Jump to content

  •  

Photo
- - - - -

Спорът БМВ vs. Мерцедес...


  • Please log in to reply
58 replies to this topic

#31 Vlado190

Vlado190

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 617 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Samokov

Posted 21 May 2006 - 22:32

п.с. нали знаете, който няма пари за мерц си купува 190 Е/Д :rolleyes:

Това не го бях видял, ама сега не можах да го подмина :angry: :angry: :angry: :rolleyes: - сега ще се обиждаме ли? Случайно да знаеш че на една от легендите - 124 - та окачването е взето 100% именно от 190??? и че 190 на времето (и не само тогава)си е една от най сигурните коли? да не говоря за малко по-топ модификациите на бебето...
И че например моята я купих на цената на маалко по-стара 124 именно защото някои искаме точно 190... тц тц що така колега ;)
  • 0
1991 190E SportLine turbo 0.6bar ;)

#32 penchev

penchev

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 178 Posts:

Posted 21 May 2006 - 22:57

Случая с БМВ-то в Англия показва още веднъж ,нивото на активна и пасивна безопасност в БМВ ... Като си направя една равносметка за 2 години в клуба и не само в него се тотализираха страшно,даже зловещо около 20 коли :blink:

Един от най-страшните случаи беше миналата година след събора ни в Търново,когато мой личен приятел с '94 Е34 525 i излетя от магистралата на завоя на Яна,в посока София с около 200 км/ч :blink: Бяха 4 души и никой от тях не можа да каже колко пъти са се търкаляли и какво се е случило в центрофугата,но всички те са били с колани и излязаха от колата без никакви травми и наранявания ....

Другите случаи са мъничко по-леки,но в общия случай стълбове с над 150 км/ч,странични удари със страхотна сила и какво ли още не,но пак казвам,само една счупена ръка до момента !

Един познат разправяше какво се случва в сервиз за тежко катастрофирали автомобили,когато разпъват разни опели,фолксвагени - пресата разпъва бързо купето на колата и то не на макс. усилие .

Наложило се е да разпъват БМВ,като мойто и каза,че при макс. сила от 10 тона на около 5 минути се е чувало едно малко "пук" и нищо не могло да се случи,да помръдне :lol: Не случайно се говори само с добро към БМВ,Мерцедес и Ауди :D
  • 0
Публикувано изображение
www.bmwpower-bg.net

#33 Capt.Vimes

Capt.Vimes

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 191 Posts:
  • Град:Varna

Posted 21 May 2006 - 23:16

Случая с БМВ-то в Англия показва още веднъж ,нивото на активна и пасивна безопасност в БМВ ... Като си направя една равносметка за 2 години в клуба и не само в него се тотализираха страшно,даже зловещо около 20 коли :blink:

Един от най-страшните случаи беше миналата година след събора ни в Търново,когато мой личен приятел с '94 Е34 525 i излетя от магистралата на завоя на Яна,в посока София с около 200 км/ч :blink: Бяха 4 души и никой от тях не можа да каже колко пъти са се търкаляли и какво се е случило в центрофугата,но всички те са били с колани и излязаха от колата без никакви травми и наранявания ....

Другите случаи са мъничко по-леки,но в общия случай стълбове с над 150 км/ч,странични удари със страхотна сила и какво ли още не,но пак казвам,само една счупена ръка до момента !

Един познат разправяше какво се случва в сервиз за тежко катастрофирали автомобили,когато разпъват разни опели,фолксвагени - пресата разпъва бързо купето на колата и то не на макс. усилие .

Наложило се е да разпъват БМВ,като мойто и каза,че при макс. сила от 10 тона на около 5 минути се е чувало едно малко "пук" и нищо не могло да се случи,да помръдне :lol: Не случайно се говори само с добро към БМВ,Мерцедес и Ауди :D

Е, то много добре, че са оживели хората, обаче защо трябва дасе стига до там? Аз съм виждал депутатски мерцедес, дето ни изпревари все едно сме спрели разпилян на парчета в голям радиус, а народният представител почина.

