажете моля Ви от какво е породена тази тема, просто дебатирате как АГУ-то да е 100% ефективно или :dontknow: .Аз вече след като прочетах всичко по-горе написано започвам да си мисля, че всички МБ с 102 мотор и с АГУ ,които съм виждал са мираж и плод на моето въображение и мисля направо да инсталирам "кюмбе" в колата и да мина на твърдо гориво ;)
  • 0

#14 Simo

Simo

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 75 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Ямбол
  • Автомобил:
    190E/2.0/85'

Posted 27 March 2008 - 08:30

Стига бре колеги....Тъкмо бях решил сега като се постопли времето да "газифицирам" колата и вие с тези ....диаметри, дебити, куб/м, и тн ме върнахте в първи клас :blush: Кажете моля Ви от какво е породена тази тема, просто дебатирате как АГУ-то да е 100% ефективно или :dontknow: .Аз вече след като прочетах всичко по-горе написано започвам да си мисля, че всички МБ с 102 мотор и с АГУ ,които съм виждал са мираж и плод на моето въображение и мисля направо да инсталирам "кюмбе" в колата и да мина на твърдо гориво ;)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Поне при мен се покачи разхода на бензин и ми падна мошноста на дв. след като сложих плочката.Колега ако си решил да слагш АГУ слагаи плочката с големия отвор и ел.клапан на вьздушния филтьр.
  • 0

#15 Ivan Rashev

Ivan Rashev

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 181 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia

Posted 27 March 2008 - 11:09

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Поне при мен се покачи разхода на бензин и ми падна мошноста на дв. след като сложих плочката.Колега ако си решил да слагш АГУ слагаи плочката с големия отвор и ел.клапан на вьздушния филтьр.


Т'фа значи ли и обратното?! Ако си мана газовата ще се опраи ли мощността на дв. и ускорение и чудесиите. Дава ми 12-13,5/100 бенз. като не съм карал на газ от миналата година.!?
  • 0
Понеже ВИНАГИ забравям да напиша к'в Мерцедес имам, го пиша тук :) МОЙ от 04-07 г.
***************************************************************************
190Е 2.0 '86 Италия, 5 скорости, Монтирана :( АГУ от 2001 - BRC АТ90Е 100kW -> Премахната :), която се ПРОДАВА!
Мога да Ви помогна с Потенциометър Bosch 3 437 224 035 за 80 лв.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users