Към съдържанието

  •  

Снимка

Какво масло да сипя?Автоматични скорости


  • Please log in to reply
43 мнения по тази тема

#16 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 08 февруари 2008 - 19:12

Тва с отлепените колела сефте го чувам.

Вчера чистих мозька на Духа по сьщия начин както на Мрака - колкото и да точиш си остава и то много масло.Торка точих както и маслото от картера и курец.Махаш обаче картера и развиваш леко мозака и изтича още поне 3 литра.

Внимаваш филтьра да е оригинален и маслото да е Мерцедес ако ще я караш тая кола - имат си някакви норми на температура на кипене,глупости разни и не се препорьчва да се кара с друго масло.Тук литьр е около 15-17 кинта,нормалното е 7,смяна ми е около 150,ремонт на кутията около 1500-3000 в зависимост от модела,нова кутия 7 - каймета
  • 0
.

#17 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 09 февруари 2008 - 01:01

Тва с отлепените колела сефте го чувам.

Вчера чистих мозька на Духа по сьщия начин както на Мрака - колкото и да точиш си остава и то много масло.Торка точих както и маслото от картера и курец.Махаш обаче картера и развиваш леко мозака и изтича още поне 3 литра.


правил съм я тази процедура, явно целта е да се обезвъздуши. изреждат се една по една предавките на отлепени колала.
даже имаше писано някъде, мился че инфото беше от w123 или m_hi88. сега пак ще го търся че ми предстои смяна и забравих алгоритъма.

друго ме впечатли. я разкажи по подробно за мозъка и за разхлабването. ще ми се да източа макс. количество, но ме е страх да пипам там, да не излети някоя пружинка или клапан... никога не съм пипал скорости вътре
  • 0

#18 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 09 февруари 2008 - 05:30

Скачай смело,пружинки и клапани са зад капачета,няма какво да лети.

Карам сьс снимки,че по-лесно.Това е Мрака,на Духа е сьщия грездей.

Публикувано изображение

Точиш маслото,развиваш ония 5 болта и махаш картера на трансмисията.Под картера се подава е те тва.Дясното е филтьра който е хванат с 3 крьстати болчета.Лявото е бодито или мозька.

15 болта десятка май бяха като трите кьм ауспуха са по-светли и по кьситам внимаваш да не ги обьркаш като го слагаш пак.На снимката се падат ония далечните.

Виждаш рамката на кутията,виждаш и колко е дебел мозька.Сьветче,че още имам трансмисионно масло по главата - не я вдигай тая кола толкова,аз работих с вдигнати рьце и ти тече по лактите чак :kill_myself:

Взимаш една тресчотка и развиваш леко болтовете.Аз поне сьм келеш ги карам от едната страна пьрво.Като развия едната страна и се отвори малко между бодито и кутията и руква ма руква та не се трае.Може да се източи и без да го сваляш това,просто леко ги разхлаби и ще изтече маслото.Завиват с,но не ги стягаш зверски,мек е метала и няма смисьл.Просто да са стегнати,без напьни.

Публикувано изображение

Точихме го маслото 20 минути поне,беше горещо та се наложи да чакаме,не се пипа мамицата му.След като го източихме при сваляне на бодито изтече е те толкова масло.

Публикувано изображение

ММММ ДА,това е истината при смяна - сваляш мозька и сменяш цялото,не го сваляш и остава поне 2 килца вьтре.Това ако не се изреждат предавки с кола у вьздуха ма тук никой не го прави това,не се рискува.

Това е мозька,ясно се виждат болтовете които дьржат пружинки и клапанчета,това са ония черните болтове в близката част на бодито.Те затварят клапанчетата с тоя капак,болтовете ги дьржат на място,не лети нищо,бодито е едно парче метал ако не е разглобено.

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Така,е те тва е мозька свален.После като видиш какво тече от него и като погледнеш по каналите му и ти се иска да го отвориш,промиеш пружинките,валвчетата,каналчета разни.............ма аз там не пипам.Не и ако нямам канал или лифт да си играя с тая кола,че много пипкаво и обьркаш ли една пружинка и става мамата си ебало.

Това долу е снимка на мястото кьдето стои мозька,вижда се на каква плоскост се слага и се хваща с ония 15 болчета.Дясното е мястото кьдето се слага филтьра,там се внимава за едни коркови рингове.............ма тва друга тема.

