блокаж на фиференциала ?как да разбера дали го имам ?
Започната от Gonzales, 15 май 2006 - 18:11:48
22 мнения по тази тема
#1
Публикувано 15 май 2006 - 18:11
Имам една тръбичка ( метална ) която наподобява тези на спирачките и влиза в диференциала , каква е нейната роля ? дали чрез нея не се зядейства този блокаж ? каква ли е нейната функция ?
MB C200
#2
Публикувано 15 май 2006 - 18:13
Като стана дума за дефинициала ... моя дали има блокаж ? Защото един приятел има Мерцедес 300D и на неговия има ... и като се задейства светва една червена лампичка. Пък при мене докато боксува не светва нищо .
Мерцедес C180 97г. -> Р4572РХ
#3
Публикувано 15 май 2006 - 18:15
тази тръбичка най-вероятно е за блокажа, но как работи ще напиша по късно
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
#4
Публикувано 15 май 2006 - 20:01
ооо ще съм ти много благодарен , ако ме светнеш по въпросатази тръбичка най-вероятно е за блокажа, но как работи ще напиша по късно
MB C200
#5
Публикувано 17 май 2006 - 18:54
така, АСД или системата за блокаж на диференциала представлява предшественик на системите против приплъзване АСР и други. Задачата и е при боксуване на някое от задните колела, поднасяне на автомобила и при други подобни ситуации да помогне на водача да овладее автомобила и да излезе от проблемната ситуация.
Тази система се състои от 3 части:
1. Електрическа - ел.блок на АСД, който работи задължително с блока на АБС и АСД ползва и сигналите от датчиците на АБС, електомагнитен хидравличен клапан и индикации на арматурното табло.
2. Хидравлична - хидравлична помпа(при дизеловите двигатели се ползва хидравличната помпа на хидроусилвателя на волана, при бензиновите има отделна помпа, задвижвана от разпределителния вал), хидравлични линии за високо и ниско налягане(от моторния отсек до електрохидравличния клапан и обратно), регулатор на налягането (трябва да е постоянно налягането,което управлява изпълнителния механизъм в диференциала), изпълнителен механизъм в диференциала.
3. Механична - касетата на диференциала заедно с изпълнителния механизъм - касетата на диф. с АСД за разлика от обикновената има 4 сателитни зъбни колела, вместо 2, притискащи шайби, управлявани хидравлично(изпълнителен механизъм)-при подаване на налягане на хидравличен цилиндър, който по средата е с отвор, през който минава полуоската, се изтласква бутало, което от своя страна бута тази шайба, която е неподвижна спрямо касетатаи подвижна спрямо планетното зъбно колело.Та като буталото я притисне, тя почва да се трие по планетното колело до такава степен, че в един момент натиска е толкова силен, че на практика няма приплъзване спрямо шайбата и зъбното колело и диференциала се явява блокиран на 100%
(има модели с едностранно и двустранно блокиране, ефекта е почти еднакъв)
Принцип на действие на АСД:
В ел. блок на АСД са зададени максималните разлики в скоростта на предно ляво колело, предно дясно колело и средната скорост на задните колела (датчика на АБС на задните колела е на пиньона на диф-а и отчита средна скорост). когато колата почне да боксува, ел. блок отчита отклонение от нормите за скоростта на колелата и при малко такова светва предупредителната лампа на таблото [!] (триъгълника). При по голямо отклонение или по продължително малко такова заедно със индикацията се подава ел. сигнал на електрохидравличния клапан и той от своя страна отваря подава налягане на изпълнителния механизъм в диф-а и го блокира. В ел. блок е програмирано как и колко да се управлява клапана.
Системата АСД може да блокира диференциала само при скорост на движение под 30 км/ч. Лампата с надпис АСД е сигнал за проблем в системата. Системата АСД се монтира само на автомобили със 3-канален АБС. При автомобилите с 4-канален АБС се прилага системата АСР, която вместо да блокира диференциала, натяга спирачния апарат на буксуващото колело.
При автомобили с АСД по-често се наблюдават увеличени хлабини в главното предаване - диференциал и полуоси и карета. Като цяло диференциал с АСД е по здрав от обикновените и може да се ползва и като конвенционален без никакви доработки. При отказ на АСД да се включва автоматично, спокойно може да се направи да се включа ръчно-както направих аз
Тази система се състои от 3 части:
1. Електрическа - ел.блок на АСД, който работи задължително с блока на АБС и АСД ползва и сигналите от датчиците на АБС, електомагнитен хидравличен клапан и индикации на арматурното табло.
2. Хидравлична - хидравлична помпа(при дизеловите двигатели се ползва хидравличната помпа на хидроусилвателя на волана, при бензиновите има отделна помпа, задвижвана от разпределителния вал), хидравлични линии за високо и ниско налягане(от моторния отсек до електрохидравличния клапан и обратно), регулатор на налягането (трябва да е постоянно налягането,което управлява изпълнителния механизъм в диференциала), изпълнителен механизъм в диференциала.