Обаче май ключовата дума в случая с Яна е колани. И това го чувам не за първи път.
  • 0

#34 Vlado190

Vlado190

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 617 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Samokov

Posted 21 May 2006 - 23:22

БМВ наистина са здрави коли. - Едни мои приятели се бяха търкаляли с една Е36ца - бяха излетели от един завой, и после надолу по един супер стръмен склон бяха се търкаляли много прилично - врати - таван - отскок - врати - таван - отскок... за щастие всички (включително и на задните седалки) са били с колани и се бяха отървали почти без контузии :) - А коланите са наистина СУПЕР важни!
  • 0
1991 190E SportLine turbo 0.6bar ;)

#35 terorero

terorero

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 68 Posts:

Posted 22 May 2006 - 07:27

Аз пък съм фен и на двете марки.И БМВ и Мерцедес имат предимства и недостатъци но смятам ,че в света няма други марки освен тях , които да са символ на такова добро качество.А иначе колата , която в момента карам е БМВ и удоволствието от шофирането наистина е голямо, но не по-малък кеф ми прави да карам и мерцедеса на баща ми ,макар и дизел. :)
  • 0
АКО ПРЕСТАНА ДА СЪМ ДОБЪР, ЩЕ СТАНА БОГАТ

#36 Само Дизел

Само Дизел

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 929 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Германия

Posted 22 May 2006 - 11:55

Винаги с колан,
дори и фъстъка е здраво вързан

Преди 5-6 години, като занесох такава седалка за племенника ми, много хора я намираха за излишна превземка или просто за пръв път виждаха детска седалка. Радвам се, че вече се използват по-масово, защото със стотици тестове е доказано, че тези седалки са абсолютно необходими за сигурността на детето. Не случайно в Европа използването им е абсолютно задължително.
  • 0
Mercedes-Benz - защото животът е твърде кратък.
'91 S124 300 TD Turbodiesel OM603

#37 W140

W140

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 4,552 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:фото, музика, пътувания
  • Автомобил:
    Двуколка '87

Posted 22 May 2006 - 15:49


п.с. нали знаете, който няма пари за мерц си купува 190 Е/Д :rolleyes:

Това не го бях видял, ама сега не можах да го подмина :angry: :angry: :angry: :rolleyes: - сега ще се обиждаме ли? Случайно да знаеш че на една от легендите - 124 - та окачването е взето 100% именно от 190??? и че 190 на времето (и не само тогава)си е една от най сигурните коли? да не говоря за малко по-топ модификациите на бебето...
И че например моята я купих на цената на маалко по-стара 124 именно защото някои искаме точно 190... тц тц що така колега ;)

не искам да обиждам никой
тва го знам много отдавна, а и са ми казвали доста хора
п.п. Мир!
  • 0
=> W140 <=
"Jeder Tag ist ein neuer Anfang, jede Nacht eine neue Versuchung."
Галерия W140
Публикувано изображение

#38 sky

sky

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 2,135 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София;Казанлък
  • Автомобил:
    190E 2.3

Posted 22 May 2006 - 15:56

Коланите не са измислени за красота,все пак имат си своето приложение и то животоспасяващо ;)
  • 0
Публикувано изображение

#39 Bustter

Bustter

    Напреднал

  • Потребители на форума
  • 615 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:Не се знае, знае ли се...
  • Интереси:Финикийски знаци.

Posted 23 May 2006 - 08:43

Еи минахте кам катастрофите... Само ще ви кажа да не дава господ защото тва е наи-сигурния начин с квато и кола да си пак има шанс за наи-лошото Братовчед ми и един негов познат патуват за Гърция с W220 след Перник излитат в едно дере шофьора с колан умира на място а братовчед ми е без кола излита и само комоции и срязана тиква... всичко става ... Няма здрави и слаби коли понякога с наи-здравата кола с наи-"смешния" удар може да стане наи-лошото...
  • 0

#40 Двигателист

Двигателист

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 113 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София