Публикувано изображение

АКО ти е МЕРАК имам цялата документация кое кьде стои на тия кутии,коя пружинка кьде е,кое валвче кьде се слага.............ма само ако имаш гараж и проблеми с трансмисията.Номера е,че като те знам какьв си и като знам как си гледаш колата и като знам какво ще изтече и ми е ясно,че ще го отваряш ма ...................а на да видиш от Мрака каква тиня излезе.

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Е ти цялата тема,има и други снимки.

http://www.mbclub.bg...???? S320 722.5

Днес си взех Призрака след сьщата процедура + увеличаване на налягането малко,че припльзваше от 2 кьм 3 предавка.Сега е ОК.

:flagMB new: :flagMB new: :flagMB new:



Я ми кажи ти само на мен - ЗАЩО ПИТАШ?Само ти е мерак да точиш или ще оправяш трансмисии?Цялата процедура е около 4 часа ако си добьр и знаеш кое кьде е.Може да си принтираш някои материали и да ги лепиш на стената до тезгяха.След такава каската мноооого често колата почва да включва като нова и не се налага ремонт на трансмисията.Тук дисковете на предавките са като нови и след 200 000 мили ако мозька е чист.За 4 часа работа колко и да му вземеш пак ще е доволен,другата цифра е мамата си трака или около 10 пьти горница за ремонт на кутията.

Друго какво те интересува?Не знам много аз,не ги работя тия неща,само гледам по малко ма поне сьм виждал с е тия две очи :bigemo_harabe_net-110: и ако ти трябва нещо мога да помагам.
  • 0
.

#19 2420

2420

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 48 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:sofia

Публикувано 09 февруари 2008 - 09:21

Босе, ама никъде не пишеш за източване на маслото от турбината. Може и аз некъде да не съм го прочел, извинявам се ако е така. На мене ми го смениха преди известно време. Аз стоях с ръцете в джобовете встрани, и цялата работа се състоеше в следното:
- Вдигане колата на подемник;
- Източване на маслото от картера / на скоростите /;
- Превъртане на коленовия вал докато дойде пробката на турбината отдолу, и източване на нейното;
- Сваляне на картера, филтъра и гумената гарнитура.
После всичко се събира обратно с нов филтър и гарнитура, налива се маслото. По време на тия процедури лоста е на "N". След това ме накараха да го запаля. И това всичко за около 20 мин.
Надявам се че съм бил полезен, не ми се стори много сложно и следващия път може да пробвам и сам. Ама там да вадим мозъци, карантия и др. разни ме е шубе.
  • 0

#20 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 09 февруари 2008 - 18:13

Турбината се точи и си прав,че не сьм го написал,снимка имах,но много мьтна излезе и се сьм я слагал в темата.
Аз турбината я местя с права отверка до момента в който пробката и попадне на отвора.Бьркам в задната и част,заклинвам отверката и вьртя леко.

Вени,половината работа сам или поне лесното.Ако си чел предната тема там става ясно,че това е сервиз в който бачкат 3 бьлгари.Хората се занимават само с Мерцедес и Баварец.Номера е,че са наши хора и ако ти е мерак може да си ровиш по колата или поне на мен ми разрешават.

Отивам,глася си колата на лифта,вдигам я,точа си маслото / и от турбината ма то това е точене /свалям си картера,свалям си филтьра,свалям си бодито,слагам му го на тезгяха и отивам за кафе като преди това си почиствам,че не ги знам те как работят ма покрай мен е локва с масло всеки пьт. :kill_myself:

Той си го разглобява тоя мозьк,чисти,бьрше,духа под нялягане,прьска с флакон за почистване на спирачки.............прави си му там магиите,а аз зяпам.После го сглобява,аз го взимам и го монтирам на колата.Слагам си новия филтьр,слагам си картера,свалям си колата,сипвам си маслото,паля,доливам и излизам за проба.

Инструменти ползвам от техните,като запьна някьде и питам - тва колко се стяга,това с кво се маже,онова сменя ли се или...............И така,крайна цена 150$.Дильра за тая цена сменя крушка на фар :kill_myself:


Аз сьм казвал,че ако го няма тоя сервиз,тия хора,форумите,ако не ровя аз по колите.................ще карам най-много Машината,другото ше ми скьса задника.Резервни части колко искаш,само да ти е мерак да си ги свалиш / погледни предната тема /части купуват с намалението,шефа/механик/собственик кара комби Е320 като Духа,жена му кара 140 като Мрака,сьщата година,мотор и трансмисия,само дето нейната е сива.Кара я от около 4 години поне.Сметни дали има тайно модела за мьжа и който и това му е работата.Той като види Мрака и от обяснения само какво му е ти дава диагноза,с размера на болчетата го знае.