3. Механична - касетата на диференциала заедно с изпълнителния механизъм - касетата на диф. с АСД за разлика от обикновената има 4 сателитни зъбни колела, вместо 2, притискащи шайби, управлявани хидравлично(изпълнителен механизъм)-при подаване на налягане на хидравличен цилиндър, който по средата е с отвор, през който минава полуоската, се изтласква бутало, което от своя страна бута тази шайба, която е неподвижна спрямо касетатаи подвижна спрямо планетното зъбно колело.Та като буталото я притисне, тя почва да се трие по планетното колело до такава степен, че в един момент натиска е толкова силен, че на практика няма приплъзване спрямо шайбата и зъбното колело и диференциала се явява блокиран на 100%
(има модели с едностранно и двустранно блокиране, ефекта е почти еднакъв)
Принцип на действие на АСД:
В ел. блок на АСД са зададени максималните разлики в скоростта на предно ляво колело, предно дясно колело и средната скорост на задните колела (датчика на АБС на задните колела е на пиньона на диф-а и отчита средна скорост). когато колата почне да боксува, ел. блок отчита отклонение от нормите за скоростта на колелата и при малко такова светва предупредителната лампа на таблото [!] (триъгълника). При по голямо отклонение или по продължително малко такова заедно със индикацията се подава ел. сигнал на електрохидравличния клапан и той от своя страна отваря подава налягане на изпълнителния механизъм в диф-а и го блокира. В ел. блок е програмирано как и колко да се управлява клапана.
Системата АСД може да блокира диференциала само при скорост на движение под 30 км/ч. Лампата с надпис АСД е сигнал за проблем в системата. Системата АСД се монтира само на автомобили със 3-канален АБС. При автомобилите с 4-канален АБС се прилага системата АСР, която вместо да блокира диференциала, натяга спирачния апарат на буксуващото колело.
При автомобили с АСД по-често се наблюдават увеличени хлабини в главното предаване - диференциал и полуоси и карета. Като цяло диференциал с АСД е по здрав от обикновените и може да се ползва и като конвенционален без никакви доработки. При отказ на АСД да се включва автоматично, спокойно може да се направи да се включа ръчно-както направих аз
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
#6
Публикувано 17 май 2006 - 19:12
Много полезна информация колега . Аз само съм чувал, че след като пробоксува едното колело автоматично се включва АБС-а и регулира въртенето на гумите. Поне даскала така каза
Мерцедес C180 97г. -> Р4572РХ
#7
Публикувано 17 май 2006 - 19:24
АБС-а е отделна работа- той се активира и от отделна стопмашинка на педала. АСД само ползва датчиците му
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
#8
Публикувано 17 май 2006 - 19:37
Браво колега, чудеснотака, АСД или системата за блокаж на диференциала представлява предшественик на системите против приплъзване АСР и други....
Това го мятай направо в "Полезна информация".
И кажи сега, как направи ръчното управление на ASD-то
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#9
Публикувано 17 май 2006 - 20:25
Свалих задната седалка,подместих компресора за централното заключване и там около него минава един кабел с 2 жици, който продължава през отвор в пода към клапана, а пък в обратната посока на около 30 см от отвора в пода има куплунг, чрез който се свързва с инсталацията към блока. Разкачва се куплунга и парчето дето е към клапана се разглежда внимателно- едната е кафяво с нещо си - управление по маса,т.к. в МБ кафявото е маса. Другото беше или черно с нещо си или червено с нещо си (не ме грее особено)- то ще да е за +12в.
И от там теглих едни секачки на куплунга- кафявото с нещо си с една рапидка на маса, а другото прз едно ЦК ключе на +. Ключето ми е на лоста на скоростите, а + взех от ключето за светлината за заден ход. Екстра- 2-цветна светодиодна индикация на ключето-червено за блокиран и синьо за конвенционален режим.
П.С. синия светодиод изгоря (мамицата му-нещо са ментаци щото се сините ми изгарят), ще го заменя със зелен
В гаража има снимки на лоста
И от там теглих едни секачки на куплунга- кафявото с нещо си с една рапидка на маса, а другото прз едно ЦК ключе на +. Ключето ми е на лоста на скоростите, а + взех от ключето за светлината за заден ход. Екстра- 2-цветна светодиодна индикация на ключето-червено за блокиран и синьо за конвенционален режим.
П.С. синия светодиод изгоря (мамицата му-нещо са ментаци щото се сините ми изгарят), ще го заменя със зелен
В гаража има снимки на лоста
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
#10
Публикувано 17 май 2006 - 23:05
Благодаря ти за инфото , май и моята система неработи - ще се наложи да вдигна седалката и да разгледам какво има там ако имам неяснотии ще те питам , иначе въпроса тръгна от там , че като погледнах диф. ( посока от кардана към диф. ) малко над опашката - горе в лаво ми влиза една тръба като на спир. механизми - но никага лампата на таблото не ми е светвала ( жълт триъгълник ) и днес с Вени коментирахме че може би е изгоряла или ако системата е дифектирала преди да продадат колата са махнали лампата за да не индикира повредата , така че ще свалям таблото , после седалката и така докато неоправя нещатаСвалих задната седалка,подместих компресора за централното заключване и там около него минава един кабел с 2 жици, който продължава през отвор в пода към клапана, а пък в обратната посока на около 30 см от отвора в пода има куплунг, чрез който се свързва с инсталацията към блока. Разкачва се куплунга и парчето дето е към клапана се разглежда внимателно- едната е кафяво с нещо си - управление по маса,т.к. в МБ кафявото е маса. Другото беше или черно с нещо си или червено с нещо си (не ме грее особено)- то ще да е за +12в.