Posted 23 May 2006 - 17:14

Не искам никой да се обижда, но ще си кажа и моето мнение. Забелязал съм, че доста хора, включително и мои познати претърпели ПТП впоследствие изтъкват умопомрачителни скорости в момента на удара и въпреки всичко благодарение на невероятният автомобил, едва ли не просто излизат от купчината ламарина, изтупват праха от себе си и се прибират вкъщи ни лук яли ни лук мирисали.
Вярно е, че нивото на пасивна и активна безопасност е различно за различните автомобили, но смятам , че към момента силите са почти изравнени. Съгласен съм, че МБ, БМВ, Волво, Сааб и т.н. са доста здрави автомобили, но да се говори за скорости на удар от порядъка на 150 км/ч е несериозно. При тези скорости спасителна сламка има само, ако до удара намалите скоростта до значително по-ниски стойности или ако колизията с околни предмети или автомобили е “облазваща”, т.е. не се трансформира цялата е кинетична енергия наведнъж и от един удар. Пример: загубвате контрол над автомобила си, както си карате с 200 и напускате пътя (отивате за гъби в близката ливада, ако е гора - лошо), закачате тук таме дървета, храсти, скоростта пада бързо в пръстта и накрая се бухвате челно в някой дъб, бук или каквото и да е подобно с остатъчна скорост 50 км/ч. И хоп – имаме новина – ударих се челно в дърво с двеста и нищо ми няма. ХХХХ са супер здрави автомобили.
За съжаление действителността е коренно различна – при скорости до 80-100 км/ч, вероятно ако срещнете стар бавно движещ се автомобил (най-общо ВАЗ, Москвич, стари френски или италиански модели) ще се измъкнете леко, но среща с дърво, стълб, товарен автомобил с голям процент вероятност е фатална за вас и спътниците ви. Директните страничните удари са с летален изход при доста по-смешни скорости – 50-60 км/ч.
Повярвайте ми, виждал снимки на Е34 (наистина здрав автомобил) след фронтален удар в стоманен стълб според разследващите с над 160 км/ч в момента на удара – стълба се намираше на мястото на задният подлакътник – всички за загинали. Страничен удар с подобна скорост в дърво – автомобилът се разполовява сякаш е от кашкавал – по-разпръснатите части от тела е трудно на пръв поглед да се прецени колко човека са били в автомобила. Колани и възглавници при такива удари не помагат. Сами можете да изчислите колосалните стойности на кинетична енергия, която трябва да се трансформира в деформация при тези скорости. Дори и да приемем, че имаме изключителен автомобил с дълго предно торпедо което да погълне голяма част от енергията и неподатлива структура на самия салон, при 150-180 км/ч акселерометрите на манекените отчитат ускорения над 120-150g при доста голяма продължителност. Човешкият мозък приниципно издържа без повреди около 72g, но за не повече от 10-15 мс. Резултатът е сериозно мозъчно увреждане въпреки сравнително здравото тяло (изключвам натъртените и счупени ребра от колана, както и спуканият далак)
Всеки може да погледне бюлетина на EuroNCAP, които правят краш-тестове на почти всички нови автомобили в деформируема преграда, с 40% покритие, с 64 км/ч. Обърнете внимание на деформациите при тази скорост (челен удар на два автомобила с 55 км/ч) и си направете изводите какво става ако вие и този срещу вас се ударите със сумарна скорост 200 (2 по 100).
За повече информация- EuroNCAP, всичики материали за проф. Лари Патрик и документалният филм “Car Crash”, както един от най-добрите експерти по разследване на ПТП в България – доц. Станимир Карапетков.
  • 0

#41 Dezki

Dezki

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 1,517 Posts:
  • Град:София

Posted 23 May 2006 - 17:27

Наложило се е да разпъват БМВ,като мойто и каза,че при макс. сила от 10 тона на около 5 минути се е чувало едно малко "пук" и нищо не могло да се случи,да помръдне :lol: Не случайно се говори само с добро към БМВ,Мерцедес и Ауди :D

на никой да не се случват подобни неща- ПТП и други, но не знам сигурно е и до съзнанието на водачите, но сред катастрофиралите автомобили БМВ много малка част от тях са с удар отзад-впрочем така не е само при БМВ , а при всички мощни автомобили със спортен характер
  • 0
Lancia Kappa TDS / Land-Rover 88 Series 3 FFR

#42 Jerry

Jerry

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 69 Posts:

Posted 23 May 2006 - 17:30

...и само като допълнение един малък пример - ако приемем че тялото ни се движи със скорост от 60км/ч и без външна намеса (като удар или някакво друго опорно натоварване) спре на място (за време по-малко от 1,5сек - което допуска известно "инерционно намаляване") - органите ни НЕ СА В СЪСТОЯНИЕ да задържат целостта си... което означава - "гръм" в тялото, нещо като разкъсване на всичко - органи, кръвоносни съдове, мускули... и единствено костната ни система би запазила относителен процент на цялост...Подчертавам - това би се случило дори и без тялото ни фически да среща каквато и да е преграда (чисто хипотетично рязко прекратяване на движението). С една дума - инерция
  • 0
ЕВАЛЛА СТАБИЛЯГИ!!!