Малко снимки от сервиза,това са от предния екшьн.

Публикувано изображение

МРАКА :flagMB new:

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

И наще хора с кафето........... :flagMB new: :flagMB new: :flagMB new:

Публикувано изображение

И НЯМА НЯМА,резервни части колко искаш,20 кинта,оди си свали,е там е под тва..................Питах ги едно време да зи взема Шеви.................земи си ма на тия и маслото не им сменяме :kill_myself: Другия сервиз и той е така,собственика кара Баварец,жена му,брат му,приятелите му / поне 5 знам/

По принцип в Американски сервиз има червена лента на входа,няма как да я прескочиш,до там си застрахован,след няе нямаш право да влизаш.При тия пичове ако можеш да си свалиш трансмисията ..............ТИ СИ,нарамвай и си я носи у вас. :icon_coolgrin: :icon_coolgrin: :icon_coolgrin:
  • 0
.

#21 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 09 февруари 2008 - 18:15

А и гараж нямам,на Машината багажника го играе склад за части и инструменти.ЕХХХХ ако имах........... :rolleyes: ВЕДНАГА взимам още една :drift1:
  • 0
.

#22 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 09 февруари 2008 - 18:20

Ако на някой му се наложи такава операция, е много по-удобно да се бутне кутията и да се просне на масата - тогава всичко става много по-лесно, ама при тебе вече е късно

Честито!!!


Вени,как бе бате,как ще сваляш кутия вместо да разбиеш една шепа болтчета десятка???Това се прави и от не много напреднал,една крьстата,една 14 и една десятка и си ти,как ще сваляш цялата кутия за едното боди,то тежи 2-3 килца,а болтовете и жена ми ще ги развие ако се хване.

Имам приятел който това го прави у тях в гаража.Само вдига колата колко да може а се навре под нея.Подпира я сьс стойките и ЕКШЬН ма 3 месеца я гласи,все някоя пружинка е на ебем страна,я задна няма,я трета :kill_myself: :flagMB new: ма стана.Как се сваля кутия на поляната?Е верно че неговото Баварец беше,а не Мерцедес ма пак :rolleyes:
  • 0
.

#23 misterj

misterj

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 828 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 29 февруари 2008 - 08:05

Отварям стара тема, но....
Предстои ми смяна на маслото. Купил съм вече всичко оригинално, но съм притеснен от няколко майстори тук. Един ми ще влезе 3-4 литра / този веднага го изключих за работата/, друг повече, но никой не достигна 6 литра.

Запазил съм цялата процедура на Боса , за да я покажа, но някой може ли да ми каже къде е тази турбина и как точно се точи. Също Лоринсер спомена за някаква процедура след като се смени маслото да се превключват скорости на вдигнати колела.
Моля ви някой който го е правил или знае как се прави и е налял повече от 4 литра в кутията да ми обясни. Аз ще отида при майстора и ще му покажа.

Накратко.
1. къде е и как се точи масло от турбината на скоростната кутия
2. след като се налее новото масло- в каква поредица се превключват предавките на вдигнати колела
3. При процедура 2 , трябва ли двигателят да е запален

Ще съм Ви благодарен на отговори, защото плаът е да се смени във вторник
  • 0

#24 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 29 февруари 2008 - 08:23

Публикувано изображение

Като застанеш под кутията кьм страната на мотора ще видиш е те тоя отвор.Бьркаш с една отверка и превьрташ до момента в който видиш пробката която е сьщия размер като тази на картера на трансмисията.Отвиваш и точиш,завиваш и караш.

При почистване на бодито се кара много внимателно до момента в който се напьлни с масло пак,задьржат леко скоростите и не е време за кушии.Това до момента в който ги изреди всички,после пак на конете.



Колега,кажи каква кутия караш и ти казвам колко масло се сипва.На моя / по спомени ма сьм го писал тук / се сипват 6 литра,палиш и сипваш още 3 ако не се льжа.Това на празен картер,празно боди,празна турбина,нов филтар и кутия която се е цедила поне 2 часа.

