Към съдържанието

  •  

Снимка
- - - - -

оборотомер


  • Please log in to reply
24 мнения по тази тема

#1 AGENTA

AGENTA

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 166 Мнения:
  • Град:Ботевград
  • Автомобил:
    190Е 2.3I 92г. ASD ABS
    190D 2000 83г.

Публикувано 02 февруари 2008 - 18:54

Колеги имате ли представа дали става оборатомер от190е(200i) за 190d(2000d) и ако става ще дадете ли малко инфо. :kill_myself: как се свързва :allhail: ?
ОборОтомера е с три кабела само че два излизат от едно и също място(на което пише +).

Този пост е редактиран от ALEXONE™: 02 февруари 2008 - 20:00
Редактирано заглавие.

  • 0
Публикувано изображение

Публикувано изображение

#2 Dezki

Dezki

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1517 Мнения:
  • Град:София

Публикувано 02 февруари 2008 - 22:57

Има достатъчно изписано по въпроса- не е толкова просто от закачване на свободна жица.
  • 0
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR

#3 Hauk

Hauk

    Прохождащ

  • Потребители на форума
  • 36 Мнения:

Публикувано 03 февруари 2008 - 02:55

Колеги имате ли представа дали става оборатомер от190е(200i) за 190d(2000d) и ако става ще дадете ли малко инфо. :kill_myself как се свързва :allhail ?
ОборОтомера е с три кабела само че два излизат от едно и също място(на което пише +).


ами проблема ти е следния: обототомера за бензиновия автомобил получава малко по силен сигнал отколкото дизеловия. в дизеловите автомобили в оборотомерите има усилвател, докато в бензиновите няма. зна4и ако слагаш от бензинов автомобил оборотомер на дизелов 6те ти трябва и усилвателя. ако правиш обратното ще трябва да се махне усливателя. трябва ти специалист сам няма да се оправиш според мен. все пак не искам да те подценявам :)
  • 0

#4 myrchak

myrchak

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 85 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:чирпан

Публикувано 03 февруари 2008 - 06:40

ОХ и моя не работи! така я взех ами новобранец !
та значи има платка която играе ролята на усилвател и формираща импулсите !
а да ми кажете къде е ?
колата е 300д комби?
  • 0
Животът е университет който никой не е завършил!
ми тва е

#5 Dezki

Dezki

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1517 Мнения:
  • Град:София

Публикувано 03 февруари 2008 - 14:53

На грешен път сте! Дизелите без оборотомер нямат извод за сигнал за оборотите. Прави се хоум мейд тунинг.
  • 0
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR

#6 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 03 февруари 2008 - 15:00

На грешен път сте! Дизелите без оборотомер нямат извод за сигнал за оборотите. Прави се хоум мейд тунинг.


В този му вариант, идеалното място за сваляне на информация за оборотите е алтернатора.
Няма нужда да се слага допълнителен датчик.
Вади се една фаза от алтернатора и после оборотомера се тарира според показанията.
Говоря за външен оборотомер - така съм го правил.
За друго табло с фабричен такъв тоя номер няма да стане. Трябва си датчик...
Пък де да знам дали няма да стане...
С подгодяща обработка може би.
Ама честотата на въртене със сигурност няма да съвпадне с тази от оригинален датчик.
  • 0

879897.png


#7 Dezki

Dezki

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1517 Мнения:
  • Град:София

Публикувано 03 февруари 2008 - 15:34

Процедурата е отработена - центъра на звездата на алтернатора и 1 от фазите. И ровичкане в платката на оборотомера.
Тия с оригиналния датчик- кабела от датчика не отива в оборотомера, а в едно блокче, което регулира аванса на ГНП и подава сигнал към оборотомера.
  • 0
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR

#8 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 03 февруари 2008 - 15:47

Процедурата е отработена - центъра на звездата на алтернатора и 1 от фазите. И ровичкане в платката на оборотомера.
Тия с оригиналния датчик- кабела от датчика не отива в оборотомера, а в едно блокче, което регулира аванса на ГНП и подава сигнал към оборотомера.


Мдаа...
Лошото е, че така от алтернатора остават да стърчат 2 жици.
През един куплунг обаче ще стане като заводско :icon_coolgrin:

Асене, дай нещо нарисувано около това като е играно, плз.
Аз съм вадил една фаза само и съм си формирал импулсите от нея - дори само тя носи инфо за оборотите.
Със звезден център ще получиш синусоида като по учебник ама пак трябва да се поработи по нивата и потенциалите си мисля.
Оборотомера щом е електронен ще очаква импулси спрямо масата на автомобила а потенциала и е различен от този на звездата.
  • 0

