Искам да споделя и аз одисеята с моята кола. Преди година реших да си продам старата 124-ка и да мина на нещо по ново и с повечко екстри. От малък ми е мечта да имам МЕЧОК, и понеже съм фен на Дизелите и по точно на ОМ серията на Мерцедес, рещих да е 300 или 350, в крайна сметка не ми достигнаха парички затова взех 350 на 306 000 километра (колко реални, само господ знае ) И на първи януари почнаха мъките... при потегяне от един светофар с нормална газ, не съм я зорил, колата почна да свисти странно, като от гарнитура на изпускателен колектор. Спрях я пред офиса и реших да търся майстор, почетох в форума малко темички, и достигнах до извода, че проблема е или бренер, дюза, или вече по надолу - бутален болт, сегменти, основни или биелни лагери. Отидох при Дизел сервиза гр. Варна до зеленчукова борса, момчетата провериха компресия, центровка, бренери, дюзи, въобще всичко по хранителната система на колата. Всичко беше ок, единственно втори цилиндър беше с по малка компресия. Ясно беше ще се отваря двигателя. Отидох при сервиза на Станислав, от ОМВ над затвора, продължаваш нагоре по околовръстното посока ул. Роза, след моргата и автосалона вдясно който са, в ляво до една дървена борса е прословутия сервиз. Говорих със станислав, дали се наема да я прави колата, съгласи се. След което с усмивка на лице и думите - Хайде вкарвай я, че тези коли са вече за рязане.
Вкарах я в гаража и му я оставих. Датата беше 7-ми или 8-ми Януари 2014г.
Следващата седмица се уговорихме да се видим в сервиза. Дойде и денят, оказа се, че проблема е износен, да не кажа изчезнал биелен лагер на втори цилиндър и 1 счупен компресионен сегмент на 2-ри цилиндър. Коляновия вал и биелата бяха много зле, шлаифаните валове на турбинираните двигатели не издържали, а и не се знае дали ше излезе вала на ремонтни лагери, те пък трудно се намирали.... според него, и ми предложи да сложим вал и биела от нега втора ръка - имал някакви части, спазарихме се за цената на частите и аз се съгласих. Аз държах да сменим още и основни, биелни, всички сегменти, комплект гарнитури, вложки на главата и да се напаснат клапаните. Главата била права, в крайна сметка не взехме вятър. След ден два се чухме, оказа се изненада както за мен, така и за него, че мотора е сменян и не е 350 ТД В140, а е от В124 300ТД 98 година, уговорката за ремонта остана същата. На 14.01.2014г. той ми звънна, за да ми каже че колата е готова, но висящия лагер на кардана е за смяна, и като го сменят Понеделник вторник, мога да си я взема. Понеделник, валя големия сняг във Варна (колко голям не знам но Варненци се плашим от снега ) Понеделник на 17.01.2014г. звънях 3 пъти на Станислав, не ми вдигна. Вторник до обяд не получих обаждане от него, след което отидох на място вече, леко притеснен. Нямаше го, почаках го към 30 минутки, колата беше готова показа ми я, акомулатора обаче ми бил паднал и сега се зареждал, като я запалят да поработи 1 ден при тях, тогава ще ми се обади, така се уговорихме. Сряда 19-ти Януари уж колата работеше при тях цял ден. На 20 Януари ми звани Станислав в 9 часа тояно, за да ми каже крайната сума за ремонта и, че колата е вече готова. разбрахме се че към 16 часа ще мина да му платя и да си я взема. Отивам 16:30 на сервиза, Станислав го нямаше, един от майсторите му ми слагаше акумулатора, след което и запали колата. Мечока зриви веднага, все пак отворихме капака да видя дигателя, нали ремонт му правиха. Гледката беше плачевна, поне за мен. Дюзите целите в нафта, маркучетата за излишната нафта текат, не са сменени. Вакумите сгрешени, Преливното казанче на радиатори разтопено от помощна лампа. Това бяха привидните забележки. Честно казано бях готов да му платя, но майстора (за пояснения искам да добавя, го виждах за първи път), та майстора ми извади една бележка от някакво мазно тефтерче, на което с детски шрифт бяха написани разни части и други позиции и срешу тях цени, и накрая общата сума. Това найстина беше капака за мен.... На следващия ден отивам в сервиза, вече Станислав е там, почерпи ме кафе, платих му, говорихме, оказа се че вакумите наистина са згрешени, (колата беше в гаража, оправяха вакумите) Като цяло аз гаранция за ремонта не получих, а и доста неща не бяха както ги исках. Бяха сменени само сегментите на 2-ро бутало, другите сегменти били ОК. Беше се видяло, че и документи няма да ми даде за частите... , а всичките ми съмнения