Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

индикация за изгоряла крушкаW124/Е


  • Please log in to reply
29 мнения по тази тема

#1 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 06 март 2008 - 13:40

Преди няколко дена ми светна жълтата лампа на таблото за изгоряла крушка-колата е 124/Е.Обиколих я веднъж-гледам заден ляв габарит изгорял-ясно!Сменявам крушката,тръгвам и след 5 мин. индикацията пак светна!Викам кво пак изгоря,ама не се притеснявам-ще го открия,колко му е?Да,ама не! :nono: Всичко си свети,но и индикацията не гасне! :blink: А,особенно нощно време е много дразнеща и ярка,а и се нервя,че не мога да разбера от какво е проблема! :0_evil: Два дена при всеки удобен случай с това се занимавах-смених всички крушки,разглобявах и чистих гнезда,вътр.връзки на стоповете,но не ще да гасне тая индикация и това си е!Говорих с Вени,който накрая каза да си проверя дали мощността на крушките отговаря на предписаното?И понеже ми беше писнало айде в "Балкана",както казва Владек,купих една шепа крушки разни(по около 2 лева бройката горе-долу),смених,каквото ми се изпречи пред очите и...индикацията не светна!Оказа се,че крушките,които купих от ОМВ са 5Вата,а трябва да са 10! :slap: Та,индикацията се задейства,ако се използват крушки с по-малка мощност-демек протича по-малък ток,ама кой да го допусне тва... :dontknow:
Преди около половин година някой беше питал що му свети индикацията,след като изпосменил де-що има крушка и всичко свети,а то защо било!

П.С. Единия заден габарит беше с 10 В.крушка,а другия с 5 В.,но през деня не забелязах да има разлика във силата на светене,а съм се дзверил,и съм се въртял часове наред заради проблема!
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#2 Veni®

Veni®

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1255 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 06 март 2008 - 14:30

Честито!!!

Отличен отчет, само пропусна да кажеш, че за локализирането на проблема е важен и момента, в който светва жълтата лампа
1-во положение - габарити - ако свети, дерта е нейде из габаритите - предни, задни, осветление на номера
2-ро положение - къси, дълги - ако свети, в съответния режим
стопове, заден ход - там е ясно

Сега се кефиш, а ?;)
  • 0

#3 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 06 март 2008 - 14:37

Честито!!!

Отличен отчет, само пропусна да кажеш, че за локализирането на проблема е важен и момента, в който светва жълтата лампа
1-во положение - габарити - ако свети, дерта е нейде из габаритите - предни, задни, осветление на номера
2-ро положение - къси, дълги - ако свети, в съответния режим
стопове, заден ход - там е ясно

Сега се кефиш, а ? ;)

Ами кефя се,щото очите ми извади 2 нощи,а и през деня като я мерна тая индикация,и ми се разваля настроението! :blink: Остави другото,ами се притеснявам,че ще изгори крушката на индикацията от много светене,та ще трябва да свалям таблото с уредите,за да я сменявам! :blink: ;)
А,индикацията за стоп при мен е,както ти казах по телефона-при изгоряла крушка на стопа индикацията светва веднага със запалването на мотора без да си врътнал изобщо ключа на светлините!
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#4 krasch

krasch

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1103 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Горна Оряховица

Публикувано 06 март 2008 - 17:57

Браво доста полезна информация за тези които не разбират от токове.

И аз така Пламба се мотах два дена докато разбера какво е изгоряло да онова лампе не угасва, всичко проверих свети, ама не онова на даблото и то свети, и накрая знаеш ли какво се оказа-------- третата стоп светлина, която е на капака на задната врата, а ходи и се сещай че има и такива екстри дзвера.
  • 0

#5 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 10 март 2008 - 04:00

А,индикацията за стоп при мен е,както ти казах по телефона-при изгоряла крушка на стопа индикацията светва веднага със запалването на мотора без да си врътнал изобщо ключа на светлините!


А сигурен ли си че през това време не си барал спирачката?
При мен си трае до момента в който натисна педала. След това си остава да свети, дори и да отпусна.
Естествено това ако има проблем с някоя крушка.

Вчера пак ме изненада нещо около тази индикация...
От известно време забелязах, че свети още като пусна габарита.
Викам си това заради тъпия ксенон - гледам отвсякъде всичко свети.
Да, ама не било... Вчера свалях стоповете щото закачах токовете на теглича и кво установих...
В задните плафони има по 2 бр. крушки за габарит!!!
Едната комбинирана със стопа, демек сдвоена крушка - нея съм гледал и работи.
Да, ама най-долу има още една, отделна и самостоятелна, 5W.
Тя също свети заедно с комбинираната при габарит и точно тези и на двата плафона бяха чао.
Сложих някакви 5W останали още от баща ми и се оправи индикацията :kill_myself:
Та да ползвам на аванта темата - колко крушки светят при вас на габарити отзад, мамка му?
Каква ли е идеята да са 2 крушки?!?!?
Пък и се контролират и 4-те, няма лабаво....
Ей, не престава да ме изненадва тая кола.

П.С: За W210 иде реч.
  • 0

879897.png


#6 Veni®

Veni®

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1255 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 10 март 2008 - 08:43

абе има нещо мъгляво със стоповете на Пламен...
и според мен не трябва да е така, както е, ама..
а тоя пиниз с двойните крушки - имах едно Волво, на което имаше също така дублиране - явно за всеки случай - също имаше контрол над светлините, но - допълнително подсигуряване не е излишно..
  • 0

#7 krasch

krasch

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1103 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Горна Оряховица

Публикувано 10 март 2008 - 09:06

Та да ползвам на аванта темата - колко крушки светят при вас на габарити отзад, мамка му?
Каква ли е идеята да са 2 крушки?!?!?
Пък и се контролират и 4-те, няма лабаво....
Ей, не престава да ме изненадва тая кола.