И от там теглих едни секачки на куплунга- кафявото с нещо си с една рапидка на маса, а другото прз едно ЦК ключе на +. Ключето ми е на лоста на скоростите, а + взех от ключето за светлината за заден ход. Екстра- 2-цветна светодиодна индикация на ключето-червено за блокиран и синьо за конвенционален режим.
П.С. синия светодиод изгоря (мамицата му-нещо са ментаци щото се сините ми изгарят), ще го заменя със зелен
В гаража има снимки на лоста
MB C200
#11
Публикувано 18 май 2006 - 08:50
мога да ви отворя и как се прави диагностика с подръчни материали-бпрочем има го в сайта на братушките, аз имам и снимки.
Лампаста с триъгълника и ! светва и като се даде на контакт, точно над оста на стрелката на скоростомера. При мен като дам на контакт все още светва, но колкото и да съм го въртял на хлъзгаво не е светвала- но при мен явно е заради смяната на скоростната кутия и сега като е с ръчка липсва някаква индикация и системата е аут.
Ако можеш ела на следващата среща и ще ти покажа къде точно е кабела- #38 на картинката на Вени е въпросния електромагнитен клапан, а иначе хидравличната тръбичка влиза в близост до полуската.
Лампаста с триъгълника и ! светва и като се даде на контакт, точно над оста на стрелката на скоростомера. При мен като дам на контакт все още светва, но колкото и да съм го въртял на хлъзгаво не е светвала- но при мен явно е заради смяната на скоростната кутия и сега като е с ръчка липсва някаква индикация и системата е аут.
Ако можеш ела на следващата среща и ще ти покажа къде точно е кабела- #38 на картинката на Вени е въпросния електромагнитен клапан, а иначе хидравличната тръбичка влиза в близост до полуската.
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR
#12
Публикувано 18 май 2006 - 12:28
ами при мен лампичката с триъгълника и ! несветва когато съм на контакт - а тръбичката не е в близост до полуозката освен да снимам и ще пратя снимкитемога да ви отворя и как се прави диагностика с подръчни материали-бпрочем има го в сайта на братушките, аз имам и снимки.
Лампаста с триъгълника и ! светва и като се даде на контакт, точно над оста на стрелката на скоростомера. При мен като дам на контакт все още светва, но колкото и да съм го въртял на хлъзгаво не е светвала- но при мен явно е заради смяната на скоростната кутия и сега като е с ръчка липсва някаква индикация и системата е аут.
Ако можеш ела на следващата среща и ще ти покажа къде точно е кабела- #38 на картинката на Вени е въпросния електромагнитен клапан, а иначе хидравличната тръбичка влиза в близост до полуската.
MB C200
#13
Публикувано 18 май 2006 - 12:43
Хитро, ще го имам предвид, въпреки, че ASD-то ми работи за сега.Свалих задната седалка,подместих компресора за централното заключване и там около него минава един кабел с 2 жици, който продължава през отвор в пода към клапана, а пък в обратната посока на около 30 см от отвора в пода има куплунг, чрез който се свързва с инсталацията към блока. Разкачва се куплунга и парчето дето е към клапана се разглежда внимателно- едната е кафяво с нещо си - управление по маса,т.к. в МБ кафявото е маса. Другото беше или черно с нещо си или червено с нещо си (не ме грее особено)- то ще да е за +12в.
И от там теглих едни секачки на куплунга- кафявото с нещо си с една рапидка на маса, а другото прз едно ЦК ключе на +. Ключето ми е на лоста на скоростите, а + взех от ключето за светлината за заден ход. Екстра- 2-цветна светодиодна индикация на ключето-червено за блокиран и синьо за конвенционален режим.
П.С. синия светодиод изгоря (мамицата му-нещо са ментаци щото се сините ми изгарят), ще го заменя със зелен
В гаража има снимки на лоста
Жичките съм ги виждал. Мисля, че бяхя кафяво+жълто и някаква друга, примерно жълта.
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603
#14
Публикувано 19 май 2006 - 08:41
Свалих задната седалка и ..... нищо , просто невидях такива неща ???? освен механизма на р. спирачка , незнам май нещо не се вързват нещата , като ми остане свободно време ще проследя внимателно къде отива тази проклета тръбичка и за какво служи , ще направя снимки и ще ви ги покажа , който отгатне - печели студена бира
MB C200
#15
Публикувано 20 май 2006 - 14:28
Аз доколкото разбрах не може да има едновременно и ASR и ASD а при мен на таблото ги има и двете ??? триъгълник не сум виждал изобщо
1 потребител(и) четат тази тема
0 потребители, 1 гости, 0 анонимни