идваха от некомпетентноста която на пръв поглед видях само като отворих капака на двигателя. Примирих се, и вече уж със оправени вакуми, отиваме да правим пробно кръгче . Колата беше адски шумна (помислих си че е гарнитурата на изпускателния колектор трябва да се натегне) По-големия проблем беше че автомата сменя скорости, така сякаш иска да ти изкара бъбреците. Адски удар от 2-ра на 3-та и от 3-та на 4-та, между 1-ва и 2-ра беше по мек удара -Викам му, защо така? Отговора: Някой вакум трябва да се настрой.... В крайна сметка се уговорихме да отида на 3-ти Февруари 2014г. да донстрой Автомата. Взех си я колата аз. От сервиза до нас беше адско преживяване, сменянето на предавките ме заболя гърба, невазможното блъскане беше, сякаш се чупи дифф-а. Спирам пред вкъщи и ще я гася вече, гледам показателя на маслото показва 1 килограм. Колата е със нови биелни лагери и втора ръка лагери работели с нови вал... Идеята беше на Станислав, аз лично исках нови лагери и нови сегменти... Отивам пак във сервиза, да го питам нормално ли е мотор с нови биелни, хайде и със износени применро или стари основни лагери и чисто ново масло да държи 1 кг налагане като загрее... Маслото е 10в40 полусинтетика. Отговора беше: Ако ми докараш мотор дизел като този да държи повече от 1 бар налягане в загряло състояние, ще си сменя името... Съвсем спокойно, и вече доста отчаяно му обесних че, с ново масло и нови лагери дори и загрят мотора трябва да държи 3 кг. Той ми се развика не била КГ-ми а БАР-ове.
Справка ГООГЛЕ:
1 bar=1.019368kg/cm2
1kg/cm2=.9810bar
Не е същото, но доста приблизително еднакво.
Говори със някакъв човек по телефона, и той му потвърди че е нормално налягането на мотора на тихи обороти при загрят мотор да е 1 бар.
Това се случи в Петък 31.01.201г. В Събота си викам, трябва да сменя маркучетата за излишната нафта, че много текат. Слязох в моя гараж да ги сменям. Всичко нормално, но за мой касмет бутнах едната шлауфка на вакумите, гледам от другата страна свободна, никаде не отива. А шлауфката идваше от вакум помпата, определено не трябше да е така. Изнамерих схемата на вакумите, доста трудно, но я намерих и почнах да проверявам.... ами... заболя ме главата, доста неща бяха объркани. Направих всичко посхемата, и реших да я пробвам, ОООО изненада колата сменя скорости неусетно ... Явно и при второт, оправяне на вакумите толкова са ги оправили. Викам си супер, поне вече имам кола, ДА, ама НЕ... В неделя решаваме да се разходим с жената по моловете, тук, там кафенце нещо, вече се прибираме спряхме пред магазина да купим за хапване, купихме, качваме се, въртя не пали...Акомулатора ОК, Нафта има... върти но не пали... отварям капака гледам, всичко е ок има нафта в помпата подкачващата помпичка качва нафта, дюзите са стегнати... Нов мотор на 50 километра... разгледах още но освен да видя че беше забравен един болт да се стегне на смукателните колектори, друго не откривах нередно по мотора, запалих една цигара изчаках 15-тина минути викам, последно въртя ако не пали, се прибирам. Пробвам, докато показах ключа запали... ?!?!!? Прибирам се и мисля.....
Студена пали..., и за мен каквото измислих, е сгрешена центровка, като загреее , разтяга леко веригата и мърда малко, това и като сложим факта, че главата е шлайфана някога, градусите може да и стават вече малко повече. Хареса ми теорията, и слязох пред блока да тествам, за мой касмет като излизам от кварталчето закъсах в един лед... докато се опитвам да я измъкна колата загря доста, отиде на 95 градуса... Измъкнах я от пряспата, паркирах я, и отново ме заболя главата... уреда за налягането на маслото показва 0... ?!?!? побеля ми косата, изгасих. Изчаках 10 минутки, викам си да запаля, ако запали значи не мърда центровка и ще я изгася , че с това налягане лошо... Въртя.... няма никой... стартера върти трудно, и мотора е на ръба да запали но не пали. Прибрах се. На следващия ден сутринта слизам, въртя... пали чекмак, налягането 3 ... Отивам пак при Станислав, викам му колата като загрее не пали, приеха я бутнаха малко центровката, но той донастройващия винт на помпата си беше почети накрая така че реално не знам дали направиха нещо... Това се случи днес. Станислав ме прати при Дизел сервиза на целенчукова борса да видят центровката със стробоскоп, той нямал...
И сега чакам. Като извод мога да ви кажа не ходете при Станислав, аз лично не съм доволен. Описал съм всичко.