Ако някой ти каже,че ТАКА НЕ СЕ ПРАВИ можеш спокойно да му теглиш една майна,от това по-празно НЯМА освен ако не я разглобиш тая трансмисия. :icon_coolgrin:

Друго кажи какво ти трябва,ако се наложи ще питам и моя механик ма а го питам как се точи масло от скорости,а ми е теглил една майна. :flagMB new:
  • 0
.

#25 misterj

misterj

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 828 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 29 февруари 2008 - 09:16

Мерси за експресния отговор.

Ето данните
Номер двигателя 605911 12 001917
Следващото не знам точно, защото е от руски
*Номер КПП* 722434 03 405089
*Номер заказа* 0 3 571 44160

Купил съм 6 литра- приятел от София ми купи от ИвайДжет+оригинален филтър 77 лв+ гарнитура 17 лв.- мозъка няма да се сваля, щото ме е страх.
А въпроса за вдигнати колела и изреждане на скорости на място? Или аз не съм разбрал Лоринсер?"правил съм я тази процедура, явно целта е да се обезвъздуши. изреждат се една по една предавките на отлепени колала."

Как ще се обезвъздуши си нямам представа. Търсих този пост на В123, ама не успях да го намеря.

Взел съм и оригинално за диференциала+добавката от Балкан Стар.
  • 0

#26 BENZBOSS

BENZBOSS

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 6668 Мнения:
  • Пол:не е посочено

Публикувано 29 февруари 2008 - 09:21

722.4

Публикувано изображение

Свали и мозака бе бате,една шепа болтове са,НЯМА КАКВО ДА ОПЛЕСКАШ.
  • 0
.

#27 misterj

misterj

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 828 Мнения:
  • Пол:Мъж

Публикувано 29 февруари 2008 - 13:26

Имах проблеми. както и да е- в мики маус държава живеем.

Добре - ще стоя до майстора- ще си взема лаптопа с цялата тема и твоите снимки. Страх ме е за мозъка- с какво се чисти/промива/.

Наливаме новото масло с вдигнатите колела, но така и не разбрах - сменят се скоростите докато колата е във въздуха и като се обезвъздуши /което съвсем не ми е ясно как/, се проверява пак маслото и се долива и пак смяна или ? Защото нали нивото на маслото се мери след 15тина минути на работещ двигател.

Дано Лоринсер обясни тази процедура, защото май скоро е сменял. Или Босе - ти да знаеш нещо по въпроса. Пуснах търсачка, но така и не попаднах на такъв пост.
имам още 3 дена за събиране на инфо.
  • 0

#28 niknd

niknd

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1699 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Стара Загора
  • Интереси:Интернет Мерцедес и всичко останало
  • Автомобил:
    S400 CDI / 2001г.

Публикувано 29 февруари 2008 - 18:32

колега не го сваляй мозъка само развърти болчетата дето ти показа боса на снимката
и маслото ще потече и после ги стягаш нищо не може да му стане
после като сипеш новото масло палиш колата на място с натисната спирачка
изреждаш скоростите като на всяка задържаш по 30 сек
гасиш мериш нивото правиш едно кръгче из квартала без много да я
натискаш за до загрее маслото пак мериш ако трябва доливаш и си готов
а мери се на запален двигател лоста на P или N
  • 0

#29 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 29 февруари 2008 - 23:39

точите всичко, боса е пуснал снимки. сглобявате, колата е с вдигнати задни колела.
1во-наливаш 4 литра, на ЗАГАСЕН МОТОР
2ро палиш
3то изреждаш от 2 до D и обратно от D до 2, това 2-3 пъти, като задържаш на скоростите . целта е да се напълни турбината и да се самообезвъздуши докато е на крика И ТАКА да се освободи място за останалие 2 литра ( в турбината ще влязат тези 2л, чрез изреждането на предавките, докато е вдигната)
4то проверяваш нивото докато е на P, и доливаш останалите 1,5 - 2 литра.

5то пускаш колата на земята и караш, вечерта пак проверка на нивото
  • 0

#30 Lorinser

Lorinser

    Член на МБКБ

  • Замразено членство
  • 5339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Sofia
  • Автомобил:
    --Първият в БГ C124 CE500 M117-V8 Custom.
    --W126 260SE 1988

Публикувано 29 февруари 2008 - 23:42

само да спомена, че болтовете на мозъка се стягат с определен момент
(никой не е казал че нещо ще стане ако стягаш на усет, НО така е по протокол)
  • 0




0 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 0 гости, 0 анонимни