879897.png


#9 Dezki

Dezki

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1517 Мнения:
  • Град:София

Публикувано 03 февруари 2008 - 18:06

Ами вадят се 2 -извода. Звездния център си го намираш на статора- там е по-дебело и се изчопква лака и се запоява кабел. Фазата от произволен вход на изправителя (диодната плочка)
Връзва се оборотомера, да се види на кой извод ще има някаква реакция на стрелката - избира се по-удачния. След това се разглобява самия оборотомер и на входната му верига има един потенциометър - последователно на него се добавя един 47кОм потенциометър и с 2-та се регулира чувствителността.
Гледа се при максимални обороти срелката да показва стойност до зададената по каталог на колата, и на празен ход да е м/у 500 и 1000.
Нямам осцилоскоп и не знам какво излиза, но работи. Колегата 'Бибитката' каза, че при него е взел сигнал от звездата, след като от фазата не станало успешно.
  • 0
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR

#10 Esper

Esper

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1531 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Pernik

Публикувано 03 февруари 2008 - 18:10

Ами вадят се 2 -извода. Звездния център си го намираш на статора- там е по-дебело и се изчопква лака и се запоява кабел. Фазата от произволен вход на изправителя (диодната плочка)
Връзва се оборотомера, да се види на кой извод ще има някаква реакция на стрелката - избира се по-удачния. След това се разглобява самия оборотомер и на входната му верига има един потенциометър - последователно на него се добавя един 47кОм потенциометър и с 2-та се регулира чувствителността.
Гледа се при максимални обороти срелката да показва стойност до зададената по каталог на колата, и на празен ход да е м/у 500 и 1000.
Нямам осцилоскоп и не знам какво излиза, но работи. Колегата 'Бибитката' каза, че при него е взел сигнал от звездата, след като от фазата не станало успешно.


Хъм, мерси!
Явно ще разбера как работи като видя самия оборотомер :icon_coolgrin:
Не че ми трябва де - просто ми стана любопитно как сте го направили.
  • 0

879897.png


#11 AGENTA

AGENTA

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 166 Мнения:
  • Град:Ботевград
  • Автомобил:
    190Е 2.3I 92г. ASD ABS
    190D 2000 83г.

Публикувано 03 февруари 2008 - 18:28

Еми ще пробвам както казва "Dezki" дано да не изгоря :60: нещо ???
колега само още нещо, какво ще рече "центъра на звездата",а оборотомера отзад е като тоя.
http://img64.imagesh...09170017ap3.jpg
  • 0
Публикувано изображение

Публикувано изображение

#12 Subsonic

Subsonic

    Член на МБКБ

  • Членове на клуба
  • 4598 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Автомобил:
    ex W124 230E, 91
    ex W124 260E, 89
    ex S211 E320, 03
    C219 CLS500, 06

Публикувано 04 февруари 2008 - 10:55

На кръглия диагностичен конектор X11 на шофьорския калник - пин 1 е импуслен сигнал от усилвателя на запалването. За да се получат оборотите трябва честотата да се умножи по 15. Ама това става само за безинови двигатели.
  • 0

#13 AGENTA

AGENTA

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 166 Мнения:
  • Град:Ботевград
  • Автомобил:
    190Е 2.3I 92г. ASD ABS
    190D 2000 83г.

Публикувано 04 февруари 2008 - 13:31

Мерси колега ама аз съм дизел :beer: .
  • 0
Публикувано изображение

Публикувано изображение

#14 bibitkata

bibitkata

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 339 Мнения:
  • Пол:Мъж
  • Град:Бургас
  • Автомобил:
    W 124 - 250 D - 1986

    W 245 - B180CDi - 2007

Публикувано 04 февруари 2008 - 15:53

Аз да споделя малко опит, на моя 124-250 Д фЪбрично немаше оборотомер аз си намерих такъв от 300Д, след което с помоща на Асен/ Dezki си подкарах уреда.
Та какво направих аз, първо свалих алтернатора и си извадих едната фаза - две жици ама нещо не тръгна от там, затова свалих отново алтернатора и към звездния център - пресечената точка на трите намотки запоих още една жица, изведох тази жица на гърба на алтернатора, там закрепих една устер клема - като в единя край на клемата вкарах жицата от звездния център а в другия жицата която опънах към панела с уредите и по специално към клемата W отзад на оборотомера.
Е тва е, останалото е точно както Dezki казва и работата стана и сега рЪботи префектно :0_yahoo:

АСЕНЕ още веднъж големо СПАСИБО :beer:
  • 0
.... Опита е фенер който свети на гърба ни - Конфуций ....

#15 Dezki

Dezki

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1517 Мнения:
  • Град:София

Публикувано 04 февруари 2008 - 17:02

Еми ще пробвам както казва "Dezki" дано да не изгоря :60: нещо ???
колега само още нещо, какво ще рече "центъра на звездата",а оборотомера отзад е като тоя.
http://img64.imagesh...09170017ap3.jpg


Шината е маса, на куплунга има маркировка - ТД- сигнал, и другото, не си го спомням е за +са от контакт.
  • 0
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR




1 потребител(и) четат тази тема

0 потребители, 1 гости, 0 анонимни