#43 ENOXELA

ENOXELA

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 4,188 Posts:
  • Пол:Мъж

Posted 23 May 2006 - 21:27

Не искам никой да се обижда, но ще си кажа и моето мнение. Забелязал съм, че доста хора, включително и мои познати претърпели ПТП впоследствие изтъкват умопомрачителни скорости в момента на удара и въпреки всичко благодарение на невероятният автомобил, едва ли не просто излизат от купчината ламарина, изтупват праха от себе си и се прибират вкъщи ни лук яли ни лук мирисали.
Вярно е, че нивото на пасивна и активна безопасност е различно за различните автомобили, но смятам , че към момента силите са почти изравнени. Съгласен съм, че МБ, БМВ, Волво, Сааб и т.н. са доста здрави автомобили, но да се говори за скорости на удар от порядъка на 150 км/ч е несериозно. При тези скорости спасителна сламка има само, ако до удара намалите скоростта до значително по-ниски стойности или ако колизията с околни предмети или автомобили е “облазваща”, т.е. не се трансформира цялата е кинетична енергия наведнъж и от един удар. Пример: загубвате контрол над автомобила си, както си карате с 200 и напускате пътя (отивате за гъби в близката ливада, ако е гора - лошо), закачате тук таме дървета, храсти, скоростта пада бързо в пръстта и накрая се бухвате челно в някой дъб, бук или каквото и да е подобно с остатъчна скорост 50 км/ч. И хоп – имаме новина – ударих се челно в дърво с двеста и нищо ми няма. ХХХХ са супер здрави автомобили.
За съжаление действителността е коренно различна – при скорости до 80-100 км/ч, вероятно ако срещнете стар бавно движещ се автомобил (най-общо ВАЗ, Москвич, стари френски или италиански модели) ще се измъкнете леко, но среща с дърво, стълб, товарен автомобил с голям процент вероятност е фатална за вас и спътниците ви. Директните страничните удари са с летален изход при доста по-смешни скорости – 50-60 км/ч.
Повярвайте ми, виждал снимки на Е34 (наистина здрав автомобил) след фронтален удар в стоманен стълб според разследващите с над 160 км/ч в момента на удара – стълба се намираше на мястото на задният подлакътник – всички за загинали. Страничен удар с подобна скорост в дърво – автомобилът се разполовява сякаш е от кашкавал – по-разпръснатите части от тела е трудно на пръв поглед да се прецени колко човека са били в автомобила. Колани и възглавници при такива удари не помагат. Сами можете да изчислите колосалните стойности на кинетична енергия, която трябва да се трансформира в деформация при тези скорости. Дори и да приемем, че имаме изключителен автомобил с дълго предно торпедо което да погълне голяма част от енергията и неподатлива структура на самия салон, при 150-180 км/ч акселерометрите на манекените отчитат ускорения над 120-150g при доста голяма продължителност. Човешкият мозък приниципно издържа без повреди около 72g, но за не повече от 10-15 мс. Резултатът е сериозно мозъчно увреждане въпреки сравнително здравото тяло (изключвам натъртените и счупени ребра от колана, както и спуканият далак)
Всеки може да погледне бюлетина на EuroNCAP, които правят краш-тестове на почти всички нови автомобили в деформируема преграда, с 40% покритие, с 64 км/ч. Обърнете внимание на деформациите при тази скорост (челен удар на два автомобила с 55 км/ч) и си направете изводите какво става ако вие и този срещу вас се ударите със сумарна скорост 200 (2 по 100).
За повече информация- EuroNCAP, всичики материали за проф. Лари Патрик и документалният филм “Car Crash”, както един от най-добрите експерти по разследване на ПТП в България – доц. Станимир Карапетков.

Има си една такава максима "До 80 км/ч боли след 80 км/ч не боли" ;)
  • 0

#44 phantasm

phantasm

    Чирак

  • Потребители на форума
  • 190 Posts:
  • Град:VARNA

Posted 25 May 2006 - 09:21


п.с. нали знаете, който няма пари за мерц си купува 190 Е/Д :rolleyes:

Това не го бях видял, ама сега не можах да го подмина :angry: :angry: :angry: :rolleyes: - сега ще се обиждаме ли? Случайно да знаеш че на една от легендите - 124 - та окачването е взето 100% именно от 190??? и че 190 на времето (и не само тогава)си е една от най сигурните коли? да не говоря за малко по-топ модификациите на бебето...
И че например моята я купих на цената на маалко по-стара 124 именно защото някои искаме точно 190... тц тц що така колега ;)

не искам да обиждам никой
тва го знам много отдавна, а и са ми казвали доста хора
п.п. Мир!

190 превъзхожда с пъти 140ката ти
само глупак би казал такова нещо че който няма пари си купува 190
сподели кой ти го е казвал това?
  • 0

#45 W140

W140

    Майстор

  • Потребители на форума
  • 4,552 Posts:
  • Пол:Мъж
  • Град:София
  • Интереси:фото, музика, пътувания
  • Автомобил:
    Двуколка '87

Posted 25 May 2006 - 11:13

в един форум го прочетох и беше преди 2 - 3 години... :unsure:
  • 0
=> W140 <=
"Jeder Tag ist ein neuer Anfang, jede Nacht eine neue Versuchung."
Галерия W140
Публикувано изображение




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users