Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

оборотомер


  • Please log in to reply
24 мнения по тази тема

#16 AGENTA

AGENTA

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 166 Мнения:
  • Град:Ботевград
  • Автомобил:
    190Е 2.3I 92г. ASD ABS
    190D 2000 83г.

Публикувано 26 март 2008 - 22:19

Ами вадят се 2 -извода. Звездния център си го намираш на статора- там е по-дебело и се изчопква лака и се запоява кабел. Фазата от произволен вход на изправителя (диодната плочка)
Връзва се оборотомера, да се види на кой извод ще има някаква реакция на стрелката - избира се по-удачния. След това се разглобява самия оборотомер и на входната му верига има един потенциометър - последователно на него се добавя един 47кОм потенциометър и с 2-та се регулира чувствителността.
Гледа се при максимални обороти срелката да показва стойност до зададената по каталог на колата, и на празен ход да е м/у 500 и 1000.
Нямам осцилоскоп и не знам какво излиза, но работи. Колегата 'Бибитката' каза, че при него е взел сигнал от звездата, след като от фазата не станало успешно.


Колеги направих всичко това което е написъл Dezki :icon_welldone: и нещо не става,не мога да сваля оборотите повече от 4500.
Да имате нещо на ум :dontknow:
  • 0
Публикувано изображение

Публикувано изображение

#17 Алекс Панов

Алекс Панов

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 189 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Публикувано 27 март 2008 - 09:13

Колеги направих всичко това което е написъл Dezki :icon_welldone: и нещо не става,не мога да сваля оборотите повече от 4500.
Да имате нещо на ум :dontknow:

Ако разделиш 4500/4=1125
Може на различно число подаване на сигнал при въртене на коляновия вал. Може бензинката да подава 1 импулс на 4 завъртания на коляновия вал (следи се запалването само на един цилиндър) и затова имаш такива високи обороти.
  • 0

#18 AGENTA

AGENTA

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 166 Мнения:
  • Град:Ботевград
  • Автомобил:
    190Е 2.3I 92г. ASD ABS
    190D 2000 83г.

Публикувано 27 март 2008 - 18:37

Шината е маса, на куплунга има маркировка - ТД- сигнал, и другото, не си го спомням е за +са от контакт.


Значи като вързах така (ТД- сигнал,и другото на + от контакта) не можах да го свала на по малко от 4500 оборота,а
като ги размених(ТД- + от контакта ,и другото сигнал) го свалих до1800 оборота но се :dontknow: чудя да не прееба нещо така.
И как мога да го свала оборотите с още около 1000
  • 0
Публикувано изображение

Публикувано изображение

#19 AGENTA

AGENTA

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 166 Мнения:
  • Град:Ботевград
  • Автомобил:
    190Е 2.3I 92г. ASD ABS
    190D 2000 83г.

Публикувано 27 март 2008 - 19:51

Значи като вързах така (ТД- сигнал,и другото на + от контакта) не можах да го свала на по малко от 4500 оборота,а
като ги размених(ТД- + от контакта ,и другото сигнал) го свалих до1800 оборота,но се :dontknow: чудя да не прееба нещо така.
И как мога да сваля оборотите с още около 1000
  • 0
Публикувано изображение

Публикувано изображение

#20 Марчето

Марчето

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 30 Мнения:
  • Пол:Жена
  • Град:Ботевград
  • Автомобил:
    190Е 2.3I 92г. ASD ABS
    190D 2000 83г.

Публикувано 06 април 2008 - 22:48

Нямали кой да помогне за тоя оборотомер??? :closed-topic:
  • 0
Публикувано изображение

#21 Марчето

Марчето

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 30 Мнения:
  • Пол:Жена
  • Град:Ботевград
  • Автомобил:
    190Е 2.3I 92г. ASD ABS
    190D 2000 83г.

Публикувано 11 април 2008 - 20:14

Колеги кажете как да го накара да работи на по-малко от 4500об.,че и на мен ми е интересно :closed-topic:
  • 0
Публикувано изображение

#22 AGENTA

AGENTA

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 166 Мнения:
  • Град:Ботевград
  • Автомобил:
    190Е 2.3I 92г. ASD ABS
    190D 2000 83г.

Публикувано 17 април 2008 - 17:02

Колеги кажете как да го накара да работи на по-малко от 4500об.,че и на мен ми е интересно :closed-topic:




Кажете ама никой не казва как :closed-topic:
  • 0
Публикувано изображение

Публикувано изображение

#23 bibitkata

bibitkata

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    W 124 - 250 D - 1986

    W 245 - B180CDi - 2007

Публикувано 18 април 2008 - 15:05

при мен оборотомер също се захранваше с три жици
1 - +12V при контакт
2 - сигнал с обороти
3 - маса
ако при теб са два + явно има някакво различие в платката..............
свали оборотомера, махни му скалата и направи снимка на платката (елементите и пътеките), после лепни тука тая информация, за да я сравня със схемата на моя оборотомер които е от 300Д и си работи страшно добре.............

пък после квото сабя покаже ..........

:beer:
  • 0
.... Опита е фенер който свети на гърба ни - Конфуций ....

#24 AGENTA

AGENTA

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 166 Мнения:
  • Град:Ботевград
  • Автомобил:
    190Е 2.3I 92г. ASD ABS
    190D 2000 83г.

Публикувано 19 април 2008 - 16:33

при мен оборотомер също се захранваше с три жици
1 - +12V при контакт
2 - сигнал с обороти
3 - маса
ако при теб са два + явно има някакво различие в платката..............
свали оборотомера, махни му скалата и направи снимка на платката (елементите и пътеките), после лепни тука тая информация, за да я сравня със схемата на моя оборотомер които е от 300Д и си работи страшно добре.............

пък после квото сабя покаже ..........

:beer:



Moя оборотомер е от бензин дали това има значение.
А при мен оборотомер се захранваше с две жици
1 - +12V при контакт
2 - сигнал с обороти от динамото
а маса ми е планката (железна) отзад.
  • 0
Публикувано изображение

Публикувано изображение

#25 rumen abl

rumen abl

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 51 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Гоце Делчев

Публикувано 04 септември 2012 - 20:19

Здравейте и от мен колеги!Аз също имам едно запитване към вас.Мерцедеса е 200Д-1992г.без оборотомер.
След като ми рециклираха алтренатора поисках да ми изведат извод за оборотомера, направи го майстора,
но не можах да си намеря дизелов оборотомер и сложих бензинов.Естествено проработи,но не показва реални обороти,
някаде на 3000 оборота стои стрелката в неотрално положение, а като натисна газтав един момент стига до край и пак се връща от 0 и нагоре.Някой има ли идея как да го направя,трябва ли оборотомера да си е от дизелов мотор или
причината е в нещо друго.Надявам се да ми дадете някакво конкретно мнение какво точно трябва да направя и какви части ще са ми нужни, за да проработи нормално и да показва реани обороти.Благодаря Ви предварително.

Този пост е редактиран от rumen abl: 04 септември 2012 - 20:24

  • 0




2 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 2 гости, 0 анонимни