П.С: За W210 иде реч.


При мен на габарит светят 2 крушки, ама едната е 10W, другата е с двойни светлини/едната за габарита, другата за стоповете/, мисля че всички W210 са така, а и Пежота са с 2 крушки, и Реното и то е така.

Не се чуди така си е.
  • 0

#8 Мишо

Мишо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2421 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:СОФИЯ
  • Автомобил:
    W210-E200

Публикувано 10 март 2008 - 10:25

ами моята си свети откак я взех-всичко смених без една ламБа на номера отзад.... освен тва имам две изгорели на таблото,та може би и те дават отклонение........ между другото бях мераклия да сменя лампите на таблото с бели диоди,обаче се опасявам,а и ми потвърдиха,че ще ми дава грешка пак,щото е различна мощност съпротивление......не съм се отказал де-имам един колега в офиса дет е луд с мултицеда,та ще помислим какви съпротивления да напраскам по диодите ,за да излъжем пустия компютър......еххх времена,електроники-дее#иш прогреса-преди стигаха две жици и крушка за диагностика,а сега цели теми драскаме и пак си блъскаме кратуните :(
  • 0
Публикувано изображение
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?

#9 rabbitt

rabbitt

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 134 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    280SE
    E200K

Публикувано 10 март 2008 - 10:39

Това с диодите ще е доста работа. Ще трябва да търсиш най-напред начин да излъжеш системата за изгоряла кружка, след това ако директно натикате диодите на местото на старите ламБи, няма да имаш ефективно регулиране на светенето им, та ще трябва още преработка...
:-)
  • 0

#10 mbenz

mbenz

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2892 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    МВ 124/Е 250D 20V'94г.

Публикувано 10 март 2008 - 10:42

ами моята си свети откак я взех-всичко смених без една ламБа на номера отзад.... освен тва имам две изгорели на таблото,та може би и те дават отклонение........ между другото бях мераклия да сменя лампите на таблото с бели диоди,обаче се опасявам,а и ми потвърдиха,че ще ми дава грешка пак,щото е различна мощност съпротивление......не съм се отказал де-имам един колега в офиса дет е луд с мултицеда,та ще помислим какви съпротивления да напраскам по диодите ,за да излъжем пустия компютър......еххх времена,електроники-дее#иш прогреса-преди стигаха две жици и крушка за диагностика,а сега цели теми драскаме и пак си блъскаме кратуните :(


Ами точно,заради лампата на номера ти свети индикацията!Още с вкл.на габарит ли светва?
А,за диодите със съпротивление няма да излъжеш тая индикация-точно обратното трябва да се направи,ама питай Вени-той ще ти обясни най-добре.Или направо сваляй крушката за индикация,ама си е полезна екстра!
  • 0
Публикувано изображение Публикувано изображение Публикувано изображение

#11 Veni®

Veni®

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1255 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 10 март 2008 - 10:57

1.системата не следи осветлението на таблото.

2.подмяната на крушките за осветление на таблото с диоди не води до загуба на възможността за регулиране на силата на светене
  • 0

#12 Мишо

Мишо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2421 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:СОФИЯ
  • Автомобил:
    W210-E200

Публикувано 10 март 2008 - 11:03

да Пламене,пускам габарит и след секунда две светка пустиняка......опитвах да сменя крушката,ама през номера не става,последния път в комитите едно момче с Е430 ми каза,че и той сменял-свалил цялата кора на багажника да се добере до таз крушка.....явно и на мен няма да ми се размине.....тва с диода по таблото ми е мн мерак,щото бяло свети мн по добре-на по нов модел мяза,ама ти би ли махнал индикацията на твоя красавец?!?!?! некакси хубава работа ама по български-неприятно наистина.....
P.S. дано Veni е прав- доста главоболия ще ми спести,ако наистина не лови таблото пустия комп....
  • 0
Публикувано изображение
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?

#13 Veni®

Veni®

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1255 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 10 март 2008 - 11:08

Veni е прав- доста главоболия ще ми спести,ако наистина не лови таблото пустия комп....


темата е прочетен вестник - при мен работи от две години (май станаха)
  • 0

#14 Мишо

Мишо

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2421 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:СОФИЯ
  • Автомобил:
    W210-E200

Публикувано 10 март 2008 - 11:18

"темата е прочетен вестник - при мен работи от две години (май станаха)"
в такъв случай смело дебело- НАПРЕД,ще се впусна в процедурата тоз WEEKEND,само да купя диодите и чакайте снимки :)
  • 0
Публикувано изображение
Проконтролирай деструктивността на стремежите си..да помислим заедно над крайността....и да отворим по бира....живеем заедно, умираме сами, нали?

#15 Veni®

Veni®

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1255 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 10 март 2008 - 11:25

ами аз бях писал как го бях направил , ама..
значи сваляш таблото, сваляш двете бели капачета на световодите, изхвърляш световодите, поставяш по 5 диода в белите капачета, като леко ги деформираш с нещо ( аз използвах духалката, с която демонтираме разни многокраки чипове) - идеята е диодите ( 5 мм) да потънат малко в капачетата , осигуряваш им захранване от платката, в която контактуват крачетата на цоклите на крушките и толкова

постави диодите така, че светлината им да е равномерно разпределена ( не им трябва световод - просто да са равномерно разпределени )

пробвай как свети на тъмно - при мен се наложи да им коригирам малко съпротивленията, че беше много ярко

Успех!!!
  • 0




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни